Stránka 1 z 3

rezervní kolo na přední nápravu

Napsal: úte zář 13, 2016 8:09 am
od Hansov
Ahoj, potřeboval bych zjistit, jestli můžu mít na předku jiný profil a jiný vzorek jako rezervu? Na předku jsou balony 55 profil a nevím, jestli můžu použít jako rezervu balon z návěsu 65 profil.
Na netu jsem našel tohle ----- Jako náhradního kola s pneumatikou může být použito pro nouzové dojetí kola s pneumatikou jiné nebo zvláštní konstrukce nebo jiného rozměru, určeného pro tento účel výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Tato kola musí být homologována podle předpisu EHK č. 64 nebo směrnice 92/23/EHS. ----ale to asi bude platit, jen když je tato rezerva určená přímo jako rezerva od výrobce. Dík

Re: rezervní kolo na přední nápravu

Napsal: úte úno 14, 2017 10:21 am
od Melda
Mám dotaz ohledně rezervního kola které na nákladním autě N3 nemusí podle zákona 341/2014 příloha 12. čl. 32 B 1a2 vůbec být. Jezdíte někdo bez rezervy podle této výjímky? Jak to prokazujete?

Re: rezervní kolo na přední nápravu

Napsal: úte úno 14, 2017 6:21 pm
od xkubisekx
Hansov - rezerva je na nouzové dojetí, je to ve vyhlášce napsané, musí být nahuštěná na nejvyšší tlak který je v kterémkoliv kole na soupravě, a měla by být namontovatelná místo kteréhokoliv kola, pokud není, tak bys měl mít tolik rezerv kolik máš druhů disků a pneu na vozidle použitých. Rozdíl mezi průměrem kol na jedné nápravě nesmí být větší než 1,5%

Melda - no jestli myslíš smluvní vztah se servisem, tak jako dopravce mám svůj pneuservis, takže po mě nikdo nikdy nic nechtěl, řekl jsem i na technických, že mám svůj pneuservis a hotovo. Ale nejezdíme ven, jen CZ a SK, a zatím to vždy stačilo...
Kdyžtak stačí s nějakým pneuservisem (jakýkoliv nákladní pneuservis) sepsat rámcovou smlouvu a je to. Ty smlouvy jsou takové, že nikoho k ničemu nezavazují a jsou to jen podepsané papíry.
Jen je pak na pytel když si cca 500km od baráku a máš v ruce jen papír který je ti na pikaču, a máš roztrhanou gumu a si bez rezervy...

Ale já mám rezervu snad jen na 2 autech a to ještě v kdo ví jakém stavu, dokonce i držáky rezerv jsou sundané. Většinou byly dokřivené, od toho jak s nima občas někde něco chytili...

Re: rezervní kolo na přední nápravu

Napsal: úte úno 14, 2017 9:23 pm
od Melda
Druhá možnost jak nevozit rezervu podle výše uvedeného zákona je "vozidla, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí" tedy hadice na foukání a opravné knoty?

Re: rezervní kolo na přední nápravu

Napsal: čtv úno 16, 2017 6:33 pm
od JANEK 1
Ne knoty, nýbrž pěna a hadice nebo tl. nádoba.

Re: rezervní kolo na přední nápravu

Napsal: čtv úno 16, 2017 8:47 pm
od Melda
Jo dík. Asi něco na toto téma že. https://www.ferdus.cz/pneuservisni-mate ... de-dunlop/

Re: rezervní kolo na přední nápravu

Napsal: čtv úno 16, 2017 8:55 pm
od sof
.

Re: rezervní kolo na přední nápravu

Napsal: pát úno 17, 2017 2:04 pm
od jozin
Normalni je dnes uz rezervy vubec nevozit.Jak je pekna,zanovni ci nedejbuh nova,ukradou ti ji,jak je stara das ji tam tak taky mrdne.V rakousku sme taky zadne rezervy nevozily a ani nejezdily na protektorach.Stejne to dopadne klasicky bud to trucker nemuze povolit(nema trhak,vercajk,hever,nebo kondici na to,a jak uz to povoli tak vyvolava ze to nejde dolu z naboje tak stejne vola servis.)Takze jak to shrnem jen to zabira misto,tezke to je a laka to zlodeje.Ja mam cele auto i naves na hlinach,celkem vylestenych ,a v rezerve mam stary balon na plechu,taky 55 profil.Uz jsem rikal sefovy ze kdybych ho tam nemel vubec bylo by to nejlepsi.

Re: rezervní kolo na přední nápravu

Napsal: ned úno 19, 2017 5:56 pm
od JiRaY
Ale notak pánové :-) A hlavně od Jožina bych to nečekal,starého praktika...
To,aby rezerva měla odpovídající vzorek,byla správně nafoukaná,a šla povolit,je myslím starost řidiče,pokud tedy není střídač co má každý den jiné auto :wink:
Myslím že i v dnešní době by si měl umět řidič vyměnit kolo na autě,a rezerva by měla být podle mě povinná,sám mám obě dvě,na tahač i návěsovku a obě jdou povolit,jsou nafoukané a mají vzorek,nevidím v tom problém si to ohlídat.
Samozřejmě že v rezervách nemám nový pneumatiky,ale tři roky starý pneu s cca polovičním vzorkem´,na orezlejch discích který opravdu nebude chtít nikdo ukrást,věřím že nebouchnou,ale zároveň za ně nedostanu pokutu :wink:

Re: rezervní kolo na přední nápravu

Napsal: ned úno 19, 2017 9:31 pm
od sof
.

Re: rezervní kolo na přední nápravu

Napsal: ned úno 19, 2017 10:24 pm
od David29
Já mám taky hliníky, a největší oser je to trefit tak, aby tam šla dát matka... A vlastně je i pěknej vopruz to šroubování, protože ty matky jsou fakt dlouhý....

Re: rezervní kolo na přední nápravu

Napsal: pon úno 20, 2017 6:59 am
od kasty
Já mám na svém autě vše co k výměně rezervy potřebuji, ale když jedu s něčím jiným, tak je to většinou bída. Jednou mi na kolegově autě bouchla guma a nebylo čím povolit šrouby. Ten originální klíč se prohýbal jak papír a nic. Po hodině trápení jsem vzal zelenou kartu, zavolal asistenční službu (je to v rámci zákoné pojistky v ceně), borec přijel, vyměnil, firma zaplatila pouze DPH a byl klid. Od té doby vím, že když jedu s něčím jiným, než se svojim, ani se o nic nepokouším, dám trojúhelník a rovnou volám. Ušetřím si hodinu nervování a roky života. :D

Je třeba udržovat šrouby rezervy v pohotovosti

Napsal: pon úno 20, 2017 7:39 pm
od JANEK 1
Já sem měl na klanicovém návěsu na rezervě i blatník. Kolikrát se stalo, venku ne, jen v ČR většinou Kronospan Jihlava, že řidič kalmáru vzal dřevo i s plastovýma blatníkama.
Jeden, ještě schopnej sem nechával na klaničáku na rezervě a taky se hodil, ale kolikrát Gendarmerie , zejména na Hatích koukala, co máme v ČR za výbavu. Jednou v Brandu mi praskla těsně před pilou guma,samože vzala s sebou i blatník, tem byl hned po ruce a po složení dřeva rezerva a frčí se dál. Po cestě domů nafasovat novou gumu a jede se dál, nic tě nelimituje, nejlevnější a nejrychlejší řešení. Jen kolikrát šrouby náboje by mohli být kratší. Já mám na osobáku rezervu pod autem, takže musím při výměně sezonních pneu taky protočit a promazat šrouby držáku. Pak je to: :housle:

Re: rezervní kolo na přední nápravu

Napsal: pon led 01, 2018 7:13 pm
od jozin
Cela nase firma jezdi s jednou rezervou,bezny rozmer na dvojmontaz.Teda jezdila....Me jebl balon na A42 u Duisburg..Leva strana prostredni naprava.Dam to uplne na bok co to slo,dva trojuhelniky,plna polni na sobe a menim kolo.Dojede paasat polizei.Baba a chlap.Pani se pta,na jak dlouho to mam-rikam ji 20minut a jedu.Ona ok.rozblikana za mnou.Povolim kolo,zvednu,sundam z napravy a kulam rezervu,tu uzkou,Chlap vyleze a rika was ist das?Rikam no dam to tam,a sjedu z dalnice.Cumi na me jak na chuja a rika,to ne,jedna naprava jeden rozmer.Rikam ok-lehnu pod tahac a ze sundam predni kolo,balon novy michelin.On zas,co delam?Rikam sundam balon,dam ho dozadu na naves a na predek tu priseru rezervu.A on ze dost.Kolik mam u sebe?Rikam 200e sto liber a nase smeti.On ze to je malo,ze vola servis,at mu dam Dkv.Nebo shell.Volam sefovy ze to neklapne,polda ze vola asistenci,dojel Pannehilfe ,najaky jugos,obul mi cinsky no name balon za tisic e,nasadil a gute fart.Upozornuji ze jsem dalnici vubec neblokoval,stal uplne na kraji v odstaavnem pruhu dva trojuhelniky,baterka vystrazna,na sobe cela ta bunda svitici a druhou jsem povesil na leve vrata,oznacene solidne teda.To bylo nekdy v lete.Ted v prosincu kamos od nas to same,predni balon kaput,nekde u Gera,A4tak tam chtel dat tu uzkou,polizei opet,tentokrat 2000e a hotovo.Takze uz vozime vsichni dve rezervy,mechanik montoval o svatcich druhe kose.Rezume-sef taky vzdy trdil,na nouzove dojet muzes mit ruzne kola na naprave.Praxe-jak potkas vola,tak ani metr.

Re: rezervní kolo na přední nápravu

Napsal: pát led 12, 2018 12:17 pm
od jeď bezpečně
Vážení pánové, divím se, že se vůbec nějakým montováním pneumatik na silnici zabýváte !!
To vás mrzí život ? Těch mrtvých aktivních řidičů již bylo a jak tady čtu, ještě bude. :cry:
V mnoha zemích se s tak aktivním řidičem nepářou, pokud by se pokusil sám měnit kolo na silnici, tak dostane pořádný flast !!!
Na to se volá zásadně asistence s majáky a pokud je snížená viditelnost , tak ještě přijede další auto s majáky, které se postaví na vhodném místě. Případně ještě uzavřou jeden jízdní pruh, pomocí mobilních světelných značek na autě či přívěsu.
Bezpečnost je přeci ne de vše !
Kromě toho, nevím jak vy, ale já mám již 21 století.
Tak mi tady zase nepište, jak jste to dělali, když jste jezdili před 30 lety s Liazkou. :mrgreen:
Bohužel lidi jsou stále nepoučitelní.
A dopravci,tomu stačí mít uzavřenu smlouvu o asistenci a neplatí se servisní zásah !! Platí se jen ta pneumatika, kterou stejně dopravce musí koupit vždy. :D
Já mám kompletní asistence i na svých soukromých vozidlech, včetně odtahu domů, bez limitu km. :D