Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Jízda ve třech řidičích a jejich výkon
V březnu bych měl jet autobusem do Španělska a Portugalska a chtěl bych se zeptat zda je možná jízda ve třech řidičích a za jakých podmínek.
Jde mě hlavně o to jestli můžeme jet 3x9 hodin a pak dělat 9 hodin pauzu na hotelu, nebo si tím třetím řidičem vůbec nepomůžeme a platí pro nás stejná pravidla jako při jízdě 2 řidičů(30 hodin výkon včetně 9ti hodinové pauzy)
Moc se mě to nezdá, že by to bylo povoleno, tak se raději ptám zde.
Díky
Jde mě hlavně o to jestli můžeme jet 3x9 hodin a pak dělat 9 hodin pauzu na hotelu, nebo si tím třetím řidičem vůbec nepomůžeme a platí pro nás stejná pravidla jako při jízdě 2 řidičů(30 hodin výkon včetně 9ti hodinové pauzy)
Moc se mě to nezdá, že by to bylo povoleno, tak se raději ptám zde.
Díky
Nevím, proč by jízda ve třech řidičích měla být zakázána. Klidně si jich do busu nalož třeba 21, každý si odjede svou hodinu a pak můžete jít spát na hotel úplně stejně, jako když tam budou jen dva řidiči. Pokud cestovka sežene dost lidí, kteří jsou ochotni trpět v autobuse nonstop jízdu 30 hodin, tak ať vyšle 2 řidiče o den dřív do Německa osobákem, zaplatí jim tam hotel. Ty odvezeš turisty busem do Německa k hotelu, odpočatí řidiči vyrazí s autobusem do Španělska, ty se vyspíš v hotelu a pak se vrátíš osobákem domu a nemusíš se vůbec potit v Portugalsku. Zpátky by to proběhlo opačně.
Pokud bys ses chtěl přesto do takovéto cesty pustit, tak si uvědom, že v autobuse máš za sebou pořád cca 50 lidí, určitě se tam najde někdo, kdo bude znát předpisy lépe než ty, v případě kontroly se určitě najde nějaký snaživec, který jim plynulou angličtinou popíše, jaký si obětavý řidič, který se již dva dny nepřetržitě střídá za volantem. A to nemluvím o možnostech, že někdo, komu si uvařil slabou kávu, pošle např. SMS na policii a než dojedeš od Rozvadova do Plzně tak tě mají a jdou najisto.
Pochopitelně, že i řidič autobusu může jet na dovolenou autobusem a nepáchá žádný přestupek. Tady jde o to, že 2 nebo 3 řidiči kteří jedou nonstop napříč celou Evropou se nemohou střídat v řízení a dělat denní odpočinky v jedoucím autobuse. Pak si stačí prohlédnout v tachografu, jak dlouho jsou na cestě a jak a kdy řidiči řídili a jak se tam mohli dostat, případně zda náhodou po svojí směně neodpočívají mezi cestujícími v jedoucím autobuse. To pak je samozřejmě špatně a stojí to dost peněz.
Ja nevidim nic zle na tom, ze budu vodici A, B a C
Vodic A a B zoberie bus zo sidla firmy a vystriedaju sa. Ked im skonci pauza, presadnu si na miesta cestujucich a DALEJ uz pokracovat nebudu. Ako vodic dalej pojde len sam vodic C, ktory bude cakat na bus a bude spat napr v hotely. Takto dojdu do ciela.
Co je na tom zle?
Vodic A a B zoberie bus zo sidla firmy a vystriedaju sa. Ked im skonci pauza, presadnu si na miesta cestujucich a DALEJ uz pokracovat nebudu. Ako vodic dalej pojde len sam vodic C, ktory bude cakat na bus a bude spat napr v hotely. Takto dojdu do ciela.
Co je na tom zle?
Hele když už jste u toho, byla by špatně varianta, že na začátku máme 4 odpočaté řidiče, kteří můžou jet. Řidiči A a B vyrazí, odkroutí si svůj režim dvouosádky a až budou vyjetí, převezmou bus řidiči C a D (kteří v buse jedou od začátku, ale pochopitelně neřídí, pouze sedí a čumí) a dojedou do cíle. Po zbytek cesty již řidiči A, B neusednou za volant a po dojezdu na místo všichni budou mít odpočinek. Je tohle špatně? Případně proč?
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
Je to víceméně tak,jak píše jirkaman a rozštípnul to Šedý vlčák...
Ať je v režimu osádky ve voze přítomno buď 2 nebo zmíněných 21 řidičů,pořád budou limitovaní délkou směny v trvání 30ti hodin včetně denního odpočinku.Stačí vzít v úvahu už tu věc,že v případě dvou řidičů,kdy každý z nich využije možnost 10ti hodin řízení zbývá na ostatní činnosti pouze 1 hodina a tudíž naprosto postrádám smysl třetího řidiče.Denní odpočinek musí zahájit po 21 hodinách tak jako tak všichni.
Jak bylo dále napsáno,v případě,že bude třetí(čtvrtý,pátý) řidič čekat někde na trase,kde skončí předchozí dva řidiči,je to samozřejmě možné za předpokladu,že bude mít třetí předtím splněn řádný odpočinek,což v jedoucím vozidle pochopitelně nelze.Podotýkám,že žádný kontrolní orgán po něm nemůže požadovat jakýkoliv doklad o ubytování apod.,není to nikde nařízeno.Nicméně i já pokud tu možnost mám,nechám si orazit např. kolečko s ručním záznamem právě razítkem hotelu,protože při prokazování to přinejmenším "dobře vypadá".I přesto,pokud ho nemám,musí postačovat ruční doplnění činností a kontrolor by toto měl uznat.
Tady se nabízí otázka,díky které toto téma vlastně vzniklo:pokud onen třetí(čtvrtý,pátý) řidič pojede jako běžný pasažér s tím,že až skončí 2 řidiči kteří vyrazili na startu a on se ujme řízení....doplnit si pak může vpodstatě co chce,protože mu nikdo nedokáže,že v onom místě nebyl o 2 dny dřív aby se vyspal někde na hotelu...a věřím,že to takto praktikuje nemálo dopravců(ponechám stranou případné důkladné kontroly všech cestujících po cestě tam včetně např. zápisu do počítače atd.,kdy by např.při zpáteční cestě a další kontrole mohl nastat sakra problém)Hlavně to neberte jako návod k podvodu,jen přikládám svůj náhled na věc....
Ať je v režimu osádky ve voze přítomno buď 2 nebo zmíněných 21 řidičů,pořád budou limitovaní délkou směny v trvání 30ti hodin včetně denního odpočinku.Stačí vzít v úvahu už tu věc,že v případě dvou řidičů,kdy každý z nich využije možnost 10ti hodin řízení zbývá na ostatní činnosti pouze 1 hodina a tudíž naprosto postrádám smysl třetího řidiče.Denní odpočinek musí zahájit po 21 hodinách tak jako tak všichni.
Jak bylo dále napsáno,v případě,že bude třetí(čtvrtý,pátý) řidič čekat někde na trase,kde skončí předchozí dva řidiči,je to samozřejmě možné za předpokladu,že bude mít třetí předtím splněn řádný odpočinek,což v jedoucím vozidle pochopitelně nelze.Podotýkám,že žádný kontrolní orgán po něm nemůže požadovat jakýkoliv doklad o ubytování apod.,není to nikde nařízeno.Nicméně i já pokud tu možnost mám,nechám si orazit např. kolečko s ručním záznamem právě razítkem hotelu,protože při prokazování to přinejmenším "dobře vypadá".I přesto,pokud ho nemám,musí postačovat ruční doplnění činností a kontrolor by toto měl uznat.
Tady se nabízí otázka,díky které toto téma vlastně vzniklo:pokud onen třetí(čtvrtý,pátý) řidič pojede jako běžný pasažér s tím,že až skončí 2 řidiči kteří vyrazili na startu a on se ujme řízení....doplnit si pak může vpodstatě co chce,protože mu nikdo nedokáže,že v onom místě nebyl o 2 dny dřív aby se vyspal někde na hotelu...a věřím,že to takto praktikuje nemálo dopravců(ponechám stranou případné důkladné kontroly všech cestujících po cestě tam včetně např. zápisu do počítače atd.,kdy by např.při zpáteční cestě a další kontrole mohl nastat sakra problém)Hlavně to neberte jako návod k podvodu,jen přikládám svůj náhled na věc....
Za nedoloženou cestu k vozidlu padají opravdu velké sankce. O tuto dobu co se řidič nějakým způsobem dostává k vozidlu si nesmí prodloužit výkon a nesmí to doložit dobou odpočinku a nebo potvrzením. Je to obzvlášť hrubé porušení. Pro Truck Magazín jsem psal o čtyřčlenné osádce autobusu bulharského dopravce. Autobus řídili čtyři řidiči bez zastavení a takto to dopadlo. U nás pokuta pro dopravce do 500 000,- Kč.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů