Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Koktejl otázek :)
Ahoj,
jezdit teprve začínám (zatím jezdím cca 4 měsíce) a chtěl bych se zeptat na několik věcí:
1) denní pauzu můžu rozdělit na 3 + 9 hodin. Do jaké doby ale musím začít tu druhou, devítihodinovou část?
2) pokud např. ve Francii překročím max. rychlost, dobu jízdy, atd., můžu dostat pokutu např. od Němce, když mrkne na kotouček?
3) jak je to s dodržováním doby jízdy ve Francii? Někdo říká jezdit 3 + 1, někdo klasicky 4:30 + 0:45. Sám se domnívám, že by měla platit EHS, která je platná pro celou EU a EHS by měla být nadřízená francouzským předpisům. Jde mi o to, jestli má cenu se hádat s F policajtem, když pojedu 4:30.
4) často vídám, že kluci v kamionech mají nejen čelní okno "zabarikádované" plyšákama, vlajkama, třásněma, atd., ale i na bočních oknech zatažený záclonky skoro až k zrcátkům. To je nějaká móda, či co? Proti gustu žádný dišputát, ale mně by to docela vadilo.
5) je velký rozdíl ve spotřebě, když pojedu na omezovač, nebo třeba 88km/h?
Děkuji a omlouvám se, pokud některé otázky zde už jsou.
jezdit teprve začínám (zatím jezdím cca 4 měsíce) a chtěl bych se zeptat na několik věcí:
1) denní pauzu můžu rozdělit na 3 + 9 hodin. Do jaké doby ale musím začít tu druhou, devítihodinovou část?
2) pokud např. ve Francii překročím max. rychlost, dobu jízdy, atd., můžu dostat pokutu např. od Němce, když mrkne na kotouček?
3) jak je to s dodržováním doby jízdy ve Francii? Někdo říká jezdit 3 + 1, někdo klasicky 4:30 + 0:45. Sám se domnívám, že by měla platit EHS, která je platná pro celou EU a EHS by měla být nadřízená francouzským předpisům. Jde mi o to, jestli má cenu se hádat s F policajtem, když pojedu 4:30.
4) často vídám, že kluci v kamionech mají nejen čelní okno "zabarikádované" plyšákama, vlajkama, třásněma, atd., ale i na bočních oknech zatažený záclonky skoro až k zrcátkům. To je nějaká móda, či co? Proti gustu žádný dišputát, ale mně by to docela vadilo.
5) je velký rozdíl ve spotřebě, když pojedu na omezovač, nebo třeba 88km/h?
Děkuji a omlouvám se, pokud některé otázky zde už jsou.
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
- Bydliště: Plzeň
- klidas pepe
- Příspěvky: 97
- Registrován: stř lis 24, 2010 5:07 pm
- Bydliště: tak všeljak
dovolím si odpovědět k otazce 4 ja co třeba jezdím tak mam obdoby kdy tam mam rad plno plyšaku vlaječek a tak podle mně je to takový domací víc než když to je prazdný ale to je na každým co mu vyhovuje ale ja jak říkam mam rad střelnici za oknem
okazka 5 ja to zkoušel a když jedeš na omezovač tak to veme o trošku víc ja když nepospícham tak jedu 86 až 87 a je to skoro o litr na sto ale to je jen muj nazor
a stou pauzou když začneš jet tak po hodině jízdy udělej 15 minut pauzu a pak do doby jízdy ta je max 4 30h udělej zbytek to je pul hodina. nebo mužeš jet až do 4 30h jízdy a pak udělat celou to je 45minut ale lepší zastavit chvilku před tou dobou než aby ti doba jízdy přesahla 4 30 to už je o prušvých tak snad sem trošku pomoh
okazka 5 ja to zkoušel a když jedeš na omezovač tak to veme o trošku víc ja když nepospícham tak jedu 86 až 87 a je to skoro o litr na sto ale to je jen muj nazor
a stou pauzou když začneš jet tak po hodině jízdy udělej 15 minut pauzu a pak do doby jízdy ta je max 4 30h udělej zbytek to je pul hodina. nebo mužeš jet až do 4 30h jízdy a pak udělat celou to je 45minut ale lepší zastavit chvilku před tou dobou než aby ti doba jízdy přesahla 4 30 to už je o prušvých tak snad sem trošku pomoh
- klidas pepe
- Příspěvky: 97
- Registrován: stř lis 24, 2010 5:07 pm
- Bydliště: tak všeljak
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Ta Francie.. U nás kamioňáci to dělají 3 a pak hodinu pauza a pořád tak.. Protože,když jedeš 4,5 hodiny a 45 minut pauzu tak jedeš správně,ale frantíci to prej nemaj rádi a tak tě oflastrujou za rychlost. Nevím co je na tom pravdy,ale oni to takl dělají a rychlost jim nikdy nikdo neřešil.
A já su aviatik tak to co je napsané može byt kec jak sviňa
A já su aviatik tak to co je napsané može byt kec jak sviňa
Rozvážet a Loupat
Cibka Express.
Cibka Express.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Bud zdráv,
1) práce a odpočinek se ti musí vejít do 24ti hodin,t.zn,že pokud budeš pracovat (ne řídit) 13 hod tak se ti vejde 11h pauza do 24hod cyklu,pokud chceš pracovat 15h tak ti zbyde místo jen na 9h pauzy a pokud děláš dělenou pauzu 3+9 h tak tu devítku musíš začít tak,aby se ti vešla udělat celá do konce toho pracovního dne. Příklad: Začneš v 8 ráno,odjedeš si během dne svoje,složíš,naložíš,uděláš si ty 3hod pauzy a tu devítku musíš začít nejpozději ve 23h,abys jí měl do 8mi ráno hotovou.
2) neměl bys dostat pokutu za rychlost v jiným státě na základě zjištění rychlosti z tachografu,páč 561 řeší dobu řízení a odpočinku,ne rychlost. Ale nevím to na tutovku,to by nám měl někdo zodpovědnější poradit. Ovšem něco jinýho bude pokud tě chytí v půlce Německa a budeš mít překročenou rychlost před deseti minutama,to můžeš těžko tvrdit žes byl v jiným státě.
3) 561 platí v celý Evropě,takže nikdo ani francouz tě nemůže nic říct na 4.5h jízdy,já tak jezdil vždycky,ted jsem ve Fr asi 5 let nebyl tak nevím.
4) výzdoba kabiny je na tobě,cena za tu výzdobu na policajtovi,kterýmu se to nebude líbit.
5) na DHL v Německu maj tabulku co všechno ovlivnuje spotřebu. A píšou tam že 85 místo 90 ušetří asi 3l na 100km. Já tomu moc nevěřím,záleží jak jsi naloženej,kudy jedeš,apod.Já jezdím furt nadoraz,nemám na nějaký courání nervy. Ale neboj,ve dne po Německu je hodně zákazů předjíždění a když dojedeš nějakýho takovýho courala,tak pojedeš i 70 a to pak bude spotřeba jak víno.
1) práce a odpočinek se ti musí vejít do 24ti hodin,t.zn,že pokud budeš pracovat (ne řídit) 13 hod tak se ti vejde 11h pauza do 24hod cyklu,pokud chceš pracovat 15h tak ti zbyde místo jen na 9h pauzy a pokud děláš dělenou pauzu 3+9 h tak tu devítku musíš začít tak,aby se ti vešla udělat celá do konce toho pracovního dne. Příklad: Začneš v 8 ráno,odjedeš si během dne svoje,složíš,naložíš,uděláš si ty 3hod pauzy a tu devítku musíš začít nejpozději ve 23h,abys jí měl do 8mi ráno hotovou.
2) neměl bys dostat pokutu za rychlost v jiným státě na základě zjištění rychlosti z tachografu,páč 561 řeší dobu řízení a odpočinku,ne rychlost. Ale nevím to na tutovku,to by nám měl někdo zodpovědnější poradit. Ovšem něco jinýho bude pokud tě chytí v půlce Německa a budeš mít překročenou rychlost před deseti minutama,to můžeš těžko tvrdit žes byl v jiným státě.
3) 561 platí v celý Evropě,takže nikdo ani francouz tě nemůže nic říct na 4.5h jízdy,já tak jezdil vždycky,ted jsem ve Fr asi 5 let nebyl tak nevím.
4) výzdoba kabiny je na tobě,cena za tu výzdobu na policajtovi,kterýmu se to nebude líbit.
5) na DHL v Německu maj tabulku co všechno ovlivnuje spotřebu. A píšou tam že 85 místo 90 ušetří asi 3l na 100km. Já tomu moc nevěřím,záleží jak jsi naloženej,kudy jedeš,apod.Já jezdím furt nadoraz,nemám na nějaký courání nervy. Ale neboj,ve dne po Německu je hodně zákazů předjíždění a když dojedeš nějakýho takovýho courala,tak pojedeš i 70 a to pak bude spotřeba jak víno.
OK, super, všemu jsem porozumněl Díky moc!
Mám ale ještě několik dalších dotazů (raději se 10x blbě zeptám, než 1x něco blbě udělat):
6) proč se říká 13 (resp. 15) hodinový výkon? Pokud počítám 9:00 jízda + 0:45 přestávka + 2:00 ostatní činnosti, vychází mi 11:45, popřípadě 13:45 při jízdě 10hod.
7) přestávku 45min mám začít po odjetí 4.5hod, nebo za 4.5hod? Například pokud začnu v 8:00 ráno, od 10:00 do 11:00 budu třeba nakládat a pak zase pojedu, tak 45min přestávku mám udělat ve 12:45 (4.5hod od začátku výkonu), nebo mám přestávku udělat až ve 13:45 (4.5hod jízdy nasčítaně)?
co je myšleno výrazem "couvat přes ruku" a "couvat po ruce"?
9) je něco pravdy na tom, že při prudkém brzdění upeču brzdy? Samozřejmě je mi jasné, že pokud budu delší dobu držet auto na brzdách, tak se začnou přehřívat. Na mysli mám ale prudké, intenzivní brzdění - například když mi někdo vletí před auto. Vždyť brzdy by měly být dimenzované na váhu naloženého auta, ne?
Děkuji
Mám ale ještě několik dalších dotazů (raději se 10x blbě zeptám, než 1x něco blbě udělat):
6) proč se říká 13 (resp. 15) hodinový výkon? Pokud počítám 9:00 jízda + 0:45 přestávka + 2:00 ostatní činnosti, vychází mi 11:45, popřípadě 13:45 při jízdě 10hod.
7) přestávku 45min mám začít po odjetí 4.5hod, nebo za 4.5hod? Například pokud začnu v 8:00 ráno, od 10:00 do 11:00 budu třeba nakládat a pak zase pojedu, tak 45min přestávku mám udělat ve 12:45 (4.5hod od začátku výkonu), nebo mám přestávku udělat až ve 13:45 (4.5hod jízdy nasčítaně)?
co je myšleno výrazem "couvat přes ruku" a "couvat po ruce"?
9) je něco pravdy na tom, že při prudkém brzdění upeču brzdy? Samozřejmě je mi jasné, že pokud budu delší dobu držet auto na brzdách, tak se začnou přehřívat. Na mysli mám ale prudké, intenzivní brzdění - například když mi někdo vletí před auto. Vždyť brzdy by měly být dimenzované na váhu naloženého auta, ne?
Děkuji
6) protože to nemusíš stihnout za 11:45, stačí když to stihneš za 13 respektive 15 hodin, podle toho jak dlouhou budeš dělat denní pauzu
7)45 min musíš stihnout ještě před uplynutím 4,5hod jízdy. Jiná činnost se neřeší. V 8:00 vyrazíš. Od 10:00 do 11:00 nakládáš a pak můžeš ještě 2,5hod kroutit volantem. Ale né déle!
Tu ruku nevím. Říká se co já vím "couvat na levou ruku" prostě návěs lámeš doleva, takže můžeš vystrčit hlavu z okna přez ruku a koukat se kam ti to jede
9)Při tom brždění co popisuješ je neupečeš, to je fakt musíš hoblovat celej kopec. Horší je to s nákladem. Jedno prudký zabrždění, blbej náklad nebo blbě naloženej a je to v prdeli
7)45 min musíš stihnout ještě před uplynutím 4,5hod jízdy. Jiná činnost se neřeší. V 8:00 vyrazíš. Od 10:00 do 11:00 nakládáš a pak můžeš ještě 2,5hod kroutit volantem. Ale né déle!
Tu ruku nevím. Říká se co já vím "couvat na levou ruku" prostě návěs lámeš doleva, takže můžeš vystrčit hlavu z okna přez ruku a koukat se kam ti to jede
9)Při tom brždění co popisuješ je neupečeš, to je fakt musíš hoblovat celej kopec. Horší je to s nákladem. Jedno prudký zabrždění, blbej náklad nebo blbě naloženej a je to v prdeli
Není důležité za každou cenu pracovat, ale být u toho když se rozdává
-
- Příspěvky: 833
- Registrován: úte čer 16, 2009 10:05 am
- Bydliště: Na cestách/Praha/Lukavec
Zdarec kamioňáci, chtěl bych se jen zeptat a rozšířit si své znalosti. Jak budu postupovat při zapřahání/odpřahání návěsu...konkrétně myslím zapojování/odpojování vzduchových hadic. Někdo mi totiž říkál, že je jedno jakou dřív a jakou potom, někdo zase, že nejdřív žlutou a pak červenou nebo zase opačně a mám v tom trochu nejasno, tak abych si zase rozšířil obzory a byl připravenej až jednou budu jezdit s návěsem. Případně čeho se při tom vyvarovat a na co si dát pozor. Díkes za odpovědi a šťastnou cestu všem...
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Já dávám první žlutou a potom červenou a to z jednoducháho důvodu - protože jsem pravák nevím proč ale ze strany od řidiče nemám ten grif nasadit hubici aby třeba nefučela, takže to dělám ze strany od spolujezdce no a první dávám tu dál od sebe abych se nenatahoval přes už nasazenou hadici a tak se nešpinil A zatím se nic nestalo a popravdě co dávat správně dřív nejsem schopen říct
- harley
- WENNA
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob kvě 01, 2010 2:20 pm
- Bydliště: Paseky, Jižní Čechy, Praha-momentálně Opava
Cituji ze závěrečných odpovědí pro autoškoly: Připojíme nejdříve ovládací a pak plnicí hadici vzduchové brzdy přívěsu. Propojíme elektrické kabely a pak další zařízení např. hydrauliku.
Každej to dělá jinak a pokaždý je to dobře. Hlavně se nešpinit přes nataženou
Každej to dělá jinak a pokaždý je to dobře. Hlavně se nešpinit přes nataženou
Jak dělal? Co dělal? Ona dělala, co sem měl dělat?
PER ASPERA AD ASTRA
PER ASPERA AD ASTRA
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů