Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Olda, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
153
Příspěvky: 864
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: ADR

Příspěvek

Jen tak v rychlosti, zrovna nemám moc času, koukni třeba sem:

https://uk.indeed.com/cmp/Adr-Network/j ... cd&start=0

Samozřejmě to je v hrubém, ale jsou tam nabídky i za 39 Ł / hod. Kolem 20 Ł téměř každá.....
Přistupuj k tomu ale tak, že to je UK.
úte říj 05, 2021 8:33 am

sof
Příspěvky: 3211
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: ADR

Příspěvek

ADR preukaz-Británia naše preukazy uznáva. Otázka- nebude to tak, že ich uznať musí, lebo inak by kamión z ADR nákladom z EU do Británie nemohol ísť? Na hraniciach by sa museli meniť šoféri. A to nielen teraz, to platilo stále, aj keď bola Británia členom EU.

Len špekulujem, ale podľa mňa je možné, že Británia síce naše ADR preukazy uznáva, ale v Britskej firme s naším ADR preukazom pracovať (na cisternách) nemôžte. Už len to, že cisterny sa označujú inak, je vážny dôvod.

153, ich označenie cisterien ma zaujíma, môžeš to dať sem.
úte říj 05, 2021 11:19 am

153
Příspěvky: 864
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: ADR

Příspěvek

Nejprve omluva. Byl jsem telefonicky upozorněn, že ten odkaz, co jsem sem dal naposledy se špatně otvírá v mobilu, ale v počítači se to otvírá dobře. Jsem starší člověk, počítač je pro mne občas nutné zlo, nevím proč to tak je, ale omlouvám se za to, pokud jsem něco zkonil.....
Tak ještě jednou ve zkrácené verzi a pootvírejte si to:
https://uk.indeed.com/cmp/Adr-Network/jobs?

sof
Někdy, asi před 15 lety v nějaké novele, ustanovila Evropská unie, že jednotlivé státy si mohou na svém území ADR předpisy změkčit. Pokud si dobře vzpomínám, tak UK právě zavedla pro své území tyto cedule, které se neshodují s ADR. Ale možná to používali už dříve, to opravdu nevím.
V polovině roku 2018 byla vydána novela tohoto nařízení pod číslem EU 2018/936, kde jsou ty odchylky zveřejněny.
https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR ... 32018D0936
nebo
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 042.01.CES
Teď jsem to sice nestudoval, ale pamatuji si, že třeba Němci nemuseli mít u prázdné nevyčištěné cisterny napsanou tu formulku o posledním přepravovaném nákladu, ale stačil poslední dodák, toho, co se převáželo.
Finové měli zase takovou raritu, že mohli vozit ADR do nějakého množství i v autobuse při přepravě cestujících......
Vesměs to jsou jen takové drobné kosmetické věci, spíš papírové, než praktické.

To vysvětlení těch anglických cedulí je nejjednodušší tady:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hazchem
podrobněji tady:
https://web.archive.org/web/20070610152 ... 124860.pdf
V tom výše uvedeném odkazu máš všechny UN kódy platné v roce 2005 s tím, jak se to značí v UK a jak Kemmlerem dle ADR. Od té doby tam toho asi moc nového nepřibylo. Uvidíme, co bude dál....
Zkus se v tom pohrabat, kdyby jsi něčemu nerozuměl, rád Ti s tím pomohu, pokud to tedy nebude moc odborné a budu to vědět.

Jinak ono to moc lidí zajímat nebude, možná Tebe nebo didiho, ale třeba se ještě někdo najde, komu to občas pomůže.
úte říj 05, 2021 1:37 pm

didi
Příspěvky: 1307
Registrován: ned úno 22, 2015 8:51 pm
Bydliště: morava

Re: ADR

Příspěvek

Jak se značí v Anglii cisterny nevím a snad ani nebudu potřebovat. Kontejnery do Anglie občas nakládám a vozím je do Rotterdamu na loď. Značím je klasicky jako třeba do Ruska, Portugalska, Číny a kamkoliv jinam. Pouze do té Anglie nám dávají v arkemě i samolepku s telefonním číslem v případě problémů, kterou na kontejner nalepím. Tuto nám dávají i pokuď to není Adr, ale nalepit ji musím.
úte říj 05, 2021 4:06 pm

153
Příspěvky: 864
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: ADR

Příspěvek

Jasně, musí to být tak, jak píšeš.
To anglické značení platí jenom pro území UK, jak ten kontejner opustí území UK musí být značen klasicky dle ADR. To samé platí, když vstupuje do UK z jiné země. Oni ti Angláni uznávají obě značení, ale pro vnitro používají to svoje a pokud to jede ven, jsou nuceni použít dle ADR.
úte říj 05, 2021 5:11 pm

Vejr
Příspěvky: 247
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Re: ADR

Příspěvek

Podobně to mám já s třídou 1 - výbušniny - v Německu. Na český ADR můžu jet tranzit, ale nesmím v Německu nakládat. Musel bych mít školení u jejich BAMu, něco jako Báňský úřad u nás. 3 dny školení v němčině opravdu nedám, tak se mnou jezdí na českou čáru německej šofér co to má.
úte říj 05, 2021 9:02 pm

153
Příspěvky: 864
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: ADR

Příspěvek

Školení nestačí, je tam nutná i zkouška a na základě té zkoušky požádáš o vydání "Befähigungsschein". Platnost osvědčení je 5 let. Musíš mít ADR třídy 1, musí ti být 21 let, musíš být bezúhony a být občanem Německa nebo EU. Zkoušky se dají dělat v němčině, angličtině nebo francouštině a platí pouze pro území celého Německa.
Školení nedělá jen BAM, těch školitelů je více, školení stojí (jak jsem čerstvě našel) od cca 150 do 250 €, přezkoušení 70 €, vydání osvědčení 100 - 330 €, dle spolkové země, která to bude vydávat. Možná, že pokud někdo lépe pohledá najde to i třeba levněji, kromě té zkoušky, tam je cena státem daná.
Všelijaké certifikáty jsou v Německu drahé......
Jen se zeptám. Po nakládce v Německu jede s Tebou na hranice německý šofér nebo Ty jedeš s německým šoférem a jen mu koukáš pod ruce?
stř říj 06, 2021 11:21 am

Vejr
Příspěvky: 247
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Re: ADR

Příspěvek

jo tohle všechno vím, ale jazyky na úrovni abych dal školení jsou u mě problém. ADR třídy 1 mám, auto EX II, na čáru řídí němec, naštěstí to není tak daleko. Jsme opatrný, pokuty jsou mazec. Z Německa vozím tak 3x ročně, většinou jezdím pro náklad do Belgie.
stř říj 06, 2021 8:25 pm

153
Příspěvky: 864
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: ADR

Příspěvek

Ono ten Befähigungsschein, jak jsem dnes zjistil, jde udělat i jinak.
Sprengstoffgesetz - SprengG (Zákon o výbušninách) v § 9 píše, že stačí doložit tříletou praxi v oboru. Pokud ji máš a někdo Ti to potvrdí, nechat to úředně přeložit a ověřit, rovněž tak i výpis z Rejstříku trestů (ne starší než 3 měsíce) a mělo by to téměř stačit k vystavení toho Befähigungsschein na 5 let. Poplatků Tě to samozřejmě nezbaví, tak je otázka, zda se to vůbec, při vaší malé frekvenci jízd, vyplatí. Po těch 5 letech už na školení sice musíš, ale zkoušky se už nedělají, nebo na školení nemusíš a musíš udělat zkoušku.....
Dnes jsem to ověřil na Landratsamt Görlitz, Außenstelle Zittau.

Pokud jezdíte nakládat do D, tak určitě máte ve firmě někoho, kdo vládne němčinou a je schopen to vyřídit, tedy pokud budete mít zájem. Pak je tady ještě jedna možnost, dát se do studia němčiny a absolvovat to školení a zkoušku v němčině, což já považuji za nejlepší cestu, případně to nechat tak, jak to je ....

Ještě jsem Ti ten § 9 amatérsky přeložil (nejsem soudní překladatel), jen tak pro zajímavost, to určitě stačí.

Zákon o výbušných látkách (Sprengstoffgesetz - SprengG)
§ 9 Odbornost
(1) Byl předložen důkaz o odborných znalostech,
1.
který prokazuje úspěšnou účast na státním nebo státem uznávaném kurzu pro zamýšlenou činnost pomocí certifikátu nebo
2.
který složil zkoušku před příslušným orgánem.
Věta 1 č. 2 se nevztahuje na doklady o odborných znalostech při provádění trhacích prací a manipulaci s výbušninami, včetně nalezené munice, v souvislosti s likvidací munice.

(2) Doklad o odborných znalostech poskytl také ten, kdo
1.
odpracoval minimálně tři roky v oboru a má prokazatelnou praxi, resp.
2.
absolvoval studium na vysoké škole, technické škole nebo technickém učilišti a má alespoň jeden rok praxe v oboru,
za předpokladu, že aktivita a školení byly vhodné pro předávání potřebných odborných znalostí. Ustanovení 1 se nevztahuje na prokázání odborných znalostí o provádění trhacích prací a manipulaci s výbušninami, včetně nalezené munice, v souvislosti s likvidací munice.
(3) Federální ministerstvo vnitra, stavebnictví a vnitřních věcí je oprávněno vydávat předpisy prostřednictvím zákonných nástrojů
1.
uznání kurzů uvedených v odstavci 1 č. 1 spolehlivými uchazeči, přijetí účastníků kurzů, technické a právní znalosti, které jim budou poskytnuty, a důkaz o jejich úspěšné účasti,
2.
odborné požadavky na technické a právní znalosti, na praktické dovednosti, na předpoklady pro zkoušku podle odstavce 1 č. 2 a na zkušební postup, včetně zřizování zkušebních komisí,
3.
povinnost držitele licence účastnit se v určitých intervalech státního nebo státem uznávaného kurzu nebo opakovacího kurzu podle čísla 1.
čtv říj 07, 2021 1:25 pm

Vejr
Příspěvky: 247
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Re: ADR

Příspěvek

Dík, o tomhle jsem nevěděl, předhodím to šéfovi a uvidíme. Ale po pravdě moc mě to netrápí. Máme větší špeky, třeba v Belgii nad určité množství se mnou jede eskorta, účtujou si randál, v Rakousku je zase něco záležitost armády a doprovázej mě 2 gazíky. Možná mě čeká cesta do Finska,začínám studovat předpisy. Jsem zvědavej na kterou loď mě pustěj.
čtv říj 07, 2021 8:28 pm

153
Příspěvky: 864
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: ADR

Příspěvek

Ve Finsku v Kuopio jsem byl dvakrát v životě v zimě 2009, také s ADR 1, na loď nás nevzali. Na žádnou. Jeli jsme přes Estonsko, Rusko, Petrohrad, Vyborg, Svetogorsk a v Kuopio se to překládalo paradoxně na loď..... Zpátky lodí z Helsink do Gdaňsku, jsme vezli nějakou elektroniku.
Už při nakládce se všichni smáli, kam, že to jedeme. Nechápali jsme. Předtím jsme jezdili s ADR 1 jen do vzdálenosti tak do 700 km, a zdálo se nám to výhodné, proto jsme vzali to Finsko, bylo to slušně zaplacený, ale netušili jsme, že lodí to nepůjde. Prozřeli jsme až v zimním Rusku.... Měli jsme nasmlouvané dvě jízdy a před tou druhou už jsem byl 14 dní špatný..... Již nikdy více!!! To byly moje poslední cesty s ADR 1, přestali jsme to raději jezdit a na podzim 2009 při obnově ADR jsem třídu 1 nechal propadnout (viz foto v příloze), aby mě náhodou nenapadlo zase s tím někam jet. Někdy je lepší pustit i dobrej kšeft.
Cesta tam 2 200 km, zpátky lodí míň, jeli jsme to ve dvou, a přesto poprvé to trvalo, tuším, 18 dní, podruhé to už bylo o 4 dny kratší. Na estonsko - ruské hranici dva dny, na rusko - finské to bylo kratší, jen jeden a půl dne. Mezi tím kontrola na každé GAI, kde jsme se museli hlásit, to bylo tak vždy na hodinku, někdy i déle...... Dobře zaplacený kšeft na kilometr se rozplynul v čase trvání té přepravy.
Je to sice už víc jak 13 let, ale obávám se, že při vzpomínce na to budu mít dnes v noci divoké sny. Prostě Ti to nezávidím, ale třeba v tom umíte lépe chodit, my jsme v tom moc chodit neuměli. Myslím v ADR 1.




Obrázek
pát říj 08, 2021 10:23 am

Vejr
Příspěvky: 247
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Re: ADR

Příspěvek

jestli mě nevezmou na loď tak to objedu přez Švédsko a Dánsko. Je to jenom o 1000 km víc :D uvidím, náklad je pro zelenej sektor, třeba vyhádaj nějakou možnost
jinak v 1 neumím líp chodit, po ČR je to sranda, ven v 1 zas tak často nejezdíme. Ono se to sesype třeba 2 Belgie za sebou a pak je 2 měsíce klid ... Navíc se zmenšuje množství, vypadá to na přesun na menší auto
ned říj 10, 2021 8:27 pm

sof
Příspěvky: 3211
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: ADR

Příspěvek

Ak je to len 1000km navyše, ani sa my to nezdá veľa. Cesta loďou s takým nákladom bude určite dost drahá. Ktovie, možno by to vyšlo cenovo rovnako. (len tipujem)

Tunel Oresund, s Dánska do Švédska, je cez deň D a v noci od 19:00 do 6:00 B.
pon říj 11, 2021 10:01 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti