Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Tlumiče, vlnovce a spojka
Zdravím, náklaďákem sice nejezdím, ale přesto si potřebuju ujasnit pár věci.
1) Může mi někdo srozumitelně vysvětlit jaký je rozdíl mezi tlumičem pérování a vlnovcem? Nějaké ponětí mám, ale rád bych věděl do podrobna rozdíl od vás odborníků.
2) Jak přesně funguje spojka?
3) Není mi úplně jasný rozdíl mezi návěsem a přívěsem.
Sorry za hloupé dotazy, ale když člověk neví, má se zeptat.
Kdybyste věděli o nějakých videiích, kde to je názorně vidět, nebo animacích umístěných na nějakém webu, tak to by byla úplně paráda...
Díky za vaše odpovědi!!!
1) Může mi někdo srozumitelně vysvětlit jaký je rozdíl mezi tlumičem pérování a vlnovcem? Nějaké ponětí mám, ale rád bych věděl do podrobna rozdíl od vás odborníků.
2) Jak přesně funguje spojka?
3) Není mi úplně jasný rozdíl mezi návěsem a přívěsem.
Sorry za hloupé dotazy, ale když člověk neví, má se zeptat.
Kdybyste věděli o nějakých videiích, kde to je názorně vidět, nebo animacích umístěných na nějakém webu, tak to by byla úplně paráda...
Díky za vaše odpovědi!!!
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
- Bydliště: Plzeň
1.Není tlumič jako tlumič . Tlumič na výfuku je ti asi jasný,doufejme (a já se domnívám že si poplet tyto dva pojmy je totiž tlumič pérování a tlumič výfuku), a vlnovec je vložený kus v místech kde má výfuk nějaké "vibrace". Je to vněco jako "hadice" dokáže se to ohýbat aniž by to prasklo, když nebudu mít o víkendu co dělat tak ybch tě možná jeden vyfotil.
2. Spojka: to si buď najdi na netu nebo čekej na další odpovědi, je to na delší rozepsání.
3. těch rozdílů je více takže návěs: připevněn v točně,terá je namontována na tahači, thač přenáší část váhy návěsu a návěs stále působí na tahač. Zpravidla bývají 13,6m dlouhé a potkáváš jich na silnici asi úplně nějvíc.
Přívěs: tak úplně nejjednodušeji púříves je to co vozíš za osobákem a ve větším provedení se to dává za NA . , má to oj kterou cvakneš do čuby a jedeš.
A jak u návěsu tak přívesu jsou nápravy napevno přidělány tzn nemohou se otáčet (nemají točnu) jako vlek.
Nevím jak daleko sahají tvé vědomosti,ale snad je to k pochopení,jinak pevně věřím že mi ostatní doplní a rozepíší se, já už na to kašlu a jdu spát. Na co jsem zapomněl doplní jiní
2. Spojka: to si buď najdi na netu nebo čekej na další odpovědi, je to na delší rozepsání.
3. těch rozdílů je více takže návěs: připevněn v točně,terá je namontována na tahači, thač přenáší část váhy návěsu a návěs stále působí na tahač. Zpravidla bývají 13,6m dlouhé a potkáváš jich na silnici asi úplně nějvíc.
Přívěs: tak úplně nejjednodušeji púříves je to co vozíš za osobákem a ve větším provedení se to dává za NA . , má to oj kterou cvakneš do čuby a jedeš.
A jak u návěsu tak přívesu jsou nápravy napevno přidělány tzn nemohou se otáčet (nemají točnu) jako vlek.
Nevím jak daleko sahají tvé vědomosti,ale snad je to k pochopení,jinak pevně věřím že mi ostatní doplní a rozepíší se, já už na to kašlu a jdu spát. Na co jsem zapomněl doplní jiní
- Mykesh
- Příspěvky: 1259
- Registrován: stř zář 19, 2007 12:40 pm
- Bydliště: Praha/Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Funkce spojky je celkem pekne vysvetlena treba tady:
http://djpunx.blog.cz/0710/seminarni-pr ... ily-spojky
http://djpunx.blog.cz/0710/seminarni-pr ... ily-spojky
AIRBAG NEPOTŘEBUJI, UMÍRÁM JAKO CHLAP !!!
-
- Příspěvky: 485
- Registrován: pon led 22, 2007 12:22 am
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
- Bydliště: Plzeň
Diky za info. Já opravdu mám na mysli tlumič pérování (např. od Monroe) a vlnovec (např. Phoenix, Contitech, atd.) Ty vlnovce jsem viděl u kol, tak mě zajímá jakou mají funkci.rudolf diesel píše:1.Není tlumič jako tlumič . Tlumič na výfuku je ti asi jasný,doufejme (a já se domnívám že si poplet tyto dva pojmy je totiž tlumič pérování a tlumič výfuku), a vlnovec je vložený kus v místech kde má výfuk nějaké "vibrace". Je to vněco jako "hadice" dokáže se to ohýbat aniž by to prasklo, když nebudu mít o víkendu co dělat tak ybch tě možná jeden vyfotil.
2. Spojka: to si buď najdi na netu nebo čekej na další odpovědi, je to na delší rozepsání.
3. těch rozdílů je více takže návěs: připevněn v točně,terá je namontována na tahači, thač přenáší část váhy návěsu a návěs stále působí na tahač. Zpravidla bývají 13,6m dlouhé a potkáváš jich na silnici asi úplně nějvíc.
Přívěs: tak úplně nejjednodušeji púříves je to co vozíš za osobákem a ve větším provedení se to dává za NA . , má to oj kterou cvakneš do čuby a jedeš.
A jak u návěsu tak přívesu jsou nápravy napevno přidělány tzn nemohou se otáčet (nemají točnu) jako vlek.
Nevím jak daleko sahají tvé vědomosti,ale snad je to k pochopení,jinak pevně věřím že mi ostatní doplní a rozepíší se, já už na to kašlu a jdu spát. Na co jsem zapomněl doplní jiní
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
- Bydliště: Plzeň
rudolf diesel píše:A nemohl bys to vyfotit? Vlnovec si ymslím se prvořadně říká kusu výfuku,ale teď mi napadá jestli nemyslíš prostě jen měchy na vzduch nebo aspoň popiš jak to vypadá?
Jo jo, teď už si asi rozumíme...tomuhle se podle mě odborně říká vlnovec (nebo vlnovec pérování?). No a není mi jasný rozdíl mezi tímto a tlumičem. V čem je zásadní rozdíl?
- Mykesh
- Příspěvky: 1259
- Registrován: stř zář 19, 2007 12:40 pm
- Bydliště: Praha/Teplice
- Kontaktovat uživatele:
no nevim nevim, tohle je podle mne mech. Vlnovec/pletenec je pruzna cast vyfuku, vypada asi takto:
obr. z www.vyfukyonline.cz
obr. z www.vyfukyonline.cz
AIRBAG NEPOTŘEBUJI, UMÍRÁM JAKO CHLAP !!!
-
- Příspěvky: 485
- Registrován: pon led 22, 2007 12:22 am
ano..to co tu je na obrázku je normální vzduchový měch...a vlnovec je také normální vzduchový měch, akorát starší konstrukce co má na sobě takové "vlny"...
jako např. tento na liaz 110
http://liaznavzdy.cz/images/nas07/011.jpg
jako např. tento na liaz 110
http://liaznavzdy.cz/images/nas07/011.jpg
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
- Bydliště: Plzeň
Jojo je to normální vzduchovej měch. Rozdíl mezi ním a tlumiče těžko vysvětlit když obojí mám v podstatě jinou funkci, takže jde o to pochopit princip. O tlumičích se určitě mnoho dočteš na internetu a o vzdchovým odpružení se doufejme rozepíše někdo jiný , celý princip se mi fakt popisovat nechce sorry.
Hm, tak to jsem netušil, že to je až tak komplikované, že to nejde popsat v několika větách...jsem zvědav, jestli se někdo najde, kdo by to tu popsal...dikyrudolf diesel píše:Jojo je to normální vzduchovej měch. Rozdíl mezi ním a tlumiče těžko vysvětlit když obojí mám v podstatě jinou funkci, takže jde o to pochopit princip. O tlumičích se určitě mnoho dočteš na internetu a o vzdchovým odpružení se doufejme rozepíše někdo jiný , celý princip se mi fakt popisovat nechce sorry.
- Josef Opava
- Příspěvky: 18
- Registrován: pon dub 21, 2008 6:58 pm
- Bydliště: Opava
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 hostů