Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

Tolik abys udělal denní odpočinek 9 či 11hod. Tzn. 5 či 7hodin, ale od toho si odečti ještě 45min. přestávku.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
sob kvě 07, 2016 12:44 pm

Milangan

Příspěvek

Aka je max. povolena rychlost pri použití OUT
ned kvě 15, 2016 8:18 am

romus145
Příspěvky: 883
Registrován: sob úno 16, 2013 6:14 pm
Bydliště: Moravské Budějovice

Příspěvek

žádná max rychlost v outu neexistuje
ned kvě 15, 2016 8:20 am

vašek
Příspěvky: 1448
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

přijedu ve 12 do firmy, v 16 cuknu, mě složí, pak čekám na naložení třeba do 20h, ve 23 h naloženo, mezi tím přejíždění mezi rampami.

Mohu ráno v 6 vyjet když na manipulaci vykl+nakl použiji OUT?
ned kvě 22, 2016 9:55 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

OUT se ti nepočítá do jízdy, ale musíš stihnout udělat 9 či 11 odpočinek ve 24hodinách. Tak si to spočítej.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
ned kvě 22, 2016 11:07 pm

Tommy66
Příspěvky: 269
Registrován: sob pro 01, 2012 7:30 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Takže logicky. Pokud ve 12 přepneš na OUT a potahuješ mezi rampama máš v 6 ráno natočenou 18h pauzu.
pon kvě 23, 2016 7:09 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

tommy ty seš trochu tydýt ne? Na tom jsi byl kde? Pokud pohneš autem v OUTu tak máš jinou činnost a ne odpočinek. To by se v šest ráno hodně divil.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
pon kvě 23, 2016 7:23 pm

pepino_ei
Příspěvky: 251
Registrován: pon pro 07, 2009 7:13 pm
Bydliště: budějovicko

Příspěvek

A je v outu daná víkendová pauza? Nebo kolik smím výkonu za týden? Díky
ned črc 03, 2016 8:35 pm

rendos
Příspěvky: 414
Registrován: úte říj 25, 2011 1:12 pm
Bydliště: Kyjovsko

Příspěvek

Podle toho jak to chápu já tak pokud dlouhodobě pracuješ v režimu,tedy vykonáš činnost řidiče která nespadá do působnosti 561 cituji:"Uzavřený areál výrobního závodu, logistického centra nebo třeba přístavu, je neveřejnou komunikací a proto se na jízdu uskutečněnou uvnitř takového areálu pohlíží jako na takovou, která je vyloučena z režimu 561/2006. Řidičova činnost se pak nepovažuje za řízení, ale pouze za jakousi obsluhu vozidla, tedy za práci. V tu dobu také řidiči nevzniká povinnost vedení záznamu") tak podle mě se nemusíš řídit 561,přestávky musíš dělat podle Zákoníku práce (§ 88 a 89) a ten je přísnější než 561.
Patrně by nastal drobný problém pokud by chtěl řidič vstoupit zpět do působnosti 561 ,musel by doplnit či doložit předcházející činnost.
Každopádně zajímavý problém a osobně bych to nechtěl vysvětlovat třeba těm rakouským retardům při kontrole.... :think:
stř črc 06, 2016 10:02 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2414
Registrován: pon lis 09, 2009 7:29 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Já to chápu tak, že v režimu OUT můžeš mít na háku přestávky apod. Jakože v režimu OUT můžeš mít výkon třeba 25h v kuse. Ale než ten OUT vypneš (tj. vyjedeš na veřejnou komunukaci), musíš vyjet odpočatej - tj. s 9h nebo 11h nepřerušeným odpočinkem

Osobně když přijíždím na firmu, hodím tam OUt (pak tankuju apod), tím pádem udělám třeba 16h výkon s tím, že dýl jak 15h jsem na veřejném porstranství nebyl. Takže teoreticky bych měl vyjít při kontrole v pohodě.
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
stř črc 06, 2016 10:50 pm

rendos
Příspěvky: 414
Registrován: úte říj 25, 2011 1:12 pm
Bydliště: Kyjovsko

Příspěvek

Obávám se že to chápeš špatně,do výkonu se počítá jakákoliv práce , ta v režimu OUT i kdyby jsi třeba v dílně měnil žárovku. Při kontrole budeš mít problém pokud jsi měl kartu v tachografu. V režimu OUT karta být vložena nemusí a činnost si doplníš.
stř črc 06, 2016 10:58 pm

Tommy66
Příspěvky: 269
Registrován: sob pro 01, 2012 7:30 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Možná jsem tydýt protože mi to ( ani na školení ) nikde nedokáže pořádně vysvětlit.
Takže jako příklad : Dojedu na závěr 15h směny do fabriky na nakládku. Bude 20,00. Zatím mám na kartě vše O.K. Vyhodím kartu a zapnu OUT. Pak v klidu naložím a ve fabrice udělám pauzu ( pro orientaci bude auto v klidu asi 7 hodin ). Ráno v 5,00 založím kartu a ručně doplním dobu od 20,00 do 5,00 jako postel. Vyjedu ven a jedu v klidu šichtu....jsem O.K.?
čtv črc 07, 2016 9:13 pm

rendos
Příspěvky: 414
Registrován: úte říj 25, 2011 1:12 pm
Bydliště: Kyjovsko

Příspěvek

Tommy66: Teoreticky to možné je ale je otázka co ti na to řekne kontrolní orgán protože mu bude jasné co jsi dělal...
Režim OUT je podle mě určen k něčemu úplně jinému než pro tebou uváděný příklad. Když budu citovat tak je určen:
"-vozidlo do 3,5 tuny nebo vozidlo pro přepravu osob s nejvýše devíti sedadly, včetně sedadla řidiče, vybavené tachografem
-vozidla spadající do výjimek podle článku 3 nebo 13 nařízení 561/2006
-vozidlo neslouží ani k přepravě nákladu ani osob (pojízdná autodílna, pumpa na beton, jiné stroje), ale vozidlo bylo tachografem vybaveno už z výroby a nelze ho demontovat
- pokud vozidlo/přeprava neplní jednu ze základních podmínek, jakou je „silniční doprava“. Ta je definována v čl. 4 a) jako „doprava prováděná po veřejných pozemních komunikacích“.
Jedná se tedy podle toho jak to já chápu například o vozidlo jezdící 10-12 hodin denně v lomu,stavbě,poli,skladu a pod a večer jede po veřejné komunikaci zaparkovat na firmu a řidič by již neměl jízdu pokud by jezdil podle 561.
Pro nás běžné řidiče to podle mě má význam jen tehdy pokud by jsi se hodinu dvě cukal a motal po velké firmě a potřeboval by jsi ještě celou jízdu nebo tak podobně ,mít tam out a chtít dělat pauzu je podle mě divné.
čtv črc 07, 2016 9:35 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2414
Registrován: pon lis 09, 2009 7:29 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tak 561 se musím řídit, pakliže vozidlo užívám na veřejné komuniukaci.

Když budu 20h jezdit dokola po soukromém pozemku (v režimu OUT) - co je komu do toho?

To je to samý, že na soukromým pozemku můžu jezdit autobusem, byť na něj nemám papíry
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
čtv črc 07, 2016 10:09 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

v tomto případě by asi kontrola chtěla doložit, kde a jak jsi trávil odpčinek s lůžkem k dispozici. A firma by měla být shopna doložit kdo z vozidlem jezdil, když ty jsi měl pauzu mimo vozidlo.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
čtv črc 07, 2016 10:30 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů