Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
macicek
Příspěvky: 22
Registrován: ned lis 22, 2009 9:10 am
Bydliště: Cvikov

Příspěvek

stř pro 02, 2009 10:50 am

soulcheck
Příspěvky: 625
Registrován: čtv lis 05, 2009 4:02 pm
Bydliště: Hostim

Příspěvek

presne ten mam a jsem s nim spokojeny!
dokonce jsem ho kupoval jeste za vic :)
mam ho pres rok a slape bez problemu
stř pro 02, 2009 10:56 am

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Názor je ten, že měnič 12/220 do auta s palubním napětím 24V je nesmysl. A o připojeních do zapalovače si myslím taky svoje, lepší je pevná montáž.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
stř pro 02, 2009 12:53 pm

macicek
Příspěvky: 22
Registrován: ned lis 22, 2009 9:10 am
Bydliště: Cvikov

Příspěvek

Čonkin: a co používáš Ty
stř pro 02, 2009 1:15 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Osobně nic, ale pokud bych to měl montovat, volil bych třeba tohle, ať nechodíme daleko:
http://www.deramax.cz/menic-napeti-24-2 ... 193-c-924/
http://stualarm.cz/produkt/35101024-men ... 20v-1000w/
Samozřejmě záleží na příkonu připojovaných zařízení, občas má někdo na autě i něco výkonnějšího přes 1500 W a honí s tím třeba třeba i vrtačku apod.
Předpokládám, že máš na autě 24 V. Co se týče různých adaptérů do zapalovače, krokosvorek apod. - nedoporučuju, možnost přechodových odporů, vyhoření, apod. Lepší je pevné připojení k el. instalaci vozidla, samozřejmě přes příslušnou pojistku a kabely potřebného průřezu.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
stř pro 02, 2009 2:20 pm

Uživatelský avatar
AllBlack560
Příspěvky: 152
Registrován: ned zář 07, 2008 7:40 pm
Bydliště: Brumovice

Příspěvek

soulcheck: To nevím no ale zkusím tam zavolat a zjistit....
stř pro 02, 2009 3:16 pm

Pavel31
Příspěvky: 1
Registrován: čtv led 28, 2010 11:31 pm
Bydliště: Kunovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dobrý den,
Všim jsem si, že tady byly zmíněny v dobrém měniče od nás takže se připojuji do diskuse

Než si koupíte měnič napětí, doporučuji Vám přečíst si následující rozsáhlý článek, který se týká právě měničů napětí z 12V a 24V na 230V. Měniče napětí - podrobné technické informace. Jinak doporučuji měnič dostatečně naddimenzovat. Měnič s trvalým výkonem 300W sice zvládne spotřebič s 300W příkonem, jedná se ale o hodnotu příkonu spotřebiče s čistě odporovým charakterem (např. vláknová žárovka, topná spirála apod.). Pokud použijete spotřebič, který má i indukční, nebo kapacitní charakter tak těch 300W nebude platit a budete muset použít měnič s větším výkonem. Obdobně to platí i u některých spínaných zdrojů, které se používají u modernějších TV, notebooků, nabíječek apod.

Větší měnič s sebou nese sice větší ztráty a větší příkon naprázdno, ale u značkových měničů to není až tak velký problém. Pokud má 300W měnič proud naprázdno 0,2A a 600W verze pak 0,35A, je rozdíl 0,15A, no a tento rozdíl ''vyšťaví'' akumulátor o cca 3,6Ah za 24 hodin. Jinak: pokud budete mít 300W měnič (ale kvalitní se skutečným proudem naprázdno 0,2A) zapnutý a připojený naprázdno, pak způsobí úbytek kapacity na akumulátoru asi 4,8Ah/24hodin. U 600W verze, je to pak úbytek ''šťávy'' o 8,4Ah/24hodin. Vzhledem ke kapacitě baterií, které se používají v náklaďácích to určitě není mnoho.

Svým zákazníkům, kteří se snaží ušetřit na měniči každou korunu a hodlají koupit poddimenzovaný měnič doporučuji, aby si tento měnič nekupovali u nás, ale u konkurence a následné reklamace řešili tam, a až budou poučeni, tak jim s radostí prodáme měnič s vyšším výkonem, o kterém se prve domnívali, že jim ho chceme vnutit protože je dražší.

Závěrem přidám ještě něco poznámek:

Snažte se, aby přívodní kabely k měniči napětí byly co nejkratší z důvodu ztrát ve vodičích.

Buďte opatrní, na výstupu z měniče je skutečně 230V! Ono se na to občas zapomíná, když je to ''připojeno jenom k baterce''. Nicméně z výstupu měniče napětí s vyšším výkonem můžete obdržet takovou ránu, že se Vám může, jak říká můj známý: ''kousnout pumpa''.

Čím větší je odběr proudu z měniče napětí, tím častěji se rozbíhá chladící ventilátor. Pokud používáte měnič na chalupě, nebo doma ve sklepě na zálohování oběhového čerpadla, tak je to celkem jedno. Od řidičů ale vím, že poslouchat pár hodin ventilátor měniče v kabině kamionu není moc příjemné. Poohlédněte se po kvalitním měniči, který má dobré pasivní chlazení (masivnější hliníkový obal), který pohltí co nejvíc tepelných ztrát, aby se ventilátor spouštěl co nejméně.

Nevím přesně jestli tady bylo rozebráno jak si spočítat výdrž akumulátoru při připojené zátěži přes měnič, nicméně uvedu to na příkladu, aby si to mohl každý řidič spočítat sám. Příklad není určený pro ''šťoury'' a vysokoškolské profesory, protože zhruba +- 5% u ztrát na kabeláži a dalších věcech nehraje v praxi celkem žádnou roli.

Máte spotřebič s příkonem 100W a akumulátor o napětí 24V s kapacitou řekněme 180Ah. Předpokládané vnitřní ztráty u kvalitního meniče napětí jsou tak 13%.
Nejdříve spočítáme proud na vstupu měniče (tzn. z akumulátoru): 100/24 = 4,1A a zohledníme ztráty: 4,1*(100/(100-13) = 4,7A (zjednodušeně: 4,1*1,15, kde 1,15 je koeficient vnitřních tepelných ztrát měniče napětí)
A Teď dobu provozu na plně nabitý akumulátor: 180/4,7 = 38 hodin


V rámci našeho internetového obchodu, poskytuji technickou podporu ke zboží, takže pokud budete mít nějaký dotaz k měničům napětí, můžete mne kontaktovat na tel. 604 302 309

S pozdravem
Pavel Hnilica

Přidám ještě odkaz na oddělení ''měniče napětí'' v našem eshopu, pokud administrátor odkaz smaže jako reklamu, zlobit se na něj nebudu, ale odkaz souvisí s příspěvkem a v eshopu jsou i veškeré kontaktní informace na mne:
Měniče napětí na deramax.cz
pát led 29, 2010 5:39 pm

Uživatelský avatar
Pegos
Příspěvky: 950
Registrován: pát bře 14, 2008 9:21 pm
Bydliště: liberecko

Příspěvek

Optám se mám měnič z 12 na 230 poslední dobou když na něj připojím notebook začne pípat cirka tak dvě minuty a poté se normálně rozběhne a fachá. Když mám notas zavřený a pouze ho dobijím tak je to Ok. Kde je chyba????
sob kvě 08, 2010 9:28 am

Žorž.FH12
Příspěvky: 1054
Registrován: stř črc 01, 2009 12:53 am

Příspěvek

Zdarák chlapi kdo by poradil s napojením 800w měniče (24/230) u Volva r.v 04 ? nebudu z toho ždímat víc jak půl kilowaty . od baterek se mi tahat přívod nechce tak bych potřeboval poradit kdepak je tam nějaká šíjna nebo nějaké šikovné místo od kterého to stáhnu at nerozdělávám půl auta :-) díík 8)
stř črc 21, 2010 6:55 pm

Penguin
Příspěvky: 151
Registrován: ned říj 26, 2008 8:28 pm
Bydliště: Mariánské Lázně

Příspěvek

Nevim kde má Volvo pojistkovku,ale kamarád mi zapojoval můj 600W na Magnumu přímo na přívod do pojistkovky - byl to opravdu silnej kabel,ale díra na svorkovnici přívodu ještě větší,takže to vyšlo. Měl jsem sice strach,že to nejde přes pojistky,ale byl jsem ubezpečenej,že jako první vždycky vypadne nejslabší článek v okruhu,což je prý pořadí: pojistka v měniči,měnič jako takovej,pak teprve auto... Dodnes vše v poho...
čtv črc 22, 2010 7:11 pm

Demolition Man
fandík
Příspěvky: 1067
Registrován: pát led 09, 2009 4:22 pm
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Příspěvek

Existuje nějaký měnič se kterým budu moct zapnout spotřebič o výkonu 1500W???Děkuji :-)
pát črc 23, 2010 11:37 am

Žorž.FH12
Příspěvky: 1054
Registrován: stř črc 01, 2009 12:53 am

Příspěvek

Penguin :
Já bych to taky tak viděl a právě to plánuju tam šupnout taky akorát právě akorát mi jde o to kde ta pojistkovka je .. kde je přívod aspon zhruba at nemusím rozhazovat všechny ty plasty :-) což je pakec :-) jinak pojistka netřeba .. pokad to hodíš do zkratu drtivá většina měniču má ochranu a pokud to nehodíš do zkratu před měničem tak je to v pohodě..

Fandík : jsou i takové ale chudáci baterky :-D chce to na ten výkon co píšeš aspon 2 kw a to už je pěkná sada :-) pokud bys vyžadoval čistý sinus tak se k tomu všemu taky nedoplatíš
pát črc 23, 2010 2:56 pm

Demolition Man
fandík
Příspěvky: 1067
Registrován: pát led 09, 2009 4:22 pm
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Příspěvek

No tak bez vypnutýho motoru bych to nedělal....já jenom že většina domácích spotřebiců máš kolem 1500W...a to je pak problém.....Jak by si s tím poradil altík to ale nevím :-D
Pánbůh! Doprovázej mě na cestách a já ti budu vdečný.
pát črc 23, 2010 2:59 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

pokud to nehodíš do zkratu před měničem tak je to v pohodě.
ale uvedom si, ze tim padem budes mit nejistenej celej kabel az k menici, kterej se muze nekde prodrit, prorazit atd... ja bych to kazdopadne radsi pres pojistku udelal, pro sichr

Fandik: 1500W? To si beres do auta horkovzdusnou troubu a teplomet? :lol:
pát črc 23, 2010 6:51 pm

Žorž.FH12
Příspěvky: 1054
Registrován: stř črc 01, 2009 12:53 am

Příspěvek

Globe
to máš pravdu ale pokad ho dobře uložíš tak se nemuže nic stát .. nehledě na to že to nebude žádný zvonkáč drát takže myslím že prodřít to je minimální šance .. ale pokad je pojistka je to zas o cosi klidnější spaní to je fakt :-)

Fandík : altíkovi to neva :-)
sob črc 24, 2010 10:23 am

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 24 hostů