Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: ned pro 30, 2012 7:46 pm
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Diety jsou v pořádku, jen se nesmíte nechat okrádat na základním platu. Pokud většina z řidičů souhlasí s minimální mzdou, se strháváním za spotřebu atd, tak diety už to nezachrání. V první řadě je třeba mít pořádnou a legálně napsanou výplatu!! Diety mají sloužit k tomu, že se za ně stravuješ na cestách a žiješ jako člověk, né že je to hlavní část řidičova příjmu.
Bohužel spoustě řidičů by se to ale taky nelíbilo, protože by jim výplatu sebral exekutor, proto se nikdy nemůžeme dohodnout a vždy se najde spousta těch, co jezdí za ten minimální základ.
Bohužel spoustě řidičů by se to ale taky nelíbilo, protože by jim výplatu sebral exekutor, proto se nikdy nemůžeme dohodnout a vždy se najde spousta těch, co jezdí za ten minimální základ.
Stralis 4P2: V podstatě máš pravdu ale komu se chce platit daně a navíc s vědomím že polovina z nich skončí v peněženkách politiků,lobistů,úředníků a nebo flákačů všech barev.
A věř že daňový rozdíl mezi platem 10 a 40 tisíc je obrovský, tipuji tak kolem 30000kč které firma a ty ušetříte.
A to máš jednoho řidiče,pokud jejich 200....
Nechci nějak chválit neplacení daní ale pokud by se platilo tak jak má tak 3/4 firem u nás skončí díky nekonkurenceschopné ceně práce.
Já osobně jsem placený na km a jsem naprosto spokojený,jen si prostě musíte dávat to co by jste platili státu na důchod na svůj důchodový účet .
A věř že daňový rozdíl mezi platem 10 a 40 tisíc je obrovský, tipuji tak kolem 30000kč které firma a ty ušetříte.
A to máš jednoho řidiče,pokud jejich 200....
Nechci nějak chválit neplacení daní ale pokud by se platilo tak jak má tak 3/4 firem u nás skončí díky nekonkurenceschopné ceně práce.
Já osobně jsem placený na km a jsem naprosto spokojený,jen si prostě musíte dávat to co by jste platili státu na důchod na svůj důchodový účet .
-
- Příspěvky: 1373
- Registrován: pát dub 18, 2008 5:58 pm
- Bydliště: Hodoninsko
.
Rendos ted přidali tak budeš lítat jak bumerang co?
-
- Příspěvky: 1373
- Registrován: pát dub 18, 2008 5:58 pm
- Bydliště: Hodoninsko
.
Ty nemáš ečko?
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
rendos
To je pěkné, co píšeš, ale to si asi ještě ve svém prac. poměru nebyl na nemocenské. Protože bys pak psals úplně jinak.
Teď Sdružení řidičů CZ rozjelo Petici http://petice.proridice.eu/
Můžete pomoci svým podpisem.
Teď Sdružení řidičů CZ rozjelo Petici http://petice.proridice.eu/
Můžete pomoci svým podpisem.
nepotřebuji mít nějaký základ 40 tis., ale myslím si, že pro žití,nemocenskou apod. by stačila průměrná mzda,což je kolem 25 tis. jako základ a pak příslušenství,které k tomu patří. A nemyslím si,že by to bylo pro zaměstnavatele likvidační,jen by méně stavěli a kupovali sobě a příbuzným kraviny.....a více se starali o rentabilitu firmy a neplatili zbytečně příživníky a dispečery/a nejen ty/ s hnědými jazyky.....
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: ned pro 30, 2012 7:46 pm
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
rendos: věř mi, že vím jaký je rozdíl v daních, ale základ kolem průměrného platu v CZ by určitě nikoho nezrujnoval, a koho jo, tak to dělal špatně a škoda ho není. Většina dopravců stejně řidičům dává podepsat, nebo vykazuje diety plné 45,- nebo navýšené na 63Eur. a v účetnictví to projde a nezkrachujou. Spousta jiných firem v jiných oborech platí vše na pásku a pokud zaměstnance vyšle do zahraničí, tak i diety a fungujou. Jen v dopravě je to jiné, ale takové jsme si to udělali a neumíme se dohodnout na změně.
Navíc, peticí bys za práva řidičů bojoval na změně zákona, ale daně přiznat nechceš, to jde tak nějak proti sobě, nemyslíš?
Navíc, peticí bys za práva řidičů bojoval na změně zákona, ale daně přiznat nechceš, to jde tak nějak proti sobě, nemyslíš?
Aktivity (jakékoliv) k změně zařazení řidičů do jiných tarifních tříd určitě podporuju.Ale je třeba vzít v potaz,že případné zařazení do vyšší třídy nepřinese tam markantní finanční přínos,jak by si tady mnoho šoférů představovalo.Ale byl by to především prvek stability,tzn. období nemocenské(úrazu) a také hrálo roli při výpočtu důchodu.Ovšem jak to bude s důchody asi neví nikdo.Co bych ale zdůraznil,tak ač nejsem profesionální řidič,tak mi bytostně vadí,že profese u které je třeba znát bezpočet předpisů,vyhlášek jsou milionové zodpovědnosti se bavíme o třídách na úrovni uklízecích čet.Bez urážky pro uklízečky.Tady je tak viditelná nesrovnalost,že bije do očí.Takže by především v zájmu cti téhle profese mělo dojít k nápravě.Dělíte se na dietáře a kilometráře.V rámci zákona je samozřejmě v pořádku skupina dietářů a tak bych se soustředil především na zájmy této skupiny.Bez urážky pro všechny ostatní,pokud chcete něco napravovat v rámci zákonných norem,nemůže být aktivní ten,který minimálně podporuje porušování zákonů.O tom,jestli je v rámci zdravého rozumu platba diet nebo kilometrů tady je spousta debat,ale všechno vždy naráží na schopnost dodržovat zákony.Ježdění na kilometry motivuje k porušování předpisů a zákonů a můžu říct,že na silnici přímo bije do očí kamion,který řídí šofér placený od kilometrů(samozřejmě s vyjímkami)Naproti tomu ježdění na diety v podstatě simuluje běžnou pracovní dobu,která je stanovena u většiny pracovních oborů....bohužel právě rozdílné zájmy navíc ubírají šance na prosazení čehokoliv.Co se týká základu kolem průměrného platu...tzn. cca 25 000kč...no to vidím v podstatě málo reálné.Průměrná mzda se počítá z hrubé mzdy a ta obsahuje všechny možné odměny a daňové odpočty a tak základní mzda ve výši 25 000 Kč by byla nadprůměrná.Né že bych ji šoférům nepřál.To určitě ano,ale pro začátek bych usiloval o více reálnější cíl.
budu asi trošku od mísy /ikdyž si to nemyslím/,ale pokud, jak píše Rado, má řidič zodpovědnost, at je kteréhokoliv rázu,pak mi i těch 25 tis ve srovnání platu a DIET poslanců apod, připadá úměrné, když tito rádoby zástupci státu a lidu žádnou odpovědnost nemají. A právě výše mzdy mi trošku garantuje žití v případě nějakého následku úrazu apod, když pominu nesmyslné pojištění.
Souhlasím,že ježdění na km by se mělo zakázat/je zakázáno/ a tyto firmy třeba likvidačně penalizovat. Nač jsou potom stanoveny diety, když je km řidičům neplatí a pokud jsou víkend mimo domov tak jim to refundují nějakou třetinovou částkou oproti dietě.
Taky bych se přikláněl k tomu,aby řidič a nejen ten, pokud tráví víkend mimo bydliště,rodinu byl taky nějak finančně ohodnocen. Ne zaměstnavatelem,ale ze zákona, kdy by pobíral jak plnou dietu-ne krácenou, paušální částku na přenocování a pak i paušál za to,že je mimo......snad to není tolik,aby to to slušný zaměstnavatel neutáhl....
A pokud se tady rozepisuji jen pro šoféry,tak pro ty slušné. Pokud, a snad jich není více než těch slušných, něco provedou/zlodějna nafty,firemní fin. hotovosti apod/, tak at má i zaměstnavatel ze zákona páky na potrestání a získání ztráty nazpět....ikdyž je asi pravda,že šoférů v exekuci, at vlastní nebo cizí vinou, je snad co se profesí týče nejvíce, jak to tak sleduji....a ti jsou rádi že jsou rádi a něco vydělají a nemusí splácet to,co si kde půjčili apod....tak asi tak nějak, snad mě neukamenujete
Souhlasím,že ježdění na km by se mělo zakázat/je zakázáno/ a tyto firmy třeba likvidačně penalizovat. Nač jsou potom stanoveny diety, když je km řidičům neplatí a pokud jsou víkend mimo domov tak jim to refundují nějakou třetinovou částkou oproti dietě.
Taky bych se přikláněl k tomu,aby řidič a nejen ten, pokud tráví víkend mimo bydliště,rodinu byl taky nějak finančně ohodnocen. Ne zaměstnavatelem,ale ze zákona, kdy by pobíral jak plnou dietu-ne krácenou, paušální částku na přenocování a pak i paušál za to,že je mimo......snad to není tolik,aby to to slušný zaměstnavatel neutáhl....
A pokud se tady rozepisuji jen pro šoféry,tak pro ty slušné. Pokud, a snad jich není více než těch slušných, něco provedou/zlodějna nafty,firemní fin. hotovosti apod/, tak at má i zaměstnavatel ze zákona páky na potrestání a získání ztráty nazpět....ikdyž je asi pravda,že šoférů v exekuci, at vlastní nebo cizí vinou, je snad co se profesí týče nejvíce, jak to tak sleduji....a ti jsou rádi že jsou rádi a něco vydělají a nemusí splácet to,co si kde půjčili apod....tak asi tak nějak, snad mě neukamenujete
Nejsi podle mně mimo mísu až tak.Ta práce je o zodpovědnosti,pozornosti i znalosti.Ovšem já jsem psal o reálných možnostech.A jak všichni víme,tak hodnocení práce poslanců a podobných ..je mimo reál v jakémkoliv směru.Takže argumentace a přiměřováním k jejich platu není pro nikokoho relevantní.Může se tady rozebírat do podrobna,proč ano a proč ne...ale bude to oničem,protože argument o tom,když oni ano,tak proč my ne...nic neprosadí.Kdybych byl poslanec,tak první co na tohle napíšu je to,že moje zodpovědnost je nesrovnatelně vyšší,protože budu vycházet z reálu,že svou práci dělám zodpovědně a dobře.Nikoliv z toho jak to funguje doopravdy.Spíše je třeba vypíchnout proč řidiči ano...je to podle mně rálnější cesta.
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: ned pro 30, 2012 7:46 pm
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů