Stránka 89 z 176

Napsal: pon dub 29, 2013 9:09 pm
od fatal_netware
Tak mi to nedalo a podíval jsem se do originálu a to co jsem zažil mě teda dostalo jen se na to podívejte:
561/2006 strana číslo 6 Článek 8 odstavec 6.
Ve kterýchkoli dvou po sobě následujících týdnech musí mít řidič:
[ druhá pomlčka ]

Originál EU: one regular weekly rest period and one reduced weekly rest period of at least 24 hours.

ČR verze: jednu běžnou týdenní dobu odpočinku a jednu zkrácenou dobu odpočinku v celkové délce 24 hodin.

Použijte např. https://translate.google.co.uk/?hl=en&tab=wT a zjistíte že v ČR verzi chybí jedno slůvko, ale právě to jedno slůvko mění význam lol

Napsal: pon dub 29, 2013 9:26 pm
od Netopejr
No, je to tady omíláno asi 100x a pořád .... pořád se to opakuje ...
Já, si proto pořídil za cca.140,-Kč knížku od Česmadu (kde si to několikrát a pomalu přečtu a pochopím to pak i já) - Pracovní režimy řidičů v silniční dopravě k 1.7.2012 a vše je do podrobna popsáno, vypsáno a vysvětleno + možnosti které jsou možné a neodporují si.

Cituji:
" ... Týdenní doba odpočinku, která začíná v jednom týdnu a pokračuje do týdne následujícího, může být připojená k jednomu nebo druhému z těchto týdnů, avšak nikoliv k oběma. Každá doba odpočinku vybraná náhradou za zkrácení týdenní doby odpočinku musí bezprostředně navazovat na jinou dobu odpočinku trvající nejméně devět hodin..."

Článek 8 - Zkrácení však musí být vyrovnáno odpovídající dobou odpočinku vybranou v celku před koncem třetího týdne následujícího po dotyčném týdnu.

Toliko citace.

Napsal: pon dub 29, 2013 9:45 pm
od kuntík
to slůvko nejméně tam opravdu nikde nevidím, takže podle české 561 si zkrátíš TDO třeba jen o hodinu, ale nahrazovat musíš dle znění 21 hodin. Má někdo jiný oficiální text 561 kde je napsáno nejméně?
Žádné brožurky česmradu mě nezajímají...

Napsal: pon dub 29, 2013 9:56 pm
od fatal_netware

Napsal: pon dub 29, 2013 10:00 pm
od kuntík
Je to uřední věstník EU. Toto znění by mělo být tedy závazné předpokládám...

Napsal: pon dub 29, 2013 10:14 pm
od fatal_netware
Pro kuntík:
A to ještě není všechno, protože se podívej jak to mají přeloženo Bratři Slováci:
jednu dobu pravidelného týždenného odpočinku a jednu dobu skráteného týž denného odpočinku trvajúcu najmenej 24 hodín.

A Bratři Poláci:
jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwaj ą cy co najmniej 24 godziny.

:wall: :wall: :wall:

Napsal: pon dub 29, 2013 10:19 pm
od posa
henicek:
Zkrácenou týdenní dobou odpočinku - se rozumí doba odpočinku kratší než 45 hodin, která smí být za podmínek stanovených v čl. 8 odst. 6 zkrácena na nejméně 24 po sobě následujících hodin

Zkrácení však musí být vyrovnáno odpovídající dobou odpočinku vybranou v celku před koncem třetího týdne následujícího po dotyčném týdnu.

Nahrazuješ pouze to o co si 45 zkrátil. V tebou uvedeném příkladu se jedná o 9 hodin.

Napsal: pon dub 29, 2013 10:20 pm
od Netopejr
Kolega Delivio a jeho blog - http://dopravaplus.cz/uz-vim-ze-nejedno ... -existuje/

To popsal přesně, tady se "zase objevila amerika ..."

Napsal: pon dub 29, 2013 10:26 pm
od sibr
Znění je závazné. Ale jak vidím, vysvětlení je tady více…
To jsem zvědav, jak se s tím poperete.

A dneska mi nahodil kolega úplnou bombu: Celý rozjařený mi sděloval, že je „nový zákon“ podle kterého může jet osádka dvou řidičů přes noc jen 3 hodiny (i bus). Údajně je ta novinka úplně jistá, protože mu ji zděloval všem dobře známí dlouholetý ředitel autoškoly bývalého ČSAD. A že se to prý začne moooc přísně kontrolovat.
Tož jsem se usmál a řekl mu, že ten zákon asi není vůbec nový, ale že je možné, že se starý zákon začne více kontrolovat a sankcionovat (bych se ani nedivil, po těch všech vymetených příkopech při mikrospánku).
Podle mého jde asi o omezení výkonu řidiče na 10h, pokud pracuje v noci více jak 3h.
Že by z tohodle měla dvouosádka nějakou výjimku jsem nikde nenašel. Ale samozřejmě se jezdilo několik desetiletí celou noc úplně běžně…

Nebo jestli se pletu a jde snad opravdu o nějaký nový zákon, tak ho tady hoďte… Díky

Napsal: pon dub 29, 2013 10:34 pm
od kuntík
Nejde o ameriku, ale o to, že text je v zásadě právně závazný bych tak nějak řekl.

Napsal: pon dub 29, 2013 10:48 pm
od posa
Sibr:
Opět jeden z "kvalitních" školitelů
Toto ještě neplatí a ve znění jak to pan školitel prezentoval ani platit nebude.

Platit bude toto:
Změna nařízení (ES) č. 561/2006 platná od 4.6. 2010
V článku 8 nařízení (ES) č. 561/2006 se vkládá nový odstavec 6a
a písmeno d) zní:
v případě, že řízení probíhá mezi 22:00 a 6:00, musí s platností od 1. ledna 2014 být ve voze dva řidiči nebo je doba řízení uvedená v článku 7 zkrácena na tři hodiny.

Napsal: pon dub 29, 2013 10:57 pm
od Netopejr
Já vidím problém ... ono nejde o problém ... "ale o detail"... Průser je že originál, je psán v Angličtině ...
Ostatní jsou "jen" překlady ... a ty, kdoví jak a kdo je překládal ... To je ten hlavní průser.
Jinak, závazné jsou a to pro všechny.

kuntík

Napsal: úte dub 30, 2013 6:47 am
od trucker rob
Já jsem citoval Tebou daný odkaz :D .Četl jsi to vůbec?

strana 102/5,článek 4,odstavec h).

posa

Napsal: úte dub 30, 2013 6:49 am
od sibr
Jde jen o změnu, že pauza 45 min. musí být nejdéle po 3h, stejně jak už dnes chtějí frantíci?

Napsal: úte dub 30, 2013 8:06 am
od posa
Sibr:
Ano, ale až od 1.1.2014