Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Berme v úvahu, že řidiči A a C, jezdí pravidelnou destinaci mezi Českou republikou a Francii. Řidič B, je pouze střídač a pomáhá v řízení vozidla řidiči A, pak se opět vrací zpět do CZ s řidičem C aby pomohl jemu. Nyní záleží na tom, zda lze takto naplánovat režim střídání více řidičů aby to bylo v souladu s platným NR. č. 561/2006. :D
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
pát led 25, 2013 9:46 pm

Uživatelský avatar
FR1GTX
účastník zájezdu
Příspěvky: 1272
Registrován: stř pro 29, 2010 6:50 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

V případě řidiče B i C by došlo k porušení řekl bych dost závažnému a to na vozidle č.2 Pokud grafu dobře rozumím,řidič B jel do doby než přistoupil k řidiči C v režimu osádky.Po té by měl jet v režimu dvou řidičů.V případě kontroly v době řízení vozidla č.2 nemůže řidič B prokázat přestávku v řízení,neboť ta se mu v režimu dvou řidičů nemůže započítat(s řidičem A ji má zaznamenánu jako dobu pohotovosti)Zároveň s tím,nemůže být řidiči C uznána jízda v osádce,druhý řidič nenastoupil do 1h po zahájení provozu.

To,že si nemyslím,že by režim osádky a režim "dvou řidičů" byl něco jiného z důvodu,že budou oba řidiči dodržovat přestávky v délce 45 min ponechám pro tento případ stranou.Jinak by bylo jasné,že toto řešení není možné vůbec.Vím,že se to tady řeší a Tacho se mnou jistě souhlasit nebude 8)
pát led 25, 2013 9:56 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Máš pravdu, nesouhlasím. :lol:
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
pát led 25, 2013 10:03 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

No jo vlastně to by platilo jen kdyby končily spolu, že se 30 hod počítá od začátku výkonu řidiče který začal dřív.

Tak potom tam žádné porušení není.
pát led 25, 2013 10:08 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Každý řidič musí během 30 hodin, které následují po ukončení předchozí denní nebo týdenní doby odpočinku, čerpat denní dobu odpočinku v délce alespoň 9 hodin. Toto pravidlo lze však použít, pouze pokud jsou po celou dobu řízení ve vozidle přítomni dva řidiči, kteří se střídají v řízení. Jen při první hodině řízení, může být ve vozidle i jen jeden řidič. Není nutné, aby po celou dobu jízdy byli ve vozidle ti samí dva řidiči.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
pát led 25, 2013 10:12 pm

Uživatelský avatar
FR1GTX
účastník zájezdu
Příspěvky: 1272
Registrován: stř pro 29, 2010 6:50 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Znamená to,že by poslední hodina provozu vozidla č.2 byla při kontrole uznána jako režim osádky :?:
pát led 25, 2013 10:20 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Tam by nemělo jít o vozidlo, ale o řidiče B a ten byl porád v osádce
pát led 25, 2013 10:29 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Řidič B měl po celou dobu svého časového cyklu osádku v pořádku. Řidič A to samé a řidič C dodržel časový cyklus 24 hodin ve kterém dobu denního odpočinku provedl. Zde žádný přestupek není. Řidiči A,B,C se nedopustili žádného porušení a vše je v souladu s ustanovením NR č. 561/2006. 8)
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
pát led 25, 2013 10:32 pm

Uživatelský avatar
FR1GTX
účastník zájezdu
Příspěvky: 1272
Registrován: stř pro 29, 2010 6:50 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Jasně,vozidlo nehraje roli.Jak se ale v případě kontroly u řidiče B budou posuzovat jednotlivé činnosti,když časy musí být prokazatelně jiné z důvodu,že mu velká část směny byla zaznamenána na vozidle č.1?V době,kdy má řidič C zaznamenánu přestávku budou u řidiče B činnosti jako řízení nebo pohotovost.Jak potom lze u řidiče C uznat režim osádky v poslední hodině?
pát led 25, 2013 10:36 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Důležité jsou zaznamenané činnosti řidiče na jeho kotoučku a nebo digitální kartě. Kontrolní orgán z tohoto musí vycházet a nemůže požadovat dokládání vozidel, to lze až v případě kontroly u provozovatele. Připravují se jednotné metodické pokyny pro kontrolní orgány v členských státech EU, tak aby nedocházelo k rozporu a nesprávnému výkladu. Doufejme, že to bude co nejdříve.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
pát led 25, 2013 10:47 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak zkusíme něco jednoduššího. Střídání čtyř řidičů, na více vozidlech. V grafu jsou uvedeni řidiči A,B,C,D a dvě vozidla, k střídání dochází na pravidelných linkách a v místě zajištěného ubytování. 8)


Obrázek
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
pát led 25, 2013 11:27 pm

Uživatelský avatar
FR1GTX
účastník zájezdu
Příspěvky: 1272
Registrován: stř pro 29, 2010 6:50 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Délka směny řidiče B přesahuje 21h.Pokud bereme v potaz to,že se začátek délky jeho směny počítá se začátkem směny řidiče A(což je tady zmiňováno o nějakou stránku zpět).Myšleno do zahájení denního odpočinku,samozřejmě.
pát led 25, 2013 11:46 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Ano mohou.

FR1GTX: Uvádíš stejné porušení jako já v prvním případě, už to zde TACHO vysvětlil.

Sibr: podobným způsobem jako je příklad 1 jezdí u nás firma, tuším, že se jmenuje Trans Team. Tak s vysvětlováním asi není problém.
sob led 26, 2013 5:39 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Posa:
Mám takové tušení, že si firmy zase vymysleli nějaké teoretické nesmysly a ti řidiči co se nechají nachytat budou přicházet o řidičáky. Snad když by firma provozovala pravidelnou linku a vydá k ní řádný rozvrh pracovní doby řidičů, včetně způsobů řešení situací, kdy se auta z nějakého důvodu opozdí, který schválí orgány zemí, kde se linka provozuje.
Proč?
I kdyby tyhle možnosti byly teoreticky v pořádku, tak v praxi nelze naplánovat cestu takovým způsobem, aby to vycházelo. Stačí nějaké zdržení z důvodu kolony, nebo jiného a řidiči nedojedou včas do plánovaného místa střídání, nebo odpočinku. Pak jim nezbude, než improvizovat. Dovedu si představit, jak pak budou řidiči počítat všechny svoje výkony několik dnů a týdnů zpětně. Něco prošvihnou a bude to jen jejich problém a jejich pokuty a body…
Jestli nějaké firmy podobné postupy zkoušejí, tak by se mělo začít změnou 561 ve smyslu, že když řidič přetáhne některé časy z důvodu dojetí na místo střídání, nebo odpočinku, tak to může dorovnat prodloužením odpočinku, bez postihu.
Kromě toho se mi zdá logické, že jízda bude bezpečnější, když řidič občas přetáhne nějaké časy, ale udělá to v klidu, bez strachu z následků a následně si také v klidu a kvalitně odpočine. Než dnešní praxe, kdy vyděšený řidič dojíždí na parkoviště 80km rychlostí, aby odstavil včas a nepřetáhnul výkon o minuty…
A ještě jedna věc, kterou jsem už dávno psal. Tachografy které ukazují kolik má řidič odjeto jsou jako televizní rozvrhy, které by sdělovali jaké pořady už proběhly, když každého zajímá hlavně na co se bude moci podívat. Takže k ničemu.
Pro elektroniku není problém, aby vyhodnocovala i týdenní ciklusy a ukazovala kolik hodin jízdy, nebo výkonu řidiči ještě zbývá do začátku odpočinku. To by přispělo k bezpečnosti provozu více.
Takže já bych takovou práci nedělal. Snad až se dotáhne legislativa, která takové střídání umožní bez následků pro řidiče. Jednoduché vydání pokynů policistům, které TACHO výše zmiňuje, nebude jistě dostatečně účinné. Všichni máme zkušenost, že policisté často posuzují stejné případy rozdílně a řidič se ne vždy zvládne účinně a včas odvolávat. Vis vážení a mnoho jiných příkladů, které jsou i tady na foru.
A mám ještě jeden důvod, proč se o takovou práci nezajímat. Myslím, že zatím se u nás firmy chovají takovým způsobem, že začnou i tento způsob zneužívat. Budoucnost bude možná lepší. Počkám si.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
sob led 26, 2013 7:25 am

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

sibr

Příspěvek

Pouze jsem dával příklady jak lze naplánovat režim řidičů. Jsou společnosti které tímto způsobem plánují pravidelné přepravy na svých stabilních linkách a mají střídače kteří řidiče dokáží prostřídat. U režimu s více řidiči lze plánovat vše tak aby byl i dostatečný časový bonus v případě zdržení. 8)
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
sob led 26, 2013 9:12 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů