Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned pro 27, 2015 8:50 pm
- Bydliště: brno
Dotaz na pravidlo na krizovatce
Dobry den
• Chtel bych si dovil polozit otazku na pravidlo pro ridice na prilozené krizovatce viz. prvni obrazek, zde navasem foru, jelikoz jde o forum, kde je zcela urcite hodne profesionalnich ridicu.
• Na obrazku jde o krizovatku, jiz s oznacenym poradim které vozidlo jede jako prvni, druhé a posledni.
1) Vozidlo cislo <1> jede jako prvni jelikoz na hlavni, coz je vic jak jasné.
2) Ted mam prave tu otazku, ""proc vozidlo oznacené cislem <3> vjede do krizovatky, nebo provozu jako posledni?""
• Jsem nazoru, kdyz projede automobil cislo <1> ze zde pro automobil <3>, plati prednost zprava, proto jede az po vozidle cislo <2>, nekdo uvadi uvadi, ze pro vozidlo cislo <3> plati "Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům".
• I kdyz poradi je spravne, chtel bych se ujistit, "jaké pravidlo plati pro vozidlo cislo <3>" potom co projede automobil cislo <1> po hlavni silnci, kde zustane jen uvedené vozidlo cislo <2 a 3>.
• Podle me, by pravidlo "Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům" vypadalo nasledovne:
Predem, dekuji za jakoukoliv odpoved z vasi strany.
PS: Preji vsem vse nejlepsi do nového roku "2016" a aby byl hlavne pokud mozno bez nehody
• Chtel bych si dovil polozit otazku na pravidlo pro ridice na prilozené krizovatce viz. prvni obrazek, zde navasem foru, jelikoz jde o forum, kde je zcela urcite hodne profesionalnich ridicu.
• Na obrazku jde o krizovatku, jiz s oznacenym poradim které vozidlo jede jako prvni, druhé a posledni.
1) Vozidlo cislo <1> jede jako prvni jelikoz na hlavni, coz je vic jak jasné.
2) Ted mam prave tu otazku, ""proc vozidlo oznacené cislem <3> vjede do krizovatky, nebo provozu jako posledni?""
• Jsem nazoru, kdyz projede automobil cislo <1> ze zde pro automobil <3>, plati prednost zprava, proto jede az po vozidle cislo <2>, nekdo uvadi uvadi, ze pro vozidlo cislo <3> plati "Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům".
• I kdyz poradi je spravne, chtel bych se ujistit, "jaké pravidlo plati pro vozidlo cislo <3>" potom co projede automobil cislo <1> po hlavni silnci, kde zustane jen uvedené vozidlo cislo <2 a 3>.
• Podle me, by pravidlo "Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům" vypadalo nasledovne:
Predem, dekuji za jakoukoliv odpoved z vasi strany.
PS: Preji vsem vse nejlepsi do nového roku "2016" a aby byl hlavne pokud mozno bez nehody
Naposledy upravil(a) XoXoChanel dne stř pro 30, 2015 3:11 pm, celkem upraveno 2 x.
XoXoChanel
platí tady pravidlo které uvádíš,a to "Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům" a to ikdyž jeho jízdní dráhu nutně nepřetíná jako máš na obrázku č.2....v podstatě jde ale o totožné pravidlo,ikdyž na obrázku č. 1 auto 2 odbočuje vpravo
MAN=(M)ínusy (A) (N)egativa
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned pro 27, 2015 8:50 pm
- Bydliště: brno
"Nechápu, jak můžeš napsat, že pro vozidlo č. 3 platí přednost zprava? "
Protoze jsem se na to dival zpohledu, ze kdyz vozidlo 2 a 3 maji stejné "dej prednost v jizde" a kdyby vozidlo <3> po projeti vozidla <1> vjelo do té krizovatky jako vozidlo <2> tak by vozidlo <2> bylo po jeho pravé strane (zkratka, kdyby do té krizovatky v urcitém slova smyslu vjeli zaroven), ale jestli plati vyse uvedené pravidlo "ridic odbocujici v levo", tak neni co resit
Protoze jsem se na to dival zpohledu, ze kdyz vozidlo 2 a 3 maji stejné "dej prednost v jizde" a kdyby vozidlo <3> po projeti vozidla <1> vjelo do té krizovatky jako vozidlo <2> tak by vozidlo <2> bylo po jeho pravé strane (zkratka, kdyby do té krizovatky v urcitém slova smyslu vjeli zaroven), ale jestli plati vyse uvedené pravidlo "ridic odbocujici v levo", tak neni co resit
Jen doplním (což se myslím v autoškole neučí), že nějaké proměné typu "když vjede do křižovatky, má ho UŽ po pravé ruce" neplatí.
Anii v případě, kdyby v křižovatce byl ostrůvek, a někdo přebehl kolonu odbočujících vozidel doprava - objel ostrůvek zleva, tak neznamená že je na hlavní a má přednost před vozidly, která objel a chtěj odbočit doprava na tutéž kominukaci.
Stručně a jasně: Přednost se určuje podle kominikace, po které řidič přijel
Anii v případě, kdyby v křižovatce byl ostrůvek, a někdo přebehl kolonu odbočujících vozidel doprava - objel ostrůvek zleva, tak neznamená že je na hlavní a má přednost před vozidly, která objel a chtěj odbočit doprava na tutéž kominukaci.
Stručně a jasně: Přednost se určuje podle kominikace, po které řidič přijel
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Průjezd křižovatkou
Ahoj, mám dotaz k této křižovatce (ukradeno z FB), je to tak že zelený musí čekat, až projede náklaďák, pak žluté a pak může jet, nebo projede křižovatku zároveň s náklaďákem?
Zajímá mě teorie, praxe samozřejmě bývá různá, ale dle teorie je to jak?
Já se kloním k názoru, že by mohl projet spolu s náklaďákem.
Zajímá mě teorie, praxe samozřejmě bývá různá, ale dle teorie je to jak?
Já se kloním k názoru, že by mohl projet spolu s náklaďákem.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
xkubisekx: Dát přednost neznamená, že nesmíš omezit - nesmíš ohrozit (viz §2)
Dát přednost znamená, že ty nesmíš zahájit jízdní úkon (nebo v něm pokračovat), pokud by vozidlo co má přednost, muselo náhle měnit směr nebo rychlost jízdy.
Takže ano, zelené auto by mohlo projet současně s nákladním vozem, pokud při tom neohrozí žluté vozidlo zleva nebo cyklistu. Tzn. že budou stát, nebo budou dostatečně vzhledem ke své rychlosti daleko na to, aby na zelené vozidlo bezpečně zareagovali.
V praxi je to ale určitě nepoužitelné - za prvé cyklista by neukázal kam pojede, takže nemáš jistotu že pojede rovně. Jsou to prostě kreténi, co nikdy ukazovat nebudou, a těžko to těm teploušům v upnutejch hadrech vysvětlíš.
Za druhé žluté vozidlo by prostor zelenému nenechal, a pokud by musel brzdit dřív než on původně chtěl, neobešlo by se to minimálně bez klaksonu. I když v ten moment by se řidič zeleného vozidla ničeho nedopustil - jak jsem psal, nesmět omezit a dát přednost jsou dva rozdílné pojmy
A za druhé, asi žádný řidič by nestihl na místě zeleného vozidla se bezpečně přesvědči, že za nákladním vozidlem a za žlutým vozidlem nejedou další vozidla přes křižovatku rovně a to samé z protisměru, kteří by objížděli cyklistu
V praxi by to bylo použitelný, pokud by nákladní vozidlo pouštělo starého, pomalého invalidu na přechodě a nebyla by tam taková hustota provozu, že by odbočující vozidla další vozidla objížděla. Ale to by znamenalo, že by to byla na té silnici takováhle situace opravdu nepravděpodobná, až nereálná
Dát přednost znamená, že ty nesmíš zahájit jízdní úkon (nebo v něm pokračovat), pokud by vozidlo co má přednost, muselo náhle měnit směr nebo rychlost jízdy.
Takže ano, zelené auto by mohlo projet současně s nákladním vozem, pokud při tom neohrozí žluté vozidlo zleva nebo cyklistu. Tzn. že budou stát, nebo budou dostatečně vzhledem ke své rychlosti daleko na to, aby na zelené vozidlo bezpečně zareagovali.
V praxi je to ale určitě nepoužitelné - za prvé cyklista by neukázal kam pojede, takže nemáš jistotu že pojede rovně. Jsou to prostě kreténi, co nikdy ukazovat nebudou, a těžko to těm teploušům v upnutejch hadrech vysvětlíš.
Za druhé žluté vozidlo by prostor zelenému nenechal, a pokud by musel brzdit dřív než on původně chtěl, neobešlo by se to minimálně bez klaksonu. I když v ten moment by se řidič zeleného vozidla ničeho nedopustil - jak jsem psal, nesmět omezit a dát přednost jsou dva rozdílné pojmy
A za druhé, asi žádný řidič by nestihl na místě zeleného vozidla se bezpečně přesvědči, že za nákladním vozidlem a za žlutým vozidlem nejedou další vozidla přes křižovatku rovně a to samé z protisměru, kteří by objížděli cyklistu
V praxi by to bylo použitelný, pokud by nákladní vozidlo pouštělo starého, pomalého invalidu na přechodě a nebyla by tam taková hustota provozu, že by odbočující vozidla další vozidla objížděla. Ale to by znamenalo, že by to byla na té silnici takováhle situace opravdu nepravděpodobná, až nereálná
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 36 hostů