Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

jen by mě zajímalo, proč by tam měl Guga dávat nesmekačky, když tam má bočnice - do boku se mu to hnout nemůže (myslím dřevěnou paletu) A jestli se neco hne, tak cihly vůči sobě či paletě ale mezi něma žádná nesmekačka není.... Ono ty normy jsou krásné ale naprosto blbé, na jedné straně si vymýšlejí součinitele tření na materiály které vidí z vrtulníkuopotřebená podlaha, neopotřebená, mokrá, suchá) a pak jim unikne základní fakt, že převážený materiál se jimi vypočtenou silou prostě a jednoduše zhroutí do vnitř či ven :-)

Já si asi jednou udělám tu práci a najdu si sešity ze střední a vypočtu si ten vzoreček raděj sám, protože jak náš učitel říkal, největší pitomost je opsat a používat vrorec o kterém nic nevíš, většinou je blbě a to klidně i v učebnicích, natož v nějaké normě pro policajty.... Už jen fakt ve vzrorečku - součinitel zrychlení v podélném sněru 0,8 - to si vycucali z kterého prstu? A takových věcí je tam více... A součinitele tření, to jsou taky občas dobré bludy..... on je totiž rozdíl v tom, jakou sílu potřebujete naposun dvou materiálů vůči sobě a jakou sílu potřebujete na ten prvotní impusl aby se to rozhýbalo, , je to i několikanásobek :-)
čtv kvě 19, 2011 3:00 pm

PedroKV
Příspěvky: 543
Registrován: čtv bře 13, 2008 5:23 pm

Příspěvek

Tak popořadě:

pro prvního: cihly jsem říkal že pod desku, ne do betonu.
pro druhého: was ist das normální pětitunová kurta??????
pro Míru: jen směle do toho, já jsem na matiku slabší, mám to po mamince, všechny na to upozorňuju, je to má tělesná vada.. :-) A máš pravdu, než se materiál pohne, je potřeba vyvinout větší sílu, než když už se hýbě. Proto je statický a dynamický součinitel dření, uD a uS (mí Dé, mí eS). Používá se dynamický z důvodů už popsaných. Námitky adresuj tvůrci normy.

PS: co kdybychom prostě řekli, že ta norma je na <|> a na to kurtování srali jako předtím, dyť se to nehne (protože to je moc lehký nebo moc těžký, podle toho, co se hodí)?
čtv kvě 19, 2011 9:45 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Normální 5tunová kurta je ta, co má možné zatížení 5000daN, 10000 když je to na dvakrát nebo jak je to na ní napsáno, teď si to nepamatuju ale mám jednu taky :-)
čtv kvě 19, 2011 10:15 pm

PedroKV
Příspěvky: 543
Registrován: čtv bře 13, 2008 5:23 pm

Příspěvek

Tak ono je tu víc odborníků.. :-) A jak takovou pětitunovou kurtou ukurtuješ cihly?
čtv kvě 19, 2011 10:24 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

na kilo potřebuju 10N... to znamená že má sílu jen 500kg, co? :lol: :lol: :lol: No nevadí, tak něco pro zasmání ze včerejška
ObrázekObrázek
takhle lehl skoro celý návěs :lol: :lol: :lol:

Já vím.... ukurtované by to nespadlo ALE není tohle důkaz, že ikdyž to ani víc spadnout nemohlo, tak se nic nestalo a tudíž se to vázat nemusí? :wink: :wink: :wink:
čtv kvě 19, 2011 10:31 pm

Venca R
Příspěvky: 1976
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

To pedro-Místo odpovědi výsměch, promiň že jsem se zeptal. Je vidět že jde hlavně o bezpečnost. Když už nás máš za blbce tak se k nám jako k blbcum chovej a nečastuj nás vzorečkama
čtv kvě 19, 2011 10:45 pm

Venca R
Příspěvky: 1976
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

čtv kvě 19, 2011 10:48 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Já nemyslím, že by se tu Pedro někomu vysmíval, bu´dme rádi, že ho máme :wink:
čtv kvě 19, 2011 10:49 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

nevim myslim si že Pedro z nikoho blbce nedělá..píše to tak, jak by to mělo bejt...jaká je praxe, víme sami, každej si to dělá po svým... někdo nic... každej z nás to trochu někdy ojebe ,,,, mimochodem manuály u nás v CZ skoro nejsou k sehnání...narozdíl od D ,,myslím pro ty , který to aspon trochu zajímá
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
čtv kvě 19, 2011 10:58 pm

mmartinzjm
Příspěvky: 1373
Registrován: pát dub 18, 2008 5:58 pm
Bydliště: Hodoninsko

.

Příspěvek

všeho moc škodí....dej policajtovi vzoreček...toto dopadne :roll:
čtv kvě 19, 2011 10:59 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Na Pedra nesahejte. Kdyby byl blbec, tak sem jen nakoukne, zjistí jak se ho snažíme ojebat, a pak nás na silnici flastruje, že to máme blbě. Ale on nám tu ukazuje co je blbě, a jak by to mělo být správně.
Lesu zmar!
čtv kvě 19, 2011 11:23 pm

mmartinzjm
Příspěvky: 1373
Registrován: pát dub 18, 2008 5:58 pm
Bydliště: Hodoninsko

.

Příspěvek

:roll: dyt Ti na něj nikdo nesahá...sám moc dobře víš jak to chodí...jsou prostě věci které nezakurtuješ aniž by si je poničil....myslíš že je to bude zajímat???
čtv kvě 19, 2011 11:35 pm

PedroKV
Příspěvky: 543
Registrován: čtv bře 13, 2008 5:23 pm

Příspěvek

než odfrčím, tak jen krátce: kurt s LC 5000daN znamená, že kurt snese 50000N v přímém tahu. V přímém tahu se kurtuje bagr (a pod.).

Cihly nemají úchyt, takže se kurtují (zpravidla) třecím vázáním (přes vrchol), kdy se snažíme o vyvinutí takového tření, které zajistí, že se náklad neposune. K tomu slouží hodnota STF-standard tension force uvedená na štítku ke kurtu a ta je v rozpětí zpravidla 200-500 daN. Což ale neznamená, že to zajistí 20kg, 200kg, 50kg, 500kg. Je potřeba to nasypat do vzorečku, aby z toho vypadla kloudná hodnota. Proto jsem se ptal, co je to za kurt ten pětituňák. Zdění zdar :-)
pát kvě 20, 2011 6:32 am

Venca R
Příspěvky: 1976
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Nezlobte se na mě ale na dotaz kolik kurtů mám dát na cihly dostat odpověď ve formě STF a vzorečku mě jako rozhovor s blbcem připadá. Trochu vzdálená teorie a praxe. Po slavnym otáčecím kolečku jsem se taky pídil, sehnal jsem akorát v němčině. Takže teď při kontrole v cz se bude opakovat scénář z cínovce a jiříkova, že orgáni u nás budou chtít 70 kurtů, bo vzoreček hovoří jasně jo? No to potěš koště...
pát kvě 20, 2011 7:45 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

základní manual snad brzo bude....k mání min. na stránkách sdružení....nějaký vzorečky jsou pro normaře, řidiči jsou naprosto k ničemu...ten potřebuje názornej obrázek....min ti s menší praxí, vždyt si vemte....pošlete 22 let kluka s plaťákem pro hromadu bordelu....a porad si zdar , jak mu asi je ?? když neví
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát kvě 20, 2011 8:48 am

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů