Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Režim dvou řidičů
Mám dotaz : Když začnu ráno v cca 8 : 00 hod ,kolega skončí v cca 18 :00 hod. Do kolika smím jet ,do kolika mám výkon ?? Díky za odpověď.
Ano, srávně.Musí být 9 hodin pauza u každého, ale je jedno jestli ji dělali každej ve svém autě či doma.Když mi odešel svině Magnum před Essenem, dojel kolega že zacvakne můj návěs a pojedeme spolu vyložit.Jak si dispo chrochtalo, že tam budeme na čas.Ale my ne, každej jsme se vychrápali ve svým autě a prostě tam po devítce budeme.A nikdo s námi nehnul, mobil OFF a chraping
Když chceš mít "výkon ve dvou řidičích" 21+9, musí do vozidla, které se pohnulo s 1. řidičem po pause, nastoupit 2. řidič (ale nevím, zda musí být čistě po pause, nebo zda mu mohla pausa skončit v ten samý čas jako 1. řidiči /to by asi zodpověděl TACHO.1,/). Pokud druhý řidič nastoupí déle, než do jedné hodiny po pohnutí s vozidlem, nebo jeden z řidičů v průběhu jízdy z vozidla odstoupí, není v tom problém, pokud se dodrží "AETR" pro jednoho řidiče. Tzn. každý ze zůčastněných řidičů výkon maximálně 15h., pokud na ni má daný týden ještě nárok, jinak 13h. A po maximálně 4,5h. jízdy udělat 45min. bezpečnostní přestávky (pro režim jednoho řidiče asi nebude uznána bezpečnostní přestávka v jedoucím vozidle "pohotovost" (zase nejlépe odpoví TACHO.1/).
V praxi je to dobré, když třeba v sobotu dojedeš do místa vykládky a domů Ti nedovolí šéf dojet; máš ještě dost jízdy a hodně výkonu. Tvůj kolega jede domů a nemá už jízdu (třeba je v 90h./14dnů, nebo mu to nedá na 9h./10h.), ale "výkon"na dojetí domů ještě má. Kolega se pro Tebe staví a Ty oficielně odřídíš jeho auto na svou kartu domů,kolega bude mít svoji kartu též v tachografu. Je to oficielní, nikoho a nic neojebete a domů se dostanete.
V praxi je to dobré, když třeba v sobotu dojedeš do místa vykládky a domů Ti nedovolí šéf dojet; máš ještě dost jízdy a hodně výkonu. Tvůj kolega jede domů a nemá už jízdu (třeba je v 90h./14dnů, nebo mu to nedá na 9h./10h.), ale "výkon"na dojetí domů ještě má. Kolega se pro Tebe staví a Ty oficielně odřídíš jeho auto na svou kartu domů,kolega bude mít svoji kartu též v tachografu. Je to oficielní, nikoho a nic neojebete a domů se dostanete.
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard!
Při změně režimu ze dvou řidičů na jednoho je problém, že ten jeden řidič se pak posuzuje jako že jel celou dobu sám - tedy pauza 45 min po max 4,5h jízdy musí být ve stojícím vozidla (nebo mimo auto ) / přestávka 30minut po 6h práce.
Př.
řidič 1 řídí 3h, pak řidič 2 řídí 3h, řidič 1 řídí 2h a pak řidič 2 vysedne - problém je, že při posuzování řidiče 1 jako samotného řidiče (kdyby sám pokračoval v jízdě) je, že odřídil 5h bez pauzy - v době, kdy řídil řidič 2, tak měl jen pracovní pohotovost a to při řežimu jednoho řidiče není pauza!!!!!
Př.
řidič 1 řídí 3h, řidič 2 řídí 3h, zastaví na 45 min (kafe, oběd,...), řidič 1 řídí 2h a pak řidič 2 vysedne - vše OK, každý z řidičů dodržel všechny předpisy - nejeli v řežimu posádky vozidla, ale pouze se střídali v řízení vozidla jako dva samostatní řidiči.
Př.
řidič 1 řídí 3h, pak řidič 2 řídí 3h, řidič 1 řídí 2h a pak řidič 2 vysedne - problém je, že při posuzování řidiče 1 jako samotného řidiče (kdyby sám pokračoval v jízdě) je, že odřídil 5h bez pauzy - v době, kdy řídil řidič 2, tak měl jen pracovní pohotovost a to při řežimu jednoho řidiče není pauza!!!!!
Př.
řidič 1 řídí 3h, řidič 2 řídí 3h, zastaví na 45 min (kafe, oběd,...), řidič 1 řídí 2h a pak řidič 2 vysedne - vše OK, každý z řidičů dodržel všechny předpisy - nejeli v řežimu posádky vozidla, ale pouze se střídali v řízení vozidla jako dva samostatní řidiči.
Nechci do toho zbytečně vnášet chaos, ale pokud při střídání se v řízení dvou řidičů nejde o jízdu v osádce, je samozřejmě nutné dodržet přestávky podle 561 po 4,5 hod. řízení. Přestávky po 6 hod. vycházejí ze zákoníku práce a je povinností zaměstnavatele je poskytnout. Lze za jejich nedodržování postihovat zaměstnance? Pokud bych řídil já 4 hod., přehodím karty a kolega jede 4 hod., 45 min. bezp. přestávka, já 3 hod., kolega 3 hod., kolega vystoupí a já dojedu sám 15 min. do firmy tak jsem snad dodržel 561, ale nedodržel zákoník práce. Kdo a jak mne za to může postihovat?
Podle AETRU
Dle 561 musí být ale denní odpočinek minimálně 9h - tedy né 8 jako podle obrázku! (poslední 1h je tedy už odpočinek - né jiná práce)
Dle 561 musí být ale denní odpočinek minimálně 9h - tedy né 8 jako podle obrázku! (poslední 1h je tedy už odpočinek - né jiná práce)
Naposledy upravil(a) Gizmo_CZ dne úte zář 18, 2012 12:08 pm, celkem upraveno 1 x.
Je těžké býti debilem, konkurence je příliš vysoká...
-
- Příspěvky: 306
- Registrován: čtv čer 23, 2011 9:53 am
- Bydliště: Ostrava
Gizmo_CZ
Nikdy jsem ve dvojce nejezdil,ale dle mého 561čka 8 hodin pauzu nepřipouští ani ve dvojce.To šlo jenom podle AETRu si myslím.
řidičem se nestaneš,tím se musíš narodit
Scania R 420 Topline r.v.2011 minulost
Volvo FH 420 r.v.2015
Scania R 420 Topline r.v.2011 minulost
Volvo FH 420 r.v.2015
no a co je tam špatně?
Jo jo už to vidím a omlouvám se. je to dobře až na to, že odpočinek nesmí být pouze 8hod ale 9hod a tedy ty poslední 1h před tou pauzou nesmí být jiná práce ale už pauza aby to vyšlo podle 561 na 9h volna.
Zde by to mělo být v pořádku (strana 19 dolní obázek)
http://soubory.proridice.eu/aetr_narize ... ridice.pdf
Jo jo už to vidím a omlouvám se. je to dobře až na to, že odpočinek nesmí být pouze 8hod ale 9hod a tedy ty poslední 1h před tou pauzou nesmí být jiná práce ale už pauza aby to vyšlo podle 561 na 9h volna.
Zde by to mělo být v pořádku (strana 19 dolní obázek)
http://soubory.proridice.eu/aetr_narize ... ridice.pdf
Je těžké býti debilem, konkurence je příliš vysoká...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 hostů