Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
zmizik
Příspěvky: 20
Registrován: pon dub 01, 2013 12:52 am
Bydliště: fulnek

Iveco stralis - řazení 16q

Příspěvek

Ahoj,
Používáme pro výuku v autoškole Iveco Stralis 400, euro 3, manuálni ZF16 převodovku.
Jezdíme 80% bez přívěsu, kdy je okamžitá hmotnost 10 tun, zbytek s přívěsem, okamžitá je 15 tun.

Kolegové "učitelé" vyžadují po žácích, aby každý rozjezd učinili v pořadí 1L - 2L - 3L - 4L atd, ... Takže dejme tomu projíždí křižovatkou rychlostí 3km/h. Já s tím nesouhlasím, můj postup by byl např. 2H - 4H atd. ať už z důvodu ekonomiky jízdy nebo plynulosti. Ale nemůže vyučovat tak, že jeden z nás bude říkat A a druhý B.
Převodovka byla asi rok zpět na výměně synchronů a nějaký mistr mechanik který to dával dohromady mému kolegovi tvrdil, že s tohle převodovkou se musí rozjíždět od jedničky, protože tam prý je ocelový synchron, zbytek je bronz a aby to vydrželo a abychom převodovku "zbrzdili", začínáme od jedničky.

No tak si dovedete představit co to s tím autem dělá, když každý nováček k tomu ještě přidá ty svoje zlozvyky z osobáku a vytáčí motor klidně až na 1600 otáček. Místo abychom jezdili za 25 litrů, jezdíme za 34. Samozřejmě v návodu je doporučený rozjezd na 1 nebo 2, ale bez zohlednění rozjezdu do kopce, z kopce, s nákladem, přívěsem, bez,... Samozřejmě se to takhle vyučuje proto, protože bylo hlasování a většina s tím souhlasila.

Potřebuji kolegům nějak vědecky vyvrátit ty nesmysly, ... Já tímto stylem v nějaké firmě jezdit a likvidovat auto, tak mě vyhodí.
Díky.
pát lis 30, 2018 11:47 pm

Plechus
Příspěvky: 294
Registrován: sob lis 22, 2008 5:42 pm

Re: Iveco stralis - řazení 16q

Příspěvek

Co zkusit kontaktovat české zastoupení firmy ZF? Tam by určitě nějaký mechanik byl schopen tento podivný "mýtus" vyvrátit.
pát lis 30, 2018 11:52 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2414
Registrován: pon lis 09, 2009 7:29 pm
Bydliště: Praha

Re: Iveco stralis - řazení 16q

Příspěvek

Hele já nevím, ale ta jednička je přece jen dělaná na to, aby to vytáhlo do kopce 30t z nuly. Po prázdnu by to mělo bejt něco jinýho, ne?
Já s Mercedesem (430k, 16q, prázdnej 18t), jsem se rozjížděl na 3L a šel po celejch kvaltech až do sedmičky (někdy šestky), pak už jsem jel s půlkama. Někdy jsem začínal i o kvalt a půl (3L > 4H). A rovnou říkám, že se spojkou jsem si nijak nehrál.
A dneska ta převodovka (a spojka) má cca 180tkm, hlavně po Praze a řadí.

A že jsou v háji synchrony... Když se někdo teprv učí, tak vyšlápne spojku a prostě tam ten kvalt narve. Kdo nějakej pátek jezdí, nebo neviděl Tatru jen na obrázku - automaticky podvědomě to dělá s citem, kdy synchrony tam ten kvalt chtěj a pustěj (je to jako s ženskou). Takže bych to nepřisuzoval ani tak těm rozjezdům, ale i spíš tomuhle (přece jenom si myslím, že synchronu je rozjezd jedno a že ho "trápí" řazení samotné)
Ale klidně si to nechám vyvrátit, mechanik přece jenom nejsem
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
sob pro 01, 2018 6:51 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Re: Iveco stralis - řazení 16q

Příspěvek

panenko mariá ty to vidíš :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dobrej učitel :thumbud: :lol: :wall: :wall: (myslím tím zbytek)naběh si si na rebelství proti většině :mrgreen:
no pokud chceš ve škole uspět,.... tak musíš držet hubu a krok :D a myslet si něco o piče ,nebo nenápadně pracovat na jejich přesvědčení.... prakticky ať se kouknou do real života .....auta za normálních okolností po rovině se řadí běžně následovně.... malá 3 malá4- 5 - 6-7-8(základní) a poslední dva kvalty se půlí ..... aspon jestli máš respektovat ekonomiku jízdy a pod... ale není to samozřejmě nějakej pevně danej "model" podle citu a vkusu každého soudruha :D někoho baví řadit ,,,tak je sází postupně , někdo překakuje kvalty ..... rozjíždět se na 1 nebo 2 s 10titunovým autem je zvrácenost a nesmysl a se synchro to nemá nic společnýho ...tu už je uplná hovadina :mrgreen: ale je to iveco ..spagetti western ..... u automata je to asi následovně ...rozjezd si zařadí malá3 většinou někdy i 4 první kvalt skáče i rovnou na 6 -8-10-11-12 ,,,, podle jak tomu kdo šlape podlé náklonu a pod....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob pro 01, 2018 10:32 am

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Re: Iveco stralis - řazení 16q

Příspěvek

Mechoš asi hulí trávu :D chudáci synchrony když maj vyrovnat takovej rozdíl otáček tak se není čemu divit kdyby lechtali motor do 13 set a řadili v klidu po celejch od 3 a poslední rozpůlili tak to něco vydrží :D 2 krát jsem pustil pred sebe autoškolu a potom litoval :D
sob pro 01, 2018 3:10 pm

Zrzek19.33TBV
Příspěvky: 233
Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm

Re: Iveco stralis - řazení 16q

Příspěvek

Kluci mají pravdu rozjezd malá 3, potom malá 4 velká řada a jedem po malých nahoru 7 A 8 už malá velká je to i lepší pro bezpečnost nemusí se tak soustředit na řazení a může koukat před sebe vím jak jsem začínal v 10 s T148.
ned pro 02, 2018 8:32 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů