Ono už sám název tématu zní podezřele - možná kdyby tam nebylo ono slůvko "papírově", ale jen to snížení, znělo by to jinak. Takhle to vyzní jen jako fiktivní snížení a realita bude jiná, vždyť stejně nikdy na žádné vážení nedojde, že?!
V nabídce užitkových vozidel MB se neorientuji, takže ani nedokážu říct, zda se zrovna dalo koupit vozidlo s nižší užitečnou hmotností, ale argumenty typu spotřební daně a zákazu vjezdu či jízdy snad každý zodpovědný kupující a podnikatel v dopravě zváží předem a neřeší je až když mu ato stojí na dvoře.
Já si přece taky nenechám papírově snížit objem motoru jen abych platil nižší zákonné a hranice pro vyšší sazby jsou s ohledem na standardní objemy motorů taky nespravedlivé a plný výkon přece taky využívám jenom občas...
Poznámka pod čarou. Prvotně jsem vůbec nereagoval na originální dotaz, ale na komentář Jirky Nováka o zatraceném státě. Český stát nic extra není, ale je přesně takový, jaký ho dělají jeho občané...
Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
- martin.adamek
- Příspěvky: 8
- Registrován: pon kvě 21, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
mischicka:
Ty se nad tim papirovym snizenim rozcilujes jenom proto, ze nevis, co znamena "celkova hmotnost".
To je pohotovostni (kolik vazi auto+PHM+ridic) + uzitecna (kolik se muze nalozit).
Kdyz se nekdo dobrovolne rozhodne, ze na to auto bude min nakladat,
tak si muze snizit uzitecnou hmotnost (ergo i celkovou), a nevidim na tom nic spatnyho, pokud to svoje rozhodnuti bude respektovat.
Obchazeni predpisu by to bylo, kdyby pak to auto nakladal na tolik, na kolik se zavazal ho nenakladat.
Je to uplne stejny, jako kdybys mel ridicak B a C, a rozhod by ses se C vzdat a nechat si jen B.
To je taky papirova vec, kvuli ktery nemusis povinne zapomenout, jak se ridi velky auto.
A uplne stejne se muze (z moralniho pohledu) papirove snizit nosnost vozidla, a neni na tom nic spatnyho.
Prirovnani s objemem motoru je uplne mimo, protoze to je jasne dana vlastnost toho auta.
To by davalo smysl, kdyby nekdo chtel papirove snizit pohotovostni hmotnost, to by opravdu byla fikce (podvod) (teda pokud by nezmensil objem palivovy nadrze, nevyhazel polstrovani, apod.), ale o to tu nikdo neusiluje.
Kdyz se papirove snizuje uzitecna hmotnost (tedy nosnost), tak se tim proste jen snizi pravomoce toho auta - co se mu dovoluje prevazet. A to smerem dolu prece z logiky veci staci administrativne a neni na tom nic spatnyho. Nebo chces vzit pilnik a obrousit ram, aby se realne snizila nosnost auta? Cemu by to prospelo?
A pokud jde o ucel ty zmeny:
Napr. nekdo chce prevazet naklad s malou fyzikalni hustotou (tzn. objemnej a lehkej) a tudiz potrebuje velky auto,
a pokud to auto kupuje ojety, tak si nemuze urcit, ze chce auto velky a slaby - a musi koupit velky a silny, kdyz vybira z toho, co je k dispozici.
A pokud to auto nebude nakladat tezkym nakladem, tak neni duvod, aby ho omezovaly predpisy (a poplatky) pro tezky auta.
Anebo se proste rozhod, ze uz tezkej naklad vozit nebude, ze mu to za ty poplatky nestoji.
Anebo chce obytnak ci jiny podobne vyuzivany auto, a chce v nem mit prostor, aniz by chtel prevazet zbozi (a pri nakupu ojetyho auta musi vyjit z toho, co se da koupit - a co je velky, to miva i velkou nosnost).
Popripade chce z nejakych duvodu koupit takovy karosarsky provedeni auta, ktery se v nizsi tonazi obtizne shani.
Nejdriv se seznam se zakladnimi pojmy, ktery ma znat i 15leta holka, ktera jezdi 45 km/h na 50ccm skutru,
a az budes vedet, co znamena celkova hmotnost (ze jeji soucasti nutne je administrativni slozka, a tudiz dava smysl ji snizit jen papirove), tak tu nekomu nadavej, az budes vedet za co.
ostatni:
Z toho vlakna mi prislo, ze se vlastne nevi, jestli to realne mozny je, nebo ne, jsou tu dost protichudny zkusenosti.
Ma nekdo neco aktualniho?
Konkretne me zajima, jestli se da z N2 (RP C1; napr. Iveco Daily 5 t, apod.) udelat N1 (RP B; 3,5 t).
Klidne i za splneni podminky prestavby (obytnak).
Ma nekdo nejakou aktualni zkusenost?
Diky.
Ty se nad tim papirovym snizenim rozcilujes jenom proto, ze nevis, co znamena "celkova hmotnost".
To je pohotovostni (kolik vazi auto+PHM+ridic) + uzitecna (kolik se muze nalozit).
Kdyz se nekdo dobrovolne rozhodne, ze na to auto bude min nakladat,
tak si muze snizit uzitecnou hmotnost (ergo i celkovou), a nevidim na tom nic spatnyho, pokud to svoje rozhodnuti bude respektovat.
Obchazeni predpisu by to bylo, kdyby pak to auto nakladal na tolik, na kolik se zavazal ho nenakladat.
Je to uplne stejny, jako kdybys mel ridicak B a C, a rozhod by ses se C vzdat a nechat si jen B.
To je taky papirova vec, kvuli ktery nemusis povinne zapomenout, jak se ridi velky auto.
A uplne stejne se muze (z moralniho pohledu) papirove snizit nosnost vozidla, a neni na tom nic spatnyho.
Prirovnani s objemem motoru je uplne mimo, protoze to je jasne dana vlastnost toho auta.
To by davalo smysl, kdyby nekdo chtel papirove snizit pohotovostni hmotnost, to by opravdu byla fikce (podvod) (teda pokud by nezmensil objem palivovy nadrze, nevyhazel polstrovani, apod.), ale o to tu nikdo neusiluje.
Kdyz se papirove snizuje uzitecna hmotnost (tedy nosnost), tak se tim proste jen snizi pravomoce toho auta - co se mu dovoluje prevazet. A to smerem dolu prece z logiky veci staci administrativne a neni na tom nic spatnyho. Nebo chces vzit pilnik a obrousit ram, aby se realne snizila nosnost auta? Cemu by to prospelo?
A pokud jde o ucel ty zmeny:
Napr. nekdo chce prevazet naklad s malou fyzikalni hustotou (tzn. objemnej a lehkej) a tudiz potrebuje velky auto,
a pokud to auto kupuje ojety, tak si nemuze urcit, ze chce auto velky a slaby - a musi koupit velky a silny, kdyz vybira z toho, co je k dispozici.
A pokud to auto nebude nakladat tezkym nakladem, tak neni duvod, aby ho omezovaly predpisy (a poplatky) pro tezky auta.
Anebo se proste rozhod, ze uz tezkej naklad vozit nebude, ze mu to za ty poplatky nestoji.
Anebo chce obytnak ci jiny podobne vyuzivany auto, a chce v nem mit prostor, aniz by chtel prevazet zbozi (a pri nakupu ojetyho auta musi vyjit z toho, co se da koupit - a co je velky, to miva i velkou nosnost).
Popripade chce z nejakych duvodu koupit takovy karosarsky provedeni auta, ktery se v nizsi tonazi obtizne shani.
Nejdriv se seznam se zakladnimi pojmy, ktery ma znat i 15leta holka, ktera jezdi 45 km/h na 50ccm skutru,
a az budes vedet, co znamena celkova hmotnost (ze jeji soucasti nutne je administrativni slozka, a tudiz dava smysl ji snizit jen papirove), tak tu nekomu nadavej, az budes vedet za co.
ostatni:
Z toho vlakna mi prislo, ze se vlastne nevi, jestli to realne mozny je, nebo ne, jsou tu dost protichudny zkusenosti.
Ma nekdo neco aktualniho?
Konkretne me zajima, jestli se da z N2 (RP C1; napr. Iveco Daily 5 t, apod.) udelat N1 (RP B; 3,5 t).
Klidne i za splneni podminky prestavby (obytnak).
Ma nekdo nejakou aktualni zkusenost?
Diky.
Martin Adámek
Náchod
(Opel Combo, mikrobus Š1203)
(dřív řidič Transita, J5 a Dailyny)
https://www.adamek.cz
Náchod
(Opel Combo, mikrobus Š1203)
(dřív řidič Transita, J5 a Dailyny)
https://www.adamek.cz
- Tom-Oaza
- Příspěvky: 1886
- Registrován: ned čer 12, 2011 12:33 pm
- Bydliště: Nikol-city
- Kontaktovat uživatele:
asi pred 3 tydnama jak sme resil porizeni dalsi dodavky jsem toto probiral s chlapkem v ivecu, rikal mi ze ted uz to nelze oficialne udelat aby se papirove snoizila celkova hmotnost. leda pri dovozu z venku kde to napisou pri odhlasce.
zvysit by ji umel ale snizit nikoliv
zvysit by ji umel ale snizit nikoliv
Renault Master
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů