Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Tak dovolenkové papíry se kontrolují hlavně v Rakousku a pár kluků od nás už pokutu dostalo takže všem doporučuji si ho vytisknout pokud mají kartu venku z tachografu více než pár minut. To že Vám to zatím nikdo nekontroloval a neplatili jste ještě neznamená že ten papír není potřeba.
Jsou to 3 minuty práce ale pak máte klid,jinak to stojí asi 100-300 euro ,nezapomeňte že s Rakušáky nikdy nevíte co je napadne.
Jsou to 3 minuty práce ale pak máte klid,jinak to stojí asi 100-300 euro ,nezapomeňte že s Rakušáky nikdy nevíte co je napadne.
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
já tento problém řešil před několika lety s Maďarem na hranicích na Letényi...chtěl faxovat kopii dovolenky z firmy na celnici ve 4h ráno v neděli...byli tam tím vyhlášení,byl to pro něj tutovej úplatek protože toto přání jim nebyl nikdo schopen splnit..cena byla 1000kč nebo 50 EUR a najednou to nepotřeboval,vrátil pasy a jelo se dál
předpokládám a doufám,že tuto zhovadilost pro jednou konečně vyřeší NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) č. 165/2014,konkrétně přímo "Dovolenkáče" KAPITOLA VI,Článek 34 odst. 3 je to pod bodem b)
Komu by se nechtělo googlit,citace:
3. Jestliže se řidič vzdálí od vozidla a v důsledku toho nemůže tachograf zabudovaný do vozidla používat, musí být časové úseky uvedené v odst. 5 písm. b) bodech ii), iii) a iv):
a)
zaznamenány na záznamovém listu ručně, automatickým záznamem nebo jinými prostředky čitelně a bez znečištění záznamového listu, je-li vozidlo vybaveno analogovým tachografem, nebo
b)
zadány na kartu řidiče zařízením k ručnímu zadávání údajů v tachografu, je-li vozidlo vybaveno digitálním tachografem.
Členské státy neuloží řidičům povinnost předkládat formuláře dokládající jejich činnost za dobu, kdy se od vozidla vzdálili.
Poslední věta snad hovoří jasně a dává za pravdu Šedému vlčákovi,na druhou stranu chápu ostatní,že jistota je kulomet a než se dohadovat s blbem na druhém konci Evropy,kde budou lítat stoeurové cifry,člověk ten papír uveze...nicméně jeho použití je v porovnání s tímto nařízením už zcela bezpředmětné.Obzvláště u nových digitachografů.
předpokládám a doufám,že tuto zhovadilost pro jednou konečně vyřeší NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) č. 165/2014,konkrétně přímo "Dovolenkáče" KAPITOLA VI,Článek 34 odst. 3 je to pod bodem b)
Komu by se nechtělo googlit,citace:
3. Jestliže se řidič vzdálí od vozidla a v důsledku toho nemůže tachograf zabudovaný do vozidla používat, musí být časové úseky uvedené v odst. 5 písm. b) bodech ii), iii) a iv):
a)
zaznamenány na záznamovém listu ručně, automatickým záznamem nebo jinými prostředky čitelně a bez znečištění záznamového listu, je-li vozidlo vybaveno analogovým tachografem, nebo
b)
zadány na kartu řidiče zařízením k ručnímu zadávání údajů v tachografu, je-li vozidlo vybaveno digitálním tachografem.
Členské státy neuloží řidičům povinnost předkládat formuláře dokládající jejich činnost za dobu, kdy se od vozidla vzdálili.
Poslední věta snad hovoří jasně a dává za pravdu Šedému vlčákovi,na druhou stranu chápu ostatní,že jistota je kulomet a než se dohadovat s blbem na druhém konci Evropy,kde budou lítat stoeurové cifry,člověk ten papír uveze...nicméně jeho použití je v porovnání s tímto nařízením už zcela bezpředmětné.Obzvláště u nových digitachografů.
MAN=(M)ínusy (A) (N)egativa
Mně se neptej proč to tak je Ale podle zákona ( nevím který to je, jen dodržuji co mi firma nařídila ) mám jednu kopii já a druhou firma. Případné kontrole je musí rok zpět být schopna doložit. Ale jestli obě, nebo jednu to nevím. Já každopádně po měsíci kdy ji mám u sebe je odevzdávám na firmě a je mi jedno co s nima potom je. Já svoje splnil.
samozřejmě,že se archivovat musí(stojí to i v záhlaví samotnýho Potvrzení)...dokládá to činnost řidiče stejně jako kolečko nebo data z karty...nikde ovšem nestojí.že se musí to potvrzení vyhotovit dvojmo
ve své podstatě,pokud řidič bude jezdit jen na kartu a na ní mít všechno doplněno jak má být,tento formulář může klidně vypustit ze života....smysl mně dává už jen pouze u těch,kdo jezdí s analogem z důvodu toho,že doplňovat ručně např. 28 dní...no nevim nicméně by ani 28 ručně doplněných koleček nebylo porušením ničeho
ve své podstatě,pokud řidič bude jezdit jen na kartu a na ní mít všechno doplněno jak má být,tento formulář může klidně vypustit ze života....smysl mně dává už jen pouze u těch,kdo jezdí s analogem z důvodu toho,že doplňovat ručně např. 28 dní...no nevim nicméně by ani 28 ručně doplněných koleček nebylo porušením ničeho
MAN=(M)ínusy (A) (N)egativa
Dle tohoto již toto potvrzení není třeba dokládat.
pouze doplnit volno na kartě.
http://www.dlprofi.cz/potvrzeni-o-ruzny ... fKtmfKBkk/
pouze doplnit volno na kartě.
http://www.dlprofi.cz/potvrzeni-o-ruzny ... fKtmfKBkk/
Nebo zjednodušeně takto:
Nařízení (EU) č. 165/2014 v článku 34, odst. 3 s účinností od 2. března 2015 uvádí následující:
„Členské státy neuloží řidičům povinnost předkládat formuláře dokladující jejich činnost za dobu, kdy se od vozidla vzdálili.“
Z výše uvedeného vyplývá následující doporučení.
Rozhodnutí Komise č. 2009/959/EU (jenž je novelou rozhodnutí č. 230/2007/ES) v příloze „Potvrzení o činnostech“ uvádí šest činností. Současně požaduje, aby byla vybrána pouze jedna možnost na jednom formuláři. Řidič je také povinen vykázat tu činnost, kterou skutečně prováděl.
Z těchto důvodů doporučuji používat do 2. března 2015 formulář pro jednotlivé činnosti. To znamená zvlášť pro řízení vozidla nepodléhajícího nařízení (ES) č. 561/2006 a zvlášť pro odpočinek, pokud není doplněn na kartě řidiče.
Nařízení (EU) č. 165/2014 v článku 34, odst. 3 s účinností od 2. března 2015 uvádí následující:
„Členské státy neuloží řidičům povinnost předkládat formuláře dokladující jejich činnost za dobu, kdy se od vozidla vzdálili.“
Z výše uvedeného vyplývá následující doporučení.
Rozhodnutí Komise č. 2009/959/EU (jenž je novelou rozhodnutí č. 230/2007/ES) v příloze „Potvrzení o činnostech“ uvádí šest činností. Současně požaduje, aby byla vybrána pouze jedna možnost na jednom formuláři. Řidič je také povinen vykázat tu činnost, kterou skutečně prováděl.
Z těchto důvodů doporučuji používat do 2. března 2015 formulář pro jednotlivé činnosti. To znamená zvlášť pro řízení vozidla nepodléhajícího nařízení (ES) č. 561/2006 a zvlášť pro odpočinek, pokud není doplněn na kartě řidiče.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů