Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

kubas10
Příspěvky: 16
Registrován: pát led 19, 2018 8:19 pm

Man TGS vybava

Příspěvek

Zdravym..ideme kupovat novy man tgs 41.460 trojstranny sklapac..chcel som sa vas opytat na nejake uzitocne rady a výbavu ktora by tam nemala chybat popripade vase skusenosti..dakujem
ned pro 23, 2018 5:34 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

Musíš to trochu líp specifikovat: 8x4,8x6? redukce-bez? Bordmatik? bude tahat vlek? bude jezdit spíše po silnici,nebo stavbě? kabina malá-velká? jak je důležitá pohotovostní hmotnost versus užitečná...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
ned pro 23, 2018 11:08 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

Intardér, nezávislé topení, automat, lednice, majáky, vyhřívaná sedačka. Pokud MAN umí, tak kabina na vzduch...
pon pro 24, 2018 9:43 am

kubas10
Příspěvky: 16
Registrován: pát led 19, 2018 8:19 pm

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

R.v. 2019 je to 8x6BB automat kabina M na vzduchovych vankusoch..jazdi sa pol stavba pol bratislava a okolie po cestach.. nemam moc skusenosti tento rok sme kupili starsi man tga predtym len tatra 815..dost ma prekvapilo ze napriklad nemontuju uz centralne mazanie ako mame na starsom tga a esteze mi navrhli palivovu nadrz na lavu stranu com som hned protestoval lebo na vela benzinkach co mame v okoli by som na lavu stranu nenatankoval..vlek 95%tahat nebude..na tga-čku mame nosnost 16t neviem ci sa da s tym moc hybat..
pon pro 24, 2018 10:31 am

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

Tak ta nádrž na levé straně je u E6 kvůli všem těm výfuko-filtrujícím ekokravinám co zabírají všechen prostor na pravé straně. Nevím co budeš mít za nástavbu(pokud to můžeš ovlivnit,vybreč si Meiller,nebo Swarzmuller,pokud moc ne,tak aspoň něco jiného než VS-mont...),ale u Man 8x6 E6 už ta užitečná asi bude nižší než 16tun...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
stř pro 26, 2018 10:57 pm

kubas10
Příspěvky: 16
Registrován: pát led 19, 2018 8:19 pm

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

Nejake zle skusenosti s vs-mont?
čtv pro 27, 2018 4:49 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

VS-mont je ještě krása, ale val co Ti nohy stačí od Molčíku, větší sračky korby jsem ještě neviděl. Praská to, rezne to (spodek je pomalu nenastříkaný...), hnije to. Pokud korba, tak Meiller.
čtv pro 27, 2018 4:54 pm

Mechoš
Příspěvky: 200
Registrován: čtv úno 04, 2010 4:57 pm

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

kubas 10 : za centrální mazání máš vyhozené prachy - ty 4 zadní brzdové páky + 8 maznic na zadních brzdových klíčích si promaže i sám. Jinak na centrálu nic jiného napojené není.
TeSi má pravdu, na Molčiku nám praskají zadní sloupky (více levý) - bočnice + uchycení levé se brzo prodře. Ty Meillery se mi dost líbily
čtv pro 27, 2018 7:03 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

Protože píšeš slovensky,předpokládal jsem že bude VS-mont ve hře,každopádně patří do horší kategorie,kroutící se bočnice,nedovírající,nedoladěné spáry atd...poddimenzovaná futra, čepy a zavírací mechanizmy čela,držáky-zvedáky rezervy... takové ,,dodělej doma,,
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
čtv pro 27, 2018 10:45 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

Pozor na tohle u Meillera v základu


Obrázek Obrázek
BES - běs
ned pro 30, 2018 3:18 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

Osobně si myslím, podle toho co by to auto mělo dělat (jen sólo S3, Bratislava a okolí ...), že kardanová 8x6 je zbytečný luxus, který má opravdové využití na velkých stavbách (např. fabrika Jaguar, stavby dálnic ... ) a nebo někde v těžbě v lomu. V ČR má smysl 8x6 ještě provoz s přívěsem, ale to je na Slovensku při povolené celkové jen 40 tun nereálné.

Výhody 8x6 oproti klasické 8x4:
- přídavná terénní předovka s redukcí želva/zajíc (u MANu ve std.), dá se dát delší stálý převod pro jízdu po silnici (menší spotřeba)
- lepší trakce u plného (poměr zatížení poháněných k celkové: 25,5/32 = 79,6%) i prázdného auta (poměr 11,7/16 = 73,1%), je o dost lepší než u klasické 8x4, kde jsou tyto poměry u plného (19/32 = 59,3%) a hlavně u prázdného auta (7/15 = 46,6%) je o dost horší
- jednoduché ovládání pro řidiče (zapne předek + uzávěrky a nemusí moc řešit)
- lepší prodejnost ojetiny (malá nabídka na trhu)

Nevýhody kardanové 8x6 oproti klasické 8x4:
- váha větší o min. 1000 kg (stejná technická celková, stejné péra, stejná korba)
- cena větší odhadem o +/- 8000,- EUR
- spotřeba větší odhadem o 3 L/100 km (stejný motor, stejný převod v zadní nápravě)
- průměr otáčení větší o min. 2 m (horší úhel natáčení kol u poháněné nápravy)
- větší rozvor mezi 1. a 3. nápravou o min. 300 mm (z důvodu přídavné převodovky) = větší celková délka, delší korba ...
- větší výška rámu od země o min. 60 mm (z důvodu přídavné převodovky) = vyšší těžiště, horší nakládka malým bagrem, nakladačem ...

Současným problémem je čištění cest (hlavně ve městech), takže buď se zajistí zameták nebo se pracuje jen za sucha a nebo se udělá pořádná příjezdová cesta a tím pádem, 8x6 je zbytečná. Dalším zásadním problémem je kontrolní vážení na cestách (v ČR pokuta za 1 tunu 9000 tis. Kč) a u vozidel, které jsou celé na pérech (8x6 ú MAN, Mercedesu, Renaultu a Scanie vždy, Tatra a Volvo umí udělat zadek na vzduchu ...) je to pak velký problém jak to správně naložit, je to o šikovnosti strojníka a štěstí řidiče, že ho nezastaví ...

Osobně bych šel do Tridemu 8x4-4 nebo na Slovensku do desetikolky 10x4-6, která by uměla udělat skoro jakoukoli práci, tzn. jak sólo osmikolku, tak práci pro návěs.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned pro 30, 2018 10:08 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

Z části se Safkym musím nesouhlasit - pokud hodlá auto používat ,,z polovičky na stavbách", je 8x4 nesmysl. Nevyjede to absolutně nic. Bez předku lze na stavbě existovat jen za naprosto suchých podmínek.

Kde ale souhlasím, tak v případě Slovenska, kde vám povolili desetikoly, bych uvažoval o této variantě a co jsem koukal, nakupují se u vás poměrně hojně. Kde se jezdí od tun, budete mít obrovskou výhodu... Určitě bych bral opět ale jeden předek (tzn. 10x6).

Záleží ale na použití auta, zda jezdíte pro sebe či pro externí zákazníky a na samotné fakturaci. Pokud ceníky zákazníka nedokáží desetikolu zohlednit, přijde mi opravdu nejrozumnější řešení 8x6.

https://vsmont.sk/wp-content/uploads/20 ... 24x768.jpg
ned pro 30, 2018 10:44 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

to TeSi:
Však jsem napsal, že bych šel do Tridemu 8x4-4 a ne do normální 8x4.

Výhody Tridemu 8x4-4 oproti klasické 8x4:
- průměr otáčení lepší o 2 m, nejkratší klasický MAN 8x4 má průměr otáčení 19,9 m, MAN Tridem 8x4-4 má 17,8 m
- spotřeba paliva menší o 1 L/100 km po prázdnu (zvedací náprava), předpokládám že 50% všech ujetých kilometrů bude jezdit po prázdnu
- menší opotřebení pneumatik (zvedací náprava)
- mnohem lepší trakce oproti 8x4, matematicky skoro na úrovni 8x6, příklad u naloženého auta jde přizvednout poslední nápravu o 30% na 2x12,35 t = 24,7 t při celkové 32 t = 77,1%, po prázdnu 10,2/14 t = 72,8%
- Tridemy jsou vždy vzadu na měchách, lze jednoduše měřit zatížení náprav a celkovou hmotnost, současně jsou pohodlné jak po prázdnu tak i naložené, současně lze regulovat výšku ložné plochy o min. 200 mm, např. nižší těžiště při sklápění

Nevýhody Tridemu 8x4-4 oproti klasické 8x4:
- pokud je postaven na std. výšce podvozku (rám od země +/- 1000 mm) musí mít vpředu podjezdovou zábranu, horší přední nájezdový úhel, lze řešit buď přední nápravou na vzduchu (umí Scania a Volvo) a nebo to postavit na vysokém podvozku (umí MAN mimo std., Mercedes, Renault a Volvo)
- menší světlá výška (pokud má vzadu hypoidní nápravy, ale má pak menší váhu a menší spotřebu, oproti verzi s reduktory v kolech o cca. 1,5 L/100 km)
- horší přejezdový úhel
- problém se sklápěním do finišeru (zadní náprava je natáčecí, pokud tlačí finišer do kol, hrozí poškození řízení, řeší se rámem pro tlačení)
- hypoidní nápravy mají většinou kotoučové brzdy, pokud se jezdí ve sračkách, hrozí zadření třmenu kotouče, nutno hlídat opotřebení brzd na dyspleji
- nadchází zadek, řidič si musí hlídat konec auta aby něco nerozbil
- Tridem je min. o 300 mm delší než klasická 8x4
- zadní náprava má elektrohydraulické řízení = větší riziko poruch než u mechanického řízení 2. nápravy u klasické 8x4

10x4-6 má podobné vlastnosti jako Tridem 8x4-4. Verzi 10x6-6 umí std. jen Volvo, všude jinde je to atyp podvozek s velkým příplatkem.

Zde porovnání trakce u prázdné klasické 8x4 a Tridemu 8x4-4:
https://youtu.be/5XEWGhWmtL4

Obratnost Tridemu + měřič zatížení náprav:
https://youtu.be/-XDtKZhLpCk?t=569
https://youtu.be/LWpZAYwU6c8
https://youtu.be/wQ6I1utz104
https://youtu.be/zTbaPam0zqU?t=43
https://youtu.be/FSQyzHQm8bQ
https://youtu.be/ZJxSUjnyNwU
https://www.youtube.com/watch?v=vvflMNVwtKc

Vysoký MAN TGS Tridem 8x4-4 mimo linku:
https://www.youtube.com/watch?v=FFP7Jcq2dTk
https://www.youtube.com/watch?v=toYT9Y4GSTU

Nízký std. MAN TGS Tridem 8x4-4:
https://youtu.be/1dr7JvdWVVs?t=83
https://youtu.be/wPR8nmy7SAQ?t=5

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
pon pro 31, 2018 12:08 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

Tady videa, že ani 8x6 na blátíčku moc nezmůže:
https://youtu.be/cPIbiGi9P4Y
https://youtu.be/RJW6_WB1uk8
https://youtu.be/1LTYLHCB4Mg
https://youtu.be/N_DZVco1efw?t=206
https://youtu.be/BJNaDPNhnrk?t=23

Tam je opravdu řešení kloubový dumper s pořádnými pneumatikami.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon pro 31, 2018 12:39 am

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

Vím, že ty jsi na ty zajímavější řešení, beru pokud to je provoz po silnici s vykládkou na stavbě apod. Pokud někdo chce auto honit půlku života po stavbě, chtěl bych ,,tvrdé železo" v podobě kardanového předku, zadku na pérech s reduktory atd.

Nechtěl bych vidět, jak by vypadal podvozek tridemu po roce ježdění v podobném provozu... Ale chápu, že každý můžeme mít jiný názor, myslím si však, že tady už je stejně vybráno a řeší se jen prkotinky ohledně výbavy.
pon pro 31, 2018 10:22 am

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů