Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: Euro 6 - životnost filtru
nechci hrát nějak chytrýho , na volvu mám + 500K a zatim nic spotřeba stálá nic to nehlásí , jednou měněná tryska , ale je fakt, že tahám vítr až se to posere tak bud budu mít nový nebo duchod, jestli se ho dožiju ono je to asi diskutabilní ...některý se serou furt a některý drží míč v pohodě ..... a je fuck jaká značka
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Re: Euro 6 - životnost filtru
Kasty, vďaka za manuál.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Euro 6 - životnost filtru
FTG: Výměnu/čištění DPF si můžete zaplatit v servisním balíčku už u každé značky (u našeho Dafa XF to je v plánu ve třetím roce, při 440 tkm). Ale zajímalo by mě, jakým způsobem se staré DPF a odpad, vznikající z nich při čištění, jako ekologická zátěž, likvidují?
Na dálkové dopravě problémy s DPF nejsou nijak zásadní, pokud nemáte závadu (turbo, vstřiky, nekvalitní palivo atd.), hůře jsou na tom stavební stroje, komunální technika atd. A pokud máte na voze DPF, zapomněl bych i na případný "chip tunning". Ten většinou zvýší kouřivost a DPF si ucpete i během pár tisíc km...
Na dálkové dopravě problémy s DPF nejsou nijak zásadní, pokud nemáte závadu (turbo, vstřiky, nekvalitní palivo atd.), hůře jsou na tom stavební stroje, komunální technika atd. A pokud máte na voze DPF, zapomněl bych i na případný "chip tunning". Ten většinou zvýší kouřivost a DPF si ucpete i během pár tisíc km...
-
- 2. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 5150
- Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
- Bydliště: Orlova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Euro 6 - životnost filtru
Me se to zaclo ted dvakrat behem tydne vypalovat,v nejvetsich mrazech,FH 500e6,najeto necelych pul mega.taham tezke furt vicemene.Dal mi pripada ze ten motor ma naprosto rozhazeny zvuk na volnobech cele se to trepe chveje,jak rachotina.Vydrzim par tisic km a jdu na velkou do servisu snad to poladi hosi.
Neřeším...
Re: Euro 6 - životnost filtru
jozin: Ona se při tom vypalování přivře klapka motorovky a snad i stříká nafta do vejfucku, aby se tam teplota zvýšila... Říkal mi to kdysi Čonkin
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Re: Euro 6 - životnost filtru
Odpovíme ATW Servis na příspěvek. O balíčku jsme hovořili při posledním našem příspěvku, známá to věc, takže nic co bychom nezmínili a také netvrdili. Někteří ho nechtějí že je drahej. On totiž výměnný X díl, Reman nebo jak to všichni nazývají není v dobré kondici, k úplnému vyčištění má daleko, tudíž následdný cyklus jízdy už nebude takový jako s novým, to nám respektive Vám ukáže druhý jízdní cyklus s DPF s centrálních linek výrobců vozidel. Nebo od nás, kdy mají filtry parametr protitlaku, jako nový originál. To je ten zásadní rozdíl.
Nevím proč Vás otázka odpadu zajímá, ale rád odpovím, je to naše běžná věc. Jelikož jsme smluvně vázáni u společností jako je Volvo Truck, Renault Truck, Iveco, Komatsu, Zeppelin-Caterpillar atd. musíme splnit i požadavky na recyklaci nebezpečného odpadu. A.S.A. přistaví 4 větší kontejnery a my je plníme odpadem z našich filtračních odsávacích jednotek na každé technologii, kterou čistíme DPF a katalyzátory a až jsou kontejnery plné, tak nám A.S.A. opět přiveze prázdné a ty plné si odveze a provede zničení odpadu recyklaci. Předpokládám, že tak při 2000°C ve spalovně spálí tento odstraněný popel, saze atd., který v plynné podobě bez rizik vypustí do ovzduší. A my to zaplatíme.
A keramiku s poškozením vykupuje Safina. Buď jsou filtry DPF aktivní a mají hodnotu s obsahem drahých kovů, nebo je to hluchá bezcenná keramika. Výrobci vozidel a strojů co u nás čistí si nechávají poškozené filtry vracet, zde nevím kam jdou.
Jinak kdo rozumí trochu DPF filtru, jak funguje a jak je hardwarově stavěn, tak ví, že se nedá obejít jeho ucpání. Jen provozní cyklus to ovlivní na kratší nájezd a nebo delší nájezd kilometrů. Globálně se bavme u všech vozidel o 3 letech provozu. Je jasné že silné motory jako mají trucky a busy si z určitým protitlakem poradí, ale co ten protitlak dělá ze spotřebou a výkonem. Ucpeme si výfuk a ono to žere a jede stejně? To přece jako Vy automobilový odborníci, co žijou s vozidlem celý dny nechcete tvrdit, že to tak je. Kdo je chytrej řeší to včas a vydělává, kdo ne, stahuje mu to kaťata. Počty jsou jednoduché a řídící jednotka, neboli čená skříňka nelže viz. obrázek.
Nevím proč Vás otázka odpadu zajímá, ale rád odpovím, je to naše běžná věc. Jelikož jsme smluvně vázáni u společností jako je Volvo Truck, Renault Truck, Iveco, Komatsu, Zeppelin-Caterpillar atd. musíme splnit i požadavky na recyklaci nebezpečného odpadu. A.S.A. přistaví 4 větší kontejnery a my je plníme odpadem z našich filtračních odsávacích jednotek na každé technologii, kterou čistíme DPF a katalyzátory a až jsou kontejnery plné, tak nám A.S.A. opět přiveze prázdné a ty plné si odveze a provede zničení odpadu recyklaci. Předpokládám, že tak při 2000°C ve spalovně spálí tento odstraněný popel, saze atd., který v plynné podobě bez rizik vypustí do ovzduší. A my to zaplatíme.
A keramiku s poškozením vykupuje Safina. Buď jsou filtry DPF aktivní a mají hodnotu s obsahem drahých kovů, nebo je to hluchá bezcenná keramika. Výrobci vozidel a strojů co u nás čistí si nechávají poškozené filtry vracet, zde nevím kam jdou.
Jinak kdo rozumí trochu DPF filtru, jak funguje a jak je hardwarově stavěn, tak ví, že se nedá obejít jeho ucpání. Jen provozní cyklus to ovlivní na kratší nájezd a nebo delší nájezd kilometrů. Globálně se bavme u všech vozidel o 3 letech provozu. Je jasné že silné motory jako mají trucky a busy si z určitým protitlakem poradí, ale co ten protitlak dělá ze spotřebou a výkonem. Ucpeme si výfuk a ono to žere a jede stejně? To přece jako Vy automobilový odborníci, co žijou s vozidlem celý dny nechcete tvrdit, že to tak je. Kdo je chytrej řeší to včas a vydělává, kdo ne, stahuje mu to kaťata. Počty jsou jednoduché a řídící jednotka, neboli čená skříňka nelže viz. obrázek.
Naposledy upravil(a) FTG dne stř úno 28, 2018 10:25 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- 2. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 5150
- Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
- Bydliště: Orlova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Euro 6 - životnost filtru
Nevim me ten motor ted pripada cely ,,rozhaseny,,Jak to bylo nove bezelo to hezky ted se to trepe chveje,na volnobech myslim.Netusim co delaji pri pul mega v servisu za udrzbu,treba to posteluji nejak.A tak jak nevypalovalo x mesicu tak dva krat za tyden tedkom.
Neřeším...
Re: Euro 6 - životnost filtru
Jozin: to je ten nájezd kilometrů co jsem zmínil, to neobejdeš. Určitě si nech zkontrolovat, nebo nejlépe vyměnit DPF. Pokud to nemáš v servisním balíčku zaplacené, nech vyndat a poslat na vyčištění je akorát čas pokud taháš větší zátěže. JInak se servis DPF bude oddalovat, aby stál ten servis při 500 tis km co nejmíň. To že 2 x týdně regeneruješ neukazuje nic dobrého. Věř......
-
- 2. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 5150
- Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
- Bydliště: Orlova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Euro 6 - životnost filtru
To ja ti verim ze to neni nic dobreho,dva krat tydne.Dam vedet co vymenily
Neřeším...
Re: Euro 6 - životnost filtru
Já běžně regeneruju2x týdně, a pánovi se to zdá 2x za celou dobu moc
Samozřejmě vtip, každej jezdíme úplně něco jinýho
Samozřejmě vtip, každej jezdíme úplně něco jinýho
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Re: Euro 6 - životnost filtru
Ještě informace jak jsou regenerace na vozidlech spouštěny, pokud někdo nemá zcela jasno. Každý výrobce to má jinak nastavené, ale všeobecně se na užitkových vozidlech od počátku jízdy spouští regenerace pravidelně při 50-80 motohodinách. Bez toho ,aby se jednotka starala o stav filtru, jeho obsah a protitlak. Jednoduše řídící jednotka dle nastavení od výrobce vždy po uplynutí těchto natočených motohodin regeneraci automaticky spustí a pokud jsou podmínky tak ji automaticky provede. Takže cykly regenerací jsou jednoduše díky řízení jednotky velmi pravidelné tedy po těch 50-80 mth. Pokud ale zjistí čidlo diferenciálního tlaku DPF, že tlak má vyšší hodnotu, než je nastaveno výrobcem, přebírá toto řízení regenerací okamžitě čidlo diferenciál tlaku a řídící jednotka vozidla již více regenerace vůbec neřídí. Právě proto je zvýšení počtu regenerací a jeho výrazná četnost divná, ukazuje pouze to, že filtr je přicpaný má vysoký protitlak. Poukazuje též na to, že filtr po regeneraci nevydrží dlouho, jelikož mu předchozí regenerace nepomůže. Znamená to, že filtr má již velké množství uloženého neodstranitelného popela, který v komorách filtru vytváří značný protitlak, zvyšuje tudíž spotřebu, ovlivňuje ekonomiku provozu a také snižuje tah vozidla. Pokud se filtr vypálí regenerací, kterou řídí čidlo tlaku, je četnost řízena vždy po dosažení nastaveného krizového tlaku. Jednoduchá matematika o které jsem již hovořil zde v jiném příspěvku.
Takže velmi zvýšená, předtím neobvyklá četnost regenerací nenaznačuje nic dobrého, ukazuje pouze na přicpaný filtr, který je ve špatném stavu a nic víc než výměna, či vyčištění mu už nepomůže.
Nemluvím o tom, to je téma na delší vyprávění, že si kurvíte DOC katalyzátor četnými regeneracemi a často zbytečně zvýšenou teplotou, která pak oslabuje funkčnost neboli oxidaci velmi důležitého katalyzátoru. Pak to stojí majlant.
www.dpf-ftg.cz
Takže velmi zvýšená, předtím neobvyklá četnost regenerací nenaznačuje nic dobrého, ukazuje pouze na přicpaný filtr, který je ve špatném stavu a nic víc než výměna, či vyčištění mu už nepomůže.
Nemluvím o tom, to je téma na delší vyprávění, že si kurvíte DOC katalyzátor četnými regeneracemi a často zbytečně zvýšenou teplotou, která pak oslabuje funkčnost neboli oxidaci velmi důležitého katalyzátoru. Pak to stojí majlant.
www.dpf-ftg.cz
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: Euro 6 - životnost filtru
FTG... nechci nijak oponovat, určitě máte předpokládám mnohem větší zkušenost.... není náhodou zvýšená teplota potřeba, aby vůbec došlo k vypálení těch usazených sazí ? osobně bych uvítal nějaké konkrétní fotky , jak to ve skutečnosti vevnitř vypadá , aby jsme měli představu ... je to podobné katalizátoru jako v osobáku ? keramická vložka + další součástky ? mě osobně to zajímá ,a jiný určitě taky, páč na velkým jsem to vykuchaný neviděl....díky
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Re: Euro 6 - životnost filtru
Ano, Ano teplotu je potřeba navyšovat pro dobrou funkci regenerace. Třeba u Volva je k tomu tzv. 7 vstřik (Afina), který sám dle pokynů řízení zastříkává učité množství paliva (nafty) přímo na DOC oxidační KAT a ten jako tzv. topení zvedá svojí teplotní účinnost z nějakých provozních 250°C, kde taky provozně oxiduje a přepaluje saze na menší frakce na teploty ca. 550°C, kde se saze přepalují/vypalují na popel a některé i zplyňují a odchází. Bohužel vícenásobné zástřiky z tzv. afiny (7 vstřik někdy zlobí) nebo z jiného systému oslabují místně DOC katalyzátor (často uprostřed), který o to více rychleji ztrácí účinnost a tím slaběji zahřívá/prohřívá/topí DPF filtr a tím dochází k slabší regeneraci. Zde pak zůstává větší množství nepřepálených sazí (často právě uprostřed) a tím se filtr rychleji ucpává. Takže pokud pozdě řešíte filtr v první cyklu provozu a provádí se opakovaně zbytečně vícenásobná regenerace (zástřiky nafty), dochází často k tomu, že filtr se pak někdy Vymění/vyčistí a pak je velmi rychle zase plný, protože to topení DOC KAT již omezeně topí a špatně tak filtr samo regeneruje. To bude častý problém v druhém cyklu Vaší jízdy po první výměně DPF. Tam se uvidí kdo filtr čistil jakou metodou (výdrž), jestli to nebylo zbytečně pozdě a jak funguje důležitý systém před DPF (DOC KAT). Není to právě vše o DPF, ale problematika je právě u DOC KATu a také u starého známého SCR, kde je ono známé AdBlue a problémy s tím spojené. Musím Vám prozradit, že jsme jako firma školili přímo servisy značkových autorizovaných dílen v ČR a SK a máme značný přehled o nových Euro 6 systémech. Takže ne že jenom profesionálně čistíme a renovujeme filtry, což je naše hlavní služba, ale naše odborné znalosti jsou na velmi vysoké úrovni a předáváme je dál tomu kdo má o to zájem. Některým výrobcům dokonce pomáháme stavět i systémy pro dodatečnou úpravu výfukových plynů - remotorizace starých dieselových motorů. Takže opravdu něco víme, to my věřte....
https://www.youtube.com/watch?v=rW8bm-D ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=rW8bm-D ... e=youtu.be
Re: Euro 6 - životnost filtru
reklamní slogan:
Cleantaxx - saze z celé evropy končí/pohřbíváme/ u nás
- saze z dpf končí/pohřbíváme/ u nás
- saze z kamionů končí/pohřbíváme/ u nás
Cleantaxx - saze z celé evropy končí/pohřbíváme/ u nás
- saze z dpf končí/pohřbíváme/ u nás
- saze z kamionů končí/pohřbíváme/ u nás
Re: Euro 6 - životnost filtru
Byl jsem tak nějak přesvědčen, že se tu bavíme k tématu, technice a problematice na vozidlech, kde můžeme poradit přímo od koryta, ovšem asi to tak není Václave viď.
Díky za pozornost, ptejte se Václava ten ví .....
Díky za pozornost, ptejte se Václava ten ví .....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů