Ahoj, chápem že toho je na nete už mraky, no stále mi to nejde do hlavy. V autoškole som bol učený radiť rýchlosti na schéme t.j. "fackovačka" ("dvojité H" alebo "malá rada - velká rada") a preto sa chcem opýtať ako to teda správne radiť schému "polky" (malá dva, velká dva, malá tri, velká tri...)
Chápem to teda správne? (dajme tomu že malá rada je páčka vľavo a veľká rada je páčka vpravo): Páčka (alebo šúpatko-každý to volá inak, neviem aký to má odborný názov)
Páčku na radiacej páke mám vľavo (malá rada) na jednotke - rozbieham sa, vytlačím spojku, páčku nechám vlavo a zaradím dvojku a spojku pustím - mám malú 2...
Potom vytlačím spojku, prepnem páčku do prava a spojku pustím - mám velkú 2...
Dalej vytlačím spojku prepnem páčku do lava, zaradím 3 a spojku pustím - mám malú 3...
Opäť vytlačím spojku, prepnem páčku do prava, pustím spojku - mám velkú 3...
Zase vytlačím spojku, prepnem páčku do lava, zaradím 4 a pustím spojku - mám malú 4...
atd, atd...
Je to teda takto správne ? Pochopil som to dobre ? Chápem že radenie funguje aj podla toho ako som naložený, to znamená že sa nebudem predsa pohýnať na malej 2 ale na vyššom stupni a trebárs aj na "celej" nielen "polenej" rýchlosti...Bol by som rád keby mi to niekto objasnil, zatiaľ dakujem
Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Radenie rýchlostí t.j. "polky"
Prazdnej a plnej na rovině většinou se rozjízdím na 3 potom 4 , přepnu řadu jedu 5 a 6 a vejš už jedu s půlkama.to uvidíš sám časem o tom vubec nepřemejšlíš a děláš to automaticky podle zvuku nebo otaček motoru, je zbytečné tam dávat všech 16 kvaltů na 30 metrech , i když tací jsou
Re: Radenie rýchlostí t.j. "polky"
Každá značka to má jinak, a u každýho auta se řadí jinak - záleží na motoru, na sestupu či na kopci, či na čem stojíš (jestli asfalt nebo tráva). To si musíš omakat sám, na čem budeš jezdit a zvykneš si.
Jinak jo, to co jsi popsal je správně. A moc se tím ted netreap, ale až to budeš mít v ruce, tak půlky maj předvolbu. Tzn. že tu páčku můžeš dát doprava/doleva (nahoru/dolu - dle typu) hned po přeřazení s puštěnou spojkou a přeřadí se v momentě, kdy je stoupneš na spojku. Ale než si zvykneš, tak to nepoužívej - mě to jen pletlo
Jinak jo, to co jsi popsal je správně. A moc se tím ted netreap, ale až to budeš mít v ruce, tak půlky maj předvolbu. Tzn. že tu páčku můžeš dát doprava/doleva (nahoru/dolu - dle typu) hned po přeřazení s puštěnou spojkou a přeřadí se v momentě, kdy je stoupneš na spojku. Ale než si zvykneš, tak to nepoužívej - mě to jen pletlo
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Re: Radenie rýchlostí t.j. "polky"
Ta předvolba je hezká, když to vše funguje jak má. Co jsem třeba jezdil s autobusem s 8° převodovkou (Karosa LC 936), tak tam často blbnul ten spínač pod pedálem. Takže pěkně spojka a až pak teprve mačkat čudlík.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů