Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Franta99
Příspěvky: 1
Registrován: ned čer 22, 2014 6:26 pm
Bydliště: Praha

Dovoz staršího stroje a jeho přihlášení

Příspěvek

Zdravím všechny. Nejdřív moje situace: Chci si dovézt ze zahraničí postarší autojeřáb r.v. 1989 a obávám se problémů s přihlášením pro provoz na českých silnicích.
Mám otázku - jak poznám, jestli má autojeřáb schválení způsobilosti typu vozidla? (je to extra doklad, nebo je to v TP?) A proč je větší problém u nás takový stroj přihlásit, pokud už byl odhlášen a nemá značky?

Máte s dovozem takových strojů někdo zkušenosti? Bojím se abych si pak s ním nemohl jenom jezdit po zahradě :)

Díky
pon čer 23, 2014 8:38 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5034
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ahoj a základ je aby jakoliv staré vozidlo mělo vlastní doklady a byly vydané v Eu. Třeba moje Volvo je r.v. 1991 do provozu 93 a odhlášené v Německu 2013 a když jsem ho koupil tak jezdilo příležitostně na krátkodobých značkách bez platné Tk. To je možný v Německu. Takže na pětidenní značky jsem dojel až sem a rovnou na dovozovou TK kde to kupodivu prošlo a s vypsanýma lejstrama jsem šel na registraci a bylo to během tejdne daný na značky jako dovoz Eu. Základ je tedy mít oba doklady- techničáky s odhláškou, kupní smlouvu a zaplacené pojištění u nás a pak by čel přihlásit i veterán.
Je taky pár možných komplikací a to že ne všechny státy píšou homologaci do techničáku a na tom se dá trošku pohořet, ale po velkém pátrání se to dá za úplatu výrobce získat. Ale je to někdy detektivní práce. Takže radši kupovat rozšířenou klasiku která je běžně k dohledání i jinou cestou. Taky vybavení dle vyhlášek ( světla, bezp. štítky atd) je třeba mít na pozoru.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
úte čer 24, 2014 8:17 am

TP
Příspěvky: 1886
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Návěs s speciál s roku 97,musel mět nějakou globální homologaci.Poslal jsem D techničák na stk a naštěsti ji měl,pak nebyl problém.
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
úte čer 24, 2014 6:39 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 9:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

Nevím jak ted,ale v devadesátejch letech jsem se s tím problémem setkal.Známej celník mi poradil že jde v D požádat policii o lustraci podle VIN a čísla motoru,ta vydala glejt že vozidlo není a nebylo nikdy zcizené,hledané či předmětem trestné činnostiaže bylo odhlášeno..K tomu ověrená kupní smlouva a slo to vyclít i přihlásit.Ovšem muselo se od zastoupení ještě doložit technický data a homologace,aby měli podle čeho vypsat techničák a spáchat STK.
TTN
stř čer 25, 2014 4:37 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti