Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
všechno autom, dáš nový desky , nastavíš ,a už se nestaráš...pokud je vše ok, nevim jak kdo, já dávám nový když sou pod 20% max15
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob říj 02, 2010 8:54 pm
- Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
Brzdový valec tvorí s plávajúcim strmeňom jeden montážny celok? Z daného obrázku a popisu mi to nie je celkom jasné. Teda či pri brzdení je v pohybe s plávajúcim strmeňom aj brzdový valec?
http://www.h-diag.cz/news/brzdove-desticky-a-kotouce/
http://www.h-diag.cz/news/brzdove-desticky-a-kotouce/
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
když se podíváš vlevo jako na to černý.. víc dole , tak to je čep toho třmenu ( jsou dva jeden dole jeden nahoře, je to jeden celek s válcem....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob říj 02, 2010 8:54 pm
- Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
Na internete som našiel viacero článkov, ktorá sa nezhodujú vo vyjadreniach ohľadom používania ABS pri bubnových brzdách. Niektoré píšu, že elektronické systémy aktívnej bezpečnosti je možné aplikovať len na kotúčových brzdách, čo sa mi ale nezdá, tak si rád vypočujem názor tu diskutujúcich. Pokiaľ viem, tak výrobcovia udávajú vybavenie vozidiel rôznymi prvkami aktívnej bezpečnosti aj pri bubnových brzdách (min. ABS). Resp. to je problém z minulosti?
Druhá otázka smeruje k reléovmu ventilu - využíva sa tam elektrické prepojenie, ktoré ovláda prívod vzduchu? Ich použitie je aktuálne aj dnes v súčinnosti EBS alebo sa už nevyužívajú? Na internete som o nich veľa teórie nenašiel a použitie som našiel len u prípojných vozidiel.
Druhá otázka smeruje k reléovmu ventilu - využíva sa tam elektrické prepojenie, ktoré ovláda prívod vzduchu? Ich použitie je aktuálne aj dnes v súčinnosti EBS alebo sa už nevyužívajú? Na internete som o nich veľa teórie nenašiel a použitie som našiel len u prípojných vozidiel.
Reléový ventil funguje podobně jako elektrické relé. Tzn. menším proudem ovládáš větší, jenom tady samozřejmě "menším vzduchem větší vzduch" - bez elektriky. Používá se pořád, u aut např. na ovládání ruční brzdy.
ABS s bubnovými brzdami je celkem standart, kotouče jsou dnes už většinou spojeny s EBS, které nabízí podstatně víc možností, co se týče např. rozkládání brzdných sil apod.
Kotoučové brzdy mají většinou kratší reakční dobu a umožňují i citlivější dávkování brzdné síly na jednotlivá kola, než bubnovky.
Pokud vím, EBS v kombinaci s bubnovými brzdami se používá také, ale hlavně u přípojných vozidel.
ABS s bubnovými brzdami je celkem standart, kotouče jsou dnes už většinou spojeny s EBS, které nabízí podstatně víc možností, co se týče např. rozkládání brzdných sil apod.
Kotoučové brzdy mají většinou kratší reakční dobu a umožňují i citlivější dávkování brzdné síly na jednotlivá kola, než bubnovky.
Pokud vím, EBS v kombinaci s bubnovými brzdami se používá také, ale hlavně u přípojných vozidel.
Naposledy upravil(a) Čonkin dne sob bře 12, 2011 8:22 pm, celkem upraveno 1 x.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
ono Tkzv. ABS-EBS je trochu dneska složitější z jeho senzorů "berou" signály i jiné systémy v autě ...protiskluz, který porovnává počet otáček jednotlivých kol, retarder, motorovka, signál jde i do návěsu-přívěsu pro výpočet brzdných sil v zatáčkách (samo-přibržďování při náklonu a pod)
všechno je spojeno a tak když "odejde" jeden senzor je nefunkčních na autě víc věcí..ale to už jsme jinde...
všechno je spojeno a tak když "odejde" jeden senzor je nefunkčních na autě víc věcí..ale to už jsme jinde...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Většina věcí, které jsi jmenoval, je součástí EBS - ABS, kontrola trakce (ASR, TC), kontrola stability (ESP), automatická kontrola rozložení brzdných sil tahač/návěs, podpora pro rozjezd do kopce, automatická uzávěrka a fůra dalších funkcí.
S propojením s motorovkou, retardérem a převodovkou snad přišla první Scania, tuším už před rokem 2000, říká se tomu integrovaný brzdový systém.
S propojením s motorovkou, retardérem a převodovkou snad přišla první Scania, tuším už před rokem 2000, říká se tomu integrovaný brzdový systém.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob říj 02, 2010 8:54 pm
- Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
V podstatě tak. Třeba - řidič si předvolí ovladačem motorové brzdy A (automat) a jede - potřebuje přibrzdit, sešlápne pedál a řídící jednotka vyhodnotí % sešlápnutí, rychlost sešlápnutí (např. pro případné tzv. panické brždění), rychlost jízdy, sklon silnice, zatížení atd. Podle potřeby zapojí motorovou brzdu (ta bývá 1-3 stupňová), příp. retardér (3-5 stupňový), nebo upraví předstih tlaku do návěsu v kombinaci s normálními provozními brzdami.
Z kopce udržuje nastavenou rychlost jízdy, u převodovek s automatickým řazením dává v případě potřeby příkaz k podřazení, aby se otáčky motoru udržely v mezích optimálního výkonu motorovky/retardéru.
Z kopce udržuje nastavenou rychlost jízdy, u převodovek s automatickým řazením dává v případě potřeby příkaz k podřazení, aby se otáčky motoru udržely v mezích optimálního výkonu motorovky/retardéru.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Mě učili, že za tahač s ABS nemohu připojit návěs bez ABS. Všude v knížkách je tato varianta zakázaná. Před dvěma dny jsem dostal návěs bez ABS, chvilku jsem nad tím přemýšlel, pak jsem návěs zapřahl a jel jsem a odjel jsem to i s návěsem bez ABS. Nějak jsem si z toho hlavu nedělal, protože je jaro, cesty jsou suché ( ten den byl pařák jak prase ) a celou cestu jsem maximálně brzdil motorovkou a brzdy jsem používal vyjímečně.
Taky se mi kdysi několikrát stalo, že mi hlásil návěs chybu v ABS a já když následně šlápl na brzdu, tak se mi kously kola na návěsu a já stál skoro na fleku a z kol šel dým a za mnou černá čára. Následně jsem brzdil jen z lehla a když jsem znovu nastartoval tak už to nedělalo. Proto jsem se nějak nenervoval s tím návěsem bez ABS.
Ale jak je to v praxi. Je teoreticky možné vypnout ABS na tahači, nebo dokonce, že by to poznal, že mám návěs bez ABS?
A k čemu všemu může dojít při zapřihnutí zakázané kombinace tahač ABS návěs bez ABS?
Taky se mi kdysi několikrát stalo, že mi hlásil návěs chybu v ABS a já když následně šlápl na brzdu, tak se mi kously kola na návěsu a já stál skoro na fleku a z kol šel dým a za mnou černá čára. Následně jsem brzdil jen z lehla a když jsem znovu nastartoval tak už to nedělalo. Proto jsem se nějak nenervoval s tím návěsem bez ABS.
Ale jak je to v praxi. Je teoreticky možné vypnout ABS na tahači, nebo dokonce, že by to poznal, že mám návěs bez ABS?
A k čemu všemu může dojít při zapřihnutí zakázané kombinace tahač ABS návěs bez ABS?
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
To Fatal..
dnešní brzd systemy jsou na tyto situace nastavený ...takže když něco nemá třeba abs-ebs at je to auto nebo vlečňák, tak se nastaví (nebo by měli se nastavit do ) "standartní základní polohy, nikdy by nemělo a pokud vím nedochází k vynechání brzdného učinku....že by to bylo zakázaný, o tom nevím...
jak popisuje "čočkin" systemy ve voze jsou "svázaný"...takže pokud vše funguje , nic se neděje pokud je nějaká závada- abnormalita...s kterou si daný system neumí poradit sám se nastaví do "základní polohy" ..přirovnal bych to k LIAZ 100....jen obecně..
dnešní brzd systemy jsou na tyto situace nastavený ...takže když něco nemá třeba abs-ebs at je to auto nebo vlečňák, tak se nastaví (nebo by měli se nastavit do ) "standartní základní polohy, nikdy by nemělo a pokud vím nedochází k vynechání brzdného učinku....že by to bylo zakázaný, o tom nevím...
jak popisuje "čočkin" systemy ve voze jsou "svázaný"...takže pokud vše funguje , nic se neděje pokud je nějaká závada- abnormalita...s kterou si daný system neumí poradit sám se nastaví do "základní polohy" ..přirovnal bych to k LIAZ 100....jen obecně..
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Vyhláška 341/2002 sb. §14 čl.15
(15) Zapojení vozidel do jízdních souprav (s výjimkou tažení
přívěsů kategorií O1 a O2 s nájezdovou brzdou) s ohledem na ABS je
možné v těchto kombinacích:
a) tažné vozidlo s ABS a přípojné vozidlo s ABS,
b) tažné vozidlo bez ABS a přípojné vozidlo bez ABS,
c) tažné vozidlo bez ABS a přípojné vozidlo s ABS za podmínky, že
tažné vozidlo je vybaveno zařízením umožňujícím napájet
a kontrolovat bezchybnou funkci ABS přípojného vozidla.
(15) Zapojení vozidel do jízdních souprav (s výjimkou tažení
přívěsů kategorií O1 a O2 s nájezdovou brzdou) s ohledem na ABS je
možné v těchto kombinacích:
a) tažné vozidlo s ABS a přípojné vozidlo s ABS,
b) tažné vozidlo bez ABS a přípojné vozidlo bez ABS,
c) tažné vozidlo bez ABS a přípojné vozidlo s ABS za podmínky, že
tažné vozidlo je vybaveno zařízením umožňujícím napájet
a kontrolovat bezchybnou funkci ABS přípojného vozidla.
Díky Vám chlapi za odpovědi. Já jsem se uklidňoval tím, že návěs má každých šest týdnů inspekci technikem ( něco jako v ČR technická ) a kdyby to bylo v rozporu s Anglickou legislativou, tak by ho už dávno vyřadili, protože auta mají stáří plus mínus 3 roky ( samozřejmě jsou všechny s ABS ) A taky hodně mají úplně nové návěsy s tím, že ty nejnovější mají zabezpečení při couvání ( oni tomu říkaj větší bezpečnost ). Když couvám, tak se mi brzdy na návěsu bloknou cca 1m metr před rampou, nebo jinou překážkou a zůstanu stát. Já z toho byl nejprve úplně paf a lítal jsem kolem soupravy jak divej jestli náhodou do něčeho netlačím, nebo nejsem o něco opřenej Pak mi vysvětlili, že jak se návěs zastaví, tak musím z lehka tlačit dál a ono se to asi za pět sekund odblokuje a já pomalu docouvám kam potřebuji.
Pro Ofca: To stím smykem je mi jasné to píšou v každé příručce, ale dostane se do smyku i na suché cestě v létě?
V zimě bych to nepřipojil a něco jim řekl. Může te mě nazvat dementem, protože na mokré silnici za deště bych to zalomil asi stejně jak v zimě.
A jak to potom brzdí, když mám tahač ABS a návěs bez ABS?
Tahač brzdí s ABS a návěs brzdí klasicky, čímž potom brzdí návěs víc nebo míň?
Pro Ofca: To stím smykem je mi jasné to píšou v každé příručce, ale dostane se do smyku i na suché cestě v létě?
V zimě bych to nepřipojil a něco jim řekl. Může te mě nazvat dementem, protože na mokré silnici za deště bych to zalomil asi stejně jak v zimě.
A jak to potom brzdí, když mám tahač ABS a návěs bez ABS?
Tahač brzdí s ABS a návěs brzdí klasicky, čímž potom brzdí návěs víc nebo míň?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů