Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
fatal_netware

Příspěvek

Řidiči B a C nemají ohledně podmínky, že druhý řidič musí být přítomen max. do jedné hodiny od začátku řízení nic společného.
A toto píše 561/2006?
pon led 28, 2013 9:22 am

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Během první hodiny provozu s více řidiči není přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů povinná - řidiči A+B a C+D splnily tuto podmínku, a můžou začít využívat režim osádky. Řidiči B+C nemají s touto podmínkou nic společného.
Ve zbývající době je přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů povinná. - A+B, C+D a po sesednutí B+C plní druhou podmínku a nadále můžou využívat režim osádky.

Příspěvek od TACHA
Založen: 29.7.2009
Příspěvky: 1667


Příspěvek
Každý řidič musí během 30 hodin, které následují po ukončení předchozí denní nebo týdenní doby odpočinku, čerpat denní dobu odpočinku v délce alespoň 9 hodin. Toto pravidlo lze však použít, pouze pokud jsou po celou dobu řízení ve vozidle přítomni dva řidiči, kteří se střídají v řízení. Jen při první hodině řízení, může být ve vozidle i jen jeden řidič. Není nutné, aby po celou dobu jízdy byli ve vozidle ti samí dva řidiči.
Naposledy upravil(a) posa dne pon led 28, 2013 10:35 am, celkem upraveno 1 x.
pon led 28, 2013 10:14 am

fatal_netware

Příspěvek

Pro posa:

To co tady píšeš, čerpáš odkud? Prosím Tě, cituj mi tady zákon, nebo vyhlášku, či evropskou směrnici, která mi umožňuje nedodržovat níže uvedený odstavec v době, kdy řídí spolu řidič B a C ( 4,5 hodiny ) dle obrázku, který tady uvedl uživatel TACHO.1. Protože v době kdy řidič B a C řídí spolu, jsou stále v jednom období:“ během doby řízení mezi dvěma po sobě následujícími denními dobami odpočinku nebo mezi denní dobou odpočinku a týdenní dobou odpočinku“

561/2006 je jednoznačná a píše doslova to:
o) "provozem s více řidiči" stav, kdy jsou během doby řízení mezi dvěma po sobě následujícími denními dobami odpočinku nebo mezi denní dobou odpočinku a týdenní dobou odpočinku ve vozidle přítomni nejméně dva řidiči, aby je řídili. Během první hodiny provozu s více řidiči není přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů povinná, ve zbývající době však povinná je;
pon led 28, 2013 10:34 am

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Stačí pozorně číst řidiči B+C nemají stejné období, řidič B má své 30-ti hodinové a řidič C také, toto období nekončí rozdělením od původních řidičů.
pon led 28, 2013 11:13 am

fatal_netware

Příspěvek

Pro posa:
V době kdy pojedou spolu řidič B a C a budou kontrolováni kontrolním orgánem v této době. Kontrolní orgán vezme kolečko ( kartu ) řidiče B pak kolečko ( kartu ) řidiče C a protože nedělají pauzy, ale jedou spolu fyzicky ve vozidle v době kontroly vozidla. Jejich režim buď splňuje provoz s více řidiči, nebo nesplňuje. Tím pádem kontrolní orgán při této kontrole kontroluje oba dva řidiče ( jedou přece spolu v jednom vozidle při době kontroly ). A orgán zjistí, že řidič B začal řídi v čase xx a řidič C vložil kartu do tachografu až po dvou hodinách řízení řidiče B.

561/2006 neříká, že řidiči nesmí vyměnit auto, neříká, že se nesmí řidiči vyměnit, neříká, kteří řidiči mezi kterými řidiči, neříká, kteří řidiči mají být přítomni, neříká, kde mají být přítomni a také neříká, jak mají být přítomni.

561/2006 ale říká: Během první hodiny provozu s více řidiči není přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů povinná, ve zbývající době však povinná je.

Proto mi prosím Tě, tady cituj zákon, nebo vyhlášku, či evropskou směrnici, která mi umožňuje nedodržovat výše uvedený odstavec o) 561/2006
pon led 28, 2013 11:45 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Fatal

Příspěvek

Nech je. Vždyť je to jen další z jejich výmyslů, který vůbec neřeší problémy řidičů, ani souvislosti, které by se v praxi musely projevit. Už je to dříve napsáno a nikdo z nich se k tomu nevyjádřil. Zajímá je jen teoretický zisk dopravce způsob jak argumenty přivést řidiče do situace, kdy uvěří, že pracuje bez porušení předpisů. Než ho někdo chytí, vydělá pro dopravce nějaké peníze a pokud ho chytnou, tak mu bude vysvětleno, že policajti jsou špatní a že se má bránit. Ale nikdo mu v tom nepomůže. Pak už se smějí jen šéfové a inzerují nabídku práce řidiči, který je stejně naivní, ale ještě má řidičák…
Běžná praxe úspěšných v ČR - vyždímat hloupé a ponechat osudu.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pon led 28, 2013 12:13 pm

iconek
Příspěvky: 524
Registrován: sob kvě 29, 2010 10:48 pm
Bydliště: Mělnicko

Příspěvek

Přesně tak, většině dopravců nezáleží, že by v budoucnu mohl mít řidič problémy, hlavně tedy finanční, kdy bez řidičáku bude bouchat na stavbě a splácet v Německu pokutku pár tisíc Euro.

Už jsem tady jednou psal, jak jsem potkal na parkovišti v Německu malou odtahovku bez spaní, u ni postávali tři kluci vaříc kafe a při pokecu mi řekli, že šéf potřebuje dojet nutně pro nějaký auto, tak je do toho posadil a vysvětlil jim, že jízda typu: řidič 1 šup kartu do tachografu, odjede 4,5, pak kartu ven a následuje řidič 2, pak vloží kartu řidič 3, pak zase 1a2a3, aniž by ve druhém slotu na kartu měl jiný řidič kartu na kterou by se mu motala jiná práce. Takhle se prý jezdit může, 3x9 hodin jízdy je v pořádku.Auto prý je do 10ti tun, takže tak se může jezdit.A v případě problémů je vybaveno oranžovým majákem, který když jim bude za jízdy blikat, stane se z onoho vozidla speciál, který má vyjímku.

No dopil jsem kafe, vyhrabal z desek výtisk 561ky, který jsem jim daroval jako povinnou četbu a odjel.

To jen tak pro pobavení :D 8) :D
Momentálně hledám job.
pon led 28, 2013 12:26 pm

Uživatelský avatar
FR1GTX
účastník zájezdu
Příspěvky: 1272
Registrován: stř pro 29, 2010 6:50 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Sibr: myslím,že toto není jen věc zisku dopravce.Je tady ukázaná možnost jak na maximum využít Nařízení,to je přece pozitivum i pro samotné řidiče.

Fatal: ty právě rozebíráš to,co na tomto příkladu nesedí i mně.Vím přesně kam míříš.

Posa: tvoje zdůvodnění zní logicky,snažím se to podle tvého i Tachova vysvětlení pochopit,čumím na to už třetí den,bohužel, nedaří se...

Nicméně,pořád mám v toto řešení pochybnosti a já bych tak raději nejel.
pon led 28, 2013 12:30 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

FR1GTX

Příspěvek

A jak by jsi to v praxi pro sebe využil? Napadá tě nějaký příklad?
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pon led 28, 2013 12:43 pm

Uživatelský avatar
FR1GTX
účastník zájezdu
Příspěvky: 1272
Registrován: stř pro 29, 2010 6:50 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Jak píšu,já bych tak nejel.Jak píše Tacho,zřejmě to někdo využívá při pravidelné dopravě.
pon led 28, 2013 12:46 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

FR1GTX

Příspěvek

To už tam Tacho taky psal a doplnil i já. Ale kde a jak je to využíváno? V praxi to můžou využít jen firmy, kde jsou úplně specifické podmínky, jezdí se na směny a podobně…
V takových případech není třeba šroubovat 561 do nesmyslných detailů. Naplánovat to na minuty, jak je tady prezentováno, není prakticky možné ani ekonomické.
Fakt mě nenapadá jiný případ, kdy je to možné prakticky a ekonomicky využít, než když jedu sám, nebo ve dvou a v případě nutnosti šáhnu pod matraci a vytáhnu „černou“ kartu. Dojedu kam potřebuji a vymyslím si nějakou uvěřitelnou historku, jak se střídal další řidič…
Stejně jako o používání magnetu si o tom dnes cvrlikají vrabci.
Pořád záleží jen ta tom kdo všechno se na takovýchto praktikách bezestudu podílí…
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pon led 28, 2013 1:08 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

fatal: nic ti sem dávat nemusím oni to neporušují, přečti si pozorně diskusi od prvního grafu
Důležité je toto co uvádí TACHO:
1) Každý řidič musí mít během 30-ti hodin odpočinek 9 hodin.
2)Toto lze využít pouze pokud jsou po celou dobu řízení ve vozidle přítomni dva řidiči.
3)Pouze v první hodině řízení stačí jeden řidič.
4)Není nutné, aby celou dobu jízdy byli ve vozidle ti samí dva řidiči.
5)Řidič předkládá pouze svou činnost a z toho musí kontrola vycházet, nepředkládá činnost vozidla.

Řidiči A+B a C+D vyjíždějí, dodržují ad.3) a ad.2) tím všem čtyřem vzniká nárok na ad.1), poté se rozdělují, ale nárok na využití ad.1) nezaniká porád každý z nich může využít 30-ti hod. cyklus pokud dodrží ad.2), ad.3) už mají splněn, už se dostaly do 30-ti hod. cyklu, který rozdělením nezaniká. Při sesednutí mají řidiči B a C porád možnost využít 30-ti hod.cyklus, který jim ničím nezanikl, jen musí splnit ad.2) + je zde ad.4). Nic neporušují a pokračují spolu.
Kontrola ad.5) oba řidiči mají zaznamenán po celou dobu režim osádky, a i když nezačínaly spolu je zde ad.4)

Jinak si počkej na TACHA vysvětlil to jiným, aby to pochopily vysvětlí i tobě.
pon led 28, 2013 2:00 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

FR1GTX:
Jak psal TACHO je to využitelné na pravidelných linkách. A můžu potvrdit, že by se to opravdu využívat dalo. Jezdil jsem takovou přepravu a potkávali jsme se skoro na stejných místech. Při těchto přepravách je pevně dán výjezd, příjezd a nakládky samozřejmě nějaká rezerva+je daná trasa+jsou tyto přepravy naplánovány min. týden dopředu. Jednoduše řečeno jezdíš podle "jízdního řádu".
pon led 28, 2013 2:11 pm

fatal_netware

Příspěvek

Pro posa
nic ti sem dávat nemusím oni to neporušují
Takže mi na mou základní otázku neodpovíš. Tvoje volba respektuji, jen zákony a 561/2006 jsou nadřazenější nějaké diskusi a názoru jednotlivců, kteří se mohou mýlit tak jako já.
2)Toto lze využít pouze pokud jsou po celou dobu řízení ve vozidle přítomni dva řidiči.
Berete si z 561/2006 jen to co se vám hodí a potom tady píšete úplný zmatečnosti. Nikde v 561/2006 není psáno, že musí být ve vozidle. A potom vlastně v kterém vozidle mohou a v kterém nemohou. Píšeš to úplně zmatečně
3)Pouze v první hodině řízení stačí jeden řidič.
Taky to tak 561/2006 neformuluje
4)Není nutné, aby celou dobu jízdy byli ve vozidle ti samí dva řidiči.
S tím souhlasím toto 561/2006 ani nařizuje ani nezakazuje.
5)Řidič předkládá pouze svou činnost a z toho musí kontrola vycházet, nepředkládá činnost vozidla.
Ano v tom souhlasím, ale oni je zastaví v okamžiku kdy jedou dva a mají oba dva kolečko ( kartu ) v tachografu v tom případě kontrolní orgán kontroluje oba dva a rozhoduje jestli splňují provoz s více řidiči, nebo nesplňují. Jo odstavit je po denním odpočinku, tak už to tak detailně řešit nebude, protože to není schopen dohledat „ Řidič předkládá pouze svou činnost „ ale oni je kontrolují právě v okamžiku kdy jedou spolu a mají oba dva kolečko ( kartu ) v tachografu.

A poslední: Proč si z 561/2006 Článek 7 Po čtyřech a půl hodinách řízení musí mít řidič nepřerušenou přestávku nejméně 45 minut, pokud mu nezačíná doba odpočinku. Vykládáte tak že to musí řidič dodržet pokaždé a odstavec „ Během první hodiny provozu s více řidiči není přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů povinná, ve zbývající době však povinná je. „ Stačí dodržet jen jednou a to s Pepíkem, ale s Lojzou už to dodržovat nemusím?
pon led 28, 2013 3:24 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Poslední vyjádření:
Na základní otázku jsem ti jasně odpověděl nemusí začínat spolu a nic neporušují.
Odchylně od článku 2, jsou-li ve vozidle přítomni nejméně dva řidiči, musí mít každý z nich denní odpočinek nejméně 9 hodin za každé období 30 hodin od skončení denní nebo týdenní doby odpočinku.
- 30-ti hodinové období končí nastoupením denního nebo týdenního odpočinku- ne rozdělením řidičů
aby toto 30-ti hodinové období mohlo být využito musí být dále splněno toto:
Provozem s více řidiči stav, kdy jsou během doby řízení mezi dvěma po sobě následujícími denními dobami odpočinku nebo mezi denní dobou odpočinku a týdenní dobou odpočinku ve vozidle přítomni nejméně dva řidiči, aby je řídili. Během první hodiny provozu s více řidiči není přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů povinná ve zbývající době však povinná je.
-jsou během doby řízení mezi dvěma po sobě následujícími denními dobami odpočinku nebo mezi denní dobou odpočinku a týdenní dobou odpočinku ve vozidle přítomni nejméně dva řidiči aby je řídily? - Ano
- je splněna podmínka, aby po skončení první hodiny provozu byla přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů - Ano
-ve vozidle přítomni nejméně dva řidiči, aby je řídily...dále však povinná je - opravdu to není v 561 napsané??
3) abys měl přesnou definici:
Vychází z předešle citace 561, nebudu to celé znova opisovat
Provoz s více řidiči-stav, kdy jsou během doby řízení atd.- definice provozu
Během první hodiny provozu - během první hodiny doby řízení
A doba řízení je celková doba řízení od okamžiku, kdy řidič začne řídit vozidlo po době odpočinku nebo přestávce, do okamžiku, kdy začne další doba odpočinku nebo přestávka. Doba řízení může být nepřetržitá nebo přerušovaná.

Jinak je uváděno "nejméně dva řidiči" - to je dva a víc, ale podle tebe by se víc řidičů do osádky nedostalo. Proč je to uváděno? asi jen tak.
pon led 28, 2013 8:23 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 hostů