Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Uživatelský avatar
jondik
Příspěvky: 97
Registrován: pon srp 25, 2008 1:53 pm

Poposkočení od rampy

Příspěvek

Ahoj, mám takový dilema, chtělo by to někoho kdo přesně ví nebo jak funguje nebo jestli už někdo dostal pokutu za to, že třeba v nějaký firmě vám končí výkon, tak vás postaví na rampu, děláte pauzu a oni vás nakladají a pak chtějí po 5 hodinách jen poposkočit od rampy na zavření dveří, tak nový tachograf sice pauzu na kartě nepřeruší, ale strašně moc mě zajímá co se odehrává v tachografu a pak posléze stažení karty a tachografu od BAG nebo nějakých policistů? protože poslední dobou to skoro vyžadují na každé firmě a vždycky slyším ,že jiní to dělají a Vy se nemůžete hnout od rampy a pak se nehnu, ale kolikrát je to boj je ukecat!!! tak bych chtěl slyšet cenné rady konkrétně tohodle úkonu, díky
Man TGX 480 Euro 6
sob čer 13, 2015 12:50 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

já sice přímo neodpovím, ale neřešila by to, když se to tak vyžaduje roleta?
Pokud jde teda jen o to zavření. Ikdyž na mrazáku to asi....
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
sob čer 13, 2015 1:44 pm

clovek
Příspěvky: 122
Registrován: pát pro 13, 2013 5:34 pm
Bydliště: domov

Příspěvek

jondik, co se odehrává v tachografu, by Ti mělo být v tomto případě jedno. Pokud v době odpočinku, byť na jednu minutu budeš pracovat v souvislosti s výkonem povolání, tak jsi si vědomě přerušil odpočinek. Pak záleží, jak to ukecáš u kontroly, že na to přijde si buď jistý. Řešení je jednoduché, před vykl. nebo nakl. nahlásit, že Ti zbývá tolik a tolik času a pokud to nestihnou, tak nashledanou po odpočinku.
sob čer 13, 2015 2:52 pm

Krocan
Příspěvky: 850
Registrován: pon pro 14, 2009 11:15 am
Bydliště: EU-Kopidlno

jak to řeším já...

Příspěvek

Pokud už k takové situaci dojde (a to by nemělo, protože v každé firmě, kde neznám jejich zvyklosti, před najetím na nakládku, či vykládku hlásím v kolik mám "tachofinish" a musí se mi zadušovat, že budu tou dobou už z firmy pryč, nebo že najedu až po pause), odjedu od rampy, tzn. přetrhnu si pausu a postavím se tak, abych byl nejlépe na označeném parkovišti, nebo alespoň na místě, ze kterého mě nebude někdo za chvíli vyhánět a pak teprve zadám "cílovou zem", počkám minutu a vyjedu lístek z tachografu na který zezadu vypíšu lokaci problému; např. (D) Dachser Duisburg a k tomu vypíšu pod sebe v několika jazycích stručně důvod, proč jsem začal pausu později. "Nekorektně dlouhý čas nakládky 5 h.", "Nicht korrekt ladung zeit 5 S.", "Uncorrect loading time 5 h.","Non-correct chargé temps 5 h.".
Je vhodné, aby byla na předmětnou dobu na tachografu natočena alespoň nějaká doba na "kladívka", aby případná kontrola neřekla: "co se vymlouváš na nakládku, když tu máš jasnou pausu". Jasně, že je dobré natočit 3 h. pausu u rampy, nebo točit velkou pausu a doufat, že mě nikdo vyhánět nebude, ale lepší je být informovaný předem, na vše se připravit a třeba tu trojku, nebo i část velké pausy oželet, mít kladívka a projít kontrolou. Jo a pokud mě tedy od rampy takhle blbě vyženou, začnu velkou pausu znovu.
Takhle to dělám já; tuto konkrétní situaci jsem ještě při kontrole neřešil, ale vyřešil jsem úspěšně například 17,5 h. výkonu s 10,5h. jízdy s důvodem "dojezd na víkendové parkování s čistou sprchou" s absolvováním dvou pátečních stau po (D) A4 a i jiné lidsky ospravedlnitelné důvody, tak věřím, že i toto by mohlo při kontrole projít.
Co se týká poznatelnosti "cuknutí". Jeden zdejší uživatel, který se touto problematikou živí, psal, že tachograf zaznamená i to "cuknutí", které se na kartu nenapíše a moje domněnka je, že tachograf zaznamená i "poruchu čidla převodovky", tzn. magnet u starších tachografů. Zřejmě kontrola dokáže spárovat data z tachografu a karty a pokud se to "cuknutí" a magnet stalo za tvé přítomnosti na vozidle, koukají na další, jednodušeji prokazatelné nedostatky přísněji; ale to je jen má domněnka. Také si myslím, že není vhodné používat institut "vypisování důvodů odchylky" cíleně, protože to je nejrychlejší cesta k "sebezparchantění" a ke snížení účinnosti této pomůcky na minimum.
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard! :bomb:
sob čer 13, 2015 3:15 pm

Uživatelský avatar
jondik
Příspěvky: 97
Registrován: pon srp 25, 2008 1:53 pm

Příspěvek

To jo, díky za odpovědi, na roletu není ani pomyšlení, to zas tak často se to nestává:-) Děkuji moc za názory, ale někteří řidiči to praktikují a nebo nakládka bez karty a pak se člověk nemá divit , že někam přijedeš a vyžadují to i po tobě uplně normálně, já si myslím, že když to spárujou tachograf s kartou , že to tam fakt musí být poznat,
Man TGX 480 Euro 6
sob čer 13, 2015 5:50 pm

rochuss
Příspěvky: 96
Registrován: pát úno 07, 2014 7:14 am
Bydliště: Budweis

Příspěvek

Párkrát jsem použil k takovému popojetí toto-výtisk papíru a dozadu jsem napsal např.: ,,Von Rampe verjagt" nebo ,,Von parkplatz verjagt" to je vyhnán od rampy nebo vyhnán z parkoviště.Znova bych teda 11h pausu nedržel,ale já do debilní F+B nejezdím..U některých digi tacho(hlavně když se automaticky přepíná postel)tak jsem popojížděl několikrát zhruba po 3/4metru a postel tam byla pořád.
sob čer 13, 2015 6:20 pm

Tommy66
Příspěvky: 269
Registrován: sob pro 01, 2012 7:30 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Tady by mně zajímalo jestli je rozdíl mezi programem kteří používají dispečeři když mi kontrolují kartu a programem který používá policie a celníci při kontrole karty. Občas se mi taky stane že točím pauzu například při nakládce. Po cca 30minutách musím s autem poposkočit. Nepoužívám magnet. Podle rady jednoho člověka to dělám tak že počkám až na tachografu přeskočí minuta, pak kopnu do vrtule, počítám si v hlavě vteřiny a do 30 vteřin se někam odstavím. V té době samozřejmě naskočí na tachografu jízda. Ihned přepnu zpátky na postel. Pauza normálně pokračuje dál jakoby se nic nestalo. Několikrát jsem se díval na počítač dispečera když mi kontroloval kartu a podrobně jsem si nechal zobrazit část když jsem věděl že jsem toto provedl. Na obrazovce byla čistě natočená pauza bez jakéhokoliv přerušení. I když jsme vytáhly údaje přímo z tachografu auta tak výsledek totožný. Tak nevím :-(
sob čer 13, 2015 8:20 pm

Uživatelský avatar
jondik
Příspěvky: 97
Registrován: pon srp 25, 2008 1:53 pm

Příspěvek

Na kartě pauza je na 99 procent, ale ten tachograf nevím.... proto se ptám....
Man TGX 480 Euro 6
sob čer 13, 2015 9:32 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Na kartě to není. Lze zjistit při spárování dat karty a tachografu(musí být stažena rychlost), nebo stačí výtisk rychlosti. V D je to za 300€, v A za 350€.
Obrázek
sob čer 13, 2015 9:51 pm

Vejr
Příspěvky: 286
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvek

tak proč ta funkce 30sec v tachografu je ? starší verze to neuměli, tam se muselo cukat na půl otočení kola
sob čer 13, 2015 10:35 pm

pučanges
Příspěvky: 757
Registrován: stř lis 06, 2013 7:13 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

kvůli ubírání jízdy v zácpach myslim tu někdo někdy psal...
sob čer 13, 2015 11:14 pm

JANEK 1
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 26, 2012 12:02 am

Příspěvek

Myslím, že tu někdo vykládá bludy. Tacho zapisuje po minutě, do té doby to stihneš poskočit. naskoušej si to nanečisto. Kolikrát sem tak při vykládce v Retzu popojížděl na třikrát a byl sem v poho s pauzou. Jak to děláte vůbec s každoročním školením. Co je u nás, tak se vždy začíná u tacho.
pon čer 15, 2015 8:40 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

janku janku ...Ty si janek :lol: vytiskni si graf rychlosti, a určitě si to tvoje poskakování najdeš :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pon čer 15, 2015 9:00 pm

Šedý Vlčák
Příspěvky: 516
Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek

JANEK1 Tachograf eviduje záznamy po vteřinách. Jen na tvoji kartu ti je ukládá po minutách. Takže i přesto že budeš mít na kartě odpočinek, v tachografu bude zaznamenáno, kdy a kolikrát jsi ho přerušil poposkakováním. Myslím, že Posa to snad vysvětlil dost názorně.
úte čer 16, 2015 2:41 pm

Vejr
Příspěvky: 286
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvek

no a co otočení půl kola, to taky zapíše ?
úte čer 16, 2015 7:41 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů