Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mysak Veverka
Příspěvky: 227
Registrován: ned bře 16, 2008 8:10 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvek

jog!n píše:Mě by spíš zajímalo. Slyšel jsem že pro řidiče sklápěčky platí jiny aetr? co je na tom pravdy. jen sem to slyšel že když jezdiš kolem komin atak prej nejsou tak prisne prestavky bo co.
Je to všude stejný.Pletěj pravidla pro Tebe jako pro mě.A jestli někdo chce ty nový papíry místo žlutejch koleček mile rád mu je pošlu na meila.PDF i to druhy.Nevim koncovku.Ale jenom doplníš políčka a vytiskneš.Pohoda.mysak.veverka@seznam.cz.Je to asi ve 12ti jazycích
čtv dub 24, 2008 9:05 pm

Uživatelský avatar
Irys
Příspěvky: 1786
Registrován: ned dub 06, 2008 1:47 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

K Potvrzení o nečinnosti: tady je odkaz na stránku, kde formulář najdete - dole jsou různé jazykové verze (cs je čeština a sk je slovenština)
http://ec.europa.eu/transport/road/poli ... orm_en.htm
Rozdíl oproti žlutému kolečku je hlavně v tom, že originál musí mít u sebe řidič a kopii téhož musí uchovávat firma pro případ, že kontrolní orgány požádají o zaslání kopie faxem - je to proto, aby si to řidiči nevyráběli sami na cestě podle potřeby. Všechno kromě razítka a podpisů musí být vyplněno v počítači nebo na stroji a kopie se pořizuje teprve když je originál opatřen podpisy.
K tomu "kdo to vyžaduje" - Poláci kolegovi neuznali žluté a chtěli výhradně toto. Jeli jsme spolu, mám to z první ruky.
pát dub 25, 2008 12:40 pm

bobek
Příspěvky: 122
Registrován: stř dub 09, 2008 10:25 am

Příspěvek

Zdravím
Nevíte někdo jak to je když začínám.Nikdy jsem se řízením neživil a od prvního nastupuji. Musím mít toto potvrzení nebo ne?
:kun:
pát dub 25, 2008 12:45 pm

Uživatelský avatar
Irys
Příspěvky: 1786
Registrován: ned dub 06, 2008 1:47 pm
Bydliště: Liberec

Doba řízení a odpočinku atd.

Příspěvek

Němci mi za 140 éček objasnili, co to je výkon - je to jednoduché. Jakmile se rozjedeš po víkendu nebo po denním odpočinku, začíná ti běžet 24 hodin, během kterých musíš vcelku natočit minimálně devítihodinovou pauzu (to můžeš udělat jen 3x týdně, jinak se ti tam musí vejít pauza jedenáctihodinová). Všechno ostatní je výkon (jízda, malé pauzy, vykládky a nakládky). Ten když přetáhneš, tak tě nezdupou za to, že jsi moc makal, ale za to, že jsi zkrátil pauzu - a je úplně jedno, že po např. 16 hodinách výkonu následovala pauza např. 12 hodin - do těch 24 hodin se v tom případě vešlo jen 8 hodin denního odpočinku a tím je pro ně zkrácený.
pát dub 25, 2008 12:50 pm

Uživatelský avatar
Irys
Příspěvky: 1786
Registrován: ned dub 06, 2008 1:47 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

bobek píše:Zdravím
Nevíte někdo jak to je když začínám.Nikdy jsem se řízením neživil a od prvního nastupuji. Musím mít toto potvrzení nebo ne?
:kun:
Ano, potřebuješ přesně toto potvrzení a stačí ho vypsat za poslední měsíc zpět, nikoliv od narození. Vystaví ti ho zaměstnavatel před první jízdou. Kdyby ti vnucoval jen žluté kolečko, nedej se odbýt a vyžaduj i tohle, osvědčuje se vozit oba druhy potvrzení.
pát dub 25, 2008 12:55 pm

Uživatelský avatar
Horny
Příspěvky: 649
Registrován: čtv bře 27, 2008 11:46 am
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Doba řízení a odpočinku atd.

Příspěvek

Irys píše:Němci mi za 140 éček objasnili, co to je výkon - je to jednoduché. Jakmile se rozjedeš po víkendu nebo po denním odpočinku, začíná ti běžet 24 hodin, během kterých musíš vcelku natočit minimálně devítihodinovou pauzu (to můžeš udělat jen 3x týdně, jinak se ti tam musí vejít pauza jedenáctihodinová). Všechno ostatní je výkon (jízda, malé pauzy, vykládky a nakládky). Ten když přetáhneš, tak tě nezdupou za to, že jsi moc makal, ale za to, že jsi zkrátil pauzu - a je úplně jedno, že po např. 16 hodinách výkonu následovala pauza např. 12 hodin - do těch 24 hodin se v tom případě vešlo jen 8 hodin denního odpočinku a tím je pro ně zkrácený.
Jo, němci rádi vysvětlují :)
Ale pokud si ještě dobře pamatuji AETR, tak pauza delší než 1 hodina se do výkonu nepočítá... :?:
pát dub 25, 2008 1:30 pm

Uživatelský avatar
Irys
Příspěvky: 1786
Registrován: ned dub 06, 2008 1:47 pm
Bydliště: Liberec

Re: Doba řízení a odpočinku atd.

Příspěvek

Jo, němci rádi vysvětlují :)
Ale pokud si ještě dobře pamatuji AETR, tak pauza delší než 1 hodina se do výkonu nepočítá...
:?:[/quote]

Mno to by bylo pěkné, bohužel se nepočítá ani do denního odpočinku a jeho délkou (minimálně 9 hodin bez přerušení) je to právě dané. :cry:
pát dub 25, 2008 7:44 pm

Uživatelský avatar
Horny
Příspěvky: 649
Registrován: čtv bře 27, 2008 11:46 am
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak do odpočinku se nepočítá, to vim, ale myslel jsem, že ani do výkonu. Budu si muset znovu pořádně pročíst aetr, abych byl u policajtů pevnej v kramflecích :roll:
ned dub 27, 2008 9:25 pm

sanny
Příspěvky: 247
Registrován: úte bře 04, 2008 8:14 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Kdyz jsme u toho 24 hod. cyklu.. jak je to v pripade, ze nevycerpam celou dobu rizeni a napr. po posledni dobe odpocinku budu mit jen treba 5 hodin celkoveho vykonu a hned potom udelam odpocinek 11 hodin, tzn. bude to jen 16 hodin od vyjeti? Pokud chapu AETR spravne, tak po skonceni toho 11 hod. odpocinku by mel zacit novy 24 hod. cyklus, je to tak, jak myslim?
pon dub 28, 2008 12:02 am

Uživatelský avatar
Horny
Příspěvky: 649
Registrován: čtv bře 27, 2008 11:46 am
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

taky to takhle chápu
pon dub 28, 2008 6:11 pm

Uživatelský avatar
Irys
Příspěvky: 1786
Registrován: ned dub 06, 2008 1:47 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Jj, po každém denním nebo týdenním odpočinku začíná nový 24 hodinový cyklus. Jinak slovo "Výkon" AETR nezná, já ho tam aspoň nenašla, pokud se pletu, tak mě opravte. Podle mě je to souhrnný název všeho co není denní nebo týdenní odpočinek. :wall: Prostě pakec se v tom vyznat. Ale v tomto bodu se německá policie vzácně shodla s polskou :valetsesmihy: .
stř dub 30, 2008 2:34 pm

bobek
Příspěvky: 122
Registrován: stř dub 09, 2008 10:25 am

Příspěvek

Ted si pročítám knížku režimy řidiče a neřekl bych,že po každém denním odpočinku začíná nový 24hod cyklus. Pokud vložím kolečko třeba v sedm ráno a vyjedu,řídím třeba jen čtyři hodiny a pak už nemám co dělat a mám dení odpočinek,tak mi podle tebe začne nový 24hod cyklus už v 22hod večer?(4hod jízda plus 11hod odpočinek) Podle mě jak chápu aetr,tak mi začne nový 24hod cyklus zase až v 7hod ráno. Kolečko nemůžu vytáhnout dřív a ani pozdej a kolečko udává 24hod cyklus. Začínám být z toho pěknej jelen.
pon kvě 19, 2008 8:17 pm

bobek
Příspěvky: 122
Registrován: stř dub 09, 2008 10:25 am

Příspěvek

Já zase nechápu jednu věc. Podle nařízení musí být denní odpočinek v průběhu 24hod.cyklu. Nikde není psáno,že až na konci. Je tedy možné jet třeba 4hod. pak udělat jedenáctku a pak jet 5hod.? To je dohromady 20hodin,tak potom 4hodiny stát a začít nový 24hod. cyklus?
Ted už nejsem jelen,ale osel. :D
pon kvě 19, 2008 8:22 pm

Uživatelský avatar
Horny
Příspěvky: 649
Registrován: čtv bře 27, 2008 11:46 am
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Kolečko s tim nemá nic společnýho, to je jenom záznamový zařízení, samozřejmě měl by si ho použít 24 hodin, ne ho třeba měnit po 6 hodinách.
Ale nový cyklus ti začně po denním odpočinku. Tzn., že když pojedeš 4 hodiny, pak 11 odpočinek, tak ti začíná nový cyklus, jako kdybys měl měsíčky :lol:
pon kvě 19, 2008 8:24 pm

bobek
Příspěvky: 122
Registrován: stř dub 09, 2008 10:25 am

Příspěvek

Já si nemyslím že během plovoucího dne,tj.24hod cyklu můžeš použít dvě kolečka. A během 24hod cyklu můžeš mít jen 9nebo 10hod jízdy.(myslím maximum) a musíš se tam vejít s denním odpočinkem. To že to stihneš vše dřív než uběhne 24hod.cykl tě neopravnuje začít dřív nový 24hod cyklus. O pár řádku je odkaz na stránky,kde jsou režimy rozepsány a tam je řazen denní odpočinek až na konec 24hod cyklu. To co jsi uspořil tím že jsi jel kratší dobu je bráno jako dopočet do 24hod cyklu. Zkus si ty stránky projít.
pon kvě 19, 2008 9:13 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů