Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

mr65
Příspěvky: 168
Registrován: pon kvě 27, 2013 5:15 pm

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

Tak teď jsem trochu mimo, vypadá to, že se bavíme každý o něčem jiném. V práci mám Actros, půl milionu na tachometru, tankuju na Eurowagu a regenerace DPF samozřejmě čas od času proběhne ( neregistruju jak často, odhaduju, že tak co 5-7tisíc km ) . Soukromé auto mám Škodu Octavia III 1.6 TDI CR 77kW 4x4, tankuju prakticky jen na EuroOilu prémiový Diesel+ , najeto 106 tisíc a regenerace ještě ani jednou nenastala ( věř, kontrolky bych si všimnul.. ), olej si měním sám na chalupě a nechávám ho vykapat z vany půl dne, používám údajně nejlepší olej na trhu - anglický Millers Oil nanodrive premium.
úte kvě 26, 2020 6:08 am

Prouza88
Příspěvky: 6761
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

Martin440: jestli to táta už nespracoval a vzpomenu si, vyfotím, stojí to tam leta, žádný otáčení ala vinař :wink:
Taky žádný kroužky nebo sádlo dole, ale to bude tím, že těch bionaft je několik druhů(původní produkt, ať už řepka, recyklované oleje nebo jiný postup výroby).. Já ji měl z rajchu kdesi..

Kluci jeden o koze a druhej o voze :D Co sem skoušel, Bio či nebio regenerace bez vlivu(Bio by mělo kouřivost dokoncš snižovat, sou na to testy a je to gut na STK, když vám to hulí)..
Osobák(BlueHDi první generace s aditivem Eolys) mi regeneruje tak co 2000km, někdy po 800.. někdy 5000.. hlavně nejsou kontrolky, poznáš leda podle smradu, špígle a okno sou vyhřátý, nebo to víc žere když koukáš na aktuálku :idea: Tak to nemusíš poznat..
Merc byl schopnej za provrčenou noc 2x regenerovat :roll: Man, Volvo sem viděl za těch 6-7 let tak 6x regenerovat(cca co 100-150tis), že si to řeklo a tak 10x že to napsalo zvedlou teplotu vejfuku a čistilo to samo..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
úte kvě 26, 2020 6:37 am

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2414
Registrován: pon lis 09, 2009 7:29 pm
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

Tak to vypalování záleží i dle druhu provozu.
Mixem jezdím hodně město, furt to někde vrčí na volnoběh... Kdybych jezdil jenom hájvej (a ještě naloženej), je to o něčem jiným a hodně by se to vypalovalo přirozeně samo - ale do mixu berem nějakou naftu nevím od koho, máme vlastní benkalor
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
úte kvě 26, 2020 11:53 am

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

Nevím jak osobáci (jistě bude něco v návodu), ale Ducato E6 regeneraci žádnou kontrolkou nehlásí. Poznám to jen tak, že pokud ji omylem přeruším vypnutím motoru, běží ještě 2-3 minuty větrák na sahaře. Celkový počet proběhlých regenerací pak vidím až na diagnostice...
úte kvě 26, 2020 8:37 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

Nevím o osobáku, který by dával regeneraci najevo kontrolkou, údajně jen americké Pick-upy

Co jsem koukal u normálních osobáku v diag, tak většinou 700-900km

U Arocse, co s ním jezdím v práci, tak to bývá taky kolem 1000km, ale to jsou ještě horší podmínky, než má David na mixu, většinou nájezd do 100km a celý den to běží na volnoběh.
BES - běs
úte kvě 26, 2020 9:43 pm

Vojta246
Příspěvky: 51
Registrován: stř bře 14, 2012 9:15 pm
Bydliště: ValMez

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

Lehce OT. Mám trojkovou Octavii 2.0 TDI 110kW EA288 a tam mám regeneraci cca co 400-500km. Poznám to podle zvýšených otáček volnoběhu okolo 1000 a takového "spáleného" smradu okolo auta + občas běží sahara. Provoz jezdím hodně město + dálnice tak 30%. Leju do nafty vif. Takže leda že by ses vždycky na octávce strefil do vypalování a zrovna bys jel čemu nevěřím :)
úte kvě 26, 2020 9:55 pm

mr65
Příspěvky: 168
Registrován: pon kvě 27, 2013 5:15 pm

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

Bohužel je to tak a stydím se, že jsem si to nenastudoval dřív. Kontrolka DPF se rozsvítí až když je problém s filtrem, např. když se DPF zaplní popílkem ( který se regenerací na rozdíl od sazí nevypaluje), takže člověk zjistí, že reg. zrovna probíhá jen podle zvýšených otáček a běžícího větráku. Případně si koupit OBD Link LX Bluetooth a v aplikaci v mobilu sledovat teplotu filtru DPF, která je při vypalování 550-600°, ale to je nesmysl furt během jízdy čumět na displej a hlídat teplotu ( no, ne že by někteří za jízdy furt do mobilu nečuměli...). A taky jsem zjistil, že existují regenerace tři - pasivní ( probíhá každou chvíli na pár minut ), aktivní ( ve větším rozsahu než pasivní a na delší dobu ) a řízená ( spuštěna cíleně přes VAG, ale to je záležitost servisu a může trvat až 4 hodiny ). Píšou, že první dvě probíhají bez vědomí řidiče a proto není v autě ani upozornění kontrolkou, což nechápu, protože na druhou stranu se všude tvrdí, že regenerace se nemá přerušovat vypnutím motoru, protože to DPF velice škodí. Je to všechno složitá problematika , nicméně souvisí s tématem tohoto fóra : KVALITA NAFTY.
Kvalitní nafta a olej v motoru určitě dokáže předcházet problémům s DPF a dalšími komponenty.
stř kvě 27, 2020 1:04 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

Zaujímave informácie. Tiež som si myslel, ze pri vypalovaní na osobných autách svieti kontrolka. Na ťahačoch čo jazdím sa to vypaĺovanie hlásené kontrolkou objavuje veľmy málo. Ani neviem odhadnúť ako často, lebo striedam autá a za celý turnus sa kontrolka vypaĺovania objavý len málokedy. Ale to, že sa práve začal vypaľovať filter zistím aj bez kontrolky. Vtedy sa auto (MAN aj Mercedes) začne nejak divne chvieť a vybrovať, nie na voĺnobeh, počas jazdy pri jazdných otáčkach.

Už dlhšiu dobu rozmýšlam, či tieto nové "vylepšené" výfukové systémy nevedú pri búračkách k zvýšenému počtu požiarov áut. Nikdy som štatistiku požiarov áut po nehodách nevidel, ale bolo by zaujímave to zistiť. Môj predpoklad je taký, že to pracuje pri o moc väčších teplotách než býva zvýčajné. Kedysi v nákladných autách bolo rozpálené výfukové potrubie ďalej od nádrží. Dnes je celý ten rozpálený, horúci euro 6 výfukový zázrak na väčšine kamiónov tesne vedľa nádrže z naftou. Po silnom náraze môže byť riziko požiaru väčšie. A v osobných naftových autách to asi bude podobné.

Osobné auto čelne narazilo do kamióna. Hneď to začalo horieť.
Obrázek

Stále som sa nedozvedel, či sa VIF oplatí liať do prémiového drahšieho benzínu, alebo nie. Ja som do svojích aut dával obyčajný 95 benzín a pridával VIF. Ale keď na Slovensku zvýšili v benzíne podiel biosračky, tak som do jedného začal dávať prémiový drahý benzín ÖMV bez biosračky. Má zmysel dávať tam ešte VIF, alebo je to už zbytočné. O tých pár eur navyše my nejde, len o to, či to bude mať zmysel.
stř kvě 27, 2020 1:45 pm

Prouza88
Příspěvky: 6761
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

Určitě sa to oplatí :wink: Nevíš co tam lejou, někde sem tu psal že Vif používá do premiového paliva tuším Shell a Benzina.. Nejakej šofér cisterny to říkal někde na fóru :wink: Těch aditiv je víc..

Martin360: Tady máš slíbeno, žena fotila dnes, tata to neměl v ruce od podzima, ta fotka celýho testu byla tak 3 roky z5.. Zbyla poslední lahev.. nikde nic

Obrázek
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
stř kvě 27, 2020 4:19 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11907
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

Prouza88... je to močka :lol: :lol:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
stř kvě 27, 2020 4:41 pm

mikac
Příspěvky: 427
Registrován: stř led 07, 2009 7:25 pm
Bydliště: Valašské klobouky- Lipina
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

máme doma vw touareg 2008 a byly s tím problémy tak jsem vytahl DPF a v roce 2014 ho předchozí majitel měnil,ale koupili jsme nějakou sračku, která se do DPF naleje a nechá pusobit a šlo to trochu poznat, ale jinak kontrolka se nerosvicuje jen když jsem to vynutil přes diagnostiku a hledal závadu. Ono to chce proletet i po dálnici pak to jde vše poznat i ve výfuku i na EGR a u nákladních aut jak tady psal někde prouza tak nákladní auto jede víc v zátěži. ted se chystám i já přidávat na pár nádrží VIF at se to zase pročistí a výsledek poznat jde.
Obrázek

LF 45.170 7,5t
LF45.220 12 T
stř kvě 27, 2020 8:11 pm

Suky
Příspěvky: 187
Registrován: stř srp 26, 2009 8:20 am

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

U mojí Mazdy se vypaluje každých asi 400 km.

Lze to poznat lehce zvýšenou hlučností, nejlépe při brzdění motorem, definitivní potvrzení vypalování je zvýšená spotřeba, viditelné nejlépe právě při brzdění motorem, kdy místo očekávané nulové spotřeby se na šestku ukazuje spotřeba asi 2 l/100km.

Vypalování trvá tak 15-20 km, ale již jsem zaregistroval i skoro 40 km.
Nejezdím s truckem (ale montuji/spravuji jim převodovky :- )
čtv kvě 28, 2020 8:38 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11907
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

no na volvu ..jak začne "chrochtat " a vypalovat ..funguje dálnice + max otáčky ... např 2200 při 90-ti...držet plnej, ne tempomat !!!. modrýho kouře sice hafo :lol: :lol: :lol: :lol: až osobáci blikaj ...ale je vypáleno za chvíli 4-5 min....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
čtv kvě 28, 2020 9:53 am

mr65
Příspěvky: 168
Registrován: pon kvě 27, 2013 5:15 pm

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

Martin :
Proč ne tempomat, jaký to má vliv ? Na Actrosu jedu na tempomat 90 po dálnici, ovšem vypalování trvá dost dlouho, přesně to nestopuju, ale 20 minut to bude určitě.
Suky :
Nulová spotřeba tam být nemůže, řídící jednotka palivo dávkuje do motoru i když jedeš z kopce bez plynu, vypalování - regenerace funguje na principu, že do válce jde sekundární vstřik nafty v dolní úvrati, takže se nafta nezapálí ve válci, ale až ve filtru DPF
Sof :
A tím pádem je filtr rozžhavený, takže když při nehodě dojde k úniku paliva a dostane se na ten filtr, požár je hned,tudíž máš pravdu.
Tím VIFem do prémiového benzínu nic nepokazíš a budeš mít jistotu, že pokud ten benzín nebude úplně echt, autu pomůžeš. Ovšem nevyplatí se kupovat VIF v malém balení, já ho kupuju od distributora v kanystru 10 l, dávka 125 ml do jedné plné nádrže tak vyjde zhruba na 1 euro. Jezdíš ven, podívej se, jestli někde nevyjde levněji, než v CZ, nebo SK. Já až se dostanu do Lucemburska, chci se podívat, jestli se prodává tam a kolik stojí. Třeba když mají levné pohonné hmoty a tabák, budou mít i levnější VIF...
čtv kvě 28, 2020 6:05 pm

Prouza88
Příspěvky: 6761
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Kvalita nafty

Příspěvek

Mr65: Vif se vyrábí někde ve Vídni, myslím, že ho nekoupíš mimo Rakousko asi nikde, mrkni ale :think: Dávkuje se 1ml na 1l paliva..
Maritn410 je egzot, proto vypaluje bez tempomatu na 2800ot z kopce v 90ti na 9ku gang :mrgreen:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
čtv kvě 28, 2020 6:41 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti