Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
delivio

Příspěvek

budou se dít ještě zajímavější věci :D

nejlepší komedie je 21+45 nebo 24+45 s přechodem do dalšího týdne.

To se bude velmi brzy cálovat. Jen co se ještě více naštvou ti "naši" EU kámoši na cestách :wink:
Naposledy upravil(a) delivio dne úte dub 30, 2013 9:37 am, celkem upraveno 2 x.
úte dub 30, 2013 9:30 am

fatal_netware

Příspěvek

Pro Sibr:
Určitě jsi tam nepřehlédl slovíčko MINIMÁLNĚ 24h???
Pokud jsi ho nepřehlédl, tak jim asi vypadlo v tisku.
V originálním zákoně slovíčko minimálně je.
A tohle slovíčko je velmi důležité i ve všech ostatních ustanoveních.
V originálu NENÍ: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 013:CS:PDF strana číslo 6 Článek 8 odstavec 6. druhá pomlčka kde popisují co máš nahradit.
A dneska mi nahodil kolega úplnou bombu: Celý rozjařený mi sděloval, že je „nový zákon“ podle kterého může jet osádka dvou řidičů přes noc jen 3 hodiny (i bus). Údajně je ta novinka úplně jistá, protože mu ji zděloval všem dobře známí dlouholetý ředitel autoškoly bývalého ČSAD. A že se to prý začne moooc přísně kontrolovat.
Tož jsem se usmál a řekl mu, že ten zákon asi není vůbec nový, ale že je možné, že se starý zákon začne více kontrolovat a sankcionovat (bych se ani nedivil, po těch všech vymetených příkopech při mikrospánku).
Podle mého jde asi o omezení výkonu řidiče na 10h, pokud pracuje v noci více jak 3h.
Že by z tohodle měla dvouosádka nějakou výjimku jsem nikde nenašel. Ale samozřejmě se jezdilo několik desetiletí celou noc úplně běžně…
Nemáš pravdu: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 105:CS:PDF strana 11 Článek 29 Změna nařízení (ES) č. 561/2006 A protože to vyšlo 21.října 2009 tak to určitě není platné deset let a hlavně bude to platné až od 1.1.2014
úte dub 30, 2013 9:31 am

sof
Příspěvky: 3874
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) sof dne sob kvě 11, 2019 10:49 pm, celkem upraveno 1 x.
úte dub 30, 2013 5:12 pm

henicek
Příspěvky: 70
Registrován: stř lis 02, 2011 11:20 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

kluci diky za osvetleni...preji vsem hodne stesti pri svych cestach a hezkej prvni maj:) nezapomente polibit manzelky pod brizkou...teda aspon fotky:)
stř kvě 01, 2013 10:31 am

xliborxx
Příspěvky: 164
Registrován: pon led 02, 2012 8:50 pm
Bydliště: Hranice

Příspěvek

Ahoj Kolegové, mám na Vás 2 otazky.
tak ta 1, mám známého který jezdí s dodávkou a kdysi jezdil na LKW mezinárodku.a tvrdí mi že jsou dva druhy AETRU, pro vnitro a pro mezinárodku, je to pravda? vždy když něco řešíme a ja na nej vytahnu něco z Aetru tak se diví že je to oproti dřívějšku jináčí a pak mi řekne že to plati asi jen pro vnitro dopravu a pro mezinárodní je jiné znění AETRU, tak jak to prosím je, díky.

a ta druha: pochytil jsem na vysílačce rozhovor dvou šoférů kteří se shodli na tom že pokud se rozhodnu udělat 10 hodin jízdy a odjedu jen 9:30 tak tu pul hodinu můžu dojed třebas druhý den abych to dorovnal, je to pravda?? protože toto jsem ještě neslyšel děkuji moc
ned kvě 05, 2013 10:40 am

sof
Příspěvky: 3874
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) sof dne sob kvě 11, 2019 10:49 pm, celkem upraveno 1 x.
ned kvě 05, 2013 10:55 am

kajot007
Příspěvky: 62
Registrován: pon úno 11, 2013 4:39 am
Bydliště: Hradec Králové

týdenní odpočinek

Příspěvek

Prosím o vysvětlení tohoto znění v praxi, pokud ji někdo už zažil

Nařízení 561 neobsahuje ustanovení, které by povolovalo čerpání běžného týdenního odpočinku ve vozidle. Kontroloři v Německu proto uznávají odpočinek o délce 45 h strávený ve vozidle jen jako zkrácený (24 h).
ned kvě 05, 2013 11:09 am

Der Sankte
Příspěvky: 767
Registrován: pon úno 04, 2013 9:57 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

xliborxx,

Já se učil, že podle nař. 561 se jezdí po EU a podle AETRu mimo ni.
:idea: [/b]
ned kvě 05, 2013 11:13 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

kajot

Příspěvek

Je to tak, jakkoliv dlouhý odpočinek strávený pouze v autě, bez dalšího ubytování, může být brán jako zkrácený. Zatím se to moc nekontrolovalo, ale po různých protestech řidičů (většinou západních) se přístup kontrolních orgánů (zatím také pouze západních) k této záležitosti pomalu mění…
V praxi ti je povinen zaměstnavatel zajistit ubytování.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
ned kvě 05, 2013 8:01 pm

Jirkaa
Příspěvky: 321
Registrován: ned říj 30, 2011 4:52 pm

kajot007

Příspěvek

Když to zkrátím tak je to tak, že 45h pauzu můžeš trávit kde chceš. Je to na tobě. Za to, že se jí rozhodneš trávit v autě dostat pokutu nemůžeš
ned kvě 05, 2013 8:45 pm

Šedý Vlčák
Příspěvky: 516
Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek

běžná TDO v autě už se tady někde probírala. Podle NR 561 se v autě může dělat pouze DDO nebo zkrácená TDO. Ale když já si ji zkrátím třeba na 44 hodin a k tomu udělám dorovnání za předešlou zkrácenou TDO třeba 21 hodin, tak trávím v autě 65 hodin a neporušuji vůbec nic!
ned kvě 05, 2013 9:21 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

kajot007:
Stačí si přečíst nařízení 561/2006 čl. 8 odst.8
Pokud se tak řidič rozhodne, smí trávit denní dobu odpočinku nebo zkrácenou týdenní dobu odpočinku mimo místo obvyklého odstavení vozidla v zaparkovaném vozidle, je-li vybaveno lehátkem pro každého řidiče.

Trávení běžného týdenního odpočinku zde uvedeno bohužel není.
ned kvě 05, 2013 9:22 pm

kajot007
Příspěvky: 62
Registrován: pon úno 11, 2013 4:39 am
Bydliště: Hradec Králové

posa

Příspěvek

ano,to není,ale taky to nezakazuje...........nebo jsem to někde přehlédl?
ned kvě 05, 2013 9:51 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Přímo to nezakazuje, ale ani nepovoluje. Povoluje pouze denní a zkrácený týdenní odpočinek.
ned kvě 05, 2013 10:21 pm

delivio

Příspěvek

Na tento terminus technikus útočí v současnosti západní řidiči a dokonce se jim podařilo vypáčit z pracovníka bag, že to není volno. Nato jsem zastavil cspsd a příslušník řekl, že může být chybný překlad celého nařízení.

jak to tvrdím celou dobu, že ať vás kontroluje cspsd nebo kdokoliv odkudkoliv tak výklad nařízení 561 nebude stejný v rámci EU. Jednou mně přesně na tohle chtěl trénovat na Pomezí člen cspsd za přítomnosti odboru dopravy a mluvil o 4000 tis Kč.

Pan Huser na to řekl, že mně jen zkoušeli. Tak a teď si vyberte.

Pracovník Bag řekne, že to volno není

Pracovník CSPSD první za to samé chce 4000 Kč
druhý řekne, že mně jen zkoušeli (Huser)
třetí řekne, že je možná chybný překlad 561
A to na jednu a tu samou otázku kterou teď řešíte.

Je fakt, že to leží všem na západě v žaludku a tak tlačí na to, že bydlíme týdny a měsíce ve vozidlech a není to odpočinek. Jasně ,že to není odpočinek. Buď se budete celou dobu v létě smažit na parkáči, nebo v kabině vozidel.

A jelikož máme ten týden dopravní bezpečnosti tak si odpovězte ,co je bezpečného na tom, že řidič tráví týdny a měsíce v prostoru mini piďi bez větší možnosti relaxace. Výsledek je ,že výrok BAG pracovníka je pravdivý.

27 států EU a 27 výkladů 561/2006
10 řidičů a 11 výkladů.

Happy doprava :wink:
pon kvě 06, 2013 6:44 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů