Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Názor je ten, že měnič 12/220 do auta s palubním napětím 24V je nesmysl. A o připojeních do zapalovače si myslím taky svoje, lepší je pevná montáž.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Osobně nic, ale pokud bych to měl montovat, volil bych třeba tohle, ať nechodíme daleko:
http://www.deramax.cz/menic-napeti-24-2 ... 193-c-924/
http://stualarm.cz/produkt/35101024-men ... 20v-1000w/
Samozřejmě záleží na příkonu připojovaných zařízení, občas má někdo na autě i něco výkonnějšího přes 1500 W a honí s tím třeba třeba i vrtačku apod.
Předpokládám, že máš na autě 24 V. Co se týče různých adaptérů do zapalovače, krokosvorek apod. - nedoporučuju, možnost přechodových odporů, vyhoření, apod. Lepší je pevné připojení k el. instalaci vozidla, samozřejmě přes příslušnou pojistku a kabely potřebného průřezu.
http://www.deramax.cz/menic-napeti-24-2 ... 193-c-924/
http://stualarm.cz/produkt/35101024-men ... 20v-1000w/
Samozřejmě záleží na příkonu připojovaných zařízení, občas má někdo na autě i něco výkonnějšího přes 1500 W a honí s tím třeba třeba i vrtačku apod.
Předpokládám, že máš na autě 24 V. Co se týče různých adaptérů do zapalovače, krokosvorek apod. - nedoporučuju, možnost přechodových odporů, vyhoření, apod. Lepší je pevné připojení k el. instalaci vozidla, samozřejmě přes příslušnou pojistku a kabely potřebného průřezu.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
- AllBlack560
- Příspěvky: 152
- Registrován: ned zář 07, 2008 7:40 pm
- Bydliště: Brumovice
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: čtv led 28, 2010 11:31 pm
- Bydliště: Kunovice
- Kontaktovat uživatele:
Dobrý den,
Všim jsem si, že tady byly zmíněny v dobrém měniče od nás takže se připojuji do diskuse
Než si koupíte měnič napětí, doporučuji Vám přečíst si následující rozsáhlý článek, který se týká právě měničů napětí z 12V a 24V na 230V. Měniče napětí - podrobné technické informace. Jinak doporučuji měnič dostatečně naddimenzovat. Měnič s trvalým výkonem 300W sice zvládne spotřebič s 300W příkonem, jedná se ale o hodnotu příkonu spotřebiče s čistě odporovým charakterem (např. vláknová žárovka, topná spirála apod.). Pokud použijete spotřebič, který má i indukční, nebo kapacitní charakter tak těch 300W nebude platit a budete muset použít měnič s větším výkonem. Obdobně to platí i u některých spínaných zdrojů, které se používají u modernějších TV, notebooků, nabíječek apod.
Větší měnič s sebou nese sice větší ztráty a větší příkon naprázdno, ale u značkových měničů to není až tak velký problém. Pokud má 300W měnič proud naprázdno 0,2A a 600W verze pak 0,35A, je rozdíl 0,15A, no a tento rozdíl ''vyšťaví'' akumulátor o cca 3,6Ah za 24 hodin. Jinak: pokud budete mít 300W měnič (ale kvalitní se skutečným proudem naprázdno 0,2A) zapnutý a připojený naprázdno, pak způsobí úbytek kapacity na akumulátoru asi 4,8Ah/24hodin. U 600W verze, je to pak úbytek ''šťávy'' o 8,4Ah/24hodin. Vzhledem ke kapacitě baterií, které se používají v náklaďácích to určitě není mnoho.
Svým zákazníkům, kteří se snaží ušetřit na měniči každou korunu a hodlají koupit poddimenzovaný měnič doporučuji, aby si tento měnič nekupovali u nás, ale u konkurence a následné reklamace řešili tam, a až budou poučeni, tak jim s radostí prodáme měnič s vyšším výkonem, o kterém se prve domnívali, že jim ho chceme vnutit protože je dražší.
Závěrem přidám ještě něco poznámek:
Snažte se, aby přívodní kabely k měniči napětí byly co nejkratší z důvodu ztrát ve vodičích.
Buďte opatrní, na výstupu z měniče je skutečně 230V! Ono se na to občas zapomíná, když je to ''připojeno jenom k baterce''. Nicméně z výstupu měniče napětí s vyšším výkonem můžete obdržet takovou ránu, že se Vám může, jak říká můj známý: ''kousnout pumpa''.
Čím větší je odběr proudu z měniče napětí, tím častěji se rozbíhá chladící ventilátor. Pokud používáte měnič na chalupě, nebo doma ve sklepě na zálohování oběhového čerpadla, tak je to celkem jedno. Od řidičů ale vím, že poslouchat pár hodin ventilátor měniče v kabině kamionu není moc příjemné. Poohlédněte se po kvalitním měniči, který má dobré pasivní chlazení (masivnější hliníkový obal), který pohltí co nejvíc tepelných ztrát, aby se ventilátor spouštěl co nejméně.
Nevím přesně jestli tady bylo rozebráno jak si spočítat výdrž akumulátoru při připojené zátěži přes měnič, nicméně uvedu to na příkladu, aby si to mohl každý řidič spočítat sám. Příklad není určený pro ''šťoury'' a vysokoškolské profesory, protože zhruba +- 5% u ztrát na kabeláži a dalších věcech nehraje v praxi celkem žádnou roli.
Máte spotřebič s příkonem 100W a akumulátor o napětí 24V s kapacitou řekněme 180Ah. Předpokládané vnitřní ztráty u kvalitního meniče napětí jsou tak 13%.
Nejdříve spočítáme proud na vstupu měniče (tzn. z akumulátoru): 100/24 = 4,1A a zohledníme ztráty: 4,1*(100/(100-13) = 4,7A (zjednodušeně: 4,1*1,15, kde 1,15 je koeficient vnitřních tepelných ztrát měniče napětí)
A Teď dobu provozu na plně nabitý akumulátor: 180/4,7 = 38 hodin
V rámci našeho internetového obchodu, poskytuji technickou podporu ke zboží, takže pokud budete mít nějaký dotaz k měničům napětí, můžete mne kontaktovat na tel. 604 302 309
S pozdravem
Pavel Hnilica
Přidám ještě odkaz na oddělení ''měniče napětí'' v našem eshopu, pokud administrátor odkaz smaže jako reklamu, zlobit se na něj nebudu, ale odkaz souvisí s příspěvkem a v eshopu jsou i veškeré kontaktní informace na mne:
Měniče napětí na deramax.cz
Všim jsem si, že tady byly zmíněny v dobrém měniče od nás takže se připojuji do diskuse
Než si koupíte měnič napětí, doporučuji Vám přečíst si následující rozsáhlý článek, který se týká právě měničů napětí z 12V a 24V na 230V. Měniče napětí - podrobné technické informace. Jinak doporučuji měnič dostatečně naddimenzovat. Měnič s trvalým výkonem 300W sice zvládne spotřebič s 300W příkonem, jedná se ale o hodnotu příkonu spotřebiče s čistě odporovým charakterem (např. vláknová žárovka, topná spirála apod.). Pokud použijete spotřebič, který má i indukční, nebo kapacitní charakter tak těch 300W nebude platit a budete muset použít měnič s větším výkonem. Obdobně to platí i u některých spínaných zdrojů, které se používají u modernějších TV, notebooků, nabíječek apod.
Větší měnič s sebou nese sice větší ztráty a větší příkon naprázdno, ale u značkových měničů to není až tak velký problém. Pokud má 300W měnič proud naprázdno 0,2A a 600W verze pak 0,35A, je rozdíl 0,15A, no a tento rozdíl ''vyšťaví'' akumulátor o cca 3,6Ah za 24 hodin. Jinak: pokud budete mít 300W měnič (ale kvalitní se skutečným proudem naprázdno 0,2A) zapnutý a připojený naprázdno, pak způsobí úbytek kapacity na akumulátoru asi 4,8Ah/24hodin. U 600W verze, je to pak úbytek ''šťávy'' o 8,4Ah/24hodin. Vzhledem ke kapacitě baterií, které se používají v náklaďácích to určitě není mnoho.
Svým zákazníkům, kteří se snaží ušetřit na měniči každou korunu a hodlají koupit poddimenzovaný měnič doporučuji, aby si tento měnič nekupovali u nás, ale u konkurence a následné reklamace řešili tam, a až budou poučeni, tak jim s radostí prodáme měnič s vyšším výkonem, o kterém se prve domnívali, že jim ho chceme vnutit protože je dražší.
Závěrem přidám ještě něco poznámek:
Snažte se, aby přívodní kabely k měniči napětí byly co nejkratší z důvodu ztrát ve vodičích.
Buďte opatrní, na výstupu z měniče je skutečně 230V! Ono se na to občas zapomíná, když je to ''připojeno jenom k baterce''. Nicméně z výstupu měniče napětí s vyšším výkonem můžete obdržet takovou ránu, že se Vám může, jak říká můj známý: ''kousnout pumpa''.
Čím větší je odběr proudu z měniče napětí, tím častěji se rozbíhá chladící ventilátor. Pokud používáte měnič na chalupě, nebo doma ve sklepě na zálohování oběhového čerpadla, tak je to celkem jedno. Od řidičů ale vím, že poslouchat pár hodin ventilátor měniče v kabině kamionu není moc příjemné. Poohlédněte se po kvalitním měniči, který má dobré pasivní chlazení (masivnější hliníkový obal), který pohltí co nejvíc tepelných ztrát, aby se ventilátor spouštěl co nejméně.
Nevím přesně jestli tady bylo rozebráno jak si spočítat výdrž akumulátoru při připojené zátěži přes měnič, nicméně uvedu to na příkladu, aby si to mohl každý řidič spočítat sám. Příklad není určený pro ''šťoury'' a vysokoškolské profesory, protože zhruba +- 5% u ztrát na kabeláži a dalších věcech nehraje v praxi celkem žádnou roli.
Máte spotřebič s příkonem 100W a akumulátor o napětí 24V s kapacitou řekněme 180Ah. Předpokládané vnitřní ztráty u kvalitního meniče napětí jsou tak 13%.
Nejdříve spočítáme proud na vstupu měniče (tzn. z akumulátoru): 100/24 = 4,1A a zohledníme ztráty: 4,1*(100/(100-13) = 4,7A (zjednodušeně: 4,1*1,15, kde 1,15 je koeficient vnitřních tepelných ztrát měniče napětí)
A Teď dobu provozu na plně nabitý akumulátor: 180/4,7 = 38 hodin
V rámci našeho internetového obchodu, poskytuji technickou podporu ke zboží, takže pokud budete mít nějaký dotaz k měničům napětí, můžete mne kontaktovat na tel. 604 302 309
S pozdravem
Pavel Hnilica
Přidám ještě odkaz na oddělení ''měniče napětí'' v našem eshopu, pokud administrátor odkaz smaže jako reklamu, zlobit se na něj nebudu, ale odkaz souvisí s příspěvkem a v eshopu jsou i veškeré kontaktní informace na mne:
Měniče napětí na deramax.cz
Nevim kde má Volvo pojistkovku,ale kamarád mi zapojoval můj 600W na Magnumu přímo na přívod do pojistkovky - byl to opravdu silnej kabel,ale díra na svorkovnici přívodu ještě větší,takže to vyšlo. Měl jsem sice strach,že to nejde přes pojistky,ale byl jsem ubezpečenej,že jako první vždycky vypadne nejslabší článek v okruhu,což je prý pořadí: pojistka v měniči,měnič jako takovej,pak teprve auto... Dodnes vše v poho...
-
- fandík
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pát led 09, 2009 4:22 pm
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Penguin :
Já bych to taky tak viděl a právě to plánuju tam šupnout taky akorát právě akorát mi jde o to kde ta pojistkovka je .. kde je přívod aspon zhruba at nemusím rozhazovat všechny ty plasty což je pakec jinak pojistka netřeba .. pokad to hodíš do zkratu drtivá většina měniču má ochranu a pokud to nehodíš do zkratu před měničem tak je to v pohodě..
Fandík : jsou i takové ale chudáci baterky chce to na ten výkon co píšeš aspon 2 kw a to už je pěkná sada pokud bys vyžadoval čistý sinus tak se k tomu všemu taky nedoplatíš
Já bych to taky tak viděl a právě to plánuju tam šupnout taky akorát právě akorát mi jde o to kde ta pojistkovka je .. kde je přívod aspon zhruba at nemusím rozhazovat všechny ty plasty což je pakec jinak pojistka netřeba .. pokad to hodíš do zkratu drtivá většina měniču má ochranu a pokud to nehodíš do zkratu před měničem tak je to v pohodě..
Fandík : jsou i takové ale chudáci baterky chce to na ten výkon co píšeš aspon 2 kw a to už je pěkná sada pokud bys vyžadoval čistý sinus tak se k tomu všemu taky nedoplatíš
-
- fandík
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pát led 09, 2009 4:22 pm
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Globe
- řidič angličáku
- Příspěvky: 4787
- Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
- Bydliště: Usti nad Labem
ale uvedom si, ze tim padem budes mit nejistenej celej kabel az k menici, kterej se muze nekde prodrit, prorazit atd... ja bych to kazdopadne radsi pres pojistku udelal, pro sichrpokud to nehodíš do zkratu před měničem tak je to v pohodě.
Fandik: 1500W? To si beres do auta horkovzdusnou troubu a teplomet?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 24 hostů