Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 7510
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Na svitky jsem dával ketten....hrany,jak píše kolega,domrdane úplně.nemecky polizei spokojen...pak jsem dojel do Grande synthe,pro svitek a tam je řetěz doslova zakázaný.Jen jsem ho nechal ležet v muldě pod celkem a ten cyp ho viděl a vyhodil mě z nakládky.tak jsem mu řekl něco o debilech a bylo to vyřešené,mám tam doživotní zákaz vstupu.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Tý kluci, mám technickej dotaz na kurtny, možná někdo kdo má vazačský zkoušky..
Kolik toho reálně udrží(unese, utáhne) standartní kurtna s Ergo ráčnou, co má 2500DaN přímo, 5000DaN smyčka?
Ty hodnoty sou cca kilogramy, z praxe bych ale řek, že daj aspoň 2x tolik To bude nějaká hodnota při atestu, než se začne natahovat nad nějakou mez že?Ale unese víc
No já jen, že mám doma už leta takový origo oka, délka 1,5m, némlich stejnej materiál jak obyč kurtny, jen sou asi na nošení břemen, bo tam nejsou žádný DaNy, ale normálně malůvka, zavešeno na tom oku, hodnota 1.5t, 3t když to vemu eště jako smyčku Nějak málo ne, když vemu, že jako smyčka to jsou vlastně 4 kurty
Na sklopce sem to jedno oko používal na vyproštění, lehký, skladný, prázdný auto jak prt.. Sem doma vyhrabal dvě poslední a pěkne dou do sebe, ale co to vydrží? Respektive, jaký sou zkušenosti, tahali vás na kurtně? praskla? vydržela? Jak, a proč?
Já zkušenost mám jednu, ANZ jak prase, ale nemůžu si vzpomenout, jestli sem svázal dvě k sobě, nebo za sebe.. Zkrátka, na parkáču sem nechal návěs a jel do Lídlu, dojel sem z5, ale byl čumákem proti, tak sem se tam chtěl otočit Z parkáču byl sjezd do pola, sešup, takovej polorozpadlej asfalt.. Strčil sem čumák k tomu sešupu a dal R, přešláp, MP3 Actros zabral a vzpoměl si že ne a vyřadil mi. Auto popojelo o půl metru za ten hup a byl sem víte kde Ten makadam na tom asfaltu fungoval jak kuličky v ložisku a já se zařazenou zpátečkou hučel dolu jak namydlenej Asi půl hoďky sem to zkoušel a pak 30minut mával kurtnou na raky, ať mě vytáhnou.. Vzal si deset euro(musel, bo prvně jen projel, ale vrátil se), pak mě vytáh a evidentně se dobře bavil. Silničář se 4x4 TGS s rukou a jak prt, uzel sem povolil po chvíli prstama
No i já občas umím
Kolik toho reálně udrží(unese, utáhne) standartní kurtna s Ergo ráčnou, co má 2500DaN přímo, 5000DaN smyčka?
Ty hodnoty sou cca kilogramy, z praxe bych ale řek, že daj aspoň 2x tolik To bude nějaká hodnota při atestu, než se začne natahovat nad nějakou mez že?Ale unese víc
No já jen, že mám doma už leta takový origo oka, délka 1,5m, némlich stejnej materiál jak obyč kurtny, jen sou asi na nošení břemen, bo tam nejsou žádný DaNy, ale normálně malůvka, zavešeno na tom oku, hodnota 1.5t, 3t když to vemu eště jako smyčku Nějak málo ne, když vemu, že jako smyčka to jsou vlastně 4 kurty
Na sklopce sem to jedno oko používal na vyproštění, lehký, skladný, prázdný auto jak prt.. Sem doma vyhrabal dvě poslední a pěkne dou do sebe, ale co to vydrží? Respektive, jaký sou zkušenosti, tahali vás na kurtně? praskla? vydržela? Jak, a proč?
Já zkušenost mám jednu, ANZ jak prase, ale nemůžu si vzpomenout, jestli sem svázal dvě k sobě, nebo za sebe.. Zkrátka, na parkáču sem nechal návěs a jel do Lídlu, dojel sem z5, ale byl čumákem proti, tak sem se tam chtěl otočit Z parkáču byl sjezd do pola, sešup, takovej polorozpadlej asfalt.. Strčil sem čumák k tomu sešupu a dal R, přešláp, MP3 Actros zabral a vzpoměl si že ne a vyřadil mi. Auto popojelo o půl metru za ten hup a byl sem víte kde Ten makadam na tom asfaltu fungoval jak kuličky v ložisku a já se zařazenou zpátečkou hučel dolu jak namydlenej Asi půl hoďky sem to zkoušel a pak 30minut mával kurtnou na raky, ať mě vytáhnou.. Vzal si deset euro(musel, bo prvně jen projel, ale vrátil se), pak mě vytáh a evidentně se dobře bavil. Silničář se 4x4 TGS s rukou a jak prt, uzel sem povolil po chvíli prstama
No i já občas umím
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
-
- Příspěvky: 331
- Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
- Bydliště: Honolulu
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Prouza88
tie gurtne ktore sa pouzivaju klasicky v doprave (2500DaN přímo, 5000DaN smyčka) maju udavanu nostnost ve smycke teda v tvare O nostnost 1200 kg (farby su rozne oranzove,fialove,modre,biele,cervene,...)tieto gurtne by sa mali oficialne pouzivat len ako jednorazové,teda nie su vhodne pre opakované pouzivanie ,
musis brat v dotaz aj sposop upevnenia !!! pozri sa v tabulke ake koeficienty sa z nich daju dostat pri roznich sposoboch upevnenia :
realne by mali mat pri tahani bremien (teda vytiahnutie auta az 7x medzu nostnosti,teda ich mozes az 7x pretazit a mali by vydrzat ,retaze tusim len 1,5 -nasobok )
tie gurtne ktore sa pouzivaju klasicky v doprave (2500DaN přímo, 5000DaN smyčka) maju udavanu nostnost ve smycke teda v tvare O nostnost 1200 kg (farby su rozne oranzove,fialove,modre,biele,cervene,...)tieto gurtne by sa mali oficialne pouzivat len ako jednorazové,teda nie su vhodne pre opakované pouzivanie ,
musis brat v dotaz aj sposop upevnenia !!! pozri sa v tabulke ake koeficienty sa z nich daju dostat pri roznich sposoboch upevnenia :
realne by mali mat pri tahani bremien (teda vytiahnutie auta az 7x medzu nostnosti,teda ich mozes az 7x pretazit a mali by vydrzat ,retaze tusim len 1,5 -nasobok )
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Dík za reakci, byť mi to moc neřeklo Ty DaNy nedávaj od boku, a ta kurtna nemůže při uvázání do O unýst jen 1200kg přece Jó oni to tam napíšou, jako že bezpečně unese? To snad, štítek ale říká 5000DaN, tak by měla unýst 5t a až pak křachnout ne
Proto se ptám
Druhá věc je, že zapadlí auto(40t) abys dostal ven, tak ti asi jedna kurtna stačit nebude žejo
Proto se ptám
Druhá věc je, že zapadlí auto(40t) abys dostal ven, tak ti asi jedna kurtna stačit nebude žejo
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
-
- Příspěvky: 373
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Kurta, která je na 2500/5000 dan unese na jednoducho 5tun. mez přetržení jsem nezkoušel. Tento týden jedu jeřábem, tak to zkusím. Chceš to plynulým zatěžováním, nebo trhem(shozením zátěže zavěšené na kurtě?
-
- Příspěvky: 331
- Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
- Bydliště: Honolulu
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
DaN (dekanewton) - Newton značka N je základná jednotka sily ,Jeden newton je množstvo sily, ktoré udeľuje telesu s hmotnosťou 1 kilogram zrýchlenie 1 m·s−2
KG Kilogram je základná jednotka hmotnosti v medzinárodnej sústave jednotiek SI
tatrák pája
KG Kilogram je základná jednotka hmotnosti v medzinárodnej sústave jednotiek SI
Popruh ktory sa pouziva klasicky v doprave (2500DaN přímo, 5000DaN smyčka) je konstruován na zvedání zvycajne 1,2tuny (je to napsane na stitku).Při použití v tahu např. jako vyprošťovací lano je až na břemeno 7- 8,4 tun(ten koeficien 1:7 ,znamena ze ked s nim budes tahat auto mal by sa urvat az pri zatazeni 7x vedcom ako je pisane pri dvihani....).ta kurtna nemůže při uvázání do O unýst jen 1200kg přece Jó oni to tam napíšou, jako že bezpečně unese?
Kód: Vybrat vše
tu mas nazornu ukazku : http://www.mape.sk/sk/zdvihacie-popruhy/18-zdvihaci-popruh-nekonecny-jednorazovy-wsx.html
5000DaN neni priamo 5t .....(jsou to uplne ine jednotky)štítek ale říká 5000DaN, tak by měla unýst 5t a až pak křachnout ne
staci jenom jedna ale musis si vybrat s vedcou nostnostou (kukni na tabulku co som ty dal predtym...),co som videl videa,tak ked vytahovali supravu vyprostovak pouzival cervene gurtne ,a ti maju pri pouziti v smycke tvaru O nostnost len 5 T.. [youtube]https://youtu.be/fIs3Mw8HFfQ?t=226[/youtube]Druhá věc je, že zapadlí auto(40t) abys dostal ven, tak ti asi jedna kurtna stačit nebude žejo
tatrák pája
mozna unese ale rozhodne to neni niak bezpecne ... ,ked porovnam cerveny 5T dvihaci popruh s gurtnou 2500/5000 dan tak je to fakt niekde inde...Kurta, která je na 2500/5000 dan unese na jednoducho 5tun
Naposledy upravil(a) besttracker dne stř bře 11, 2020 9:16 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Tatrák pája: jé super, budeš hodnej, normálně to vem plynule, jestli můžeš nějakej nepoškozenej kousek, ale ne na uzel nebo překroucenou.. klidně ti kurtnu dám, když tě potkám Já to právě na štítkách teď nemám, tak mě to s těma DaNama nějak nehrálo
Neliší se barvy těch popruhů dle výrobce a tonáže?
Jinak kalkulator mi ukázal že 5000DaN je lehce přes 5t..
Neliší se barvy těch popruhů dle výrobce a tonáže?
Jinak kalkulator mi ukázal že 5000DaN je lehce přes 5t..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
To Prouza88: Nemáš štítky na kurtě? Tak to je "scháde kurten" by ti řekli polizei.de. A zda jimi máš zakurtováno, tak to je 10Eur za každou použitou kurtu.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Jinak nenaváděj někoho k něčemu, ať se nic nestane. Každá kurta, nebo výrobek musí mít TÜV zkoušku.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
-
- Příspěvky: 331
- Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
- Bydliště: Honolulu
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
to jsem i já zvedavy kolik to snese v reale ta gurtna ..
Prouza88
ty co slouzi na zvedání břemen maji své barvy kukni tabulku nahoru ... tam tusim plati EU norma 1492-2
4215
Prouza88
pokud mas na mysli ty upevňovací klasické v dopravě (2500DaN / 5000DaN) tak ano ty barvy si tam dávají ake se jim zachce.Neliší se barvy těch popruhů dle výrobce a tonáže?
ty co slouzi na zvedání břemen maji své barvy kukni tabulku nahoru ... tam tusim plati EU norma 1492-2
4215
+neplatí v DE ze maximalne mohou být kurty 2 roky staré? (chtěli to tusim dat jen na 1 rok) na skoleni něco takového zaznělo ..Každá kurta, nebo výrobek musí mít TÜV zkoušku.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
4215: kurňa chlapi vy ste neska vtipní Štítky samo mám a nikoho nenavádím
Na barvy sem koukal, tak snad se to dá porovnávat..
Ty dva roky nevím, já už 6 let nekurtuju, a před tím to nikdo neřešil, ikdyž sem to dycky hlásil.. Jak je máš denně v ruce tak ti stejně 2 roky nevydrží..
Na barvy sem koukal, tak snad se to dá porovnávat..
Ty dva roky nevím, já už 6 let nekurtuju, a před tím to nikdo neřešil, ikdyž sem to dycky hlásil.. Jak je máš denně v ruce tak ti stejně 2 roky nevydrží..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Neber to tak vážne
-
- Příspěvky: 373
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Jelikož mne to také zajímá, abych se mohl policajtům zasmát při jejich teoretizaci, koupil jsem si Pewag v délce 4 metry a zkusím to celý komplet mezi dva řetězy, aby nebyla možnost poškození o nějakou hranu. Co typujete, že povolí první? Pás, šev pásu, háky, ráčna?
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Ergo ráčna? Všecko "nový" ?
Za mě se trhne kurtna, nejspíš hned tam, jak ju namotáváš na ráčnu
Za mě se trhne kurtna, nejspíš hned tam, jak ju namotáváš na ráčnu
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Typujem, že prvá povolí račňa a dúfam že bude s toho video.
Šoférska gurtňa s račňou, zdvíhací popruh určený na zdvíhanie a vyprošťovacie- ťažné lano sú tri rozdielne veci, ktoré by sa nemali porovnávať.
Slučky čo má Prouza už léta doma sú na zdvíhanie. Ak je na slučke 1,5 ton na zdvíhanie, netreba nad tým špekulovať. Je to na zdvíhanie- 1,5 ton. To že to vyzerá podobne ako niečo iné, niečo silnejšie a porovnávať to, nie je rozumné. Nezáleží len na hrúbke materiálu, ale aj na tom, ako je to zošité. Aj tým sa určuje pevnosť. Koľkými stehmi sa to zošilo, akými niťami atď...
Pri ťahaní a vyprošťovaní auta môžu pôsobiť íné sily ako pri zdvíhaní. O koľko sa zvýši sila ak jedno auto trhne druhým? Netuším, ale určite to nebude málo. A preto sú laná a popruhy na ťahanie nákladných áut dosť veľké a hrubé a drahé. Tak isto je rozdiel, či niekoho len potiahnete na rovine- na asfalte, alebo niekoho ťaháte z blata, snehu, alebo do kopca.
Ešte jedna dôležitá vec, ktorú je dobré vedieť. Ak na akomkoľvek lane alebo gurtni (popruhu) spravíte uzol, okamžite zmenšíte pevnosť. A to môže byť bežne až o 50%. Ak by niekto chcel ťahať kamión gurtňou a gurtňu zviaže len takým obyčajným, jednoduchým uzlíkom, ako nejakú šnúrku, určite gurtňu oslabí aj o viac ako 50 % a gurtňa sa roztrhne kúsok od toho uzla.
Šoférska gurtňa s račňou, zdvíhací popruh určený na zdvíhanie a vyprošťovacie- ťažné lano sú tri rozdielne veci, ktoré by sa nemali porovnávať.
Slučky čo má Prouza už léta doma sú na zdvíhanie. Ak je na slučke 1,5 ton na zdvíhanie, netreba nad tým špekulovať. Je to na zdvíhanie- 1,5 ton. To že to vyzerá podobne ako niečo iné, niečo silnejšie a porovnávať to, nie je rozumné. Nezáleží len na hrúbke materiálu, ale aj na tom, ako je to zošité. Aj tým sa určuje pevnosť. Koľkými stehmi sa to zošilo, akými niťami atď...
Pri ťahaní a vyprošťovaní auta môžu pôsobiť íné sily ako pri zdvíhaní. O koľko sa zvýši sila ak jedno auto trhne druhým? Netuším, ale určite to nebude málo. A preto sú laná a popruhy na ťahanie nákladných áut dosť veľké a hrubé a drahé. Tak isto je rozdiel, či niekoho len potiahnete na rovine- na asfalte, alebo niekoho ťaháte z blata, snehu, alebo do kopca.
Ešte jedna dôležitá vec, ktorú je dobré vedieť. Ak na akomkoľvek lane alebo gurtni (popruhu) spravíte uzol, okamžite zmenšíte pevnosť. A to môže byť bežne až o 50%. Ak by niekto chcel ťahať kamión gurtňou a gurtňu zviaže len takým obyčajným, jednoduchým uzlíkom, ako nejakú šnúrku, určite gurtňu oslabí aj o viac ako 50 % a gurtňa sa roztrhne kúsok od toho uzla.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů