Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
CZ_TOM_CZ
Příspěvky: 20
Registrován: úte zář 27, 2011 10:03 pm
Bydliště: Rokycany

Režim dvou řidičů

Příspěvek

Mám dotaz : Když začnu ráno v cca 8 : 00 hod ,kolega skončí v cca 18 :00 hod. Do kolika smím jet ,do kolika mám výkon ?? Díky za odpověď.
sob zář 01, 2012 10:53 am

iconek
Příspěvky: 524
Registrován: sob kvě 29, 2010 10:48 pm
Bydliště: Mělnicko

Příspěvek

Pokud jste začali ráno spolu, můžete výkon 30 hodin. ( 4,5+4,5+4,5+4,5 hodiny jízdy, 45 minut pauza a 1+1 hodina jízdy.Pak 9 hodin pauza) .
Pokud ti v 18 hodin vystoupil, uděláš 9 pauzu a pokračuješ sám.
sob zář 01, 2012 12:40 pm

dundee
Příspěvky: 21
Registrován: čtv dub 10, 2008 8:35 am

Příspěvek

pokud si dobře pamatuju ze školení tak nastoupit může druhý řidič do hodiny po tobě, ale vystoupit dřív nesmí, pokud by musel vozidlo opustit tak ty už nesmíš pokračovat a musíš nastoupit denní odpočinek, minimálně 9hod
sob zář 08, 2012 8:58 pm

3pida3
Příspěvky: 371
Registrován: pon pro 29, 2008 9:52 pm
Bydliště: Zachrašťany

Příspěvek

podle me vystoupit muze ale ty jedes v rezimu jednoho ridice.takze kdyz vystoupi tak muzes mit vykon do 23hodin pokud se nepletu.
ned zář 09, 2012 8:48 pm

lukasV

Příspěvek

Pri prechode z jedno osadky do dvoj osadky a naopak je potrebne robit aspon 9h pauzu. Dobre hovorim?
ned zář 09, 2012 9:12 pm

iconek
Příspěvky: 524
Registrován: sob kvě 29, 2010 10:48 pm
Bydliště: Mělnicko

Příspěvek

Ano, srávně.Musí být 9 hodin pauza u každého, ale je jedno jestli ji dělali každej ve svém autě či doma.Když mi odešel svině Magnum před Essenem, dojel kolega že zacvakne můj návěs a pojedeme spolu vyložit.Jak si dispo chrochtalo, že tam budeme na čas.Ale my ne, každej jsme se vychrápali ve svým autě a prostě tam po devítce budeme.A nikdo s námi nehnul, mobil OFF a chraping :D :D :D
ned zář 09, 2012 10:50 pm

Krocan
Příspěvky: 850
Registrován: pon pro 14, 2009 11:15 am
Bydliště: EU-Kopidlno

Příspěvek

Když chceš mít "výkon ve dvou řidičích" 21+9, musí do vozidla, které se pohnulo s 1. řidičem po pause, nastoupit 2. řidič (ale nevím, zda musí být čistě po pause, nebo zda mu mohla pausa skončit v ten samý čas jako 1. řidiči /to by asi zodpověděl TACHO.1,/). Pokud druhý řidič nastoupí déle, než do jedné hodiny po pohnutí s vozidlem, nebo jeden z řidičů v průběhu jízdy z vozidla odstoupí, není v tom problém, pokud se dodrží "AETR" pro jednoho řidiče. Tzn. každý ze zůčastněných řidičů výkon maximálně 15h., pokud na ni má daný týden ještě nárok, jinak 13h. A po maximálně 4,5h. jízdy udělat 45min. bezpečnostní přestávky (pro režim jednoho řidiče asi nebude uznána bezpečnostní přestávka v jedoucím vozidle "pohotovost" (zase nejlépe odpoví TACHO.1/).
V praxi je to dobré, když třeba v sobotu dojedeš do místa vykládky a domů Ti nedovolí šéf dojet; máš ještě dost jízdy a hodně výkonu. Tvůj kolega jede domů a nemá už jízdu (třeba je v 90h./14dnů, nebo mu to nedá na 9h./10h.), ale "výkon"na dojetí domů ještě má. Kolega se pro Tebe staví a Ty oficielně odřídíš jeho auto na svou kartu domů,kolega bude mít svoji kartu též v tachografu. Je to oficielní, nikoho a nic neojebete a domů se dostanete.
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard! :bomb:
pon zář 10, 2012 1:00 am

srneček
Příspěvky: 49
Registrován: ned zář 27, 2009 8:43 pm

Příspěvek

Při změně režimu ze dvou řidičů na jednoho je problém, že ten jeden řidič se pak posuzuje jako že jel celou dobu sám - tedy pauza 45 min po max 4,5h jízdy musí být ve stojícím vozidla (nebo mimo auto :) ) / přestávka 30minut po 6h práce.

Př.
řidič 1 řídí 3h, pak řidič 2 řídí 3h, řidič 1 řídí 2h a pak řidič 2 vysedne - problém je, že při posuzování řidiče 1 jako samotného řidiče (kdyby sám pokračoval v jízdě) je, že odřídil 5h bez pauzy - v době, kdy řídil řidič 2, tak měl jen pracovní pohotovost a to při řežimu jednoho řidiče není pauza!!!!!

Př.
řidič 1 řídí 3h, řidič 2 řídí 3h, zastaví na 45 min (kafe, oběd,...), řidič 1 řídí 2h a pak řidič 2 vysedne - vše OK, každý z řidičů dodržel všechny předpisy - nejeli v řežimu posádky vozidla, ale pouze se střídali v řízení vozidla jako dva samostatní řidiči.
pát zář 14, 2012 9:57 am

jirkaman
Příspěvky: 124
Registrován: ned bře 14, 2010 8:38 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Nechci do toho zbytečně vnášet chaos, ale pokud při střídání se v řízení dvou řidičů nejde o jízdu v osádce, je samozřejmě nutné dodržet přestávky podle 561 po 4,5 hod. řízení. Přestávky po 6 hod. vycházejí ze zákoníku práce a je povinností zaměstnavatele je poskytnout. Lze za jejich nedodržování postihovat zaměstnance? Pokud bych řídil já 4 hod., přehodím karty a kolega jede 4 hod., 45 min. bezp. přestávka, já 3 hod., kolega 3 hod., kolega vystoupí a já dojedu sám 15 min. do firmy tak jsem snad dodržel 561, ale nedodržel zákoník práce. Kdo a jak mne za to může postihovat?
úte zář 18, 2012 6:38 am

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Problém je, že nařízení 561/2006 nezná pojem jízda ve dvou řidičích.
Při vyhodnocování je zaznamenáno porušení jízdy v osádce.
Pak záleží pouze na tom, kdo provádí kontrolu a jak to posoudí, popřípadě na dalších instancích při odvolání.
úte zář 18, 2012 8:34 am

Gizmo_CZ
Příspěvky: 437
Registrován: pát pro 17, 2010 6:28 pm
Bydliště: Olomoucko (Hopi) :-)

Příspěvek

Podle AETRU
Obrázek

Dle 561 musí být ale denní odpočinek minimálně 9h - tedy né 8 jako podle obrázku! (poslední 1h je tedy už odpočinek - né jiná práce)
Naposledy upravil(a) Gizmo_CZ dne úte zář 18, 2012 12:08 pm, celkem upraveno 1 x.
Je těžké býti debilem, konkurence je příliš vysoká...
úte zář 18, 2012 9:01 am

mili

Příspěvek

Gizmo proč se dáváš něco čím uvedeš v omyl?
úte zář 18, 2012 9:13 am

trucker rob
Příspěvky: 306
Registrován: čtv čer 23, 2011 9:53 am
Bydliště: Ostrava

Gizmo_CZ

Příspěvek

Nikdy jsem ve dvojce nejezdil,ale dle mého 561čka 8 hodin pauzu nepřipouští ani ve dvojce.To šlo jenom podle AETRu si myslím.
řidičem se nestaneš,tím se musíš narodit
Scania R 420 Topline r.v.2011 minulost
Volvo FH 420 r.v.2015
úte zář 18, 2012 10:31 am

Gizmo_CZ
Příspěvky: 437
Registrován: pát pro 17, 2010 6:28 pm
Bydliště: Olomoucko (Hopi) :-)

Příspěvek

no a co je tam špatně?

Jo jo už to vidím a omlouvám se. je to dobře až na to, že odpočinek nesmí být pouze 8hod ale 9hod a tedy ty poslední 1h před tou pauzou nesmí být jiná práce ale už pauza aby to vyšlo podle 561 na 9h volna.

Zde by to mělo být v pořádku (strana 19 dolní obázek)
http://soubory.proridice.eu/aetr_narize ... ridice.pdf
Je těžké býti debilem, konkurence je příliš vysoká...
úte zář 18, 2012 12:01 pm

rendos
Příspěvky: 414
Registrován: úte říj 25, 2011 1:12 pm
Bydliště: Kyjovsko

Příspěvek

Je v pořádku když kolega začne ve 23hod,já přistoupím až za hodinu,protože dodělávám pauzu? A můžeme jet do 20hodin nebo se těch 21 hodin počítá až od okamžiku kdy já přistoupím?
úte říj 16, 2012 8:35 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů