Stránka 3 z 5

Napsal: pát črc 08, 2016 7:15 am
od Tommy66
Takže pokud budou kontrolovat jenom mojí kartu ( což se stává ) budu O.K. Pokud stáhnou i tachograf bude problém.

Napsal: pát črc 08, 2016 8:49 am
od 4215
Tommy66: No tak na to bych moc nespoléhal. A kor v poslední době, když jsou nasraný na celou kamioňáckou havě´t a jim podobní. :D

Napsal: sob črc 09, 2016 3:45 pm
od chomyz
Nejsem sice žádný odborník na "aetr", ale jelikož jsem toto vlákno kdysi založil, dovolím si částečně odpovědět:
V některých výše uvedených příspěvcích to bylo opravdu špatně pochopeno.
Doporučuji přečíst si:
http://www.cspsd.cz/326-pouzivani-rezim ... ech-ridice
Na stránkách CSPSD byly ještě další 2 starší pojednání o problematice OUTu, ty už ale nejde v archivu dohledat jako odkaz.
Každopádně je potřeba rozlišovat několik věcí - zda se jedná o přepravu dle 561 a pak opravdu slouží případný Out pouze pro to že určitá specifická doba řízení (třeba to pojiždění po skladovém areálu) se bere jako jiná práce, takže to ušetří dobu řízení ovšem výkon je třeba samozřejmě dodržet, nebo zda se jedná o trvalé ježdění mimo režim 561 např. ve výjimce dle čl. 13 a pak se řídím jinými předpisy upravujícími doby řízení, odpočinky atd. a ten "režim" je tam jakoby po celou dobu ježdění v tom výkonu . No a jakoby nejkomplikovanější je případ kdy se část dne jezdí dle 561 a část např. dle výjimky, ale tam zase v principu platí to, že pokud byť jen malá část v rámci daného výkonu se řídí 561 tak celý out v té druhé části výkonu je prostě jiná práce a opět musí být dodržen odpočinek z hlediska 561 atd. Tímto se třeba mj. za určitých podmínek dá řídit víc hodin v rámci 1 výkonu než 10hod řízení ovšem tím, že pak jezdím opravdu v režimu nespadajícím do 561 a ne jen tím, že si přepnu tachograf do OUTu... Samozřejmě při dodržení délky výkonu - na školení byl uváděn třeba příklad, kdy po 12h výkonu dle 561 ve kterém bylo odjeto už 10 hod řízení přesednu do vozidla které pojede ve výjimce dle čl. 13 a tam odjedu třeba ještě 2 hod takže jsem v rámci 14 hod výkonu řídil 12 hod ale z toho bylo 10 hod jako doba řízení a 2 hod jako jiná práce (pro započítání do daného výkonu). Ohledně případné kontroly je také něco málo zodpovězeno v tom výše uvedeném odkazu.

Napsal: ned črc 10, 2016 10:35 pm
od David29
A ted mi někdo řekněte. Když si pojedu nákladákem na chatu - což je soukromá jízda a nepodlého to 561 - tudíž celou dobu v režimu out, nedá se to brát jako odpočinek?

Jinak řečeno - když nejsem v práci, co mi brání si ve volném času jezdit nákladákem na chatu? :-)

Napsal: pon črc 11, 2016 7:25 pm
od Šedý Vlčák
David29
Tvuj nakladak ma celkovou hmotnost do 7,5t nebo nad 7,5t???

Napsal: pon črc 11, 2016 8:14 pm
od David29
Šedý Vlčák: Nad 7,5t

No ne,tak zde bylo napsáno, že do out spadá "-vozidlo neslouží ani k přepravě nákladu ani osob". A když pojedu na chatu, tak neslouží k žádnýmu výdělku ani k přepravě. Jak si to dohodnu se šefém je přece moje věc.
Mě jde o to, jestli se soukromá jízda = out, a tudíž jestli můžu takovou jízdu vykazovat dokonce i jako odpočinek, poněvadž co já dělám ve svým volným čase může bejt každýmu úplně jedno...

Napsal: pon črc 11, 2016 8:48 pm
od NakejMagoj

Napsal: pon črc 11, 2016 9:52 pm
od David29
Čemu se směješ jak debil?

Když jedu na chatu - spadá to vozidlo do přepravy osob nebo nákladu? Nespadá, takže logicky out - ne?

Sory za tu urážku, ale když místo argumentu zareaguješ takhle, nic jinýho se na to napsat nedá

Napsal: pon črc 11, 2016 9:53 pm
od David29
Samozřejmě je to myšleno tak, že by mi zaměstnavatel vystavil papír, že vozidlo mě (jakožto fyzické osobě) bylo zapůjčeno. Nevím, v čem by pak mohl bejt problém

Napsal: pon črc 11, 2016 10:50 pm
od JiRaY
Nemůžeš vykazovat jako odpočinek něco,kdy zároveň tě práskne tacho přes kartu,že jsi řídil náklaďák :lol: To je přeci padlý na hlavu :wink:

Napsal: pon črc 11, 2016 10:52 pm
od David29
Padlo tady, že do režimu out spadají vozidla, která se nevyužívají pro přepravu osob ani nákladu.

A je všeobecně známo, že pokud ty si koupíš nákladák, nemusíš mít profesák a nemusíš se řídit 561 či aetrem.

A jakej v tom je rozdíl, když si pojedu soukromě nákladákem na houby?

Napsal: úte črc 12, 2016 12:15 am
od kuntík
Všichni víme, že 561 je v mnoha ohledech na hlavu. Budu stavět barák, koupím si nějakou 12tunu abych si navozil matroš a je tady problém, Můžu 16 hodin házet lopatou a ráno sedřenej jdu do hokny, ale nechat házet lopatou ukromana a dovézt si fůru písku už je špatně. Na druhou stranu, kdyby 561 nebyla, tak na hlavu to bude na silnicích.

Napsal: úte črc 12, 2016 5:55 am
od Šedý Vlčák
David29
Protože vozidlo je nad 7,5t, tak se musis ridit 561-kou a pouzivat tachograf. To znamena i dodrzet tydenni odpocinek apod. Zadny OUT ti nepomuze.

nad 7t500

Napsal: úte črc 12, 2016 8:47 am
od Krocan
Obytné auto nad 7t500 také musí mít tachograf? A musí jeho řidič dodržovat NR561?

Napsal: úte črc 12, 2016 9:17 am
od NakejMagoj