Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

vašek
Příspěvky: 1448
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

to nebylo nic ve zlým

naopak jsme rádi za odborný výklad problematiky

už jsem něco podobnýho řešil, naštěstí to bylo v záruce, údajně spečený kat, auto nejelo, netáhlo, spotřeba, dali mi nakonec v renaultu celou novou laboratoř , auto vnitro necelých 5 roku od novoty, těžký provoz, najeto cca 400tis
čtv bře 01, 2018 10:06 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

Jaký je rozdíl systému úpravy výfukových plynů mezi E5 a E6. Četl jsem někde že E6 má nižší podíl pevných částic.
pát bře 02, 2018 9:14 am

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

pát bře 02, 2018 1:46 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

FTG ...díky za vyčerpávající info, ty videa jsou aspoň pro mě docela zajímavá , jestli jsem si to myslel dobře, tak se ta keramická vložka vyfouká, vypeče , vyfouká a pokud splňuje parametry vrací se zpátky , pokud ne dává se nová , chápu to správně ? když to vezmu čistě teoreticky (system samo domo :mrgreen: ) tak částečně by to možná zvládnul někdo i na koleně :think: otázka je, jakej by byl výsledek , po Vaší repasi garantujete stejné parametry, jako u nového kusu ? díky
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát bře 02, 2018 4:51 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

Opravdu malá nápověda. O systému likvidace škodlivin tam nebylo nic. Ale i tak dík.
pát bře 02, 2018 6:33 pm

FTG
Příspěvky: 40
Registrován: ned úno 25, 2018 10:17 am

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

martin440- obecně se průběh dá takto popsat jak píšeš, reálně to tak samo není. Filtry se obecně už dávají různými výrobci také pouze už čištěné, ovšem ne vždy na úrověň jako nový. My dodáváme svým zákazníkům pouze filtry v protitlaku jako nový, což je pro ně značná výhoda - delší jízdní cyklus, obnovaná spotřeba jako v prvopočátku, hlavně levněji než v autorizovném servisu, jednoznačná výhoda oproti nedočištěným filtrům bez parametru jako nový. Zůstatkové usazeniny urychlují zase zpětné ucpání, následně dřívější vyšší náklady a spotřeba nespadne tam kam má. Proč tomu tak je nemá cenu rozebírat, vidím že někteří ač se drží jiného kopyta, mají značný přehled ovšem :naughty: . Na koleně se to nedá dělat to je dané a nedoporučujeme to. Nový se dává pokud je původní filtr poškozen na hardwaru. Takže je potřeba to udělat pořádně, pak to má cenu a značné benefity pro dopravce.
https://www.dpf-ftg.cz/koncept-cleantaxx
https://www.youtube.com/watch?v=g4dDuiF9sMA
sob bře 03, 2018 7:46 am

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

Melda: No, z tabulky je patrné, že požadavek na snížení pevných částic mezi E5 a E6 není. DPF se samozřejmě stále vyvíjí, ale mají své limity a tlak je především na snížení NOx, CO a uhlovodíků, čehož se dosahuje především kvalitnějším spalováním, recirkulací výfukových plynů a zdokonalováním SCR a oxidačních katalyzátorů...
sob bře 03, 2018 12:17 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

FTG,,, děkuji za vysvětlení,,,, ještě jedna věc ..mnoho lidí včetně mě se staví obecně k této "ekologii" částečně dosti negativně z důvodu, že ,,,, údajně , říkám údajně E6 a mikročástice , které jsou vypouštěny, jsou mnohem víc karcinogení, než "klasický" saze , co si o tom myslíte ?... a další věc, vývoj sice jde dopředu , ale každý další díleček "úspěchu" je vykoupen nehoráznými náklady a dnes je v podstatě skoro dosaženo maxima, co se týče spotřeby a exhalací,,, sice nějaké možnosti ještě budou, ale minimální ,,,,, vstřikovací tlaky nelze zvyšovat donekonečna .... a optimalizace dávkování a hoření je také už téměř :think: na maximu....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob bře 03, 2018 1:22 pm

FTG
Příspěvky: 40
Registrován: ned úno 25, 2018 10:17 am

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

martin440-A to je ten Váš zásadní problém. Místo toho aby se řešilo, když už někdo něco takto tam nahoře nastavil, jak to vše využít a neutrácet zbytečně, tak se řeší jestli to vůbec má cenu ta blbá věc jako je výfuk/mafler/katalyzátor. Jednou to na těch autech vozíte a neočekávejte změnu, bude to ještě horší, a musíte s tím umět zacházet. Jak to má být, to jsem se tady snažil celou dobu naznačit. Tu chemickou laboratoř je potřeba umět chytře ovládat a vycházet s ní. Pokud se bude pořád dokola řešit, jestli tam má být či ne, nemůžete nikdo dobře fungovat.
sob bře 03, 2018 4:15 pm

Sportback
Příspěvky: 116
Registrován: ned bře 23, 2014 11:56 am
Bydliště: Zlin

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

FTG:Dík za objasnění problematiky ale ruku na srdce,jsem taky toho názoru že to přináší jen další problémy.Ano ti na vrchu to prosadily ale jsou rúzné jizdní režimy kde to dělá problémy-třeba popeláři-těžko můžé vypalovat pri sběru popelnic nebo zastavít a vypalovat nuceně,tak mu śęfové hned volají že stojí a když se laboratoř sere tak za to může zase řidič/to vše v jedné nejmenované firmě/ a proč ti navrchu neřeši kvalitu nafty která taky napomáhá k zanášení dpf,proč dle prodejce mercedesu některé problémy s dpf v německu vůbec neznají a dle jejich vyjádření je v čr špatná kvalita nafty.Tady se úřady diví že to lidi kuchají z osobáku ven ale kdyby nový filtr byl za normální cenu tak by to v takové miře nedělali,jasně vyjímky se vždy najdou.Bohužel tyto euro věci řeší ovzduší jen minimálně ale maximálně přináší finanční zisky pro ty co to vymysleli,pak se nediv že se nás zpousta na to dívá zkepticky.
sob bře 03, 2018 5:43 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

FTG .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tak můj určitě ne ...jsem motorář ze starý školy a diskutuju, protože mám rád přehled o tom, jak mi všechno v autě funguje (ne jen zvednout tel...a vono to nejede :wink: ) a v tomto směru jsem trošku tápal, co se týče funkce a vzhledu vnitřku ...jistě že bude hůř místo, aby se problém řešil jednoduše a účinně ,,,, ale to je na povídání v úplně jiný úrovni..... sice jsem nedostal vyčerpávající odpověď, nicméně děkuji za diskuzi :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob bře 03, 2018 7:02 pm

FTG
Příspěvky: 40
Registrován: ned úno 25, 2018 10:17 am

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

Souhlas se vším i s popeláři. To je stejné jako u DP podniků kde autobus jezdí od zastávky k zastávce a má průměrnou rychlost 17km/hod. Tam jsou bohužel filtry již při max. 150 tis. km v háji stejně jako u popojíždějích popelářů. No a k té cizině. My jsme přímé zastoupení zahraniční firmy, právě z Německa, takže info z místa máme opravdu přesné jsme denně v kontaktu. Tam se tutlají věci o dost více jak tady a problémy jsou ovšem stejné. Možná ta nafta je často a více kvalitnější. Třeba právě mercedes kvůli problémům zavedl výměny DPF při 3 servisní prohlídce bez rozdílu. A mají teď větší klid. Měli to nastaveno v prvopočátku na 500tis.km. Máme nyní v zakázkách auta MB vrácené z operáků, kde se to nedělá při těch 350tis, protože proč klient si platí operák má vše zdarma. Akorát mu DPF trochu ke konci ujídá často při posledních 100tis.km. Auta se vracejí okolo 400tis. km a ty filtry jsou teda pěkně nahuštěné, takže museli dopravci pěkně ujídat. Připravujeme je na prodej na dalšího klienta. Chcete mi říct že takový MAN, DAF, EURO 6 atd. jinak spalují a mají jinak funkční motor. Hovno jezdí to značka od značky stejně vše má EGR ventil a tutlá se to kvůli nákladům dealera, aby jste to Vy dopravci neřešili a pak to na Vás padlo. Takže třeba MAN to nědělá skoro vůbec a Vy všichni na MANu máte děravou kapsu už po ujetí 400-500tis. km na dálce. U ostatních ani nemluvím. Nepochopím, že si nedá nikdo poradit a říct.....

https://www.dpf-ftg.cz/reference/refere ... dpf-euro-6
https://www.dpf-ftg.cz/reference/refere ... ho-filtru3
https://www.dpf-ftg.cz/reference/refere ... ho-filtru2
Naposledy upravil(a) FTG dne sob bře 03, 2018 7:56 pm, celkem upraveno 1 x.
sob bře 03, 2018 7:05 pm

FTG
Příspěvky: 40
Registrován: ned úno 25, 2018 10:17 am

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

martin440 tady není bohužel na pořádnou odpověď prostor, takže sorry. Školíme dopravce, výrobce vozidel a strojů, servisní techniky na toto téma, ale to trvá 3-5 hodin, aby to člověk aspoň detailně pochopil a odnesl si opravdu jasné odpovědi na problematiku ATS EURO 6. Školení organizujeme po celé ČR a jsou zváni zájemci servisů a dopravních společností. Loni to bylo v říjnu/listopadu v Praze, Č.Budějovicích, K. Varech, Pardubicích, Brně a Ostravě. Celkem 89 firem přes 190 účastníků. Velmi zajímavé.....Letos bude zase pokud bude zájem.
sob bře 03, 2018 7:11 pm

Sportback
Příspěvky: 116
Registrován: ned bře 23, 2014 11:56 am
Bydliště: Zlin

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

FTG-nedělám si iluze u ostatnich značek ale u mercedesu mám info z první ruky a němci hlavně nic nechcou řešit.Ale zeptám se-ucpaný nebo málo dunkční dpf filtr se mi projeví vyžší spotřebou a častou regenerací-je ještě nějaký projev který mě upozorní na problém s dpf?A diagnostikou v servisu mi zjistí na kolik je filtr zanešený nebo málo dunkční?Dik
sob bře 03, 2018 7:39 pm

FTG
Příspěvky: 40
Registrován: ned úno 25, 2018 10:17 am

Re: Euro 6 - životnost filtru

Příspěvek

Ano správně němci nechtějí nic řešit, proto to vypadá že nemají problém. Tak jsem to i myslel v mém příspěvku, že tam ty jako problémy nemají, oni je tutlají. To jsou nejlépe vypovídající projevy o přicpaném DPF co si zmínil. My fungujeme ve firmě jen tzv. "selským rozumem" a proto hodnotíme stav filtru pouze dle protitlaku na DPF. Procentuální zanesení co ukazuje diagnostika je pouze nějaký soubor výpočtů a algoritmů, které dosti často neodpovídají realitě. Třeba při nahrávání nových firmwarů, kterými si prošel u E6 snad každý se okamžitě na diagnostice tento údaj změní, buď na nižší procenta nebo vyšší. Tak čemu věřit. My máme vlastní kuchařku jak přesně odhalit již neekonomický DPF filtr a to bohužel je návod pro naše spolupracující partnery, kteří pochopili že někdo z ČR může mít více za ušima, než třeba ve Švédsku, Německu, Itálii atd. Takže protitlak filtru DPF, nejlépe po úspěšně regeneraci vypovídá o jeho stavu. Jsou údaje, kdy provedou servisni nucenou regeneraci a ty jsou tak vysoké, že je blbost auto pouštět do provozu, protože se za velmi krátkou dobu vrátí zpět a to je k nasrání. Ta regenerace totiž byla již zbytečná, tam patří již nová patrona. Čísla Vám neprozradím, ty jsou tajná a je to naše firemní Know How jak se říká :D . Třeba včera jsme na jihu ČR takto opravili tahač jedné velké přepravní společnosti, kolega je osobně navštívil ukázal technikovi co a jak a díky znalosti na TechTool a celkově Volva auto mohlo vyrazit do terénu.
sob bře 03, 2018 7:52 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů