Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Zdravím,
měl bych jeden dotaz ke kolečkům, zda to takto dělám správně. Každý týden začínám tím, že v pondělí vyjíždím hned po půlnoci na Slovensko. Můj postup:
V pondělí po půlnoci (0:10) vložím kolečko.
V pondělí odpoledne po té co zastavím na 9h denní odpočinek tam vložím kolečko nové (druhé). Udělám pauzu a většinou po půlnoci v úterý vyjíždím.
V úterý dopoledne dojedu domů (11:25), kolečko vyndám.
Ale protože bylo použito dva dny (pondělí a úterý), tak vypíšu třetí kolečko kde proškrtám spz, kilometry a napisu jen datum, jméno a místo. Na kolečko zezadu proškrtnu postýlku od 11:30 do půlnoci.
Středa nové kolečko s proškrtnutím postýlky do času odjezdu.
Pokud to zde bylo, tak se omlouvám, ale nikde jsem se k tomu neprohledal
Díky za Vaše rady.
měl bych jeden dotaz ke kolečkům, zda to takto dělám správně. Každý týden začínám tím, že v pondělí vyjíždím hned po půlnoci na Slovensko. Můj postup:
V pondělí po půlnoci (0:10) vložím kolečko.
V pondělí odpoledne po té co zastavím na 9h denní odpočinek tam vložím kolečko nové (druhé). Udělám pauzu a většinou po půlnoci v úterý vyjíždím.
V úterý dopoledne dojedu domů (11:25), kolečko vyndám.
Ale protože bylo použito dva dny (pondělí a úterý), tak vypíšu třetí kolečko kde proškrtám spz, kilometry a napisu jen datum, jméno a místo. Na kolečko zezadu proškrtnu postýlku od 11:30 do půlnoci.
Středa nové kolečko s proškrtnutím postýlky do času odjezdu.
Pokud to zde bylo, tak se omlouvám, ale nikde jsem se k tomu neprohledal
Díky za Vaše rady.
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
Hagrid_cZ
Než vyjedeš v to pondělí po půlnoci - TDO mas vykázané jak? Máš proškrtané kolečka nebo Potvrzení o činnostech?
Tak jak to děláš je trošku nezvyklé, ale není to v rozporu s Nařízeními.
Nejideálnější je, aby ti tachograf psal pouze směnu ("výkon") a DDO aby sis proškrtával zezadu. Myslím tim to pondělí odpoledne. Po dojetí si vytáhneš kolečko, ukončíš ho a zezadu proškrtneš odpočinek do pulnoci. V úterý po půlnoci jak budeš vyjíždět, vložíš nové kolečko......pak už to děláš dobře.
Tak jak to děláš je trošku nezvyklé, ale není to v rozporu s Nařízeními.
Nejideálnější je, aby ti tachograf psal pouze směnu ("výkon") a DDO aby sis proškrtával zezadu. Myslím tim to pondělí odpoledne. Po dojetí si vytáhneš kolečko, ukončíš ho a zezadu proškrtneš odpočinek do pulnoci. V úterý po půlnoci jak budeš vyjíždět, vložíš nové kolečko......pak už to děláš dobře.
Než vyjedu mám TDO prokázané potvrzením.
To jak píšeš, vyndat kolečko po dojetí a na dobu DDO nechat prázdný tachograf by pro mě bylo ideální, ale měl jsem za to že v době kdy se DDO provádí na cestě v autě, tak nesmí tachograf zůstat prázdný. Pokud to tak není, tak si hrozně rád jen proškrtnu postýlku mezi výkonem a budu mít vždy kolečko jen na jeden den s jedním datem.
Takže i v případě spaní v autě můžu proškrtávat kolečka?
To jak píšeš, vyndat kolečko po dojetí a na dobu DDO nechat prázdný tachograf by pro mě bylo ideální, ale měl jsem za to že v době kdy se DDO provádí na cestě v autě, tak nesmí tachograf zůstat prázdný. Pokud to tak není, tak si hrozně rád jen proškrtnu postýlku mezi výkonem a budu mít vždy kolečko jen na jeden den s jedním datem.
Takže i v případě spaní v autě můžu proškrtávat kolečka?
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
Zkracování a nahrazování týdenní doby odpočinku
Ahoi jezdim s kolegou ve dvoj posadce a oba nejsme zatim tak zkušení a znalí ohledně 561 do uplnych detailů a když se kdekoliv zeptame kolegů kdekoliv každý nám tvrdí něco jiného. Otazka tedy zní: zkrátíme-li TDO např. o 10 hod. kolik se musí nahradit do 3 následujících TDO hodin? Zakon říká ze se ma nahrazovat odpovídající čas, tzn. tedy těch 10 hod. čili 10+45=55, je to tak? Ptám se proto že jsme se setkali s informací od člověka co tvrdí že zákon má nastudovanej, že pokud TDO zkrátím byť jen o 1 hod. v našem případě 10 můžeme při nahrazování přičíst jeden celý den tedy 24 hod. což by bylo 24+45=69 hod. Přijde mi to jako pitomost ale když nevím zeptám se aby nebyl někde problém a navíc abysme se zbytečně neokradli o svůj čas. A ano vím že nahrazení lze přičíst i k DO ale na žádost je zaměstnavatel povinen vyhovět na trvání řidiče aby nahrazování bylo připojeno k TDO. Jak to tedy je?
EDIT: oprava chyb
EDIT: oprava chyb
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
HorrA
Ještě bych upřesnila, že co se týká náhrady, tak ji můžeš připojit k jakémukoliv odpočinku v trvání nejméně 9h, takže to může být 9+10náhrada, 11+10, 24+10 nebo 45+10. Mysli na to, že nejprve se vždy počítá odpočinek a pak teprve se počítá náhrada. Nikdy to nesmí být naopak!!!
..program na vyhodnocovani dat to pozna tu treba zrovna 9+10 nahradu ? Nebo je lepsi si nekam napsat datum, abych mel pro jistotu neco v ruce kdyby nahodou ne? Dik..
Doplneni : v pripade, ze udelam nahradu k pauze 9+10, tak se mi pocita pauza jen tech 9, nebo se to da brat jako nahrada 10, i jako pauza 11 hodin? To asi ne, ze ne .. Dekuju
Doplneni : v pripade, ze udelam nahradu k pauze 9+10, tak se mi pocita pauza jen tech 9, nebo se to da brat jako nahrada 10, i jako pauza 11 hodin? To asi ne, ze ne .. Dekuju
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
pučanges
pokud udelas 9+10nahradu, tak mas zkracenou DDO plus nahradu. Nebo to muzes brat jako 11h, ale bez nahrady! Nejde oboji, musis si vybrat.
Program na vyhodnoceni dat, pokud zjisti, ze mezi dvema TDO nemas prekrocene zkracene DDO, tak ti to spocita i jako nahradu. Pokud nee, je dobre si nekde poznacit, kdy jsi nahradu udelat. Je to pro klid tve duse. Vyhodnocovaci programy nejsou bezchybne.
Program na vyhodnoceni dat, pokud zjisti, ze mezi dvema TDO nemas prekrocene zkracene DDO, tak ti to spocita i jako nahradu. Pokud nee, je dobre si nekde poznacit, kdy jsi nahradu udelat. Je to pro klid tve duse. Vyhodnocovaci programy nejsou bezchybne.
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
- Bydliště: Plzeň
Poradí mně někdo jak správně rozdělit tydenní dobu odpočinku. není mně jasné jak to správně nahradit. Udělám 30h takže mně bude zbývat nahradit 15h a to co nevím je zda v tom může být zahrnuta i denní doba odpočinku tzn. stačí mně např. v týdnu udělat DDO 15h a mám doplňen víkend. Když přeci dělám plnou TDO tak v tom je i poslední DDO, ale jak je s dělením právě nevím. Díky
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
rudolf diesel
Pokud uděláš zkrácenou TDO 30h, musíš nahradit 15h. Náhrada musí být vkuse a musí být připojena k jakémukoliv odpočinku v trvání nejméně 9h. Takže můžeš udělat 9+15, 11+15, 24+15 nebo 45+15. Náhradu musíš stihnout udělat nejpozději do konce třetího týdne od týdne, kdy jsi zkrátil.
Tady řešíte AETR (561) nebo jak to napsat, ale poslední dobou je to jak na divokém západě. ADR cisterny už "létají" 90 km/hod o kusových ani nemluvím, a poslední dobou jen slyším jel jsem 5.15hod, denní výkon 17,5 hod, denní jízda 10.45hod, nebylo parkoviště. Na parkovišti dojdu ke zpovědi ke kolegům, ti mi dají rozhřešní, že to je O.K. a jen se musím modlit, aby mě měsíc nechytli(policie, BAG) Při nejhorším udělat výtisk, že nebylo parkoviště. A ani se nedivím, v noci policajta nepotkáte, přes den to je výhra v loterii, protože mají jiné starosti. A když už vás chytí, tak jste v očích majitele dopravy debil, že jste se nechal chytit. Rád to za vás zaplatí, protože ví, že mu příští půlrok neutečete, protože tolik peněz nemáte na zaplacení té pokuty. Myslím, že situace se nezmění, do té doby, než dojdou peníze pro chudáky migranty.
Možná jsem to měl dát do jiného vlákna, ale když vidím, jak se každý bojí a řeší detaily, tak jsem musel.
Možná jsem to měl dát do jiného vlákna, ale když vidím, jak se každý bojí a řeší detaily, tak jsem musel.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů