Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Olda, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
sof
Příspěvky: 1827
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Re: AETR

Příspěvek

Mělo to být tak, že mechanik udělá výtisk, na něj dá razítko, datum, čas a podpis a ten si vezme řidič s sebou.
Nie, mechanik má mať svoju kartu, alebo má použiť podnikovú kartu. Na západe je to normálne.

Nikdy sa my nestalo, aby my mechanik v nemeckom alebo dánskom servise jazdil autom bez svojej karty. U nás je naopak normálne, že sa v servise jazdí bez karty. A je celkom jedno či je to autorizovaný servis, alebo nejaký neautorizovaný. Alebo len servis vo vlastnej firme. V MANe Bratislava mechanik skúšobné jazdy robil vždy bez karty a ešte sa čudoval, prečo my to vadí.

Ja tiež občas idem za deň s troma alebo štyrmi autami do servisu a nikdy by som neišiel bez karty. Bez karty ani nepreparkujem druhé auto na firemnom dvore. Prehodiť kartu s jedného auta do druhého nieje žiadny problém.
úte bře 13, 2018 6:39 pm

raspi
Příspěvky: 22
Registrován: pát lis 24, 2017 2:45 pm

Re: AETR

Příspěvek

No právě, na západě to je normální. Ale jak zároveň píšeš, tak u nás, resp. na Slovensku to normální není.
úte bře 13, 2018 10:48 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 1648
Registrován: pon lis 09, 2009 8:29 pm
Bydliště: Praha 11

Re: AETR

Příspěvek

Pokud přeparkováváš auto v areálu firmy, kartu tam fakt strkat nemusíš - už jen z důvodu, že než se načte, tak máš přeparkováno :-D Stačí to hodit do režimu OUT
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
pát bře 23, 2018 7:10 am

Venca R
Příspěvky: 1523
Registrován: stř bře 02, 2011 1:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Re: AETR

Příspěvek

Rezim OUT s kartou, takze fakt musis
pát bře 23, 2018 8:28 am

jirkaman
Příspěvky: 113
Registrován: ned bře 14, 2010 9:38 pm
Bydliště: Praha

Re: AETR

Příspěvek

Nerad se hádám, ale našel jsem zajímavý článek od CSPSD, kde je používání OUT vysvětleno. Prosím někoho šikovnějšího, dejte sem odkaz.
pát bře 23, 2018 8:18 pm

sof
Příspěvky: 1827
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Re: AETR

Příspěvek

pát bře 23, 2018 9:02 pm

trucker350
Příspěvky: 21
Registrován: pát pro 31, 2010 11:44 am
Bydliště: budějovice

Re: AETR

Příspěvek

Jak píše Venca R .. Out vždy s kartou, bez karty je to o ničem, auto vám přece stejně píše že jedete bez karty i když tam je OUT.
Každý s řidičů si OUT vysvětluje jinak.(jak se mu to hodí)
OUT je tam z důvodu toho např.: auto sklápěčka s tachografem jezdí pouze v lomu jezdí od násypky k hromadě celý týden (měsíc, rok), tudíž se na něj nevztahuje vyhláška protože nejezdí po silniční komunikaci.Tudíž nemusí dělat v lomu pauzu.
Ale auto má tachograf a občas vyjede i na silnici. Proto je tam OUT. Jinak by bylo v tachografu uloženo že vozidlo jezdilo třeba (celý rok) bez karty a najelo xxx kilometru.
Takže výmluvy řidičů že OUT tam je proto že mám např. odjeto 4:30 zastavím, dám tam OUT abych dojel 15min na parkáre, protože jsem to slyšel od kolegy a ten to tak dělá a že ho policajti stavěli a schválili mu to je PÍČOVINA !!!
Je to sice nesmyslné ale i při přeparkování vozidla by měla být vložena karta.
pát bře 23, 2018 9:39 pm

kuntík
Příspěvky: 968
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Re: AETR

Příspěvek

pokud jste lenošní si vyhledat a přečíst odkaz od sofa.

Uzavřený areál výrobního závodu, logistického centra nebo třeba přístavu (typicky Hamburg), je neveřejnou komunikací a proto se na jízdu uskutečněnou uvnitř takového areálu pohlíží jako na takovou, která je vyloučena z režimu 561/2006. Řidičova činnost se pak nepovažuje za řízení, ale pouze za jakousi obsluhu vozidla, tedy za práci. V tu dobu také řidiči nevzniká povinnost vedení záznamu. Ta mu nastane až v době (a to i zpětně), kdy vjede na veřejnou pozemní komunikaci.

Řidič si pak musí ručním vložením prostřednictvím digitálního tachografu doplnit na kartu řidiče činnosti za dobu, kdy karta nebyla vložena. Pokud by doplnit data nechtěl nebo nemohl, může k tomuto účelu využít například výtisk nebo zadní stranu papíru určeného pro tiskárnu tachografu.

Režim „OUT“ lze zvolit buď bez vložení karty, nebo s vloženou kartou řidiče, kdy je činnost na kartu zaznamenána automaticky. Výhodou jízdy s vloženou kartou je kompletní záznam činností bez nutnosti dalšího doplňování.

Postup při silniční kontrole:

Pokud je v době zastavení vozidla zvolen „OUT“, zjišťuje se, zda ho řidič použil oprávněně, tj. jestli splnil některou z podmínek, kdy činnost nespadá pod nařízení 561/2006.
Pokud byl režim „OUT“ použit v jinou dobu, než je doba kontroly, snaží se kontrolor získat dodatečné informace o důvodu jeho použití. Nicméně žádná zvláštní potvrzení vydaná pro tento účel například dopravcem, se nevyžadují.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
pát bře 23, 2018 10:13 pm

trucker350
Příspěvky: 21
Registrován: pát pro 31, 2010 11:44 am
Bydliště: budějovice

Re: AETR

Příspěvek

Souhlasím ale jak zde v článku píšou. OUT lze bud s vloženou nebo nevloženou kartou.
V případě nevložené karty v režimu OUT, ANO lze ale pouze v případě že mi byla karta odcizena nebo že jsem jí ztratil.
Ale pokud kartu mám u sebe tak mi v tom nebrání žádnej duvod jí tam vložit. Tak si alespon vysvětluji.
pát bře 23, 2018 10:40 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 1648
Registrován: pon lis 09, 2009 8:29 pm
Bydliště: Praha 11

Re: AETR

Příspěvek

A co mě do jízdy bez karty...? Vůbec nic.
Auto je firmy, ta si s ním dělá co chce. Od doby kdy vytáhnu kartu, je mi fakt jedno, co se s autem děje

PS: Kolegu chytli, měl tam mraky jízd bez karty. On ani korunu a šlo to firmě
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
pát bře 23, 2018 11:02 pm

jirkaman
Příspěvky: 113
Registrován: ned bře 14, 2010 9:38 pm
Bydliště: Praha

Re: AETR

Příspěvek

Trucker350: Vysvětluješ si to špatně. Pokud vozidlo není na pozemní komunikaci, tak se neřídí 561 a nemusí tachograf používat. Proto je tam ten OUT. To znamená, že s vozidlem může jezdit kdokoliv, i ten kdo kartu nemá nebo dokonce nemá ani řidičský průkaz. Záleží na zaměstnavateli. U nás na dvoře mi může popojiždět 10 ti letý syn a nikomu do toho nic není. Jízda s kartou na OUT má tu vyhodu, že nemusíš nic doplňovat.
pát bře 23, 2018 11:07 pm

trucker350
Příspěvky: 21
Registrován: pát pro 31, 2010 11:44 am
Bydliště: budějovice

Re: AETR

Příspěvek

jirkaman: No zní to logicky ale zase když by to bylo tak jednoduché a neprustřelné tak proč cca 70-80procent řidiču jezdí na dvě karty, když potřebujou dojet třeba domu? Proč si tedy rovnou nevyhodí kartu, daj to do OUT a mužou valit. Když ho v tu chvíli nechytnou tak pak je mu to už přece jedno kdo stim jel nebo nejel.
Nejspíš si to tedy špatně vysvětluji ale ze školení vím na co je OUT a vím že nám školitel tvrdil že karta vždy musí být v tachografu pokud jí mám.
Vyjímka (odcizení,ztráta) a nebo když kartu ještě nevlastním.
pát bře 23, 2018 11:50 pm

sof
Příspěvky: 1827
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Re: AETR

Příspěvek

Pri čítaní tejto vety: "U nás na dvoře mi může popojiždět 10 ti letý syn a nikomu do toho nic není" som si spomenul na tento prípad.

Je to zaujímavé, automechanik ktorému zobrali vodičák doma po dvore jazdiť nemôže, jeho 10 ročný syn by možno mohol : )
pát bře 23, 2018 11:56 pm

jirkaman
Příspěvky: 113
Registrován: ned bře 14, 2010 9:38 pm
Bydliště: Praha

Re: AETR

Příspěvek

Tachograf data samozřejmě zaznamenává i v režimu OUT, takže pro kontrolní orgány není problém zjistit kolik km a v jakém čase vozidlo ujelo. Proto se dojíždí na cizí kartu a ne na OUT. V běžné firmě těžko po dvoře najedeš víc km.
sob bře 24, 2018 12:03 am

trucker350
Příspěvky: 21
Registrován: pát pro 31, 2010 11:44 am
Bydliště: budějovice

Re: AETR

Příspěvek

No v běžné firmě nenajedeš km.Co se týče toho přeparkování tak asi OK. Ale jak už píšu nahoře tak v lomu nebo i v tom Hamburku v přístavu najedu deně klidně 100km. A to v OUTu ale bez karty?
sob bře 24, 2018 12:12 am

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host