Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Uvedl jsem pouze příklad, který je v souladu s platným nařízením. Nesmím se vázat na vozidlo a ani na řidiče, pouze na své činnosti. Důležité je co řidič dokládá při kontrole sám za sebe.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
pro TACHO.1:
Tak to všichni tady promiňte, jeden z nás asi vůbec neumí počítat.
P.S. Píšu většinou na sklo, můžeš tady prosímTě dát původní odkaz odkud jsi to čerpal z EU?
Během první hodiny provozu s více řidiči není přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů povinná, ve zbývající době však povinná je. Takže mi tady chceš říct, že tato podmínka z 561/2006 v provozu s více řidiči se váže jen na jednoho řidiče?Nesmím se vázat na vozidlo a ani na řidiče, pouze na své činnosti.
Tak to všichni tady promiňte, jeden z nás asi vůbec neumí počítat.
P.S. Píšu většinou na sklo, můžeš tady prosímTě dát původní odkaz odkud jsi to čerpal z EU?
NR (ES) č.561/2006 článek 4 písmeno)o
„provozem s více řidiči“ stav, kdy jsou během doby řízení
mezi dvěma po sobě následujícími denními dobami
odpočinku nebo mezi denní dobou odpočinku a týdenní
dobou odpočinku ve vozidle přítomni nejméně dva
řidiči, aby je řídili. Během první hodiny provozu s více
řidiči není přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů povinná,
ve zbývající době však povinná je;
Nevím co je na tom nepochopitelné
Čerpání odpočinku 9 hodin v rámci 30 hodin od předchozí denní či týdenní doby odpočinku lze použít, pokud jsou po celou dobu řízení ve vozidle přítomni dva řidiči, kteří se střídají v řízení. Jen při první hodině řízení, může být ve vozidle i jen jeden řidič. Není nutné, aby po celou dobu jízdy byli ve vozidle ti samí dva řidiči. Řidiči se můžou rozdělit a tvořit osádku dál s jiným řidičem a v jiném vozidle. Musí být samozřejmě dodržen režim osádky ale nechápu proč se spousta lidí neustále fixuje na vozidlo a že Franta s Novákem musí být po celou dobu spolu.
„provozem s více řidiči“ stav, kdy jsou během doby řízení
mezi dvěma po sobě následujícími denními dobami
odpočinku nebo mezi denní dobou odpočinku a týdenní
dobou odpočinku ve vozidle přítomni nejméně dva
řidiči, aby je řídili. Během první hodiny provozu s více
řidiči není přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů povinná,
ve zbývající době však povinná je;
Nevím co je na tom nepochopitelné
Čerpání odpočinku 9 hodin v rámci 30 hodin od předchozí denní či týdenní doby odpočinku lze použít, pokud jsou po celou dobu řízení ve vozidle přítomni dva řidiči, kteří se střídají v řízení. Jen při první hodině řízení, může být ve vozidle i jen jeden řidič. Není nutné, aby po celou dobu jízdy byli ve vozidle ti samí dva řidiči. Řidiči se můžou rozdělit a tvořit osádku dál s jiným řidičem a v jiném vozidle. Musí být samozřejmě dodržen režim osádky ale nechápu proč se spousta lidí neustále fixuje na vozidlo a že Franta s Novákem musí být po celou dobu spolu.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
Pro TACHO.1:
Položím tady jednu jednoduchou triviální otázku:
Kontrolní orgán zastaví auto, ve kterém jsou dva řidiči oba dva mají kolečko ( kartu ) v tachografu. Jeden ve slotu 1 druhý ve slotu 2. Ještě k tomu jedou tak jak by jeli v provozu s více řidiči. Bude kontrolovat kontrolní orgán:
A) Každého jednotlivě. Detailně: nejdříve zkontroluje prvního kompletně, s tím že druhého v té době pošle třeba do hospody na oběd včetně jeho koleček ( karty ). A až zkontroluje toho prvního. Tak toho prvního pošle s kolečky ( kartou ) do hospody na oběd . A zavolá si toho druhého a zkontroluje toho druhého. A při kontrole druhého úplně zapomene, že kontroloval nějakého prvního.
B) Vezme si kolečka ( karty ) od obou.
P.S. Ve všech příspěvcích tady nezpochybňuji, že musí být řidič stále ve stejném autě. Sám dobře víš, že auta v praxi střídám daleko víc než ponožky. Také v žádném předchozím příspěvku nezpochybňuji, že se řidiči mohou vyměnit. Prostě se vymění auta, vymění se řidiči to vše 561/2006 povoluje. Mě jde úplně o jiný problém.
Položím tady jednu jednoduchou triviální otázku:
Kontrolní orgán zastaví auto, ve kterém jsou dva řidiči oba dva mají kolečko ( kartu ) v tachografu. Jeden ve slotu 1 druhý ve slotu 2. Ještě k tomu jedou tak jak by jeli v provozu s více řidiči. Bude kontrolovat kontrolní orgán:
A) Každého jednotlivě. Detailně: nejdříve zkontroluje prvního kompletně, s tím že druhého v té době pošle třeba do hospody na oběd včetně jeho koleček ( karty ). A až zkontroluje toho prvního. Tak toho prvního pošle s kolečky ( kartou ) do hospody na oběd . A zavolá si toho druhého a zkontroluje toho druhého. A při kontrole druhého úplně zapomene, že kontroloval nějakého prvního.
B) Vezme si kolečka ( karty ) od obou.
P.S. Ve všech příspěvcích tady nezpochybňuji, že musí být řidič stále ve stejném autě. Sám dobře víš, že auta v praxi střídám daleko víc než ponožky. Také v žádném předchozím příspěvku nezpochybňuji, že se řidiči mohou vyměnit. Prostě se vymění auta, vymění se řidiči to vše 561/2006 povoluje. Mě jde úplně o jiný problém.
Výrok Tacha: "...při první hodině řízení, může být ve vozidle i jen jeden řidič..."
561 zní: "...během první hodiny provozu s více řidiči není přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů povinná..."
"první hodina provozu" a "první hodina řízení" je stejný výrok???
561 zní: "...během první hodiny provozu s více řidiči není přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů povinná..."
"první hodina provozu" a "první hodina řízení" je stejný výrok???
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
fatal_netware
Nevím kam směřuješ a napsalo se to dost podrobně. Řízení a provoz nejsou dvě stejné definice. Celý článek si stačí pozorně přečíst a zamyslet se nad ním. Určitě při kontrole policisté nepošlou řidiče do hospody ale kontrolují oba řidiče, co s tím má společného toto téma nevím. V případě že se řidiči vystřídají a pokračují s jiným řidičem a v jiném vozidle, tak se kontroluje záznam na kotoučcích a kartě, zda-li je dodržena osádka a to lze pouze zpětně z jejich aktivit na jejich kotoučcích a kartách. Důležité je dodržet začátek tohoto režimu a to tím jak je již od začátku popisováno. Častý problém u osádek je, když jeden z řidičů vystoupí dříve a druhý pokračuje sám, pak nelze využít cyklus 30-ti hodin a jedná se přestupek.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
Pro TACHO.1:
Tady jde totiž o něco úplně jiného. Nejde o to, že se vyměnili, nejde o to, že si vyměnili auta. Klidně ať se za směnu vymění desetkrát a klidně ať si vymění auta desetkrát. To přece 561/2006 nezakazuje. Je to extrém. Ale je to tak. O toto, ale vůbec nejde.
Tak jak tady píšete:
A ještě k tomu když pojedou jen na kolečka, tak se na to bude dívat přesně tak, jak tady píši celou dobu.
Ta věta z 561/2006 není šťastně formulována a hlavně není omezeno, kolikrát to musí splnit a to je to na co tady ukazuji.
Vy říkáte, jednou splnit stačí, ale to tam není. Ona není takto formulována. Dle právního výkladu by to totiž měl splnit. A to ještě by mohl splnit z leva do prava, ale taky z prava do leva. Já vím, že toto je extrém, ale toto jsou zákony. Ty se vykládají úplně jinak. A toho co je bude kontrolovat, toho to buchne do očí dvakrát, protože bude mít před sebou dva řidiče dle Tvého obrázku B a C a bude kontrolovat tyto dva. A co uvidí u obou dvou na kolečkách?
Tady jde totiž o něco úplně jiného. Nejde o to, že se vyměnili, nejde o to, že si vyměnili auta. Klidně ať se za směnu vymění desetkrát a klidně ať si vymění auta desetkrát. To přece 561/2006 nezakazuje. Je to extrém. Ale je to tak. O toto, ale vůbec nejde.
Tak jak tady píšete:
Tak by je klidně policista mohl ( nebo spíše měl ), v rámci objektivity kontrolovat v extrému A) co jsem tady uvedl. V tu chvíli bych sklopil krovky a ještě se Ti omluvil. Ale v praxi je bude kontrolovat právě ve variantě B) A to už je v rozporu co tady píšete:Nesmím se vázat na vozidlo a ani na řidiče, pouze na své činnosti.
Nesmím se vázat na vozidlo a ani na řidiče, pouze na své činnosti.
A ještě k tomu když pojedou jen na kolečka, tak se na to bude dívat přesně tak, jak tady píši celou dobu.
Ta věta z 561/2006 není šťastně formulována a hlavně není omezeno, kolikrát to musí splnit a to je to na co tady ukazuji.
Vy říkáte, jednou splnit stačí, ale to tam není. Ona není takto formulována. Dle právního výkladu by to totiž měl splnit. A to ještě by mohl splnit z leva do prava, ale taky z prava do leva. Já vím, že toto je extrém, ale toto jsou zákony. Ty se vykládají úplně jinak. A toho co je bude kontrolovat, toho to buchne do očí dvakrát, protože bude mít před sebou dva řidiče dle Tvého obrázku B a C a bude kontrolovat tyto dva. A co uvidí u obou dvou na kolečkách?
Ahoj kolegové a kolegyně. mám v tom dobrej guláš a jsem s toho zmatenej.jezdím sám tak že se v tom vubec neorientuju. pochopil jsem že plovoucí den má 30 hodin když odečtu 9 hodin pauzu tak to znamená že máme s kolegou 21 hodin výkonu tak že 10 +10 hodin jízdy plus hodina . ale co jako moc nechápu je styl jízdy ve dvou.
všude je psané že 4,5 hodiny jedu já , vyměníme se 4,5 hodiny kolega hodina pauza a opet to same. ale co když dám příklad.
jedeme spolu do Plzně vyjedu já , odřídím 4,15 h dojedem k Praze, tam se vyměníme pojede kolega odjede 2,5 hodky a jsme v Plzni, tam se zdržíme cca 2 hodiny kde budeme stát.
1. Ted pro mě nastává ten zmatečný problém. stály jsme dvě hoďky tak kdo pojede ted??(pojedeme zpět domu) mužu zase já nebo pojede kolega?? a jak dlouho pokud pojede kolega může jet? může 4,5 hodky nebo jen 2,5 hodky protože před tím jel 2 hodiny.
2. Myslel jsem si že se může jet i stylem vyjedu já odjedu 4,5 výměna, hodinu pojede kolega (já mám mezitím pohotovost a tudíž pak mužu řídit) opět výměna já si dojedu do devítky kam dojedu, a kolega to dorazí domů.
Poradtě mi prosím. díky moc
všude je psané že 4,5 hodiny jedu já , vyměníme se 4,5 hodiny kolega hodina pauza a opet to same. ale co když dám příklad.
jedeme spolu do Plzně vyjedu já , odřídím 4,15 h dojedem k Praze, tam se vyměníme pojede kolega odjede 2,5 hodky a jsme v Plzni, tam se zdržíme cca 2 hodiny kde budeme stát.
1. Ted pro mě nastává ten zmatečný problém. stály jsme dvě hoďky tak kdo pojede ted??(pojedeme zpět domu) mužu zase já nebo pojede kolega?? a jak dlouho pokud pojede kolega může jet? může 4,5 hodky nebo jen 2,5 hodky protože před tím jel 2 hodiny.
2. Myslel jsem si že se může jet i stylem vyjedu já odjedu 4,5 výměna, hodinu pojede kolega (já mám mezitím pohotovost a tudíž pak mužu řídit) opět výměna já si dojedu do devítky kam dojedu, a kolega to dorazí domů.
Poradtě mi prosím. díky moc
Pokud se vám během těch 2h stání v Plzni podaří udělat 45min. BP(tzn. nenakládáš,neskládáš apod.) může opět řídit 4,5h kterýkoliv z vás obou.V případě,že BP neuděláte,může jet kolega pouze ty 2h jak píšeš.Nicméně ty ale můžeš jet 4,5h protože se ti započítá jako BP doba pohotovosti na sedadle spolujezdce než jste dojeli do Plzně.
A kde je vlastně psané,že musíte každej odjet 4,5h?Můžete se střídat třeba po dvou hodinách když budete chtít..
A kde je vlastně psané,že musíte každej odjet 4,5h?Můžete se střídat třeba po dvou hodinách když budete chtít..
Zapomenutí přepnutí 2. řidiče na postýlku
Zdravím...Potřeboval bych poradit...Jezdím ve dvojce a kolega mě během 14 dnů 2 krát zapoměl po dojetí přepnout do režimu spánku.Bohužel jsem to zjistil až při kontrole celníků.....Na své kartě si směnu ukončil.Obě karty byly po celou dobu spánku vloženy v tachografu a z výjezdů je patrné,že vozidlo po celou dobu tj 9h stálo...a já tudíš odpočíval,ale bohužel jsem byl pořád přeplý na pohotovost.Výsledek u policie je ten že mám porušení vyhl. 561 ...odpočinek během 30 hodin.
Rád bych věděl co mi hrozí u správního řízení...
ps: příště si raději kartu vyndám...
Díky za odpovědi
Rád bych věděl co mi hrozí u správního řízení...
ps: příště si raději kartu vyndám...
Díky za odpovědi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů