Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
- Horny
- Příspěvky: 649
- Registrován: čtv bře 27, 2008 11:46 am
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Pokud to tak doopravdy je jak říkáš, tak je to docela nesmyslná pakárna.
Příklad 1: Když pojedu nějakou dálku, odjedu 9 hodin + 45 m pauza + 11 hodin spánek = 20 h 45 m, tak můžu začít novou směnu až mi doběhne doba do 24h?
TZN. že bych vlastně nedělal spánek 11, ale musel bych mít 14 h 15 minut, abych mohl znovu vyrazit?
Příklad 2: Podobnej jako první s tím, že po odpočinku dojížím zbytek trasy třeba 3 hodiny do cíle. Na nakládce mi řeknou, že to neni připravený a, že to bude k naložení za 12 hodin (třeba z důvodu chybějícího svozu), takže se rozhodnu udělat další denní odpočínek, abych pak mohl po nakládce jet 9 hodin. A ejhle 3+12=15 takže do 24 hodinovýho cyklu mě zbývá ještě 9 hodin, takže bych nemohl vlastně najet ani na nakládku.... nebo mohl a ta pauza by se mi nepočítala? Tomuhle fakt nerozumím.
Jestli píšu bláboly tak mě opravte, ale mám z toho teď docela zamotanou hlavu.
Příklad 1: Když pojedu nějakou dálku, odjedu 9 hodin + 45 m pauza + 11 hodin spánek = 20 h 45 m, tak můžu začít novou směnu až mi doběhne doba do 24h?
TZN. že bych vlastně nedělal spánek 11, ale musel bych mít 14 h 15 minut, abych mohl znovu vyrazit?
Příklad 2: Podobnej jako první s tím, že po odpočinku dojížím zbytek trasy třeba 3 hodiny do cíle. Na nakládce mi řeknou, že to neni připravený a, že to bude k naložení za 12 hodin (třeba z důvodu chybějícího svozu), takže se rozhodnu udělat další denní odpočínek, abych pak mohl po nakládce jet 9 hodin. A ejhle 3+12=15 takže do 24 hodinovýho cyklu mě zbývá ještě 9 hodin, takže bych nemohl vlastně najet ani na nakládku.... nebo mohl a ta pauza by se mi nepočítala? Tomuhle fakt nerozumím.
Jestli píšu bláboly tak mě opravte, ale mám z toho teď docela zamotanou hlavu.
Naposledy upravil(a) Horny dne pon kvě 19, 2008 10:45 pm, celkem upraveno 1 x.
povinna doba odpocinku je 11hodin,po ni muzes zacit novou smenu
http://www.autoskolamusil.cz/download/aetr.pdf
http://www.autoskolamusil.cz/download/aetr.pdf
Cim vic o tom clovek premysli, tim vic se do toho zamota. Ja uz bych to zas tak neresil. Jsem taky novacek a docela dlouho jsem se tomu venoval a studoval to.bobek píše:Já si nemyslím že během plovoucího dne,tj.24hod cyklu můžeš použít dvě kolečka. A během 24hod cyklu můžeš mít jen 9nebo 10hod jízdy.(myslím maximum) a musíš se tam vejít s denním odpočinkem. To že to stihneš vše dřív než uběhne 24hod.cykl tě neopravnuje začít dřív nový 24hod cyklus. O pár řádku je odkaz na stránky,kde jsou režimy rozepsány a tam je řazen denní odpočinek až na konec 24hod cyklu. To co jsi uspořil tím že jsi jel kratší dobu je bráno jako dopočet do 24hod cyklu. Zkus si ty stránky projít.
V ty prirucce, co jsem sem daval link, pisou, ze "plouvouci den" ma 24 hod, ale to je pouze ta nejkrajnejsi varianta. Sice to tam nepisou, ale "plovouci den" muze mit i min nez 24h. Rozhodujici pro me je to, ze v AETRu, resp. narizeni Rady (ES) č. 561/2006 je psano, ze denni doba rizeni je definovana jako celkova doba rizeni mezi dvema dennimi dobami odpocinku nebo mezi denni a tydenni dobou odpocinku, atd.
Priklad: Vyjedu v 0:00 => pojedu 10 hodin jizdy + 1,5 hod prestavky v rizeni => v 11:30 zacnu delat zkraceny 9 hodin odpocinek => ve 20:30, tj. 20,5 hod. od vyjeti (zacatku plovouciho dne), muzu jet dal => zacina mi novy plouvouci den. Rozhodujici je nemit vic nez 9(10) hodin rizeni mezi dvema dennimi dobami odpocinku a nejpozdeji do 24hodin od konce predchozi doby odpocinku dokoncit dalsi denni odpocinek 9(11) hod. Pokud se pletu, tak me prosim opravte.
- Horny
- Příspěvky: 649
- Registrován: čtv bře 27, 2008 11:46 am
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Jo ještě jsem si teď vzpoměl. Jak to je u dvoučlenný osádky. Hodiny mi jsou jasný, ale co se týče přestávek při střídání, tak jsem se dohadoval s dědou, páč každej z nás si myslí, že má pravdu.
Jedná se o toto:
Dvoučlenná osádka, jeden odjede 4,5 a jdou se střídat, sedne za volant druhej na 4,5 h, přijde další střídání. A teď děda tvrdí, že se jenom prohodí a zase valí dál, protože ten druhej 4,5 hodiny seděl na sedadle spolujezdce. Já tvrdím, že musí udělat 45 min pauzu, protože i když seděl ten druhej na sedadle spolujezdce, tak se to nepočítá do pauzy...
Otázka tedy je, musí dělat dvoučlenná osádka pauzu při každym střídání nebo při každym druhym střídání a nebo nemusí dělat pauzu při střídání vůbec?
Jedná se o toto:
Dvoučlenná osádka, jeden odjede 4,5 a jdou se střídat, sedne za volant druhej na 4,5 h, přijde další střídání. A teď děda tvrdí, že se jenom prohodí a zase valí dál, protože ten druhej 4,5 hodiny seděl na sedadle spolujezdce. Já tvrdím, že musí udělat 45 min pauzu, protože i když seděl ten druhej na sedadle spolujezdce, tak se to nepočítá do pauzy...
Otázka tedy je, musí dělat dvoučlenná osádka pauzu při každym střídání nebo při každym druhym střídání a nebo nemusí dělat pauzu při střídání vůbec?
-
- Příspěvky: 4115
- Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
- Bydliště: Budilov
- Kontaktovat uživatele:
mam pocit, že ve dvojce se jede 4+4+4+4 a pak pauza která je jiná než když jedeš sám
Naposledy upravil(a) mates dne úte kvě 20, 2008 7:16 pm, celkem upraveno 1 x.
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
- Horny
- Příspěvky: 649
- Registrován: čtv bře 27, 2008 11:46 am
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Matesi, tohle byl starej AETR, většina věcí z něj už je nějak pozměněna.
Zkrácení odpočinku může být 3x týdně na 9 hodin a už se nemusí nahrazovat.
Rozdělení odpočinku může být pouze systémem 3 + 9 hodin, nikdy opačně.
A bezpečnostní přestávka se může rozdělit také pouze systémem 15 min + 30 min, nikdy opačně.
Dneska už 8 hodin odpočinku pro dva řidiče neexistuje. Minimum je 9 během 30 hodin, tzn., že výkon ve dvou max. 21 hodin.
Zkrácení odpočinku může být 3x týdně na 9 hodin a už se nemusí nahrazovat.
Rozdělení odpočinku může být pouze systémem 3 + 9 hodin, nikdy opačně.
A bezpečnostní přestávka se může rozdělit také pouze systémem 15 min + 30 min, nikdy opačně.
Dneska už 8 hodin odpočinku pro dva řidiče neexistuje. Minimum je 9 během 30 hodin, tzn., že výkon ve dvou max. 21 hodin.
-
- Příspěvky: 4115
- Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
- Bydliště: Budilov
- Kontaktovat uživatele:
ježíš promiň já se přehmátl v kompu, smažu to , někde mam novej, ale mam v tom bordel jak vidno
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
-
- Příspěvky: 4115
- Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
- Bydliště: Budilov
- Kontaktovat uživatele:
http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php? ... &start=105
http://www.autoskolamusil.cz/download/aetr.pdf
http://www.autoskolamusil.cz/download/aetr.pdf
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
Myslim si to dobre ?
kdyz vyjedu v 7 tak musim zacit delat prestavky v 11,30
kdyz vyjedu v 7 a od 9 do 10 budu stat s tachografem prepnutym na postel a nebudu to pouzivat jako prvni cast prestavky , muzu zacit delat pauzu ne v 11,30 ale v 12,30 , pak udelat 45min a jet zase 4,5h pak uz jen na pivo
jde mi o to oddaleni zacatku pauzy o vyjimecnou prestavku nad 20 min.
kdyz vyjedu v 7 tak musim zacit delat prestavky v 11,30
kdyz vyjedu v 7 a od 9 do 10 budu stat s tachografem prepnutym na postel a nebudu to pouzivat jako prvni cast prestavky , muzu zacit delat pauzu ne v 11,30 ale v 12,30 , pak udelat 45min a jet zase 4,5h pak uz jen na pivo
jde mi o to oddaleni zacatku pauzy o vyjimecnou prestavku nad 20 min.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 hostů