Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Uživatelský avatar
mischicka
Příspěvky: 665
Registrován: ned črc 04, 2010 12:46 pm
Bydliště: různě

Příspěvek

Ono už sám název tématu zní podezřele - možná kdyby tam nebylo ono slůvko "papírově", ale jen to snížení, znělo by to jinak. Takhle to vyzní jen jako fiktivní snížení a realita bude jiná, vždyť stejně nikdy na žádné vážení nedojde, že?!

V nabídce užitkových vozidel MB se neorientuji, takže ani nedokážu říct, zda se zrovna dalo koupit vozidlo s nižší užitečnou hmotností, ale argumenty typu spotřební daně a zákazu vjezdu či jízdy snad každý zodpovědný kupující a podnikatel v dopravě zváží předem a neřeší je až když mu ato stojí na dvoře.

Já si přece taky nenechám papírově snížit objem motoru jen abych platil nižší zákonné a hranice pro vyšší sazby jsou s ohledem na standardní objemy motorů taky nespravedlivé a plný výkon přece taky využívám jenom občas...

Poznámka pod čarou. Prvotně jsem vůbec nereagoval na originální dotaz, ale na komentář Jirky Nováka o zatraceném státě. Český stát nic extra není, ale je přesně takový, jaký ho dělají jeho občané...
pát kvě 10, 2013 11:07 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) sof dne úte kvě 14, 2019 11:01 am, celkem upraveno 1 x.
pát kvě 10, 2013 11:50 pm

SEKac17
Příspěvky: 6
Registrován: ned kvě 05, 2013 11:51 am
Bydliště: STRAKONICE

Příspěvek

Snížení hmotnosti potřebuji z jednoho prostého důvodu s vozidlem musím provádět přepravu v neděli v době od 15 hod do 18 hod, v době kdy jsem toto vozidlo kupoval jsem nepotřeboval jezdit v neděli odpoledne což je zákaz jízdy nad 7,5 t
sob kvě 11, 2013 5:09 pm

Uživatelský avatar
Tomik
Příspěvky: 4855
Registrován: sob pro 15, 2007 9:31 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

vidíš,já jsem rovnou pořídil 15ti tunu a na zákazy jízd peču,nebot je to kravina
2x Nissan atleon 210
pon kvě 13, 2013 6:32 pm

SEKac17
Příspěvky: 6
Registrován: ned kvě 05, 2013 11:51 am
Bydliště: STRAKONICE

Příspěvek

Fakt :o , to jsem blázen, jak to děláš, když Tě zastaví????
pon kvě 13, 2013 10:09 pm

Uživatelský avatar
Tomik
Příspěvky: 4855
Registrován: sob pro 15, 2007 9:31 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

nevim,ještě mě nezastavili.solo nákladák nevypadá vyzívavě,zato s vlekem nebo kamion jo,ten seberou,tady věději hovno,a po těch našich okrskách kde se motám,tam ty místní věději kulový a je jim to buřt.na to hrajou jen výběrčí mýta
2x Nissan atleon 210
úte kvě 14, 2013 10:24 pm

Uživatelský avatar
martin.adamek
Příspěvky: 8
Registrován: pon kvě 21, 2012 3:06 pm
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

mischicka:
Ty se nad tim papirovym snizenim rozcilujes jenom proto, ze nevis, co znamena "celkova hmotnost".
To je pohotovostni (kolik vazi auto+PHM+ridic) + uzitecna (kolik se muze nalozit).

Kdyz se nekdo dobrovolne rozhodne, ze na to auto bude min nakladat,
tak si muze snizit uzitecnou hmotnost (ergo i celkovou), a nevidim na tom nic spatnyho, pokud to svoje rozhodnuti bude respektovat.
Obchazeni predpisu by to bylo, kdyby pak to auto nakladal na tolik, na kolik se zavazal ho nenakladat.

Je to uplne stejny, jako kdybys mel ridicak B a C, a rozhod by ses se C vzdat a nechat si jen B.
To je taky papirova vec, kvuli ktery nemusis povinne zapomenout, jak se ridi velky auto.
A uplne stejne se muze (z moralniho pohledu) papirove snizit nosnost vozidla, a neni na tom nic spatnyho.

Prirovnani s objemem motoru je uplne mimo, protoze to je jasne dana vlastnost toho auta.
To by davalo smysl, kdyby nekdo chtel papirove snizit pohotovostni hmotnost, to by opravdu byla fikce (podvod) (teda pokud by nezmensil objem palivovy nadrze, nevyhazel polstrovani, apod.), ale o to tu nikdo neusiluje.
Kdyz se papirove snizuje uzitecna hmotnost (tedy nosnost), tak se tim proste jen snizi pravomoce toho auta - co se mu dovoluje prevazet. A to smerem dolu prece z logiky veci staci administrativne a neni na tom nic spatnyho. Nebo chces vzit pilnik a obrousit ram, aby se realne snizila nosnost auta? Cemu by to prospelo?

A pokud jde o ucel ty zmeny:
Napr. nekdo chce prevazet naklad s malou fyzikalni hustotou (tzn. objemnej a lehkej) a tudiz potrebuje velky auto,
a pokud to auto kupuje ojety, tak si nemuze urcit, ze chce auto velky a slaby - a musi koupit velky a silny, kdyz vybira z toho, co je k dispozici.
A pokud to auto nebude nakladat tezkym nakladem, tak neni duvod, aby ho omezovaly predpisy (a poplatky) pro tezky auta.
Anebo se proste rozhod, ze uz tezkej naklad vozit nebude, ze mu to za ty poplatky nestoji.
Anebo chce obytnak ci jiny podobne vyuzivany auto, a chce v nem mit prostor, aniz by chtel prevazet zbozi (a pri nakupu ojetyho auta musi vyjit z toho, co se da koupit - a co je velky, to miva i velkou nosnost).
Popripade chce z nejakych duvodu koupit takovy karosarsky provedeni auta, ktery se v nizsi tonazi obtizne shani.

Nejdriv se seznam se zakladnimi pojmy, ktery ma znat i 15leta holka, ktera jezdi 45 km/h na 50ccm skutru,
a az budes vedet, co znamena celkova hmotnost (ze jeji soucasti nutne je administrativni slozka, a tudiz dava smysl ji snizit jen papirove), tak tu nekomu nadavej, az budes vedet za co.


ostatni:
Z toho vlakna mi prislo, ze se vlastne nevi, jestli to realne mozny je, nebo ne, jsou tu dost protichudny zkusenosti.
Ma nekdo neco aktualniho?
Konkretne me zajima, jestli se da z N2 (RP C1; napr. Iveco Daily 5 t, apod.) udelat N1 (RP B; 3,5 t).
Klidne i za splneni podminky prestavby (obytnak).
Ma nekdo nejakou aktualni zkusenost?
Diky.
Martin Adámek
Náchod
(Opel Combo, mikrobus Š1203)
(dřív řidič Transita, J5 a Dailyny)
https://www.adamek.cz
pon bře 16, 2015 1:21 am

Uživatelský avatar
Tom-Oaza
Příspěvky: 1886
Registrován: ned čer 12, 2011 12:33 pm
Bydliště: Nikol-city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

asi pred 3 tydnama jak sme resil porizeni dalsi dodavky jsem toto probiral s chlapkem v ivecu, rikal mi ze ted uz to nelze oficialne udelat aby se papirove snoizila celkova hmotnost. leda pri dovozu z venku kde to napisou pri odhlasce.
zvysit by ji umel ale snizit nikoliv
Renault Master
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
pon bře 16, 2015 6:22 am

milan.p
Příspěvky: 493
Registrován: úte čer 24, 2008 9:16 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Bud při dovozu z venku, nebo při prodeji přes jeden konkrétní bazar, ten to umí oficiálně včetně schválení Iveca, demontáže tachografu, nových štítků atd. V loni mi to nabízel u Dailiny, ale nechal jsem si jí jako 5tunu. Takže v loni to ještě šlo.
pon bře 16, 2015 9:49 am

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů