Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Olda, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
sof
Příspěvky: 1790
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Re: AETR

Příspěvek

Už som to sem dával, ale musím to zopakovať, lebo sa my to zdá veľmi zaujímavé.

Oficialny dôvod prečo sa zakazuje 45hodín v kabíne je, že vodič je po takej pauze unavený a to nepriazdnivo ovplyvňuje bezpečnosť ostatných účastníkov cestnej premávky. Preto je zákaz 45 v aute.

Na základe tohto odkazu je možné, že európska komisia vymýšla nový "ajter".

Varianta A - odrobíte si turnus 4 týždne + 1týždeň s len skrátenými víkendami
varianta B - odrobíte si turnus 3 týždne + 1týždeň s len skrátenými víkendami

Takže, normálne 45hodinové víkendy majú nepriazdnivý vplyv na bezpečnosť cestnej premávky a skrátené 24 hodinové víkendy už asi majú priazdnivý vplyv na bezpečnosť ostatných účastníkov cestnej premávky.

V praxi by to mohlo vyzerať asi takto, šofér v sobotu- na obed konečne odstaví auto. Unavený z celého týždňa sa konečne až do nedele rána poriadne vyspí. Potom bude celú nedeľu hore, spať sa mu samozrejme nebude chcieť, lebo sa už vyspal. No a v nedeľu večer už má po pauze a môže štartovať a robiť zase až do soboty. A sobotu zase skrátený víkend a v nedeľu nočný štart. Takto chcú naši páni zvyšovať bezpečnosť cestnej premávky..
pát kvě 26, 2017 1:28 pm

Krocan
Příspěvky: 641
Registrován: pon pro 14, 2009 12:15 pm
Bydliště: EU-Kopidlno

Konečná?

Příspěvek

Zcela vážně uvažuji, že za volantem skončím.
A pokud to dokážu, tak budu dopravcům radit, aby těm řidičům, kteří se klepou nedočkavostí na "trojhvězdu" a dročku, pořizovali vozidlo s jednosicem, jak se ním vozí dlouhé železo. Samozřejmostí musí být ty zašupovačky, co krz ně fouká. Klima tím pádem není potřeba. Ušetří se na váze a přibudou tři paletová místa. Auta samozřejmě pojedu non-stop. 30-60 person v boudě za měsíc. Zvenku kastlík na mikrovlnku a mražák na určené porce jídla z kukuřičného škrobu, pilin, margarínu, separátu a koření, aby se dopravce zbavil povinnosti vyplácet diety. Od Unimo buňky a k ní se budou řidiči dopravovat služebním Favoritem a když se rozbije, tak technik řekne po pravdě; "když jste si to rozmrdali, tak se do trojhvězdy dostávejte jak chcete!!!!!!!!"
Pokoje budou mít na zodpovědnost také sami řidiči (když jste si ten záchod sami posrali, tak si ho opucujte!!!!!!!).
Těmto trojhvězdovým aktivistům zásadně přidělovat na pokoj Bulharského parťáka. Protože slušného Čecha by na 100% trénovali (zavři to okno, otevři to okno, nech mi to nahlas, ztlum to, vypni to, zhasni, nech kurva rozsvíceno, neser tu, já si tu budu srát jak chci a kdoví co ještě si ti marodi, pro které neznamená soukromí žádnou hodnotu a to jak cizí soukromí /což se dá pochopit/ tak dokonce ani jejich vlastní, vymyslí. A ve veřejném prostoru se pak rozcapují jako ředitelé zeměkoule).
Takže pěkně okolo Bulhara potichoučku, aby si v klidu vyvařil tu beraní hlavu ve velkém kastrolu, do kterého je ponořený vařič napojený na objímku žárovky. A balkánská dechovka ve tři ráno.
Že nám to chce dát sežrat západ, tomu rozumím. Ale chtít to dobrovolně????? :wall:
Jinak sof díky za odkazy, vypadá to, že se na těch stránkách opravdu něco dozvíš a ne jen mletí hoven od pacientů, jako na jiných mnou známých stránkách.
Sedí Mindža na verandě,
Káro kouká z okna ven;
"dobré ráno slečno Mindžo!"
..."Ááá pan Káro, dobrý den!"
pát kvě 26, 2017 3:59 pm

Vita41
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 30
Registrován: sob srp 14, 2010 10:30 pm
Bydliště: J.Morava

Re: AETR

Příspěvek

Každý musí mít svoji hrdost!!!
sob kvě 27, 2017 10:45 am

slobo
Příspěvky: 676
Registrován: stř srp 19, 2009 2:09 pm
Bydliště: ICTY local in The Haague

Re: AETR

Příspěvek

jj.
Díky za odkazy

:sly:



Obrázek

Illustration:
Neue Regeln für Ruhezeite
(06. März 2017
von Susanne Landwehr)
\9/
sob kvě 27, 2017 1:46 pm

kuntík
Příspěvky: 965
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Re: AETR

Příspěvek

Konec ježdění EU (dlouhé turnusy)...a ted je otázka...je to špatně, je to dobře? K čemu je evropské nařízení, když si každá země stejně dělá svoje pravidla dle vlastního uvážení
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
sob kvě 27, 2017 8:29 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 1622
Registrován: pon lis 09, 2009 8:29 pm
Bydliště: Praha 11

Re: AETR

Příspěvek

Oh, jsem pirát.... Zasloužím kulku...

Minulej víkend jsem byl v sobotu práci, ve středu jsem si vzal volno a jelikož příští víkend chci komplet volnej, dovolil jsem si jít i tuhle sobotu do práce. Takže 2x po sobě zkrácenej týdenní odpočinek, byť s volnou středou.

Ano, opravdu mám pochopení, že při kontrole bych byl označen za vraha a TV Nova by na mě ukazovala jako na řidiče, co za volantem spí. A kdybych nedejbože dneska jel na cizí kartu (nebo bez), tak automaticky bych patřil do vězení.

Jojo, AETR má hlavu a patu. Opravdu... Tleskám těm, co tohle schvalujou
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
sob kvě 27, 2017 11:01 pm

jirkaman
Příspěvky: 110
Registrován: ned bře 14, 2010 9:38 pm
Bydliště: Praha

Re: AETR

Příspěvek

Není to tak jednoznačné. Týdenní odpočinek se počítá ke kalendářnímu týdnu Po - Ne. Odpočinek, který přesahuje z neděle do pondělka můžeš přiřadit k jednomu nebo druhému týdnu. Takže potřebuješ nezkraceny odpočinek v každém druhém týdnu, ale ještě to nevylučuje dva zkrácené odpocinky po sobě.
ned kvě 28, 2017 11:41 am

kuntík
Příspěvky: 965
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Re: AETR

Příspěvek

v tom není rozporu. zkrácených můžeš mít třeba 3. V podstatě jde o to že nemůžeš být v boudě déle než dva týdny. Pak domů, nebo na hostel. (a to mě ted připomělo ten horor) :D Protože ve dvou týdnech musíš mít minimálně jednu běžnou TDO. Pak bych ale viděl trochu problém s nahrazováním zkr.TDO bude toto považováno za zkrácenou plus náhrada, nebo běžnou TDO?

A pak je tady otázka toho ubytování na běžnou TDO, nikde není napsáno, jak takové ubytování má vypadat a co splnovat. Dopravce zajistí pro řidiče klidně jednu cimru o 25 metrech, narve tam 6 kanapátek a na každém bude šofér jiné národnosti. Jeden sucháč na dvorku. Lednice, TV, mikrovlnka, klimatizace ve 37 stupních samozřejmě nikde. I takto to může vypadat, když to bude v rukách východních dopravců. Šak už to nastínil krocan. Opravdu tady půjde o šoférův odpočinek? Asi těžko. Tak at rovnou řeknou ti šašci, že nechtějí kabotáže, že nechtějí přepravy v rámci EU a že se bude jezdit pouze klasicky MKD (import, export) a že nejpozději po 14 dnech musí být řidič v místě sídla firmy, nebo bydliště a čerpat běžnou TDO.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
ned kvě 28, 2017 2:09 pm

slobo
Příspěvky: 676
Registrován: stř srp 19, 2009 2:09 pm
Bydliště: ICTY local in The Haague

Re: AETR

Příspěvek

\9/
ned kvě 28, 2017 2:50 pm

JANEK 1
Příspěvky: 429
Registrován: čtv črc 26, 2012 12:02 am

ad Kuntík

Příspěvek

S těma kecama běž do ......
ned kvě 28, 2017 10:00 pm

sof
Příspěvky: 1790
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Re: AETR

Příspěvek

Kuntik,

Kam ta to Janek poslal ?

Napisal: bez do ...... (6 bodiek) To by mohlo znamenat, s tema kecama bez do hotela. To ma 6 pismen.

Janek je taky propagator hotelov a zakazov spania v kabine. Odhadujem, ze jeho sameho sa ten zakaz vobec netyka a spava doma. Asi ma staru unimobunku a teraz rozmysla ako do nej natlacit co najviac posteli. Za dva-tri mesiace sa tu na fore bude pytat soferov, kto mu co najlacnejsie odvezie unimobunku do Regensburgu na dialnicu.
pon kvě 29, 2017 5:57 pm

xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 351
Registrován: ned lis 02, 2008 2:32 am
Bydliště: Zlín

Re: AETR

Příspěvek

Ahoj. Z mého pohledu je tato cesta OK.
,
Pár let (6) sem jezdil "unii", 4 týdny v autě, 1 týden doma. Vše ve 2 řidičích. Vždy sem měl supr kolegu, takže to nebyl problém. Ale teď když se na to dívám nazpět, nikdy bych to nedělal.
A jako dopravce, který má skoro všechny auta na place skoro každý den, tak vidím, že chlapi i za cenu větší námahy a toho že se víc nadřou, tak rači jezdí u mě než na MKD, samozřejmě jim nemůžu dávat 40tis, že... Ale když hodím inzerát, tak do cca 3-5 dní se nahlásí kopa lidí. Něco na tom bude, že už to MKD nebo unie moc lidí jezdit nechce.

Tato cesta je správně, export/import. Chlap by měl být doma s rodinou, když ji nemá, tak třeba s přáteli, doma, aspoň ty víkendy, když už ne v týdnu. Nedovedu si představit, že vidím vlastní děti vyrůstat na fotkách.
Samozřejmě jsou výjimky...

Toto co vydali za předpis, je sice jako obvykle nedomyšlené a nedotáhnuté do konce (a kdyby to vzniklo v hlavě nějakého českého úředníka, tak by to byl jistě ještě větší paskvil).
A jak tu píšete, brzo se najde kopa těch, co hodí unimo buňky někam na zaprášený plac a "ubytovna pro řidiče" je na světě.
Jen mi nejde do hlavy, jak toto chcou prokazovat. Já jako dopravce se domluvím s firmou v DE za úplatu, třeba někde u Dortmundu, že u nich na place budu mít 4 buňky a plac pro auta, a řidiči tam budou dělat 45 h pauzy, jak to prokážu?
A splním tím vůbec podmínky předpisů?
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
pon kvě 29, 2017 9:46 pm

sof
Příspěvky: 1790
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Re: AETR

Příspěvek

Ja som turnusovy sofer a dovolim si o sebe tvrdit, ze do roka mam viac volnych dni ako ma sofer jazdiaci pre xkubisekx. A som si isty, ze mam viac volnych dni ako sofer jazdiaci klasiku kratky vikend vonku 45ka doma.

A som si na 200% percent isty tym, ze jazdim s mensim stresom ako sofer, ktory sa musi ponahlat a stresovat aby to stihol na vikend domov.

Ja ziadny stres s toho ze nestihnem prist domov nemam, nikam sa nemusim ponahlat.

4tyzdne vo dvojke je extrem- to uz patri do kategorie masochozmu :)
úte kvě 30, 2017 5:35 am

Krocan
Příspěvky: 641
Registrován: pon pro 14, 2009 12:15 pm
Bydliště: EU-Kopidlno

Každý den doma

Příspěvek

Ještě k tomu napíšu tohle a pak už dám pokoj: Ještě předtím, než jsem začal jezdit ven (jako mé jedné a pravidelné zaměstnání), tak se jednomu známému narodilo dítě. Také to je řidič a v této době jezdil Španělsko s mrazákem za 50.000 Kč, tehdy snad auta ještě neměly ani euro normu, takže samozrejmě na milión koleček, že "se to musí stihnout" a taky aby mohl být častěji s rodinou.
No, ale jeho firma měla i sklopky a tak aby "byl denně doma", tak na tu sklopku šel. Večer přijížděl domů po deváté, rozložený na sračky, dítě spalo, manželka mu řekla "Čau, v lednici máš..." a šla taky spát a ráno odjížděl v půl pátý. Za to dostával pod pětadvacet talířů. Nevydrželi to ani rok a láskyplně se vrátil jezdit Barcelonu "na jeden zápřah".
Sedí Mindža na verandě,
Káro kouká z okna ven;
"dobré ráno slečno Mindžo!"
..."Ááá pan Káro, dobrý den!"
úte kvě 30, 2017 10:49 am

kuntík
Příspěvky: 965
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Re: AETR

Příspěvek

Ono to je všechno individuální, konkrétní práce, potřeba rodiny atd. To že je potřeba nějaký předpis a regulace je jasné, (561) ale pořád říkám, že pokud to vyjde z hlav pomazaných někde v bruselu za stolem, tak je to nedom.dnutý a když do toho budou štourat ještě víc, tak to taky bude ještě víc nedom.dnutý. V dnešní přebyrokratizované EU společnosti se valí hromada zákonů a nařízení, které nemají hlavu ani patu, nenavazují na sebe, neřeší problematiku s různých úhlů pohledu.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
úte kvě 30, 2017 1:07 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host