Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4499
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Příspěvek

Líbí se mi jak EU potažmo evropské státy, řeší víkendové pauzy, dumpingové ceny přeprav atd. ale proč si neudělají pořádek ve vlastních řadách? Pod každým druhým návěsem s belgickou značkou je zapřažen kozlík s českou, slovenskou, rumunskou, polskou a bulharskou značkou. Tam by měli začít ozdravovat svoji nemoc, přeplněné parkoviště odpočívajícími řidiči z východních zemí. Je to jako by léčili rakovinu hlavy tím, že uříznou nohu.
Pamatuji, kdy cizinci mohli jezdit ve španělsku u španělské firmy a museli dokázat, že ve Španělsku bydlí, platí za bydlení atd. Teď přijede dodávka z rumunska, nastrkají řidiče ve dvojce do aut a tradá vydělávat peníze. S vidinou bohatého života, se živte jak chcete, naftu si sežeňte jak chcete atd.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
ned zář 14, 2014 8:23 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4499
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Příspěvek

Tak po víkendu stráveném na parkovišti v sousedství několika národů mě napadla ještě jedna věc při pohledu na kempující rumunskou dvojposádku.
EU se zabývá a nařizuje, kolik má mít životního místa slepice v kleci, aby mohla snášet vejce, jak velkou musí mít vepřík ohradu, aby mohl důstojně dožít porážkové velikosti, ale kolik musí mít místa řidič LKW aby mohl důstojně plnit práci řidiče MKD to je nechává klidným.
To že týdny tráví 2 řidiči v kabině kamionu, nikoho nezajímá, to že dopravci jsou schopni narvat do kabiny pomalu 3 lidi, aniž by se znali, je taky nechává klidným. Stačilo by nějaké nařízeníEU, že by řidič musel mít nějaké metry na to aby přežil týden v práci a hned by ubylo východních kempařů po parkovištích západní Evropy.
Jinak jsem si všiml, že se začínají auta kempařů zašívat do všelijakých průmyslových zon, aby nebyli na očích na veřejných parkovištích a nebyli lapeni a pokutování, ale taky jsem si všiml, že například okolo Irunu rostou značky zákaz stání v průmyslové zoně pro camiony a policia munincipál jde po těchto autech jako slepice po flusu.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
ned zář 28, 2014 10:18 am

paprna
Příspěvky: 714
Registrován: stř říj 21, 2009 10:27 am
Bydliště: Morava

Příspěvek

A ty ridice nekdo nuti delat praci ridice? Narazim na prostor kabiny. Pokud vim, tak slepice su tam drzene nedobrovolne, proto aspon ten minimalni prostor. Ten zakaz bych spis videl proto, ze vetsinu ridicu su bordelari. JA kdyz vidim ten bordel nekde u cesty, kde sa da stat ... je to ostuda.
Střídač. Uz nestridam :P
http://www.youtube.com/paprna
ned zář 28, 2014 10:33 am

Uživatelský avatar
Gepas
Příspěvky: 3381
Registrován: pát črc 03, 2009 10:54 pm
Bydliště: skoro Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

paprna: taky by se ti nelíbilo, kdybys musel týden nebo 14 dní bydlet v maličké kabině, kde si ani na postel nesedneš...
Gepasovo - aneb toulky mladého začátečníka po naší oblíbené domovině....
http://www.gepasovo.cz
ned zář 28, 2014 11:00 am

paprna
Příspěvky: 714
Registrován: stř říj 21, 2009 10:27 am
Bydliště: Morava

Příspěvek

Gepas, myslis ted ty slepice? Dyt jo, ja su pro, aby meli chovatele prikazane, jaky minimalni prostor mosa mit, ty slepice samozrejme. Cim vetsi, tym lepsi. Ja bych to nejradsi zakazal, ale to asi neklapne. Ridici su uplne jina sorta.

Ale ted nedavno sem sa ptal kluka na Sk znackach a B navesem. Jake turnusy jezdi. 3+1 a zatym spi v aute, ale uz cosi rikal o tom, ze jim snad zrida nejake provizorni byvani, nejake bunky nebo neco a bude. Vlk sa nazral a koza zostala cela, jak sa rika.
Střídač. Uz nestridam :P
http://www.youtube.com/paprna
ned zář 28, 2014 11:05 am

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

4215
Jo,je to k zamyšlení ten životní prostor.Ale jak píšeš zase se to paradoxně zvrhává v byrokratický a debilní řešení.Takže lidi co o tom nemaj šajn a nakonec ani zájem prvoplánově řeší problém tak,že ve výsledku zase to padající hovno spadne na řidiče-třeba i v ohledu kempování nevinné.Zony se začnou ověšovat zákazy stání(někde v D jsem viděl i dodatečný osazení parkovacích zálivů betonovejma příčkama,aby se nedalo zaparkovat s velkým autem),takže i nezůčastněný chlapi co jí zásobujou budou mít problém třeba když dojedou v noci dřív si prostě u firmy dospat.Zase se budou jebat všichni,dle principu kolektivní viny,a navíc zas ty poslední co by za to mohli.Ve spoustě zon v Německu jsem si všiml,že přímo cíleně nevytváří parkovací místa pro kamiony,nebo je dodatečně blokuje.Kolem skladu a fabrik jsou nákladně budovaný vodní příkopy,umělý pásy mokřin,rybníčky-aby náhodou původně žijící hmyz,čolci,žabky,kačenky a kdoví jaká potvora napřišla zkrátka.A za plotem zpocený nemytý řidiči v rozpálenejch kabinách,nemající se ani důstojně někde vytento.......O nějakým centrálním plácku s nějakou výbavou ani nemluvím.Paradoxně malý,téměř vesnický mikrozony mají těch stání dostatek a nijak je neblokujou.Zona bez nákladní dopravy je o ničem,doprava je vlastně i stěžejní součástí výroby a podnikání.Ale chovají se k ní a k jejim pracovníkum jak k verbeži.A zrovna jak píše kolega o životním prostoru,spíš bych to viděl proč nejsou investoři a projektanti těchto zon vázáni nějakými předpisy a normou.Podle rozlohy,předpokládaný frekvenci dopravy by musela odpovídat počtem stání,případně centrálním parkovištěm se základní výbavou-záchody,sprchy,nějakej bufet......Na nákladech a ůklidu by se museli podílet firmy ze zony-měli by naopak právo zavést systém kontroly aby zde parkovali jen auta co do zony patří-nevím,nějakou kartu od vrátnýho,nejakej systém sms,nebo vrátnýho kontrolujícího doklady.Dokázali zavést spoustu ptákovin a zbytečností,ekologickýho teroru-tak proč je v tomhle směru člověk z dopravy až na posledním místě?
TTN
ned zář 28, 2014 1:16 pm

delivio

Příspěvek

V celé EU se narodil za poslední rok nejmenší počet lidí za posledních 20 let. Podle každoroční ročenky, kterou vydává ČSU je deficit mladší generace vůči starším generacím cca 100 tis osob u ČR ( v mužském pohlaví). Není možné takové propady dorovnat.Řidiči jsou v kabinách dlouhodobě z důvodů zisku. Na přeprava nákladu je v dnešní době tak minimální marže, že je to mnohdy pod náklady. Pak se můžeme ptát proč, mají pořád někteří tendenci se vláčet po EU ( hlavně ti z východu Evropy). Proč to tak neřeší západní konkurenční kolegové, nebo firmy.
Trend bude směřovat zcela jinam a prošli si tím už před lety na západě. Čeká nás to taky a nejde se tomu vyhnout.Sice se to v první fázi doplní řidiči ze zahraničí, ale to bude jen střednědobá záležitost..cca 5-7 let.Pak se to změní na severský,holandský model. Lidi nejsou a nebudou. EU chce cíleně přijat miliony uprchlíků, aby doplnili stav. A ti vás vystřídají....důvod neznalost prostředí a práv,nízká cena na úplně spodní hranici mzdy.

Odlehčí se dopravě povolením gigalinerů v určitých oblastech a zavedením autonomních vozidel (minimálně na rozvoz v podnicích).
Jinak studie o výhodnosti gigalinerů je v D momentálně znovu vytvořena a probírána.Převažují výhody.
Prozatím ale stejně se bude jezdit po západní části EU dokud to není úplně zakázáno a dokud se budou obcházet nové nařízení tak to budou řešit třeba balvany, zákazy stání atd. Vytlačí nás a udělají pro to maximum.Za 4 roky online tachografy a bude to zase těžší, protože vozidla jsou ve velké míře přes operativní financování. Zlepší se dohled.
Zvýší se bankroty,úpadky,nevyplácení mezd a další negativní věci. Získají výhodu menší a akčnější firmy. Přechod k modelu řidič svůj tahač a bude najímán na přepravy.
V ČR je registrováno na dopravu a logistiku více než 40 tis firem...k počtu všech obyvatel ČR to je poměr 1:240 (zdroj ČSU).
Vynechal jsem sociální dopady,demografii,dopady v důchodu, nebo třeba zdravotní hlediska dlouhodobého pobytu ve stísněných prostorech a řadu dalších faktorů.

Už jen doplním, že pokud vytěžujete nějaké území tak musíte počítat s tím, že lidé, kteří na takovém území žijí se budou bránit v počátku všemi možnými prostředky.My jen to území,oblast vytěžujeme.Proto klesá míra tolerance místních k takovému jevu.
ned zář 28, 2014 2:17 pm

paprna
Příspěvky: 714
Registrován: stř říj 21, 2009 10:27 am
Bydliště: Morava

Příspěvek

A pritom je nakladni automobilova doprava nebal bych sa napsat "pateru" cele ekonomiky a jak to vypada vidime vseci.
Střídač. Uz nestridam :P
http://www.youtube.com/paprna
ned zář 28, 2014 3:19 pm

delivio

Příspěvek

vypadá normálně, ale některé anomálie se objevují jen jednosměrně. Nikdy neuvidíte, aby řidiči západních států jezdili a vegetovali týdny a měsíce mimo své území. Generují peníze pro svoji zemi. Pokud možno vývozem.Skandinávce prakticky vůbec neuvidíte v kontinentální Evropě, protože rozloha na které se pohybují je tak rozsáhlá, že nemají vůbec potřebu sem jezdit, až na pár přeprav.
Dispo nebo speditéry jsem měl A,F,DK,Fin,D,N,NL,I a nikdo nikdy direktivně neurčoval dobu, aby řidiče udržel v kabině vozidla.Vše o komunikaci a domluvě.Žádné..já rozhoduji...to nejde...a podobné kreace. Pokud se zeptali jak se daří a řekl jsem, že špatně tak je to zajímalo. Jednou jsem po dojezdu do práce cca 17OOkm mazal zpět. Jejich odpověď..až to budeš mít vše zajištěné napiš. Potřebujeme řidiče v pohodě.Měl jsi to zavolat a nejezdit do práce.

Tohle znali všichni.
Výzkumy ukazují, že spokojení zaměstnanci jsou z dlouhodobého pohledu produktivnější než nešťastní a nespokojení (podle jedné studie o 16 %). Nemají tolik absence jako nespokojení, je u nich menší pravděpodobnost, že opustí firmu, jsou ochotní udělat ledacos nad rámec svých povinností a nadto ještě přitahují do firmy lidi s podobným pracovním zaujetím.

Co to znamená být šťasten v práci? Nemá to být samolibá spokojenost, která evokuje určitou pasivitu. Je to pocit štěstí a spokojenosti, který energizuje, motivuje člověka k zaujetí pro práci na své budoucnosti i budoucnosti firmy, pocit, který probouzí a podporuje iniciativu a angažovanost. Zaměstnanci, kteří vyhovují této definici, se dokáží vyhnout syndromu vyhoření, mají méně absence a méně problémů se zdravím.
zdroj: moderní řízení.ihned.cz 2012

za volantem v zahraničí není takový počet "bezdomovců" jako se rekrutuje ve východoevropské části.Rozhodně se nepodporuje rozvrat sociálních hodnot u osob (řidičů), které mají rodinné zázemí.
Děláme si to sami.Když se s nimi bavím tak nad námi kroutí jen hlavou a tlučou se do čela.

Pak se točí takové pořady
https://www.youtube.com/watch?v=PGV__DVubkI
ned zář 28, 2014 7:03 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4499
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Příspěvek

To Paprna: Nutí, hypotéky, dluhy(exekuce), alimenty,leasingy,hlad.
A až začneš mi psát kdo si ty dluhy dělá, tak ti hned odpovím, že sami lidé. Takže ten problém už začíná někde úplně jinde. A proto s tím nic neuděláme tady na foru. :(
Jinak s těmi buńkami. No to nebude fungovat, a stačí jeden humusák a bude ještě více zlobi mezi řidiči.
A jinak chápu firmy, že nechtějí aby řidiči nocovali u jejich firem. Když vidíte co dokážou někteří z nás(píšu někteří z nás, protože nejen rumuni a bulhaři se dokážou vy.....t vedle auta) Hodně by o tom mohly povídat obsluhy pump na D1-2, ale i po rozhovoru s vrátným v jedné firmě na výrobu ledniček, že řidiči dokázali zdevastovat soc zařízení za týden, jsem musel rezignovat a stydět se sám za sebe. Ale zase by měla EU tlačit na firmy, když dávají práci firmám(z východního bloku) které pro ně jezdí, tak by se měli postarat i o řidiče. Ale zase vidím jak by se to obcházelo, různými toi-toikami a sudy se zelenou plesnivou vodou.
To delivio: To že nebudou lidi, tomu nevěř, Čína má lidí dost, a myslím, že nebude problém je sem do Evropy dostat, takže spoléhat na to že nebudou lidi, bych nesázel.
to TTNandy: Však nějaké řešení by se mělo najít, vždyť ve vedení firem jsou přeci jen schopní dobře placení manageri.(Ale viděl bych to tak nějak jako ty)
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
ned zář 28, 2014 8:00 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

já jen k těm znečištovačům...kdysi sem jizdil po nocích D1, na jedné pumpě Shell sem se pravidelně zastavoval na odskočení, pak si dal kafíčko a tu a tam si dal něco na slinu. Nu a jednoho dne, jak mě zmerčil pumpař před nosem zamkl ovladačem vchod a musím říct, že o mě 100pro věděl. Tož sem se vych.al na nemrzky vedle vchodu. Tak jestli si to ti pumpaři taky nedělaj trochu sami. :lol:
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
ned zář 28, 2014 8:49 pm

cestovatel110
Příspěvky: 445
Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
Bydliště: Mělnicko

Příspěvek

I u nás by se na punpách mělo vybírat za WC,přijede autobus,nic si nekoupěj,a stojí tam fronta.V D jsem jednou naprášil obsluze chlapíka,jdu na záchod,a vidím,jak si ten talířek s drobnýma vysypal do kapsy :roll: ,byl to Slovenský řidič,o to větší hanba mi byla,jak nás krajan reprezentoval :oops:
ned zář 28, 2014 11:25 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

Mno jo,zase se nemůžete divit,to už je lidská nátura.Pokud člověk není totální opice nevychovaná a jde po super uklizený a upravený ulici,přijde mu divný a blbý zahodit papírek od bombonu na zem......ale pokud někde šlape bordelem a hovnama,řekne si že to ten papír nevytrhne.Je to uzavřenej kruh,člověk v bordelu-člověk dělající bordel.Ty zájezdy jsou pro pumpaře pohroma,sám jsem to kdysi viděl na Cínovci kde jsme jezdili na stavbě nový silnice.Jedli jsme v restauraci u velký pumpy LUKOIL.Pravidelně ve stejnej čas zde stavělo několik velkých autobusů plných lakomejch Japonců,který si nekopili u pumpy ani kafe.Zřejmně cestovka z Prahy,která pro ně pořádala zájezdy do Dráždan.Autobusy vybavený WC,ale vychcaný pražáci přece nebudou měnit náplně,tak je pravidelně vyvrhli tam,a fronta nekolik desítek metrů až ven.Tak se taky nasrali a nechali uklízečku aby si za to vybírala.Potvrdila nám,že opravdu platí slova slavné letité hajzlbabky z Pražskýho hradu,že největší dobytci nejsou lidi z východu,ale právě příslušníci tohoto supertechnickýho národa. :D
Já někdy v Německu v noci když zastavím na dálnici,jdu ze zoufalství radši na ženskej záchod,ale někdy to tam není o moc lepší-a je to vyložěně ,,ženskej" bordel.
A parkoviště u nás-těch pár co z pohodlnosti nezavřeli.......?Vono když na parkoviště nedáš ani odpadák,tak se nediv že hovado hodí bordel oknem ven.Kdo zná třeba parkoviště na Šebíku,na německý straně-odpadák každejch deset metrů,a po obou stranách,pravidelně vysypávaný.A jak pěkně chlapi šouraj pantofle a bordel nikdo nedělá,i blb by se styděl vyhodit něco z okna před kolegou.Když je snaha z jedný strany,přijde dobrá vůle i z tý opačný.Ještě by naškodilo pár Toitoek.A na naší straně-korupce činovníků z okresních zpráv silnic v devadesátejch letech způsobila,že si ve vlastním státě,za vlastní nemalý daně,mýta atd.,nemáte ani KDE zastavit a pochcat kolo.Všude zabraný Vietnamcema,kdejakou boudou s kadeřnictvím,bufetem atd.Natož nějaký spaní......Zastavíš a už je u tebe navoněnej pingl,šišlavej kšeftman z chatrče,uječená semetryka a vyháněj tě jak prašivýho psa.Měli by si udělat pořádek z ministerstva dopravy,a prošetřit tyhle pochybný pronájmy a prodeje parkovišt na státních pozemcích u státních silnic,a jejich nezákoný blokování například šikovně zaparkovanýma vietnamskýma vrakama aut.
TTN
TTN
pát říj 03, 2014 11:21 am

rochuss
Příspěvky: 96
Registrován: pát úno 07, 2014 7:14 am
Bydliště: Budweis

Příspěvek

Taky pokud se nemýlím tak má mít řidič ve dvaceti po sobě jdoucích týdnech 47 pracovních hodin v průměru(to je jízda,nakládky,vykládky,údržba,nevím zda do toho patří i čekačky).A který řidič to tak má?Spíš má každý z nás tak 57-67hodin.Já osobně nejsem unavený jestli jedu za den 8,5 nebo 9,5hod. jak se dohaduju s policajtama,ale z těch každodenních 13-15hodinových honiček. A na naši profesi se vztahuje to samé jako na jiné,jenže to nikdo nekontroluje,snad by to měly kontrolovat inspektoráty práce v příslušných zemích.
pát říj 03, 2014 12:15 pm

cestovatel110
Příspěvky: 445
Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
Bydliště: Mělnicko

Příspěvek

dobře napsáno,však co se říkalo,až budem v unii,pak až budem v šengenu,šoféři nebudou,platy se sjednotěj,a co se změnilo,kulový :roll:
pát říj 03, 2014 9:20 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů