Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Andrei
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 27, 2018 2:25 pm

Radenie rýchlostí t.j. "polky"

Příspěvek

Ahoj, chápem že toho je na nete už mraky, no stále mi to nejde do hlavy. V autoškole som bol učený radiť rýchlosti na schéme t.j. "fackovačka" ("dvojité H" alebo "malá rada - velká rada") a preto sa chcem opýtať ako to teda správne radiť schému "polky" (malá dva, velká dva, malá tri, velká tri...)
Chápem to teda správne? (dajme tomu že malá rada je páčka vľavo a veľká rada je páčka vpravo): Páčka (alebo šúpatko-každý to volá inak, neviem aký to má odborný názov)

Páčku na radiacej páke mám vľavo (malá rada) na jednotke - rozbieham sa, vytlačím spojku, páčku nechám vlavo a zaradím dvojku a spojku pustím - mám malú 2...
Potom vytlačím spojku, prepnem páčku do prava a spojku pustím - mám velkú 2...
Dalej vytlačím spojku prepnem páčku do lava, zaradím 3 a spojku pustím - mám malú 3...
Opäť vytlačím spojku, prepnem páčku do prava, pustím spojku - mám velkú 3...
Zase vytlačím spojku, prepnem páčku do lava, zaradím 4 a pustím spojku - mám malú 4...
atd, atd...

Je to teda takto správne ? Pochopil som to dobre ? Chápem že radenie funguje aj podla toho ako som naložený, to znamená že sa nebudem predsa pohýnať na malej 2 ale na vyššom stupni a trebárs aj na "celej" nielen "polenej" rýchlosti...Bol by som rád keby mi to niekto objasnil, zatiaľ dakujem
ned zář 09, 2018 9:04 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Re: Radenie rýchlostí t.j. "polky"

Příspěvek

Prazdnej a plnej na rovině většinou se rozjízdím na 3 potom 4 , přepnu řadu jedu 5 a 6 a vejš už jedu s půlkama.to uvidíš sám časem o tom vubec nepřemejšlíš a děláš to automaticky podle zvuku nebo otaček motoru, je zbytečné tam dávat všech 16 kvaltů na 30 metrech , i když tací jsou :D
ned zář 09, 2018 9:20 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2414
Registrován: pon lis 09, 2009 7:29 pm
Bydliště: Praha

Re: Radenie rýchlostí t.j. "polky"

Příspěvek

Každá značka to má jinak, a u každýho auta se řadí jinak - záleží na motoru, na sestupu či na kopci, či na čem stojíš (jestli asfalt nebo tráva). To si musíš omakat sám, na čem budeš jezdit a zvykneš si.

Jinak jo, to co jsi popsal je správně. A moc se tím ted netreap, ale až to budeš mít v ruce, tak půlky maj předvolbu. Tzn. že tu páčku můžeš dát doprava/doleva (nahoru/dolu - dle typu) hned po přeřazení s puštěnou spojkou a přeřadí se v momentě, kdy je stoupneš na spojku. Ale než si zvykneš, tak to nepoužívej - mě to jen pletlo
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
pon zář 10, 2018 5:21 am

raspi
Příspěvky: 57
Registrován: pát lis 24, 2017 1:45 pm

Re: Radenie rýchlostí t.j. "polky"

Příspěvek

Ta předvolba je hezká, když to vše funguje jak má. Co jsem třeba jezdil s autobusem s 8° převodovkou (Karosa LC 936), tak tam často blbnul ten spínač pod pedálem. Takže pěkně spojka a až pak teprve mačkat čudlík.
pon zář 10, 2018 1:36 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů