Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Olda, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Rebik
Příspěvky: 139
Registrován: úte črc 22, 2008 2:17 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No ale to se vracíme k mému prvnímu příspěvku, řidič může pracovat podle tebe 13h denně (ok), ale celkem stejně jen 40h týdně v průměru.

Takže udělá 13+13+13h (o přesčas se nejedná a jinak se auto provozovat nedá) a od čtvrtka nastupuje jiný řidič. Respektive to můžeš ještě natáhnout o jeden den (8h) prací přesčas

To je podle mě výsledek trvání na ZP, nebo to lze dělat jako u číšníků krátký, dlouhý týden a výsledkem je, že si řidič vydělá 18t místo 30t.

Na rovinu řečeno, o opravdové práci přesčas se nedá u jistých povolání moc mluvit, sedíš v luxusní kabině a plat ti běží na tempomat......
pon úno 11, 2013 2:26 pm

sof
Příspěvky: 1839
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

Na rovinu řečeno, o opravdové práci přesčas se nedá u jistých povolání moc mluvit, sedíš v luxusní kabině a plat ti běží na tempomat......

A co tym chcel pan povedat?

Ja realne odpracujem asi 230-260 hodin mesacne- soferovanie, nakladky, servis, udrzba, papiere atd.. Mam to odsledovane za posledneho pol roka. Do odpracovanych hodin neratam 45min pauzy a cas straveny v kamione dennym a tyzdennym odpocinkom.
pon úno 11, 2013 3:02 pm

Rebik
Příspěvky: 139
Registrován: úte črc 22, 2008 2:17 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nic jen ze je sakra rozdíl jestli makas na lince nebo v pohode jedes. Sezením dóma ještě nikdo v manuální profesi peníze nevydelal.
pon úno 11, 2013 3:25 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

rebik

Příspěvek

Vyvolat dojem, že podle zákona si řidič nemůže vydělat je odvěká snaha zaměstnavatelů, aby jim nemuseli platit řádnou mzdu. Znáš snad nějakého strojvůdce, který je placen hůře než řidiči??? Jestli jsi jim naletěl, nebo jsi sám podnikatel, který podobné fámy šíří je tvoje věc.
Pořád se vracíš k přesčasům a zákony si upravuješ pole svých pocitů. Buďto jsi tu 589 vůbec nečetl, nebo nepochopil.
Zkusím znovu: 589/2006 (neplést si s 561/2006!!!) umožňuje pro řidiče výjimkou ze ZP vykonávat směny až 13h denně a odpracovat až 60h týdně. Stejná pravidla v dopravě platí i pro strojvůdce, průvodčí…

Pokud máš rozumné otázky zkusím ti odpovědět, ale hádat se nemusíme.
Jestli jsi řidič, tak tomu rozumět nemusíš. Jestli jsi zaměstnavatel, tak ti to vysvětlí soudce, až na to dojde čas.

Komentář tvých vět:
---No ale to se vracíme k mému prvnímu příspěvku, řidič může pracovat podle tebe 13h denně (ok), ale celkem stejně jen 40h týdně v průměru.
NE 40h TÝDNĚ JE PRÁCE BEZ PŘESČASŮ, ZA DALŠÍ HODINY NÁLEŽÍ ŘIDIČI KROMĚ HODINOVÉ SAZBY I PŘÍPLATEK ZA PŘESČAS.

---Takže udělá 13+13+13h (o přesčas se nejedná a jinak se auto provozovat nedá) a od čtvrtka nastupuje jiný řidič. Respektive to můžeš ještě natáhnout o jeden den (8h) prací přesčas .
PROČ BYS MOHL NATÁHNOUT JEN O 8h KDYŽ 589 UMOŽŇUJE AŽ 60h?

---To je podle mě výsledek trvání na ZP, nebo to lze dělat jako u číšníků krátký, dlouhý týden a výsledkem je, že si řidič vydělá 18t místo 30t.
PRO ČÍŠNÍKY NEPLATÍ ÚPRAVA 589/2006, TAKŽE TO NELZE SROVNAT.

---Na rovinu řečeno, o opravdové práci přesčas se nedá u jistých povolání moc mluvit, sedíš v luxusní kabině a plat ti běží na tempomat......

K tomu ti můžu já na rovinu říct že: Pokud se ti nelíbí, že řidič „jen“ sedí u okna a kouká ven, tak podobných profesí je spousta a mnoho z nich je daleko méně náročných. Srovnávat třeba vrátného s řidičem je dost úlet.
Záleží jen na tobě jestli to pochopit chceš, nebo nechceš a jestli práci řidiče počítáš mezi normální a odpovědné zaměstnání, nebo je to podle tebe práce podřadná, jen pro lenochy kterým se nechce dělat.
V každém případě soudci toto povolání berou jako vysoce odpovědné a podle toho posují jejich pracovní dobu i nutnost dodržování přestávek. Stejně také posuzují i případné přestupky, nebo odpovědnost za způsobení havárie.

Rozhodnutí soudu v takové věci stojí zaplatit nemalé soudní výlohy. Za řidiče je zaplatí DAS, pokud jsou pojištěni. Zaměstnavatelé bývají taky často pojištění u DAS, ale nikdy jsem neslyšel, že by za ně v takových případech převzala DAS krytí nákladů řízení. Takže si to musí platit ze svého.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pon úno 11, 2013 3:34 pm

posa
Příspěvky: 497
Registrován: ned bře 21, 2010 9:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Rebík:
Pokud je potřeba aby řidič pracoval každý den v rámci vyrovnávacího období 26 týdnů, máš ty hodiny správně.
Otázkou je jestli řidič těch 13 hodin opravdu pracuje.
Ještě je asi možnost to "natáhnout" na pátek, ale za tento přesčas musí být poskytnuto náhradní volno, a tím zase není zaměstnanec
každý den v práci. Toto, ale nevím jistě.
pon úno 11, 2013 5:43 pm

Rebik
Příspěvky: 139
Registrován: úte črc 22, 2008 2:17 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To sibr:

Naposledy na tebe budu reagovat, je to jinak ztráta času:

Motáš hrušky a jablka, nařízení vlády jen upravuje posunutí fondu pracovní doby u řidičů, ale objem je pořád stejný.

Zaměstnanec může pracovat je 40h týdně + 8h přesčasů, tzn. za půl roku 26x48=1248h a nic víc, pokud to vše vykážeš.

A je úplně jedno, jestli pracuje 8h denně + nějaký přesčas nebo se to vezme na maximum řidiče 60h týdně + 8h přesčas, tím si vyčerpá konto za 1248/68 = 18,35 týdně.

Takže v realitě auto min. 14h denně, pak potřebuješ na 14x5x26 tzn. 1820 h za půl roku v provozu dva řidiče na auto, kteří to bez přesčasů v pohodě zvládnou.

No a protože mzda řidiče nemá vyšší hodnotu než cca 160-180 Kč hrubého, vydělá si řidič jen takto a uměle zvýšíme zaměstnanost.

K náplni práce se nebudu už vyjadřovat, práce to je odpovědná, ale nijak zásadně namáhavá a při kvalitě dnešní techniky...
pon úno 11, 2013 6:23 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

rebik

Příspěvek

Taky si myslím, že nemá cenu abychom se dohadovali.
Vrátný se taky nenadře, ale když je v práci dvanáct hodin, tak má placeno dvanáct hodin.
Strojvůdce se taky nenadře a má zaplacenou celou pracovní dobu.
Zákon to takhle posuzuje a co si myslíš o výkonech řidičů, je úplně fuk.

Nejsi první ani poslední podnikatel, co to pochopil až po rozsudku.
Můj kolega říkává: „vlastní zkušenost je drahá škola“.
Třeba takto to vidí různí soudci, ale tebou zmíněná namáhavost práce, tam nehraje žádnou roli:
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=n ... eT2LjHXAuw
I když tam jsou názory soudců různé, nakonec vždy platí až výklad soudu nejvyššího, který je na konci.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pon úno 11, 2013 6:40 pm

Rebik
Příspěvky: 139
Registrován: úte črc 22, 2008 2:17 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ty jses fakt mimo, kdo řeší počítání hodin na konečne autobusu? Vysvětluji ti počítání prescasu ne ze někdo nechce platit hodiny v práci. Pouze ti ukazuji, ze dopravce nemůže realne vykázat prescasy, bud najdou obe strany kompromis, řidič si chce vydělat a druha strana ti nebude do auta cpát dalšího řidiče, anebo si trvej na zp a užij si volno na zahrádce. Ani slovo nepadlo o neplacení realne strávené doby v práci.
pon úno 11, 2013 7:18 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Mimo? To se pleteš. Podívej se výše. Tam už jsem ti psal, že není třeba motat do toho příplatky za přesčasy.
A když zmiňuješ toho druhého řidiče, tak to je jen taková fintička na řidiče. Už od začátku píšu, že 589 umožňuje práci 60h týdně. To je okolo 250h měsíčně. Těžko odpracuje řidič více hodin a přitom nepřekročí 561. Takže střídání dvou řidičů na voze je nutné pouze v případech, kdy se jezdí na jednom voze ranní a noční směny.
Ale podstatné je, že jsme se nakonec shodli, když má řidič zaplaceno vše co odpracuje, tak není třeba nic řešit. Ode dávna platí, že rozumná domluva, je vždy nejlepší řešení. Jen to chce rozumný přístup a normální komunikaci obou stran. Což dopravcům i řidičům občas chybí :)
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pon úno 11, 2013 7:36 pm

Rebik
Příspěvky: 139
Registrován: úte črc 22, 2008 2:17 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ty jses fakt pitomec, jasne ze muže dělat 60h tydne, ale v průměru furt jen 40h takže realne je to k hovnu. To je ten paragraf 5 odstavec 1 nařízení - druha veta, ze průměr nesmí přesáhnout za pul roku týdenni dobu práce viz pozn. 15 coz je 40h.
pon úno 11, 2013 7:46 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

rebik

Příspěvek

No jeden z nás pitomec opravdu je. A dokonce se snaží udělat pitomce i ze všech řidičů.
Můžu ti jen popřát, abys se k tomu soudu dostal co nejdříve. Takoví tam patří.
A nejlépe. když na nákladech řízení zaplatí tolik, že se pak na dopravu úplně vyserou.
V dopravě by měli pracovat hlavně lidé inteligentní i zodpovědní. Jinak budou silnice plné Trpišovských.

Tvůj pokus, kterým se snažíš oblbovat lidi, máš už zodpovězen v komentářích tvých vět, velkými písmeny o pár příspěvků výše.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pon úno 11, 2013 8:05 pm

delivio

Příspěvek

Přečtěte si tohle a máte to i s judikátem nejvyššího správního soudu a právním akademickým výkladem.

http://www.mzdovapraxe.cz/archiv/dokume ... tnavatele/
pon úno 11, 2013 8:17 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

On už tady má odkazů několik. Buď je nečte, nebo je to na jeho chápání moc.
Ale podle mého to spíše ví a blafuje protože platit nechce, tak bude lhát dokud ho soud neodsoudí.
Takhle to dělá mnoho „dopravců“ a spoléhají na to, že řidiče zblbnou.
Normální dopravci pak nemají šanci korektně podnikat. Prostě ČR – údolí lhářů a tunelářů.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pon úno 11, 2013 8:27 pm

posa
Příspěvky: 497
Registrován: ned bře 21, 2010 9:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Sibr:
Jedinej co tady nechápe o čem Rebík píše seš asi ty. Tady nejde o placení, ale kolik lze legálně dělat přesčasů při každodenní docházce do práce. A to uvádí tak jak je to v souladu s legislativou.

Tak nevím proč ho neustále napadáš!

Toto už je už zrušené?
david
Hlavní admin
Založen: 28.2.2006
Příspěvky: 5143
Bydliště: Liberec


Příspěvek
Přátelé, kamarádi, uživatelé truck-forum.cz . S uživatelem sibr jsme udělali dohodu, že bude působit jen ve své sekci, kde si můžete probírat co chce(te), samozřejmě stále při dodržování pravidel truck-forum.cz . Do ostatních sekcí nebude zasahovat (maximálně jen nadhodí odkaz do své sekce). Tento návrh přijal a věřím, že ty z Vás, kteří jeho příspěvky nemůžou vystát, tak toto pro Vás bude alespoň kompromisem, když ne řešením. Tečka. Dále prosím v této sekci ponechme jen případné žádosti o zrušení účtů (k čemuž toto téma má sloužit). Děkuji za pochopení.
pon úno 11, 2013 8:38 pm

Rebik
Příspěvky: 139
Registrován: úte črc 22, 2008 2:17 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

sibr:

Fajn, takže místo, aby jsi se omluvil, že neumíš číst česky, posíláš mě k soudu. Potvrzuješ jen, co jsi o tobě myslí 90% lidi na foru, že jsi akorát dogmatik a sráč.

Naposledy se ti pokouším vysvětlit, že průměrná týdenní doba a množství přesčasů jsou oficiálně nepřekročitelné, proto, jak poukazuje delivio, se to ve zdravotnictví snažili obcházet různými dalšími poměry.

Tedy jediná legální cesta je řidiči platit 40h týdně + 8h přesčas a dál stojí. + samozřejmě pohotovost, neděle, práce v noci...

Ale to není zajímavé pro obě strany, praxi, kdy se platí základ + diety neznám, my platíme všechny hodiny jednou hodinovou mzdou a neřeším přesčasy v rámci 561.

Pokud se to řidičům nebude líbit, ok, vezmu ke čtyřem soupravám 5. řidiče a budu ho po týdnu rotovat a aspon budu v klidu, když bude někdo nemocný. Moje náklady se nezmění.
pon úno 11, 2013 8:41 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host