Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

truckfan
Příspěvky: 6
Registrován: ned zář 21, 2008 10:05 pm

Příspěvek

Josef Opava píše:velice jednoduše řečeno tlumič tlumí rázování od silnice a tím drží kolo u silnice a vzduchový měch je jako pružina (ať listová, zkrutná tyč vinutá pružina atd.) a tlumič v jednom.
A proč tedy mají kamióny oboje? Když ten vzduchový měch obsahuje v sobě i tlumič?
pát zář 26, 2008 11:56 pm

Uživatelský avatar
Josef Opava
Příspěvky: 18
Registrován: pon dub 21, 2008 6:58 pm
Bydliště: Opava

Příspěvek

měch nemá v sobě tlumič, ale zvládne pohltit rázy od silnice a tlumič je tam pak pro lepší pohodlí třeba tatra má tlumič jen na předku
sob zář 27, 2008 12:05 am

rudolf diesel
Příspěvky: 171
Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Měch právě není pružina a tlumič v jednom, konstrukčně rozhodně ne a ani principiálně ne. Tlumič a je tlumič měch je měch :) je vtom rozdíl proto mají kamiony tlumiče i měchy. Kdybych to strašně moc zjednodušil tak měch péruje a tlumič tlumí. K pérování se však dá využít např. litové pero, zkrtuné tyče, vinuté pružiny atd. řešení je více,ale v 99% s jakýmkoliv řešením pérování uvidíte ještě tlumič. Jsou však případy kdy tomu tak není, občas můžete vidět automobil bez tlumiče např. s listovým perem. Sice si osobně nemyslím že toto řešení je ideální, ovšem jsou to převážně těžké vozy, kde kmity dokáže utlumit samotné listové pero i když pohodlí posádky je 0 a je to spíše na mořskou nemoc.
sob zář 27, 2008 10:38 am

Uživatelský avatar
loDAF
Příspěvky: 49
Registrován: stř srp 08, 2007 10:44 pm

Příspěvek

Přesně se to jmenuje "vlnovcová pneumatická pružina" měch je jen to pružné.Tlumiče, odpružení a spojku ti tu vysvětlili rychlejší, takže tu jsme hotoví. :)
sob zář 27, 2008 8:50 pm

Mack
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv úno 08, 2007 12:42 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

tluc ma funkci uklidnit auto at se nevlni a udrzi kola na vozovce.
tot je: kdyz vjedes do diry a kolo pak vyjede ven tak tlumic ti ho udrzi na vozovce, ale kdybys nemel tlumic tak ti kolo skace po ceste
pon zář 29, 2008 2:22 pm

Uživatelský avatar
loDAF
Příspěvky: 49
Registrován: stř srp 08, 2007 10:44 pm

Příspěvek

Mack píše:tluc ma funkci uklidnit auto at se nevlni a udrzi kola na vozovce.
tot je: kdyz vjedes do diry a kolo pak vyjede ven tak tlumic ti ho udrzi na vozovce, ale kdybys nemel tlumic tak ti kolo skace po ceste
To je odpružení. :wink: Tlumič má za účel, tlumit kmity pružiny a zabránit nadměrnému rozkmitání kastle.Lajcky řečeno tlumič tam je od toho, abys nedostal mořskou nemoc.
pon zář 29, 2008 8:31 pm

Mack
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv úno 08, 2007 12:42 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

tak to se omlouvam, :-)
me ucili to co jsem napsal

me to vysvetlovali najek takto:

Kdyz vyjedes z diry, tak auto se houpe (to delaji pruziny) a tlumic to tlumi a pridrzuje i kolo na vozovce, a dokonce se me to stalo, kdyz nam na osobaku doslouzily tlumice na zadku, tak nam to auto plavalo uplne vsude a bylo skoro nemozne to auto udrzet na ceste ve vetsi rychlosti
pon zář 29, 2008 8:36 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Pérování:

Příspěvek

Tak abychom to shrnuli: Měch pérování a vlnovec pérování jsou oboje vzduchové pružiny. Jejich tuhost (tvrdost) se mění s tlakem vzduchu uvnitř a současně tím lze udržovat stálou jízdní výšku vozidla, což je velká výhoda proti např listovým pérům. Rozdíl mezi měchem a vlnovcem je v charakteristice pružení, dnes se většinou používají měchy.
Vlnovce používá na svých podvozcích Tatra, v nejnovější variantě je kombinuje s uvnitř uloženými vinutými pružinami.

http://www.tatra.cz/cz/perov2_cz.htm

Tohle je vlnovec:

Obrázek

Zleva 1., 2. měchy, 3., 4. vlnovce:

Obrázek

Tlumič pérování reguluje (tlumí) rozkmitání kola při najetí na nerovnost a propružení - proto pokud "odejdou" tlumiče, mohou se na pneumatikách tvořit oskákané plošky a auto "plave". Náplní tlumiče je ve většině případů speciální hydraulický olej. Nedílnou součástí pérování je i zkrutný stabilizátor, který eliminuje naklánění a houpání vozidla v zatáčkách.

Menší vlnovce a měchy pérování se souosým vestavěným tlumičem se používají pro odpružení kabin. Vzduch pruží, olej tlumí.
Naposledy upravil(a) Čonkin dne sob říj 11, 2008 11:48 pm, celkem upraveno 4 x.
úte zář 30, 2008 1:51 pm

Uživatelský avatar
loDAF
Příspěvky: 49
Registrován: stř srp 08, 2007 10:44 pm

Re: Pérování:

Příspěvek

čonkim
Takhle je to asi nejpřesněji. :)
úte zář 30, 2008 7:06 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

re: LoDaf

Příspěvek

Snad jo.
Naposledy upravil(a) Čonkin dne sob říj 11, 2008 11:47 pm, celkem upraveno 2 x.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
sob říj 11, 2008 9:30 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11909
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

Josef Opava píše:měch nemá v sobě tlumič, ale zvládne pohltit rázy od silnice a tlumič je tam pak pro lepší pohodlí třeba tatra má tlumič jen na předku
pokud se budeme bavit o měchu na odpružení kabin , tak v sobě mají nejen tlumič ,ale i regulaci výšky......a jsou i takový co uvnitř mají to samé
( např. odpružení př.osy)-soupravy s vyměnitelnou nástavbou... kontejnery a pod. nemyslím tím klasiku....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob říj 11, 2008 11:22 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů