Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Jedna techniká - co všechno by měl dobře přikurtovaný náklad vydržet? mě to někdy připadá, že by se chtělo, aby to vydrželo lopink vpřed a dvojtý kotoul v bok ale to je prostě hloupost. já už se delší dobou zabývám otázkou, jestli by mnohé vysypané náklady v případě bezvadného přivázání soupravu tak jako tak nepřevrátily, protože ta síla se nikde neztratí, ona se na něčem vybít musí. Můj názor je jezdit s nákladem opatrně, když je naloženo 25tun, tak prostě odložené noviny nemůžou lítat po přístrojovce z leva do prava v každé zatáčce... ale mnohým je to prostě jedno.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11897
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
já měl asi štěstí , jedinkrát mě nepustili v "mars" ve Vegel, ale už je to dávno, navíc ručili jak za kompletnost i naložení dodávky-zboží, vše napsáno třema jazykama, jen nedávno že ne a ne a ne tak něž sem se dobouchal na nějakýho šefa, že mi to nechtěj podepsat, tak měli naložíno...říkám bud tu bude podpis a razítko a kopie Vaší vyjímky, nebo si to složte frajeři...a jedu do pryč.....říkám asi mám štěstí, nevozím takový vejmrdy, i když kolikrát nechtěj abych tam čuměl..v klidu tam šoupnou ADR mezi náklad , už se stalo že málem lítali facky ...s ADR nechci nikdy nic mít (nebylo to podlimit. množství...)vím, že je to kolikrát těžký..nikoho neodsuzuju..každý svého štěstí strůjce...asi tak nikdo si na nás nemá co otvírat držku... a když, tak jí otevřu dvakrát....a jsem jen člověk.... a s Mírou souhlasím taky ..třeba němci by to měli nejradši přivařený k návěsu.... kolikrát řeknu bagounovi sorry, aber ich weiß nicht aus Holz Elektroden někdy čumí blbě, ale většinou se řechtaj a je klid...
mimo téma: nechápu, kam došlo tohle povolání v naší zemi, jak si mnozí nechají srát všemožně na hlavu ..... a pak jsou tu tyhle naprosto nenormální diskuze o něčem, co by mělo být samozřejmostí... jak píše p. HROCH jinde "udělali jsme si to sami"
mimo téma: nechápu, kam došlo tohle povolání v naší zemi, jak si mnozí nechají srát všemožně na hlavu ..... a pak jsou tu tyhle naprosto nenormální diskuze o něčem, co by mělo být samozřejmostí... jak píše p. HROCH jinde "udělali jsme si to sami"
Naposledy upravil(a) martin440 dne stř kvě 18, 2011 9:00 pm, celkem upraveno 1 x.
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Hi Jak si vyslechl náš kolega co řídil: "ty bys nemohl dělat řidiče náklaďáku.." -"Proč?" "Protože by sis v první zatáčce vylil kafe buď do klína, nebo do palubky.." ¨
Lopingy to samozřejmě nevydrží, nicméně to má zabránit skluzu při běžných manévrech. Něco pochytí tlumiče, něco už obrubník. Správně ukurtovaný náklad se nerozletí do všech stran, když už nic nezabere a jde to na bok. Počítání co bylo, jak bylo a proč bylo už je na nehodářích.
Jinak je to dáno normou, například nejčastější vázání přes vrchol (jiné názvy: třecí, silové) se počítá takto:
Ft=((Cx-μD).Fg)/(k . μD .sin alfa)
Fg=m.g a protože g=9,80665, tak to zaokrouhlíme na 10 a pokud do horního vzorečku do čitatele (horní strana zlomku) dosadíme m místo Fg (m.g), dostaneme výsledek, tj. sílu, jakou musíme zajistit náklad, v daN - dekanewtonech.
Takže pro jistotu:
Ft[daN]=((Cx-μD).m)/(k . μD .sin alfa)
kde:
cx – součinitel zrychlení v podélném směru = 0,8
μD – dynamický součinitel tření - zjistitelné z tabulek. Pozor, je ještě μS - statický součinitel tření, který je vyšší, rozdíl je v tom, že za jízdy je náklad jakoby nadnášen vibracemi - takto je to napsáno v ČSN.
k – koeficient napínací síly (k=1,5 pro jednoráčnový popruh a k=2,0 pro dvouráčnový)
alfa - úhel, který svírá kurt k podložce (podlaze dopravního prostředku).
výsledek vzorce je v dekanewtonech. Pro potřebný počet kurtů na břemeno musíme provést toto:
n (počet kurtů)=Ft/STF, tedy výsledek ze vzorce výše podělit hodnotou STF, která je na štítku kurtu.
Takto to vypadá složitě, ale vzoreček jde nasázet do excelu, vyhrát si s tím-pro břemeno nějaké zaokrouhlené hmotnosti udělat tabulku, kde jsou různé úhly, součinitele tření a různě silné kurty a průsečíkem je počet kurtů dané pevnosti, takže pak není moc co počítat. Takto to máme my, já jsem si to poupravil pro větší rozsahy hmotností břemen a pro nejpoužívanější kurty-200-400daN a toto používáme.
Lopingy to samozřejmě nevydrží, nicméně to má zabránit skluzu při běžných manévrech. Něco pochytí tlumiče, něco už obrubník. Správně ukurtovaný náklad se nerozletí do všech stran, když už nic nezabere a jde to na bok. Počítání co bylo, jak bylo a proč bylo už je na nehodářích.
Jinak je to dáno normou, například nejčastější vázání přes vrchol (jiné názvy: třecí, silové) se počítá takto:
Ft=((Cx-μD).Fg)/(k . μD .sin alfa)
Fg=m.g a protože g=9,80665, tak to zaokrouhlíme na 10 a pokud do horního vzorečku do čitatele (horní strana zlomku) dosadíme m místo Fg (m.g), dostaneme výsledek, tj. sílu, jakou musíme zajistit náklad, v daN - dekanewtonech.
Takže pro jistotu:
Ft[daN]=((Cx-μD).m)/(k . μD .sin alfa)
kde:
cx – součinitel zrychlení v podélném směru = 0,8
μD – dynamický součinitel tření - zjistitelné z tabulek. Pozor, je ještě μS - statický součinitel tření, který je vyšší, rozdíl je v tom, že za jízdy je náklad jakoby nadnášen vibracemi - takto je to napsáno v ČSN.
k – koeficient napínací síly (k=1,5 pro jednoráčnový popruh a k=2,0 pro dvouráčnový)
alfa - úhel, který svírá kurt k podložce (podlaze dopravního prostředku).
výsledek vzorce je v dekanewtonech. Pro potřebný počet kurtů na břemeno musíme provést toto:
n (počet kurtů)=Ft/STF, tedy výsledek ze vzorce výše podělit hodnotou STF, která je na štítku kurtu.
Takto to vypadá složitě, ale vzoreček jde nasázet do excelu, vyhrát si s tím-pro břemeno nějaké zaokrouhlené hmotnosti udělat tabulku, kde jsou různé úhly, součinitele tření a různě silné kurty a průsečíkem je počet kurtů dané pevnosti, takže pak není moc co počítat. Takto to máme my, já jsem si to poupravil pro větší rozsahy hmotností břemen a pro nejpoužívanější kurty-200-400daN a toto používáme.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11897
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
ještě bych Pedro dodal, že ty normy jsou dost nadhodnocený, ať kvůli sichru, opotřebení upínacích prostředků, (má to určitou životnost)... v praxi jsem nejednou viděl auto hozený na boku 4 krát balík á 6 tum chycenej jednou???? 2,5 t kurtou a drželo to pohromadě...když jsme jí řízli, tak to zahejbalo s návěsem tak, že jsme sletěli dolu.... jak byla našponovaná , ta kurta vydrží na tah i 8 a víc tun... to neni návod, jak to ošulit...jen kolik je to schopný vydržet...a při rozumný kombinaci to netrvá o moc dýl jak 30-40 min ani ne ,,,nemluvím o výmrdech co není za co chytit kam to chytit, je to kulato-šišato-baňatý .....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
podle mě je to stejně málo, protože heluzky a podobné pálené děrocihly jsou stejně pěkně těžké (imho zlatý ytong) a jestli je máš 3 vedle sebe a bez nesmekaček, tak to stejně není podle normy. Ale buď pochválen aspoň za ten jeden na řadu.
PS: tvé úsilí stejně zmaří zedník, který ty cihly dá dírama vodorovně, místo na svislo..
PS: tvé úsilí stejně zmaří zedník, který ty cihly dá dírama vodorovně, místo na svislo..
No,je to pravda,kolega jezdí na platu a tam je běžnou praxí,že na PLATU bez bočnic se naloží stejný náklad jako taky vezl Guga,a zakurtují se jen první 2 řady a poslední 2 a zbytek se prý nehne,protože je sevřený odpředu dozadu,vpředu natlačený na čelo a tím pádem se to ani nevyklopí do stran jak je to pevně držený těma zadníma-alespoň takové je vysvětlení lidí co s tím jezdí
To,že je to blbost vím taky,nicméně případy že by to někdo vyklopil se stávají velmi zřídka
To,že je to blbost vím taky,nicméně případy že by to někdo vyklopil se stávají velmi zřídka
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 12 hostů