Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Euro 6 - životnost filtru
Hojte kolegové,
Už jste někdo řešil životnost filtru dodatečné úpravy výfukových plynů? Ani mě moc nezajímá cena toho filtru (nejsem majitel), ale jakožto řidiče mě zajímá, jak odhadnu jeho blížící se smrt, eventuelně s čím počítat - no, a kdyžtak poradit majiteli co s tím. Originál v Merceděsu bude stát nesmysl, a ted je otázka, jestli repas má smysl?
Mám Arocse Euro 6, kde prostě čas od času probíhá automatická regenerace (zelená kontrolka), někdy to nevyjde a musím manuálně (oranžová). Narozdíl od kolegů jsem se k červené kontrolce nikdy nedostal.
Nyní má auto asi 148tkm + asi 8300mth a přijde mi, že to chce regeneraci nějak často. Že by nadešel čas? Nebo jak se to projevuje?
Díky
Už jste někdo řešil životnost filtru dodatečné úpravy výfukových plynů? Ani mě moc nezajímá cena toho filtru (nejsem majitel), ale jakožto řidiče mě zajímá, jak odhadnu jeho blížící se smrt, eventuelně s čím počítat - no, a kdyžtak poradit majiteli co s tím. Originál v Merceděsu bude stát nesmysl, a ted je otázka, jestli repas má smysl?
Mám Arocse Euro 6, kde prostě čas od času probíhá automatická regenerace (zelená kontrolka), někdy to nevyjde a musím manuálně (oranžová). Narozdíl od kolegů jsem se k červené kontrolce nikdy nedostal.
Nyní má auto asi 148tkm + asi 8300mth a přijde mi, že to chce regeneraci nějak často. Že by nadešel čas? Nebo jak se to projevuje?
Díky
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Re: Euro 6 - životnost filtru
https://www.dpf-ftg.cz/cenik-renovaci/c ... ni-vozidla
https://www.stavebni-technika.cz/clanky ... dpf-filtry
DPF filtry nejsou bezedné, potřebují servis
Vedle osobních a užitkových vozidel se také postupem času do problémů s filtry dostávají i dieselové stroje z oblasti manipulační techniky, stavební techniky a i zemědělské stroje osazené filtry pevných částic DPF. Na všech těchto strojích je z výroby fungující automatická, nucená regenerace filtru, která ovšem po určitých motohodinách již nezabírá a stroj zůstává poté díky ucpání DPF v nouzovém režimu. Tak jako u ostatních vozidel (osobní, užitková vozidla) je tedy nutné provést důkladnější regeneraci filtru a to již mimo vozidlo, tedy odborným profesionálním čištěním. Některé vozidla a stroje splňující moderní emisní normu mají ve svých servisních intervalech toto čištění, nebo výměnu DPF dokonce předepsanou. Tento interval se pohybuje příkladně u manipulační, stavební a zemědělské techniky okolo 3 000 až 4 000 motohodin, u nákladní a autobusové dopravy je to cyklus po 400 000 najetých kilometrech. Je to vždy závislé na předpisu jednotlivé značky stroje a vozidla.
https://www.stavebni-technika.cz/clanky ... dpf-filtry
DPF filtry nejsou bezedné, potřebují servis
Vedle osobních a užitkových vozidel se také postupem času do problémů s filtry dostávají i dieselové stroje z oblasti manipulační techniky, stavební techniky a i zemědělské stroje osazené filtry pevných částic DPF. Na všech těchto strojích je z výroby fungující automatická, nucená regenerace filtru, která ovšem po určitých motohodinách již nezabírá a stroj zůstává poté díky ucpání DPF v nouzovém režimu. Tak jako u ostatních vozidel (osobní, užitková vozidla) je tedy nutné provést důkladnější regeneraci filtru a to již mimo vozidlo, tedy odborným profesionálním čištěním. Některé vozidla a stroje splňující moderní emisní normu mají ve svých servisních intervalech toto čištění, nebo výměnu DPF dokonce předepsanou. Tento interval se pohybuje příkladně u manipulační, stavební a zemědělské techniky okolo 3 000 až 4 000 motohodin, u nákladní a autobusové dopravy je to cyklus po 400 000 najetých kilometrech. Je to vždy závislé na předpisu jednotlivé značky stroje a vozidla.
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Euro 6 - životnost filtru
David29: u tvého regionálního provozu s velkým podílem volnoběhu (motohodin) je asi častější regenerace očekávatelná. Nebo stane se ti, že jedeš někde 40minut naloženej nonstop 90km/h, aby se vypálil filtr trochu i sám?
Re: Euro 6 - životnost filtru
A ta provozní regenerace tím pádem nemusí ani stačit.....Předpokládám, že i u Mergla se dá udělat tzv. regenerace servisní, tzn. že to v servisu píchnou na PC, zjistí stupeň zanesení a spuštěním programu ty saze na místě vypálí líp. Akorát to holt bude chtít asi do toho servisu. Jinak existujou i alternativy: https://www.dpf-ftg.cz/ Ale nevím, jak s Mercedesem a nebývá to na počkání.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Re: Euro 6 - životnost filtru
David: Občas jo, ale není to tak časté. Přejezdy po prázdnu (Praha - Plzen atd) jsou časté. A ty mth jsou také dané tím, že auto vrčí na vykládce třeba i 2h, nejen tím, že skáču v koloně u Nuseláku.
Ta častější regenerace je tím daná, o tom žádná. Mám to auto dva roky, tak to mám vypozorovaný. Ale 3-4dny většnou nebyl problém. A ted mě to za 3dny otravovalo 3x
Čonkin: Hm, tak mám úkol na pondělí Každopádně dle palubního PC se má jet do servisu na ten filtr "dle údržbového listu" - ano, nic takovýho v autě nemám. Takže rozvířím trochu vítr v práci a uvidíme.
Auto jezdí pravidelně do autorizovaného servisu vždy, když chce - ale co maj v pokynech v servise je tajemstvím. Co přesně se schovává za termínem "Časová údržba" nikdo moc od nás neví. Krom mazání podvozku by tam nějaký obhlídnutí toho filtu mělo bejt, ne?
Mám jedno z prvních aut, co tenhle nesmysl má, takže o tom nikdo moc neví a zkušenosti žádné
Ta častější regenerace je tím daná, o tom žádná. Mám to auto dva roky, tak to mám vypozorovaný. Ale 3-4dny většnou nebyl problém. A ted mě to za 3dny otravovalo 3x
Čonkin: Hm, tak mám úkol na pondělí Každopádně dle palubního PC se má jet do servisu na ten filtr "dle údržbového listu" - ano, nic takovýho v autě nemám. Takže rozvířím trochu vítr v práci a uvidíme.
Auto jezdí pravidelně do autorizovaného servisu vždy, když chce - ale co maj v pokynech v servise je tajemstvím. Co přesně se schovává za termínem "Časová údržba" nikdo moc od nás neví. Krom mazání podvozku by tam nějaký obhlídnutí toho filtu mělo bejt, ne?
Mám jedno z prvních aut, co tenhle nesmysl má, takže o tom nikdo moc neví a zkušenosti žádné
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Re: Euro 6 - životnost filtru
dpf filtr je docela problém jelikož jsem se tím již zabýval tak co jsem zjistil filtr může vydržet cca 800tis km nebo také 200tis km,tak třeba auta jezdící v německu a beneluxu mívají problémy až 600-800tis km u nás jsem řešil první v 280tis auto 2,5roku hlavní důvod rozdílu je kvalita phm to znamená že západní evropa má kvalitnější naftu dochází k lepšímu spalování méně zbytků po spálení které pak musí zničit nástřik ad blue.Za další velkým problémem je udržba systému auta která nejezdí pravidelně do servisu a neprochází diagnostikou jezdí s drobnými závadami riskuje třeba špatný kontakt na svorce k trysce ad blue systém to pak vyhodnotí jako změnu složení výf.plynů a řídící jednotka tam začne vstřikovat více ad blue(poznáte podle zvýšené spotřeby ad blue) a dílo je hotovo.Filtr pak vypadá zvhledově jako když ho zalejete sádrou.Regenerace jak vozidlová nebo nucená v servisu ho jen více zatemuje.Pak se musí vymontovat při včasném zachycení závady jde vyčistit a pokud vozidlo na to jezdí dlouho tak dát nové jádro.
Je to drahý?
Vložka do DPF filtru na Actros E6 v roce 2016 v Brandýse u Hoffman a Žižák v rámci akce za 22.000 Kč bez DPH. Na osobáky Mercedes v tu dobu byla cena 69.000 Kč.
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard!
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Euro 6 - životnost filtru
Není to až tak drahý. Např. i u Scanie se operace skládá pouze z "rozpárání" výfukové laboratoře, vyměny vložky DPF a poté se opět výfuk nerezem zavaří... Pokud si dobře pamatuji, mluvili něco o 22 tis. bez DPH u standartního tahače R450.
Naposledy upravil(a) ATW service dne stř úno 28, 2018 10:46 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Euro 6 - životnost filtru
Pánové pojďme se držet každý svého kopyta, rádi Vám poradíme. Vy řídíte spediční společnosti, nebo profesionálně řídíte užitková vozidla. My již řadu let řešíme odborně problematiku výfukových soustav Euro 4 a 5 a nyní velmi aktivně i Euro 6. Tyto systémy profesionálně čistíme a renovujeme a jsme specialisté na těžkou techniku. Právě proto, že v těchto systémech máme denně tzv. "zanořený rypák" a nevidíme žádný výfuk v pořádku, právě proto můžeme i o těchto velmi složitých systémech i hovořit a radit. K Euro 6 a DPF filtru následující a velmi krátce. Filtr se automaticky regeneruje na vozidle průběžně za provozu a občas i nuceně na servisu. Bohužel přepálený popel uložený v komorách DPF E6 již při stejných teplotách opakovaně nepřepálýte a on se hromadí, to znáte asi z kamen a krbů a tak je potřeba ho jinou cestou vynadat, tak jako z popelníku. To přijde "vždy" u každého auta dle jeho stylu provozu, indície jsou zvyšování počtu regenerací a neustálé přepalování filtru, které nic nepřinese. Takže je to potřeba včas vyndat, to děláme právě my na parametr nových originálů. Tento servis je oproti jinému, jako je motor, či převodovka pro Vás výdělečný, protože při ucpání filtru, které díky systému DPF vždy přijde, se Vám zvyšuje spotřeba (2-3 litry standart), tak snižuje výkon. Takže profesionálním vyčištěním ve správný čas a neprodlužováním tohoto jistého servisu pouze získáte zbytečně vyhozené koruny díky špíně.
Všechny značky vozidel při pozorovat na DPF takto: dálková - 400 000km, vnitro - 320 000, meziměsto - 280 000, město - 220 000. Auta jsou při nereagování na automatické přicpání DPF neekonomické a řidiči mají pak těžkou nohu, takže se stane co?
https://www.dpf-ftg.cz/reference/refere ... ni-vozidla
https://www.dpf-ftg.cz/ohlasy-zakazniku
Filtr není potřeba kupovat nový, když není poškozen. Stačí ho opravdu precizně vyčistit. Určitě ne pouze někde vypalovat, to jsou vyhozené peníze, to dělá vozidlo díky regeneracím samo. Tak proč za to platit. Při vyčištění je návratnost investice díky snížení spotřeby na původní parametr od 1-3 měsíců jízdy.
Cleantaxx Czech Republic & Slovakia
Všechny značky vozidel při pozorovat na DPF takto: dálková - 400 000km, vnitro - 320 000, meziměsto - 280 000, město - 220 000. Auta jsou při nereagování na automatické přicpání DPF neekonomické a řidiči mají pak těžkou nohu, takže se stane co?
https://www.dpf-ftg.cz/reference/refere ... ni-vozidla
https://www.dpf-ftg.cz/ohlasy-zakazniku
Filtr není potřeba kupovat nový, když není poškozen. Stačí ho opravdu precizně vyčistit. Určitě ne pouze někde vypalovat, to jsou vyhozené peníze, to dělá vozidlo díky regeneracím samo. Tak proč za to platit. Při vyčištění je návratnost investice díky snížení spotřeby na původní parametr od 1-3 měsíců jízdy.
Cleantaxx Czech Republic & Slovakia
Naposledy upravil(a) FTG dne pon úno 26, 2018 8:47 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Euro 6 - životnost filtru
Na IVECO stojí 40. Není to něco, co by dopravce jednou za X set tisíc km položilo. To spíš bude stát časem víc nějaká oprava závady na AdBlue, senzorech atd., než samotná filtrační vložka.
Re: Euro 6 - životnost filtru
.
Naposledy upravil(a) sof dne sob kvě 25, 2019 11:11 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Euro 6 - životnost filtru
K tomu manuálu následující. Nikdo na začátku nevěděl, jak se vozidla budou chovat a co filtry DPF Euro 6 můžou způsobit. Jsou tam správně instalovány a chovají se přesně tak, proč tam jsou instalovány. Takže se jednoduše ucpávají, jako automatické zachytávače nečistot, proto není proč tyto filtry nechat ovlivňovat ekonomiku a provoz vozidel a strojů. Jak jsem zmínil, my jsme denně v problematice funkčnosti výfukových soustav zabředlí a proto můžeme přesně poradit jak na to, ač se to často neztotožňuje s těmito manuály vydanými výrobci vozidel. Máme problematiku před očima denně u nás na provozu.....
Jak jsem již výše zmiňoval již přepálený popel uložený ve filtru znovu při stejné teplotě nepřepálíš. Takže regenerace pouze zdržuje a hlavně zajišťuje rychlejší stárnutí segmentů DOC a SCR systémů, které jsou v boxu společně s DPF. To znamená, že když se bude pořád dělat dokola regenerace, přinese to brzké zničení jiných segmentů, tudíž brzkou výměnu celého boxu katalyzátoru Euro 6, který je velmi drahý. Co je tedy lepší vážení? Udělat včas servis/výměnu, vyčištění DPF, který se stejně velmi rychle nákladově vrátí, díky snížené spotřebě paliva, nebo investovat o dost více a koupit celý katalyzátor nový? Věřte máme to denně u nás ty zbytečné kousky......
www.dpf-ftg.cz/o-nas
Jak jsem již výše zmiňoval již přepálený popel uložený ve filtru znovu při stejné teplotě nepřepálíš. Takže regenerace pouze zdržuje a hlavně zajišťuje rychlejší stárnutí segmentů DOC a SCR systémů, které jsou v boxu společně s DPF. To znamená, že když se bude pořád dělat dokola regenerace, přinese to brzké zničení jiných segmentů, tudíž brzkou výměnu celého boxu katalyzátoru Euro 6, který je velmi drahý. Co je tedy lepší vážení? Udělat včas servis/výměnu, vyčištění DPF, který se stejně velmi rychle nákladově vrátí, díky snížené spotřebě paliva, nebo investovat o dost více a koupit celý katalyzátor nový? Věřte máme to denně u nás ty zbytečné kousky......
www.dpf-ftg.cz/o-nas
Naposledy upravil(a) FTG dne úte úno 27, 2018 7:51 pm, celkem upraveno 2 x.
Re: Euro 6 - životnost filtru
Pokud to svítí zeleně, tj. vypaluje se to samo - není potřeba to vypínat! To vypínání tam je (dle návodu Mercedesu) z důvodu, kdyby jsi byl v místech, kde je to nežadoucí (např. nebezpečné prostředí atd.).
Manuální vypalování je k tomu, když víš že nepojedeš k vypálení vhodnou cestu, podmínky byly naplněny (tj. už hodně zanesený filtr <oranžová kontrolka>, teplota motoru), odstavíš vozidlo a manuálně to zapneš a necháš vypálit (cca 40min).
Pokud bys i přes oranžovou kontrolku jezdil cesty, kde se to nevypálí (město, volnoběh), dostaneš se k červené - to už je nutnost to odstavit a manuálně vypálit.
Že tě to jako šoféra nezajímá?
Aha, kde jsou ty časy kdy řidič si zkontroloval dotažení pneu a stav oleje. Dnes to nikoho nezajímá, a pak padaj kola, odpojujou se návěsy a zadíraj se motory. Což zrovna u tebe, jako u řidiče ze staré školy, mě to krapet překvapuje. Regenerace toho filtru není jen na servise, ale v první řadě na řidiči
Manuální vypalování je k tomu, když víš že nepojedeš k vypálení vhodnou cestu, podmínky byly naplněny (tj. už hodně zanesený filtr <oranžová kontrolka>, teplota motoru), odstavíš vozidlo a manuálně to zapneš a necháš vypálit (cca 40min).
Pokud bys i přes oranžovou kontrolku jezdil cesty, kde se to nevypálí (město, volnoběh), dostaneš se k červené - to už je nutnost to odstavit a manuálně vypálit.
Že tě to jako šoféra nezajímá?
Aha, kde jsou ty časy kdy řidič si zkontroloval dotažení pneu a stav oleje. Dnes to nikoho nezajímá, a pak padaj kola, odpojujou se návěsy a zadíraj se motory. Což zrovna u tebe, jako u řidiče ze staré školy, mě to krapet překvapuje. Regenerace toho filtru není jen na servise, ale v první řadě na řidiči
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Re: Euro 6 - životnost filtru
Ještě čísla z praxe o přínosu servisu při vyčištění/výměně DPF dle značek.
Spotřeba se ověřila před výměnou DPF a pak po test ujetí 20-30tis.km.
Vozidla se chovají viditelně stejně, nebo podobně, mají totiž tak nějak stejně fungující motory a spalování s EGR ventilem.
Záleží samo jak se jezdí v jakém režimu jízdy.
Dálková/vnitrostátní přeprava
Volvo - nájezd 490 000 km / po vyčištění úspora 2,89l/100km
Renault - nájezd 480 000 km / po vyčištění úspora 2,69l/100km
Mercedes - Benz nájezd 398 000 km / po vyčištění úspora 2,44l/100km
Iveco - nájezd 338 000 km / po vyčištění úspora 2,71l/100km
MAN - nájezd 560 000 km / po vyčištění úspora 3,31l/100km
DAF - nájezd 410 000 km / po vyčištění úspora 2,50l/100km
Scania - zatím bez naměřených testovacích hodnot u nás
To je už myslím neekonomické jezdit s takovou nadspotřebou díky DPF, když se hlídá, jestli se řidič dobře vyspal......
Mercedes to dělá dobře, ten to vyměňuje automaticky při 3 servisní prohlídce, tedy při ca. 350 000 km.
Kdo to nemá v servisním balíčku obsažené, je dobře se na to zaměřit včas a provést výměnu DPF včas.
www.dpf-ftg.cz/ohlasy-zakazniku
Spotřeba se ověřila před výměnou DPF a pak po test ujetí 20-30tis.km.
Vozidla se chovají viditelně stejně, nebo podobně, mají totiž tak nějak stejně fungující motory a spalování s EGR ventilem.
Záleží samo jak se jezdí v jakém režimu jízdy.
Dálková/vnitrostátní přeprava
Volvo - nájezd 490 000 km / po vyčištění úspora 2,89l/100km
Renault - nájezd 480 000 km / po vyčištění úspora 2,69l/100km
Mercedes - Benz nájezd 398 000 km / po vyčištění úspora 2,44l/100km
Iveco - nájezd 338 000 km / po vyčištění úspora 2,71l/100km
MAN - nájezd 560 000 km / po vyčištění úspora 3,31l/100km
DAF - nájezd 410 000 km / po vyčištění úspora 2,50l/100km
Scania - zatím bez naměřených testovacích hodnot u nás
To je už myslím neekonomické jezdit s takovou nadspotřebou díky DPF, když se hlídá, jestli se řidič dobře vyspal......
Mercedes to dělá dobře, ten to vyměňuje automaticky při 3 servisní prohlídce, tedy při ca. 350 000 km.
Kdo to nemá v servisním balíčku obsažené, je dobře se na to zaměřit včas a provést výměnu DPF včas.
www.dpf-ftg.cz/ohlasy-zakazniku
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů