Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
- Leoš H
- Příspěvky: 2668
- Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
- Bydliště: Hulín
- Kontaktovat uživatele:
No ještě k tomu, že 10tun na přední nápravu. Když jsem byl poprvé a od té doby naposledy na váhách s lízou tak mi to taky říkal. Měl sem naloženo málo, ale hodně na předku, a celník mi říká, že dobré, přední nápravu podle zákona můžete zatížit 10 tunama. tak jsem si myslel svoje, když hmotnost na jednu gumu máš něco pod 4 tuny - nemyslím balon.
- Leoš H
- Příspěvky: 2668
- Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
- Bydliště: Hulín
- Kontaktovat uživatele:
Rozumím tomu dobře, že pokud poruším štítkovou hmotnost, podle 361/2000Sb, tak je to bez bodů ve správním řízení. Ale pokud zaplatím pokutu - tím uznám vinu a dostanu hned 3 body a ještě pokutu.PedroKV: V případě, že jsi překročil štítkové hodnoty, tak jsi porušil zákon 361/2000Sb. a ve správním řízení, jestli se nepletu, můžeš dostat 1500-2500 a bez bodů. Pokud by si překročil hodnoty ve vyhlášce 341/2002 Sb., tak ses dopustil přestupku podle §42a/4c zákona 13/1997 v platném znění a máš to ve správním řízení do 500.000Kč a 3 body.
Takhle to měl loni můj řidič: přeloženou vlečku na zadní nápravu, přední náprava 8,5 tuny, zadní 9,7 - vlečka klasická s ojí, odpružená vzduchem. Celková hmotnost soupravy byla kolem 43 tun, auto může 26t a vlek 18t.
Dostal pokutu 1000,- Kč poplatek 600,- za váhy a 3 body
Tak nevím jestli pro tento případ nic neplatit a nechat to jít do správního řízení, a nebo se ohánět číslem zákona, aby řidič ty body nedostal na místě a já neřešil správní řízení.
Jak teda v takové případě postupovat a nebo to každé středisko nebo odbor dopravy řeší jinak
pokud ti očumují štítek a váží na štítkové hodnoty, váží tě dle z. 361/2000Sb, tj. na technický limit, bez bodů a do 2000 Kč na místě a ve správním řízení 1500-2500.
Pokud si maximálně měří rozvory, ale štítek je nezajímá, váží tě dle zákona 13/1997Sb. + vyhlášky 341/2002Sb. a při překročení:
-řidič: pokuta do 15000Kč, 3 body
-dopravce: správní řízení (v příkazním řízení do 50.000 Kč pokuta, ve správním do 500.000Kč pokuta)
Jinak je z pohledu bodů vždy jedno, jestli budeš uznán vinným z přestupku na místě blokově, či ve správním řízení, body budou připsány stejně.
V případě vážení dle z. 13/1997 doporučuju souhlasit s blokovou pokutou, protože ve správním řízení to má řidič do 500.000Kč.
To, jak jste byli zváženi-podle jakého zákona, se dozvíte z vážního lístku, který musíte dostat. Ten samý zákon se pak musí objevit v bloku na pokutu-nahoře. Před podpisem bloku si ho pořádně prohlédněte.
V případě vážení na štítek (překročení hodnot) porušujete §52 odst. 2 z.361/2000Sb. a jste řešeni dle §22 odst. 1l) (malé "L") zákona 200/1990 o přestupcích.
V případě vážení/měření na hodnoty z vyhlášky porušujete §42a odst. 4c z.13/1997 o přestupcích a řešeni jste podle toho samého zákona, tuším §42a odst. 7e, ale teď ho tu nemám k dispozici.
Pokud si maximálně měří rozvory, ale štítek je nezajímá, váží tě dle zákona 13/1997Sb. + vyhlášky 341/2002Sb. a při překročení:
-řidič: pokuta do 15000Kč, 3 body
-dopravce: správní řízení (v příkazním řízení do 50.000 Kč pokuta, ve správním do 500.000Kč pokuta)
Jinak je z pohledu bodů vždy jedno, jestli budeš uznán vinným z přestupku na místě blokově, či ve správním řízení, body budou připsány stejně.
V případě vážení dle z. 13/1997 doporučuju souhlasit s blokovou pokutou, protože ve správním řízení to má řidič do 500.000Kč.
To, jak jste byli zváženi-podle jakého zákona, se dozvíte z vážního lístku, který musíte dostat. Ten samý zákon se pak musí objevit v bloku na pokutu-nahoře. Před podpisem bloku si ho pořádně prohlédněte.
V případě vážení na štítek (překročení hodnot) porušujete §52 odst. 2 z.361/2000Sb. a jste řešeni dle §22 odst. 1l) (malé "L") zákona 200/1990 o přestupcích.
V případě vážení/měření na hodnoty z vyhlášky porušujete §42a odst. 4c z.13/1997 o přestupcích a řešeni jste podle toho samého zákona, tuším §42a odst. 7e, ale teď ho tu nemám k dispozici.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
- roadtrain
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 10567
- Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
- Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie
tak ted to chápu takže defakto záleží na tom jak a podle kterého zákona tě budou vážit takže se může stát že u jedné hlídky ráno projdeš ale odpoledne už máš 3 body takže chápu naprostou nelogičnost toho všeho
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
a další den ti zkontrolují kolečka a kartu a další den už chodíš pěšky.. .. http://www.kct.cz/
-
- Příspěvky: 1457
- Registrován: ned pro 28, 2008 12:48 pm
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
Pedro ty si vůl klub českých turistů Díky za vysvětlení tohoto problému . A pro ostatní , pokud se chcete dočkat doby kdy nebudete popotahováni podle toho jak si kdo usmyslí zkuste se přidat na http://petice.proridice.eu zapojte všechny svoje blízké a známé. Děláme to přeci pro sebe
Zdravím kolegové, chtěl bych se vás zeptat, mám LF 18 tun povolená 18,6 technicky přístupná a v techničáku mám napsané zatížení náprav přední 7100 a zadní 11500
jak to mám tedy chápat?? jako že když mě hodí na váhy a budu mít na zadku 6 tun a na předku jen 4 tak jsem v klidu??Auto má prázdné váhu 7,1.díky
jak to mám tedy chápat?? jako že když mě hodí na váhy a budu mít na zadku 6 tun a na předku jen 4 tak jsem v klidu??Auto má prázdné váhu 7,1.díky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů