Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
David - díky.
Je mi jasné, že tato situace v reálu by vypadala jasně, ale mě zajímá jen ta teorie, samozřejmě, že ta křižovatka je autoškolácký chyták který s realitou nemá nic společného.
Už jsem se ptal i školitele, a odpověděl v podstatě to samé co ty. Takže teoreticky to lze, tak že projede nákladní a zelený zároveň pak žluté a nakonec cyklista.
Prakticky náklaďák shodí značku a bouchne mu guma o obrubník (není najetý) cyklista se lekne, spadne z kola a křižovatka se ucpe, protože žlutý do ní najede a bude blokovaný náklaďákem a vůbec ho nenapadne couvnout.
Je mi jasné, že tato situace v reálu by vypadala jasně, ale mě zajímá jen ta teorie, samozřejmě, že ta křižovatka je autoškolácký chyták který s realitou nemá nic společného.
Už jsem se ptal i školitele, a odpověděl v podstatě to samé co ty. Takže teoreticky to lze, tak že projede nákladní a zelený zároveň pak žluté a nakonec cyklista.
Prakticky náklaďák shodí značku a bouchne mu guma o obrubník (není najetý) cyklista se lekne, spadne z kola a křižovatka se ucpe, protože žlutý do ní najede a bude blokovaný náklaďákem a vůbec ho nenapadne couvnout.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
Tak zjišťoval jsem u školitele. Dříve by šlo aby projel náklaďák a současně s ním zelené vozidlo, podle aktualizované vyhlášky to už prý nejde. Takže by zelený musel počkat až opustí křižovatku žluté auto.
Ale dobře se mi vysmál, že řešíme situaci která by v reálu téměř jistě nenastala.
Takže jak píše David29, viník v případě střetu zeleného a žutého je jasný - zelené auto, už se to nesmí
sof - tam je to jasné, v kamionu sedí Simír, takže na to šlápne, přeskočí most, souběžně s ním (také pro efekt výsledného obrazu) projede plachetnice (kamion se efektně trefí mezi stožáry), jako druhé projede policejní auto, které zatím skrytě číhá kdo poruší nějakou vyhlášku za nejbližším křovím a poletí za kamionem (protože neví že v něm sedí Simír), ten Oplem na to bude čumět jak péro, takže tam bude stát ještě hodinu po akci, a šofér kamionu co to fotil taky, protože hned bude kontrolovat kameru, jestli to nahrála, aby to mohl dat na Youtube.
Ale dobře se mi vysmál, že řešíme situaci která by v reálu téměř jistě nenastala.
Takže jak píše David29, viník v případě střetu zeleného a žutého je jasný - zelené auto, už se to nesmí
sof - tam je to jasné, v kamionu sedí Simír, takže na to šlápne, přeskočí most, souběžně s ním (také pro efekt výsledného obrazu) projede plachetnice (kamion se efektně trefí mezi stožáry), jako druhé projede policejní auto, které zatím skrytě číhá kdo poruší nějakou vyhlášku za nejbližším křovím a poletí za kamionem (protože neví že v něm sedí Simír), ten Oplem na to bude čumět jak péro, takže tam bude stát ještě hodinu po akci, a šofér kamionu co to fotil taky, protože hned bude kontrolovat kameru, jestli to nahrála, aby to mohl dat na Youtube.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
xkubisekx Můžeš prosím zjistit, na základě jakého titulu by zelené vozidlo nemohlo projet?
Dokud neohrozím, přednost jsem dal. To platí a platit bude - jinak bys byl bez šance s pomalejším vozidlem najet na jakkoukilv hlavní silnici.
Jinak nereálná situace to není, krom toho cyklisty. V případě křižovatek ve tvaru T s frekventovanou hlavní silnicí to je docela i častej jev
Dokud neohrozím, přednost jsem dal. To platí a platit bude - jinak bys byl bez šance s pomalejším vozidlem najet na jakkoukilv hlavní silnici.
Jinak nereálná situace to není, krom toho cyklisty. V případě křižovatek ve tvaru T s frekventovanou hlavní silnicí to je docela i častej jev
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Myslím, že ta křižovatka má dvě roviny řešení: Teoretickou a Praktickou. Teoretická je jasná, viz zákon o silničním provozu. Praktická: Náklaďák chce odbočit ze zákona na to má právo, ale nemůže, takže pokyne rukou, nebo světly aby zelené vozidlo odjelo, to vjede do křižovatky, aby mohlo nákladní auto odbočit vpravo, žluté auto je z toho tak vykulený, tedy řidič, že zůstane stát a počká jak se to vyvine, cyklista než riskovat život radši seskočí z kola, a hooopne na chodník kde bude relatívně v bezpečí a stane se z něj chodec, takže křižovatku zelené auto opustí jako první.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Ne dotaz na křižovatku, ale názor někoho znalého 361?
Za mě OK, a co jsem si kvůli tomu studoval §13, ničeho se řidič nedopustil. Jiný názor?
Názor typu "dobytku!" neberu, zajímá mě konkrétní porušení zákona.
https://www.youtube.com/watch?v=me-Wqikv1Bkí
Za mě OK, a co jsem si kvůli tomu studoval §13, ničeho se řidič nedopustil. Jiný názor?
Názor typu "dobytku!" neberu, zajímá mě konkrétní porušení zákona.
https://www.youtube.com/watch?v=me-Wqikv1Bkí
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
jízda po tramvajovém pásu...!?
Nepřijde mě stojící kolona jako objíždění, které je povoleno. Navíc jízda jízdím pruhem...odbočovací vlevo, přitom ale vozidlo pokračuje v přímém směru...Navíc přikázaný směr objíždění...
Navíc je tram. pás odělen obrubníkem, takže tam se muže přejíždět jen příčně na místě k tomu určeném. Na výjezdu za ostruvkem vozidlo projelo vodorovné dopravní značení na které není dovoleno vjíždět. Následuje zase obrubník. Řidič zřejmě jiná liga...
Nepřijde mě stojící kolona jako objíždění, které je povoleno. Navíc jízda jízdím pruhem...odbočovací vlevo, přitom ale vozidlo pokračuje v přímém směru...Navíc přikázaný směr objíždění...
Navíc je tram. pás odělen obrubníkem, takže tam se muže přejíždět jen příčně na místě k tomu určeném. Na výjezdu za ostruvkem vozidlo projelo vodorovné dopravní značení na které není dovoleno vjíždět. Následuje zase obrubník. Řidič zřejmě jiná liga...
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
už se stalo...
kuntík: Kolona není překážka samozřejmě, ale vozidlo stojící v pruhu ano.
Svislé vodorovné značení můžeš přejet, pakliže je to nutné při otáčení, odbočování, objíždění....
S obrubníkem máš samozřejmě pravdu - ale v místě, kde vozidlo přejíždělo, zrovna nebyl. Nevím, zda zákon mluví o tom, že se nesmí vjíždět tam, kde obrubník (nebo jinak tram pás oddělen) teprv bude.
A samotná jízda po trampásu zakázaná není.
Svislé vodorovné značení můžeš přejet, pakliže je to nutné při otáčení, odbočování, objíždění....
S obrubníkem máš samozřejmě pravdu - ale v místě, kde vozidlo přejíždělo, zrovna nebyl. Nevím, zda zákon mluví o tom, že se nesmí vjíždět tam, kde obrubník (nebo jinak tram pás oddělen) teprv bude.
A samotná jízda po trampásu zakázaná není.
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
a víš proč tam obrubník nebyl? abys mohl jet po tramvajovém pásu, nebo abys mohl příčně pás přejet a tím odbočit vlevo. Za tím ostruvkem to bylo přejeto z jakého důvodu? Mohl by jsi ten manevr udělat i opačně a bylo by to v pořádku? V místě čar byla nějaká překážka? Lze popeláře považovat za překážku? Pokud vozidlo utvoří překážku musí být označeno výstražným trojuhelníkem bych řekl.
Jízda po tram pásu který je vyvýšen, nebo jinak stavebně oddělen není dovolena a tady je jednoznačně tram. pás oddělen obrubníkem. Před ostruvkem i za ním.
označení: V 13a
popis: vyznačují plochu, do které je zakázáno vjíždět nebo nad ni nákladem zasahovat, pokud to není nutné k objíždění, odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nebo vjíždění na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo pozemní komunikaci; přitom nesmějí být ohroženi ostatní účastníci provozu na pozemních komunikacích
Jízda po tram pásu který je vyvýšen, nebo jinak stavebně oddělen není dovolena a tady je jednoznačně tram. pás oddělen obrubníkem. Před ostruvkem i za ním.
označení: V 13a
popis: vyznačují plochu, do které je zakázáno vjíždět nebo nad ni nákladem zasahovat, pokud to není nutné k objíždění, odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nebo vjíždění na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo pozemní komunikaci; přitom nesmějí být ohroženi ostatní účastníci provozu na pozemních komunikacích
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
už se stalo...
Trojúhleník není směrodatný. Pokud zamknu auto v pruhu a uteču - je to překážka. Bez ohledu na to, zda jsem před útěkem umístil trojúhelník.
ee) překážka provozu na pozemních komunikacích je vše, co by mohlo ohrozit bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích, například náklad, materiál nebo jiné předměty, vozidlo ponechané na pozemní komunikaci nebo závady ve sjízdnosti pozemní komunikace,
Ano, vím proč tam nebyl - ale fakt je, že tam prostě nebyl. Stejně tak, jako nebyl za zastávkou. Přejeto za zastávkou bylo proto, jak jsi sám napsal (Jízda po tram pásu který je vyvýšen, nebo jinak stavebně oddělen není dovolena) a v tom místě ještě stavebně oddělen nebyl a již byla překážka objeta
EDIT: Tím co jsi dodal, jsi si sám odpověděl. V místě, kde ten obrubník je, přejeto do trampásu nebylo (kdybych to přejel, slyšela by to celá Plzeňská)
EDIT2: A sám v tom máš napsáno "pokud to není nutné k objíždění" Takže i kdybych to přejel, je to OK
ee) překážka provozu na pozemních komunikacích je vše, co by mohlo ohrozit bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích, například náklad, materiál nebo jiné předměty, vozidlo ponechané na pozemní komunikaci nebo závady ve sjízdnosti pozemní komunikace,
Ano, vím proč tam nebyl - ale fakt je, že tam prostě nebyl. Stejně tak, jako nebyl za zastávkou. Přejeto za zastávkou bylo proto, jak jsi sám napsal (Jízda po tram pásu který je vyvýšen, nebo jinak stavebně oddělen není dovolena) a v tom místě ještě stavebně oddělen nebyl a již byla překážka objeta
EDIT: Tím co jsi dodal, jsi si sám odpověděl. V místě, kde ten obrubník je, přejeto do trampásu nebylo (kdybych to přejel, slyšela by to celá Plzeňská)
EDIT2: A sám v tom máš napsáno "pokud to není nutné k objíždění" Takže i kdybych to přejel, je to OK
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
§ 13 (2) Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.
A on rozhodně příčně tramvajový pás nepřejížděl, takže smolík.
A on rozhodně příčně tramvajový pás nepřejížděl, takže smolík.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů