Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Pro Sibr:
V originálu NENÍ: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 013:CS:PDF strana číslo 6 Článek 8 odstavec 6. druhá pomlčka kde popisují co máš nahradit.Určitě jsi tam nepřehlédl slovíčko MINIMÁLNĚ 24h???
Pokud jsi ho nepřehlédl, tak jim asi vypadlo v tisku.
V originálním zákoně slovíčko minimálně je.
A tohle slovíčko je velmi důležité i ve všech ostatních ustanoveních.
Nemáš pravdu: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 105:CS:PDF strana 11 Článek 29 Změna nařízení (ES) č. 561/2006 A protože to vyšlo 21.října 2009 tak to určitě není platné deset let a hlavně bude to platné až od 1.1.2014A dneska mi nahodil kolega úplnou bombu: Celý rozjařený mi sděloval, že je „nový zákon“ podle kterého může jet osádka dvou řidičů přes noc jen 3 hodiny (i bus). Údajně je ta novinka úplně jistá, protože mu ji zděloval všem dobře známí dlouholetý ředitel autoškoly bývalého ČSAD. A že se to prý začne moooc přísně kontrolovat.
Tož jsem se usmál a řekl mu, že ten zákon asi není vůbec nový, ale že je možné, že se starý zákon začne více kontrolovat a sankcionovat (bych se ani nedivil, po těch všech vymetených příkopech při mikrospánku).
Podle mého jde asi o omezení výkonu řidiče na 10h, pokud pracuje v noci více jak 3h.
Že by z tohodle měla dvouosádka nějakou výjimku jsem nikde nenašel. Ale samozřejmě se jezdilo několik desetiletí celou noc úplně běžně…
Ahoj Kolegové, mám na Vás 2 otazky.
tak ta 1, mám známého který jezdí s dodávkou a kdysi jezdil na LKW mezinárodku.a tvrdí mi že jsou dva druhy AETRU, pro vnitro a pro mezinárodku, je to pravda? vždy když něco řešíme a ja na nej vytahnu něco z Aetru tak se diví že je to oproti dřívějšku jináčí a pak mi řekne že to plati asi jen pro vnitro dopravu a pro mezinárodní je jiné znění AETRU, tak jak to prosím je, díky.
a ta druha: pochytil jsem na vysílačce rozhovor dvou šoférů kteří se shodli na tom že pokud se rozhodnu udělat 10 hodin jízdy a odjedu jen 9:30 tak tu pul hodinu můžu dojed třebas druhý den abych to dorovnal, je to pravda?? protože toto jsem ještě neslyšel děkuji moc
tak ta 1, mám známého který jezdí s dodávkou a kdysi jezdil na LKW mezinárodku.a tvrdí mi že jsou dva druhy AETRU, pro vnitro a pro mezinárodku, je to pravda? vždy když něco řešíme a ja na nej vytahnu něco z Aetru tak se diví že je to oproti dřívějšku jináčí a pak mi řekne že to plati asi jen pro vnitro dopravu a pro mezinárodní je jiné znění AETRU, tak jak to prosím je, díky.
a ta druha: pochytil jsem na vysílačce rozhovor dvou šoférů kteří se shodli na tom že pokud se rozhodnu udělat 10 hodin jízdy a odjedu jen 9:30 tak tu pul hodinu můžu dojed třebas druhý den abych to dorovnal, je to pravda?? protože toto jsem ještě neslyšel děkuji moc
týdenní odpočinek
Prosím o vysvětlení tohoto znění v praxi, pokud ji někdo už zažil
Nařízení 561 neobsahuje ustanovení, které by povolovalo čerpání běžného týdenního odpočinku ve vozidle. Kontroloři v Německu proto uznávají odpočinek o délce 45 h strávený ve vozidle jen jako zkrácený (24 h).
Nařízení 561 neobsahuje ustanovení, které by povolovalo čerpání běžného týdenního odpočinku ve vozidle. Kontroloři v Německu proto uznávají odpočinek o délce 45 h strávený ve vozidle jen jako zkrácený (24 h).
-
- Příspěvky: 767
- Registrován: pon úno 04, 2013 9:57 pm
- Bydliště: Praha
kajot
Je to tak, jakkoliv dlouhý odpočinek strávený pouze v autě, bez dalšího ubytování, může být brán jako zkrácený. Zatím se to moc nekontrolovalo, ale po různých protestech řidičů (většinou západních) se přístup kontrolních orgánů (zatím také pouze západních) k této záležitosti pomalu mění…
V praxi ti je povinen zaměstnavatel zajistit ubytování.
V praxi ti je povinen zaměstnavatel zajistit ubytování.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
kajot007:
Stačí si přečíst nařízení 561/2006 čl. 8 odst.8
Pokud se tak řidič rozhodne, smí trávit denní dobu odpočinku nebo zkrácenou týdenní dobu odpočinku mimo místo obvyklého odstavení vozidla v zaparkovaném vozidle, je-li vybaveno lehátkem pro každého řidiče.
Trávení běžného týdenního odpočinku zde uvedeno bohužel není.
Stačí si přečíst nařízení 561/2006 čl. 8 odst.8
Pokud se tak řidič rozhodne, smí trávit denní dobu odpočinku nebo zkrácenou týdenní dobu odpočinku mimo místo obvyklého odstavení vozidla v zaparkovaném vozidle, je-li vybaveno lehátkem pro každého řidiče.
Trávení běžného týdenního odpočinku zde uvedeno bohužel není.
Na tento terminus technikus útočí v současnosti západní řidiči a dokonce se jim podařilo vypáčit z pracovníka bag, že to není volno. Nato jsem zastavil cspsd a příslušník řekl, že může být chybný překlad celého nařízení.
jak to tvrdím celou dobu, že ať vás kontroluje cspsd nebo kdokoliv odkudkoliv tak výklad nařízení 561 nebude stejný v rámci EU. Jednou mně přesně na tohle chtěl trénovat na Pomezí člen cspsd za přítomnosti odboru dopravy a mluvil o 4000 tis Kč.
Pan Huser na to řekl, že mně jen zkoušeli. Tak a teď si vyberte.
Pracovník Bag řekne, že to volno není
Pracovník CSPSD první za to samé chce 4000 Kč
druhý řekne, že mně jen zkoušeli (Huser)
třetí řekne, že je možná chybný překlad 561
A to na jednu a tu samou otázku kterou teď řešíte.
Je fakt, že to leží všem na západě v žaludku a tak tlačí na to, že bydlíme týdny a měsíce ve vozidlech a není to odpočinek. Jasně ,že to není odpočinek. Buď se budete celou dobu v létě smažit na parkáči, nebo v kabině vozidel.
A jelikož máme ten týden dopravní bezpečnosti tak si odpovězte ,co je bezpečného na tom, že řidič tráví týdny a měsíce v prostoru mini piďi bez větší možnosti relaxace. Výsledek je ,že výrok BAG pracovníka je pravdivý.
27 států EU a 27 výkladů 561/2006
10 řidičů a 11 výkladů.
Happy doprava
jak to tvrdím celou dobu, že ať vás kontroluje cspsd nebo kdokoliv odkudkoliv tak výklad nařízení 561 nebude stejný v rámci EU. Jednou mně přesně na tohle chtěl trénovat na Pomezí člen cspsd za přítomnosti odboru dopravy a mluvil o 4000 tis Kč.
Pan Huser na to řekl, že mně jen zkoušeli. Tak a teď si vyberte.
Pracovník Bag řekne, že to volno není
Pracovník CSPSD první za to samé chce 4000 Kč
druhý řekne, že mně jen zkoušeli (Huser)
třetí řekne, že je možná chybný překlad 561
A to na jednu a tu samou otázku kterou teď řešíte.
Je fakt, že to leží všem na západě v žaludku a tak tlačí na to, že bydlíme týdny a měsíce ve vozidlech a není to odpočinek. Jasně ,že to není odpočinek. Buď se budete celou dobu v létě smažit na parkáči, nebo v kabině vozidel.
A jelikož máme ten týden dopravní bezpečnosti tak si odpovězte ,co je bezpečného na tom, že řidič tráví týdny a měsíce v prostoru mini piďi bez větší možnosti relaxace. Výsledek je ,že výrok BAG pracovníka je pravdivý.
27 států EU a 27 výkladů 561/2006
10 řidičů a 11 výkladů.
Happy doprava
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů