Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Po maximálně šesti "výkonech" musíš udělat "víkendovou" pausu a po ní můžeš zase jet i když se nepřehoupnul týden. Podmínka je vejít se v kalendářním týdnu do 90hod. řízení/14dní a 56hod. řízení/týden. Od rozjetí se po "víkendové" zase můžeš odjet maximálně šest "výkonů" a tak dokola.Není tím pádem daná maximální hranice šest výkonů za kalendářní týden. Prakticky jich můžeš odjet víc, pokud dodržíš napsané podmínky.
Ty Sibr v tomhle maš asi pravdu. Ale zaskočil jsi mě, protože jsem si myslel ,jak ctím AETR, ale tady jsem ho porušoval.
No nic, to co jsem psal před tím, tak jsem to vždy dělal, při policejních, celních, BAG kontrolách nikdy nic neřekli, vše vždy OK.
Musíš uznat, že při 60 h výkonu by jsme nic neudělali a mnohdy by jsme dělali víkendovou pauzu už ve čtvrtek, tak to fakt ne.
No nic, to co jsem psal před tím, tak jsem to vždy dělal, při policejních, celních, BAG kontrolách nikdy nic neřekli, vše vždy OK.
Musíš uznat, že při 60 h výkonu by jsme nic neudělali a mnohdy by jsme dělali víkendovou pauzu už ve čtvrtek, tak to fakt ne.
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
Krocan
Už o stránku před jsem psala, že TDO ("víkendovka") se nedělá po maximálně šesti "výkonech", ale po šesti 24hodinových časových úsecích. Protože pokud někdo jezdí "jen" kolem komína a jeho plovoucí den bude mít např. jen 20 hodin, může v šesti 24hod. časových úsecích klidně zvládnout 7 "výkonů".
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: sob srp 06, 2011 11:29 pm
- Bydliště: SVĚT
Šedý vlčák
"Týdenní doba odpočinku.....Nejpozději po uplynutí šesti 24hodinových časových úseků (plovoucích dnů) od skončení předchozí týdenní doby odpočinku musí začít týdenní doba odpočinku....."to co se píše dál není pro moje vysvětlení podstatné a citace pochází z knížky Pracovní režim a pracovní doba řidiče 3. vydání od Vogel Media busines ze září 2011 ze strany 22. Knížku jsem uzmul v autoškole při školení. Mám minimálně čtyři exempláře AETRu. Druhý, který jsem teď vytáhl z kastlíku je od Systemconsult Machačka,další pro tuto chvíli tahat nebudu. Myslí se den "plovoucí" a ne časový, jak si ho představuješ Ty (tedy Tvých 6x24h.=144h.). A pokud je to "den plovoucí", vyplívá z toho, že musí být dlouhý maximálně 24hodin, může být ale kratší. Rozsoudit by to mohl nejlépe TAGRA či jiný vyhodnocovací program a Tvoje (nejlépe) karta s najetými více než šesti výkony od poslední víkendovky "kolem komína". Já jsem o své pravdě skálopevně přesvědčen i když jsi mě na chvilku zviklala.
Pro trucker911: na Tvoji otázku nelze odpovědět tak, jak bys si představoval, nejde říci: skončíš v sobotu v 8hodin večer To záleží na tom,jak se bude Tvoje ježdění odvíjet po pause.
Pro mě je AETR koníček, je vlastně jednoduchý, ale stejně mě (teď už málokdy) něco zarazí a tápu.....TEĎ, TEĎ, TEĎ Teď jsem našel velký rozpor mezi "Machačkou" a "Vogelem". Machačka píše, že počet denních dob řízení v týdnu není omezen, pokud splníme podmínku "natočit" víkendovou pausu po maximálně 6 denních dobách řízení (plovoucích dnech) a vejdeme se do 56h. jízdy/týden a 90h. jízdy/14dnů. A Vogel píše: V jednom kalendářním týdnu může být šest denních dob řízení.A nic víc nepíše......Takže jsem teď v průbehu psaní dostal teda pecku jak hrom. Až bude chuť zavolám zase p. Machačkovi, co on na to
Chtěl jsem sem vepsat zásady ježdění podle 561/2006, POLOPATICKÝ AETR. Ale to odhalení rozporu mě fakt dostalo. Takže až pořádně projdu Vogela,zkonzultuju to s Machačkou a pak teprve budu psát sem.
Pro trucker911: na Tvoji otázku nelze odpovědět tak, jak bys si představoval, nejde říci: skončíš v sobotu v 8hodin večer To záleží na tom,jak se bude Tvoje ježdění odvíjet po pause.
Pro mě je AETR koníček, je vlastně jednoduchý, ale stejně mě (teď už málokdy) něco zarazí a tápu.....TEĎ, TEĎ, TEĎ Teď jsem našel velký rozpor mezi "Machačkou" a "Vogelem". Machačka píše, že počet denních dob řízení v týdnu není omezen, pokud splníme podmínku "natočit" víkendovou pausu po maximálně 6 denních dobách řízení (plovoucích dnech) a vejdeme se do 56h. jízdy/týden a 90h. jízdy/14dnů. A Vogel píše: V jednom kalendářním týdnu může být šest denních dob řízení.A nic víc nepíše......Takže jsem teď v průbehu psaní dostal teda pecku jak hrom. Až bude chuť zavolám zase p. Machačkovi, co on na to
Chtěl jsem sem vepsat zásady ježdění podle 561/2006, POLOPATICKÝ AETR. Ale to odhalení rozporu mě fakt dostalo. Takže až pořádně projdu Vogela,zkonzultuju to s Machačkou a pak teprve budu psát sem.
Krocan: když už je to tvůj koníček tak si vem nařízení 561/2006 a ne nějaký knížky, a zjistíš že se tam o nějakém plovoucím dni nehovoří.
Týdenní doba odpočinku musí začít nejpozději po uplynutí šesti 24hodinových časových úseků od skončení předchozí týdenní doby odpočinku
Nic víc se tam k tomu nehovoří.
Týdenní doba odpočinku musí začít nejpozději po uplynutí šesti 24hodinových časových úseků od skončení předchozí týdenní doby odpočinku
Nic víc se tam k tomu nehovoří.
Časový úsek 24 hodin – je charakterizován jako tzv. plovoucí den. Představuje časový úsek:
• od skončení jedné denní doby odpočinku do skončení následující denní doby odpočinku
• od skončení týdenní denní doby odpočinku do skončení následující první denní doby odpočinku
• od skončení denní doby odpočinku do proběhnutí prvních 11, případně 9 hodin následujícího týdenního odpočinku.
Plovoucí den obsahuje denní dobu řízení a denní dobu odpočinku. Plovoucí dny se obecně nekryjí s kalendářními dny. Může začít v jednom kalendářním dni a pokračovat do dalšího kalendářního dnu.
• od skončení jedné denní doby odpočinku do skončení následující denní doby odpočinku
• od skončení týdenní denní doby odpočinku do skončení následující první denní doby odpočinku
• od skončení denní doby odpočinku do proběhnutí prvních 11, případně 9 hodin následujícího týdenního odpočinku.
Plovoucí den obsahuje denní dobu řízení a denní dobu odpočinku. Plovoucí dny se obecně nekryjí s kalendářními dny. Může začít v jednom kalendářním dni a pokračovat do dalšího kalendářního dnu.
Posa
Ta knížka od Machačky má název: Nařízení 561/2006, 3821/85, a AETR do kabiny 2.vydání 2007. Název knihy od Vogela jsem psal, název kapitoly, ve které jsem čerpal je: PRACOVNÍ REŽIM ŘIDIČE PODLE NAŘÍZENÍ (ES) Č. 561/2006. A vyhrabal jsem ještě třetí brožuru od Česmadu z roku 2007 s názvem: Pracovní režimy řidičů v silniční dopravě po vstupu do EU, k 1.5.2006, 1.1.2007 a 11.4.2007. Tam jsem našel vyjádření stejné jako tvrdíš Ty a Šedý vlk....
Tak mi prosím dej odkaz na Tvůj zdroj, předpokládám že to budou stránky MV nebo MD tamní podání by mělo být "neprůstřelné". No udělal jsem se do vyřešení nešťastným...
Tak mi prosím dej odkaz na Tvůj zdroj, předpokládám že to budou stránky MV nebo MD tamní podání by mělo být "neprůstřelné". No udělal jsem se do vyřešení nešťastným...
Tak jsem našel tohle http://soubory.proridice.eu/aetr_narize ... 1_2006.pdf ,tam opravdu nic o plovoucím dnu není. Jak jsem psal, až budu mít čas a náladu, zkontaktuju toho Machačku, s tím jsem už kdysi kvůli něčemu mluvil a i toho Vogela a zeptám se jich, kde to vzali. Machačka má přitom Školící středisko v Pardubicích a ten Vogel je učební pomůcka v Autoškole v Nové Pace.
Tak díky posa. já jsem z toho fakt hotovej, to je jako by Ti holka na čtvrtým rande řekla, že je kluk
Tak díky posa. já jsem z toho fakt hotovej, to je jako by Ti holka na čtvrtým rande řekla, že je kluk
Už tady Tacho odpovídal ohledně knížky od Vogel media http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php? ... &start=210 a o pár stran dál máš odpovědˇ na kvalitu CD pro autoškoly od Systemconsult
šedý vlčák- TDO ("víkendovka") se nedělá po maximálně šesti "výkonech", ale po šesti 24hodinových časových úsecích. Protože pokud někdo jezdí "jen" kolem komína a jeho plovoucí den bude mít např. jen 20 hodin, může v šesti 24hod. časových úsecích klidně zvládnout 7 "výkonů".
24h čas.úsek=plovoucí den=výkon+pauza=nemůžeš zvládnout 7¨výkonů,jedině uělat 24h pauzu=ztdo,pak jich můžeš udělat v kalendářním týdnu víc pokud za posledních 14dní nepřekročíš 90h jízdy
24h čas.úsek=plovoucí den=výkon+pauza=nemůžeš zvládnout 7¨výkonů,jedině uělat 24h pauzu=ztdo,pak jich můžeš udělat v kalendářním týdnu víc pokud za posledních 14dní nepřekročíš 90h jízdy
Hoši hoši, vy už se do toho nějak motáte. Jdi v pondělí do práce, v noci se vyspi a pokračuj tak celý týden. V pátek skonči, když to nevyjde, tak v sobotu a nemusíš řešit plovoucí den.
Kdyby jsme byli slušní a uvědomnělí, tak by jsme žádný AETR řešit nemuseli. Stejně v jiných koutách světa se dle AETR nejezdí a taky to funguje.
Kdyby jsme byli slušní a uvědomnělí, tak by jsme žádný AETR řešit nemuseli. Stejně v jiných koutách světa se dle AETR nejezdí a taky to funguje.
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
Struna
jasně se píše-24h časový úsek,ale může být i kratší,v 1h začnu a v 10h to zapíchnu,tj 9hvýkon,+11h pauza=20h=1 čas.úsek
6*24=144, takže po 144 hodinách musí být TDO, to znamená, když budu mít plovoucí den pořád 20 hodin, tak 6*20=120 a ještě mám 24 hodin k dobru. To mi nikdo nevymluví.
6*24=144, takže po 144 hodinách musí být TDO, to znamená, když budu mít plovoucí den pořád 20 hodin, tak 6*20=120 a ještě mám 24 hodin k dobru. To mi nikdo nevymluví.
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: sob srp 06, 2011 11:29 pm
- Bydliště: SVĚT
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 hostů