Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Poposkočení od rampy
Ahoj, mám takový dilema, chtělo by to někoho kdo přesně ví nebo jak funguje nebo jestli už někdo dostal pokutu za to, že třeba v nějaký firmě vám končí výkon, tak vás postaví na rampu, děláte pauzu a oni vás nakladají a pak chtějí po 5 hodinách jen poposkočit od rampy na zavření dveří, tak nový tachograf sice pauzu na kartě nepřeruší, ale strašně moc mě zajímá co se odehrává v tachografu a pak posléze stažení karty a tachografu od BAG nebo nějakých policistů? protože poslední dobou to skoro vyžadují na každé firmě a vždycky slyším ,že jiní to dělají a Vy se nemůžete hnout od rampy a pak se nehnu, ale kolikrát je to boj je ukecat!!! tak bych chtěl slyšet cenné rady konkrétně tohodle úkonu, díky
Man TGX 480 Euro 6
jondik, co se odehrává v tachografu, by Ti mělo být v tomto případě jedno. Pokud v době odpočinku, byť na jednu minutu budeš pracovat v souvislosti s výkonem povolání, tak jsi si vědomě přerušil odpočinek. Pak záleží, jak to ukecáš u kontroly, že na to přijde si buď jistý. Řešení je jednoduché, před vykl. nebo nakl. nahlásit, že Ti zbývá tolik a tolik času a pokud to nestihnou, tak nashledanou po odpočinku.
jak to řeším já...
Pokud už k takové situaci dojde (a to by nemělo, protože v každé firmě, kde neznám jejich zvyklosti, před najetím na nakládku, či vykládku hlásím v kolik mám "tachofinish" a musí se mi zadušovat, že budu tou dobou už z firmy pryč, nebo že najedu až po pause), odjedu od rampy, tzn. přetrhnu si pausu a postavím se tak, abych byl nejlépe na označeném parkovišti, nebo alespoň na místě, ze kterého mě nebude někdo za chvíli vyhánět a pak teprve zadám "cílovou zem", počkám minutu a vyjedu lístek z tachografu na který zezadu vypíšu lokaci problému; např. (D) Dachser Duisburg a k tomu vypíšu pod sebe v několika jazycích stručně důvod, proč jsem začal pausu později. "Nekorektně dlouhý čas nakládky 5 h.", "Nicht korrekt ladung zeit 5 S.", "Uncorrect loading time 5 h.","Non-correct chargé temps 5 h.".
Je vhodné, aby byla na předmětnou dobu na tachografu natočena alespoň nějaká doba na "kladívka", aby případná kontrola neřekla: "co se vymlouváš na nakládku, když tu máš jasnou pausu". Jasně, že je dobré natočit 3 h. pausu u rampy, nebo točit velkou pausu a doufat, že mě nikdo vyhánět nebude, ale lepší je být informovaný předem, na vše se připravit a třeba tu trojku, nebo i část velké pausy oželet, mít kladívka a projít kontrolou. Jo a pokud mě tedy od rampy takhle blbě vyženou, začnu velkou pausu znovu.
Takhle to dělám já; tuto konkrétní situaci jsem ještě při kontrole neřešil, ale vyřešil jsem úspěšně například 17,5 h. výkonu s 10,5h. jízdy s důvodem "dojezd na víkendové parkování s čistou sprchou" s absolvováním dvou pátečních stau po (D) A4 a i jiné lidsky ospravedlnitelné důvody, tak věřím, že i toto by mohlo při kontrole projít.
Co se týká poznatelnosti "cuknutí". Jeden zdejší uživatel, který se touto problematikou živí, psal, že tachograf zaznamená i to "cuknutí", které se na kartu nenapíše a moje domněnka je, že tachograf zaznamená i "poruchu čidla převodovky", tzn. magnet u starších tachografů. Zřejmě kontrola dokáže spárovat data z tachografu a karty a pokud se to "cuknutí" a magnet stalo za tvé přítomnosti na vozidle, koukají na další, jednodušeji prokazatelné nedostatky přísněji; ale to je jen má domněnka. Také si myslím, že není vhodné používat institut "vypisování důvodů odchylky" cíleně, protože to je nejrychlejší cesta k "sebezparchantění" a ke snížení účinnosti této pomůcky na minimum.
Je vhodné, aby byla na předmětnou dobu na tachografu natočena alespoň nějaká doba na "kladívka", aby případná kontrola neřekla: "co se vymlouváš na nakládku, když tu máš jasnou pausu". Jasně, že je dobré natočit 3 h. pausu u rampy, nebo točit velkou pausu a doufat, že mě nikdo vyhánět nebude, ale lepší je být informovaný předem, na vše se připravit a třeba tu trojku, nebo i část velké pausy oželet, mít kladívka a projít kontrolou. Jo a pokud mě tedy od rampy takhle blbě vyženou, začnu velkou pausu znovu.
Takhle to dělám já; tuto konkrétní situaci jsem ještě při kontrole neřešil, ale vyřešil jsem úspěšně například 17,5 h. výkonu s 10,5h. jízdy s důvodem "dojezd na víkendové parkování s čistou sprchou" s absolvováním dvou pátečních stau po (D) A4 a i jiné lidsky ospravedlnitelné důvody, tak věřím, že i toto by mohlo při kontrole projít.
Co se týká poznatelnosti "cuknutí". Jeden zdejší uživatel, který se touto problematikou živí, psal, že tachograf zaznamená i to "cuknutí", které se na kartu nenapíše a moje domněnka je, že tachograf zaznamená i "poruchu čidla převodovky", tzn. magnet u starších tachografů. Zřejmě kontrola dokáže spárovat data z tachografu a karty a pokud se to "cuknutí" a magnet stalo za tvé přítomnosti na vozidle, koukají na další, jednodušeji prokazatelné nedostatky přísněji; ale to je jen má domněnka. Také si myslím, že není vhodné používat institut "vypisování důvodů odchylky" cíleně, protože to je nejrychlejší cesta k "sebezparchantění" a ke snížení účinnosti této pomůcky na minimum.
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard!
To jo, díky za odpovědi, na roletu není ani pomyšlení, to zas tak často se to nestává:-) Děkuji moc za názory, ale někteří řidiči to praktikují a nebo nakládka bez karty a pak se člověk nemá divit , že někam přijedeš a vyžadují to i po tobě uplně normálně, já si myslím, že když to spárujou tachograf s kartou , že to tam fakt musí být poznat,
Man TGX 480 Euro 6
Párkrát jsem použil k takovému popojetí toto-výtisk papíru a dozadu jsem napsal např.: ,,Von Rampe verjagt" nebo ,,Von parkplatz verjagt" to je vyhnán od rampy nebo vyhnán z parkoviště.Znova bych teda 11h pausu nedržel,ale já do debilní F+B nejezdím..U některých digi tacho(hlavně když se automaticky přepíná postel)tak jsem popojížděl několikrát zhruba po 3/4metru a postel tam byla pořád.
Tady by mně zajímalo jestli je rozdíl mezi programem kteří používají dispečeři když mi kontrolují kartu a programem který používá policie a celníci při kontrole karty. Občas se mi taky stane že točím pauzu například při nakládce. Po cca 30minutách musím s autem poposkočit. Nepoužívám magnet. Podle rady jednoho člověka to dělám tak že počkám až na tachografu přeskočí minuta, pak kopnu do vrtule, počítám si v hlavě vteřiny a do 30 vteřin se někam odstavím. V té době samozřejmě naskočí na tachografu jízda. Ihned přepnu zpátky na postel. Pauza normálně pokračuje dál jakoby se nic nestalo. Několikrát jsem se díval na počítač dispečera když mi kontroloval kartu a podrobně jsem si nechal zobrazit část když jsem věděl že jsem toto provedl. Na obrazovce byla čistě natočená pauza bez jakéhokoliv přerušení. I když jsme vytáhly údaje přímo z tachografu auta tak výsledek totožný. Tak nevím
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11907
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
janku janku ...Ty si janek vytiskni si graf rychlosti, a určitě si to tvoje poskakování najdeš
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů