Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Uvedl jsem pouze příklad, který je v souladu s platným nařízením. Nesmím se vázat na vozidlo a ani na řidiče, pouze na své činnosti. Důležité je co řidič dokládá při kontrole sám za sebe.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
úte led 29, 2013 7:04 pm

fatal_netware

Příspěvek

pro TACHO.1:
Nesmím se vázat na vozidlo a ani na řidiče, pouze na své činnosti.
Během první hodiny provozu s více řidiči není přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů povinná, ve zbývající době však povinná je. Takže mi tady chceš říct, že tato podmínka z 561/2006 v provozu s více řidiči se váže jen na jednoho řidiče?
Tak to všichni tady promiňte, jeden z nás asi vůbec neumí počítat.

P.S. Píšu většinou na sklo, můžeš tady prosímTě dát původní odkaz odkud jsi to čerpal z EU?
stř led 30, 2013 10:39 am

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

NR (ES) č.561/2006 článek 4 písmeno)o
„provozem s více řidiči“ stav, kdy jsou během doby řízení
mezi dvěma po sobě následujícími denními dobami
odpočinku nebo mezi denní dobou odpočinku a týdenní
dobou odpočinku ve vozidle přítomni nejméně dva
řidiči, aby je řídili. Během první hodiny provozu s více
řidiči není přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů povinná,
ve zbývající době však povinná je;

Nevím co je na tom nepochopitelné
:?:

Čerpání odpočinku 9 hodin v rámci 30 hodin od předchozí denní či týdenní doby odpočinku lze použít, pokud jsou po celou dobu řízení ve vozidle přítomni dva řidiči, kteří se střídají v řízení. Jen při první hodině řízení, může být ve vozidle i jen jeden řidič. Není nutné, aby po celou dobu jízdy byli ve vozidle ti samí dva řidiči. Řidiči se můžou rozdělit a tvořit osádku dál s jiným řidičem a v jiném vozidle. Musí být samozřejmě dodržen režim osádky ale nechápu proč se spousta lidí neustále fixuje na vozidlo a že Franta s Novákem musí být po celou dobu spolu.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
stř led 30, 2013 2:07 pm

fatal_netware

Příspěvek

Pro TACHO.1:
Položím tady jednu jednoduchou triviální otázku:
Kontrolní orgán zastaví auto, ve kterém jsou dva řidiči oba dva mají kolečko ( kartu ) v tachografu. Jeden ve slotu 1 druhý ve slotu 2. Ještě k tomu jedou tak jak by jeli v provozu s více řidiči. Bude kontrolovat kontrolní orgán:

A) Každého jednotlivě. Detailně: nejdříve zkontroluje prvního kompletně, s tím že druhého v té době pošle třeba do hospody na oběd včetně jeho koleček ( karty ). A až zkontroluje toho prvního. Tak toho prvního pošle s kolečky ( kartou ) do hospody na oběd . A zavolá si toho druhého a zkontroluje toho druhého. A při kontrole druhého úplně zapomene, že kontroloval nějakého prvního.

B) Vezme si kolečka ( karty ) od obou.

P.S. Ve všech příspěvcích tady nezpochybňuji, že musí být řidič stále ve stejném autě. Sám dobře víš, že auta v praxi střídám daleko víc než ponožky. Také v žádném předchozím příspěvku nezpochybňuji, že se řidiči mohou vyměnit. Prostě se vymění auta, vymění se řidiči to vše 561/2006 povoluje. Mě jde úplně o jiný problém.
stř led 30, 2013 2:32 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Výrok Tacha: "...při první hodině řízení, může být ve vozidle i jen jeden řidič..."

561 zní: "...během první hodiny provozu s více řidiči není přítomnost dalšího řidiče nebo řidičů povinná..."

"první hodina provozu" a "první hodina řízení" je stejný výrok???
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř led 30, 2013 3:33 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

fatal_netware

Příspěvek

Nevím kam směřuješ a napsalo se to dost podrobně. Řízení a provoz nejsou dvě stejné definice. Celý článek si stačí pozorně přečíst a zamyslet se nad ním. Určitě při kontrole policisté nepošlou řidiče do hospody ale kontrolují oba řidiče, co s tím má společného toto téma nevím. V případě že se řidiči vystřídají a pokračují s jiným řidičem a v jiném vozidle, tak se kontroluje záznam na kotoučcích a kartě, zda-li je dodržena osádka a to lze pouze zpětně z jejich aktivit na jejich kotoučcích a kartách. Důležité je dodržet začátek tohoto režimu a to tím jak je již od začátku popisováno. Častý problém u osádek je, když jeden z řidičů vystoupí dříve a druhý pokračuje sám, pak nelze využít cyklus 30-ti hodin a jedná se přestupek.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
stř led 30, 2013 5:42 pm

fatal_netware

Příspěvek

Pro TACHO.1:
Tady jde totiž o něco úplně jiného. Nejde o to, že se vyměnili, nejde o to, že si vyměnili auta. Klidně ať se za směnu vymění desetkrát a klidně ať si vymění auta desetkrát. To přece 561/2006 nezakazuje. Je to extrém. Ale je to tak. O toto, ale vůbec nejde.

Tak jak tady píšete:
Nesmím se vázat na vozidlo a ani na řidiče, pouze na své činnosti.
Tak by je klidně policista mohl ( nebo spíše měl ), v rámci objektivity kontrolovat v extrému A) co jsem tady uvedl. V tu chvíli bych sklopil krovky a ještě se Ti omluvil. Ale v praxi je bude kontrolovat právě ve variantě B) A to už je v rozporu co tady píšete:
Nesmím se vázat na vozidlo a ani na řidiče, pouze na své činnosti.


A ještě k tomu když pojedou jen na kolečka, tak se na to bude dívat přesně tak, jak tady píši celou dobu.

Ta věta z 561/2006 není šťastně formulována a hlavně není omezeno, kolikrát to musí splnit a to je to na co tady ukazuji.
Vy říkáte, jednou splnit stačí, ale to tam není. Ona není takto formulována. Dle právního výkladu by to totiž měl splnit. A to ještě by mohl splnit z leva do prava, ale taky z prava do leva. Já vím, že toto je extrém, ale toto jsou zákony. Ty se vykládají úplně jinak. A toho co je bude kontrolovat, toho to buchne do očí dvakrát, protože bude mít před sebou dva řidiče dle Tvého obrázku B a C a bude kontrolovat tyto dva. A co uvidí u obou dvou na kolečkách?
stř led 30, 2013 6:40 pm

xliborxx
Příspěvky: 164
Registrován: pon led 02, 2012 8:50 pm
Bydliště: Hranice

Příspěvek

Ahoj kolegové a kolegyně. mám v tom dobrej guláš a jsem s toho zmatenej.jezdím sám tak že se v tom vubec neorientuju. pochopil jsem že plovoucí den má 30 hodin když odečtu 9 hodin pauzu tak to znamená že máme s kolegou 21 hodin výkonu tak že 10 +10 hodin jízdy plus hodina . ale co jako moc nechápu je styl jízdy ve dvou.
všude je psané že 4,5 hodiny jedu já , vyměníme se 4,5 hodiny kolega hodina pauza a opet to same. ale co když dám příklad.
jedeme spolu do Plzně vyjedu já , odřídím 4,15 h dojedem k Praze, tam se vyměníme pojede kolega odjede 2,5 hodky a jsme v Plzni, tam se zdržíme cca 2 hodiny kde budeme stát.
1. Ted pro mě nastává ten zmatečný problém. stály jsme dvě hoďky tak kdo pojede ted??(pojedeme zpět domu) mužu zase já nebo pojede kolega?? a jak dlouho pokud pojede kolega může jet? může 4,5 hodky nebo jen 2,5 hodky protože před tím jel 2 hodiny.

2. Myslel jsem si že se může jet i stylem vyjedu já odjedu 4,5 výměna, hodinu pojede kolega (já mám mezitím pohotovost a tudíž pak mužu řídit) opět výměna já si dojedu do devítky kam dojedu, a kolega to dorazí domů.

Poradtě mi prosím. díky moc
ned led 12, 2014 9:44 am

Uživatelský avatar
FR1GTX
účastník zájezdu
Příspěvky: 1272
Registrován: stř pro 29, 2010 6:50 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Pokud se vám během těch 2h stání v Plzni podaří udělat 45min. BP(tzn. nenakládáš,neskládáš apod.) může opět řídit 4,5h kterýkoliv z vás obou.V případě,že BP neuděláte,může jet kolega pouze ty 2h jak píšeš.Nicméně ty ale můžeš jet 4,5h protože se ti započítá jako BP doba pohotovosti na sedadle spolujezdce než jste dojeli do Plzně.

A kde je vlastně psané,že musíte každej odjet 4,5h?Můžete se střídat třeba po dvou hodinách když budete chtít.. :wink:
ned led 12, 2014 11:49 am

xliborxx
Příspěvky: 164
Registrován: pon led 02, 2012 8:50 pm
Bydliště: Hranice

Příspěvek

FR1GTX
Díky moc, jak jsem už psal tak vubec nevím jak to chodí v režimu dvou řidiču.
a ještě se zeptam když vyjedeme v 5 hodin tak se od těch 5 počíta výkon oboum??
díííky
ned led 12, 2014 1:05 pm

Uživatelský avatar
FR1GTX
účastník zájezdu
Příspěvky: 1272
Registrován: stř pro 29, 2010 6:50 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Přesně tak.
ned led 12, 2014 1:24 pm

xliborxx
Příspěvky: 164
Registrován: pon led 02, 2012 8:50 pm
Bydliště: Hranice

Příspěvek

tak že od 5 výkon 21 hodin jest tak.
ještě jednou se omlouvám za tak blbé dotazy
ned led 12, 2014 1:26 pm

Uživatelský avatar
FR1GTX
účastník zájezdu
Příspěvky: 1272
Registrován: stř pro 29, 2010 6:50 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

ano,pokud začnete v 5h ráno tak nejpozději ve 2h ráno další den musíte začít denní odpočinek.
ned led 12, 2014 1:28 pm

hollajs
Příspěvky: 3
Registrován: ned čer 05, 2011 9:22 pm
Bydliště: Jirkov

Zapomenutí přepnutí 2. řidiče na postýlku

Příspěvek

Zdravím...Potřeboval bych poradit...Jezdím ve dvojce a kolega mě během 14 dnů 2 krát zapoměl po dojetí přepnout do režimu spánku.Bohužel jsem to zjistil až při kontrole celníků.....Na své kartě si směnu ukončil.Obě karty byly po celou dobu spánku vloženy v tachografu a z výjezdů je patrné,že vozidlo po celou dobu tj 9h stálo...a já tudíš odpočíval,ale bohužel jsem byl pořád přeplý na pohotovost.Výsledek u policie je ten že mám porušení vyhl. 561 ...odpočinek během 30 hodin.
Rád bych věděl co mi hrozí u správního řízení...
ps: příště si raději kartu vyndám...
Díky za odpovědi
sob led 18, 2014 8:41 am

milhaus
Příspěvky: 280
Registrován: pát lis 26, 2010 8:06 pm
Bydliště: Třebíč / Ostrava

Příspěvek

Já bych trochu odbočil...Jak je prosím s tím výkonem ve Francii ve dvojposádce??? Musí se jezdit na " trojky" nebo se může klasicky 4,5 hod ???
Nežijem proto aby jsme pracovali, pracujem proto aby jsme žili...
ned led 19, 2014 10:38 am

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 4 hosti