Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 272
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Zdravotní připojištění během zahraniční služební cesty, hradí zaměstnavatel !

Příspěvek

Zdravotní připojištění během zahraniční služební cesty
10. 1. 2011

Pokud z pozice zaměstnavatele vysíláte své pracovníky na zahraniční služební cesty vězte, že kromě jiných věcí je třeba pamatovat i na jejich zdravotní pojištění. Přestože stále dost velké procento zaměstnavatelů odmítá svým pracovníkům toto pojištění hradit z firemní kasy, zákoník práce říká něco jiného.

Cestovní zdravotní pojištění zaměstanců
Zákoník práce hovoří o tom, že jako zaměstnavatel musíte pracovníka, kterého vysíláte na zahraniční cestu, plně zabezpečit po všech stránkách, a tudíž mu musíte hradit i pojištění v potřebném rozsahu. Pokud tak neučiníte, pak byste měli zaplatit eventuální výdaje, které během zaměstnancovy cesty mohou vzniknout poté, kdy v zahraničí vyhledá lékařské ošetření.


Odkaz na stránky:

http://www.ipodnikatel.cz/Pracovni-prav ... cesty.html
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
čtv črc 27, 2017 6:39 pm

xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 363
Registrován: ned lis 02, 2008 1:32 am
Bydliště: Zlín

Re: Zdravotní připojištění během zahraniční služební cesty, hradí zaměstnavatel !

Příspěvek

Nechci ti kazit evidentně škodolibou radost, ale toto pojištění obsahuje již zákonné pojištění vozidla, a také havarijní pojištění. Teda alespoň to které mám sjednané já (netuším jaké mají jiní dopravci, ale v dnešní době je to nejspíš samozřejmost)
Navíc, musím pojistit zaměstnance kterého posílám na prac. cestu. V případě řidiče, se jedná o práci kterou na pracovní cestě vykonává, tj. řízení, nakládka, vykládka, práce spojená s vykonáváním této činnosti.
Pojištění se nevztahuje na osobní volno - pauzy.
Pokud se např. ve víkendové pauze, kterou řidiči jistě velice rádi vykonávají, pojede projet autobusem do města, tam se při procházce zraní, tak toto pojištění neplatí, a já za něj jako zaměstnanec nenesu žádnou zodpovědnost. Nebyl totiž v práci, ale využíval osobní volno. Například bitky opilců na parkovišti, a že sem jich za 14 let za volantem zažil...

Pokud se jede v rámci EU, tak platí, že "první pomoc" je poskytnuta zdarma. Nevím jak je to mimo EU.

Trošku přemýšlet a zjistit jak se věci opravdu mají, a pak zdůrazňovat "nekalé praktiky" firem.
Sleduji tvé příspěvky, a jestli ti někdo ublížil, tak si to s ním vyřiď, a neházej špínu na všechny. Pokud jsou všichni zaměstnavatelé špatní, založ firmu a ukaž se...
Držkovat umí každý, ale ukázat se, to už nikdo ani nepípne.
Neber si to osobně, nic proti tobě nemám, ale už mě štve jak tu všichni brečí a nadávají, ale nikdo s tím nic nedělá. Udělejte živnosti, kupte si svoje auta, a jezděte na sebe, nebudete mít na koho nadávat a svět bude skvělý.
Když někdo potřebuje opravdu pomoct, tak se ozve jen pár lidí.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
pát črc 28, 2017 10:05 pm

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 272
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Re: Zdravotní připojištění během zahraniční služební cesty, hradí zaměstnavatel !

Příspěvek

xkubisekx, Tak to se opravdu moc P L E T E Š , stejně jako mnozí další dopravci.
- Pojištění vozidla, havarijní, zákonné a případně připojištění sedadel, nemá nic společného s pojistkou léčebných výloh zaměstnance na pracovní cestě. Pojistka sedadel řeší jen, zdravotní újmu při dopravní nehodě vozidla. Tedy odškodnění bolestného, společenského uplatnění,invaliditu či smrt. Ale není určena na následné léčebné výlohy a převozy !!!
- Havarijní pojistka je na vozidlo, tedy plechy.
- Zákonné ( zelená karta ), je na škody způsobené vozidlem třetí osobě. Tedy Na majetku a zdraví ostatních, tedy cizích lidí, pokud je viník řidič toho tvého vozidla.
- Potom je ještě pojistka na náklad, pokud se zničí, ztratí.
- Dále je pojistka na likvidaci poškozeného nákladu, například dekontaminovaných potravin.
- Ještě je pojistka na asistence, tedy servisní zásah na cestách.

Ale diskutovaná pojistka léčebných výloh, je určena na léčebné výlohy mimo stát, kde má zaměstnanec bydliště a pojistku u zdravotní pojišťovny !!
- Na léčbu nemoci
- ne léčbu úrazu v zahraničí, tedy i v době volna - pauzy o víkendu atd.
- na převoz sanitkou či vrtulníkem
- na operace
- převoz mrtvého do místa pobytu

A ty operace či převoz vrtulníkem, mohou být i milionech !! Tak opravdu si na to dávejte všichni pozor. Tedy jak zaměstnanci, tak zaměstnavatelé !
V případě nepojištěného zaměstnance na pracovní zahraniční cestě, je případný účet, povinen zaplatit zaměstnavatel. pokud se prokáže, že byl zaměstnanec vyslán na služební cestu.

Bohužel mnozí dopravci nemají tyto všechny pojistky. A to z důvodu šetření, či nevědomosti. Nevědomost, to bude zřejmě Tvůj případ Xkubisex.

Jinak já jsem v současnosti v důchodu a občas se svezu kamionem. Tedy si vydělám nějaké plus, na mé drahé koníčky ( jachta, malá letadla pro dva , motorka,obytné auto, veterány, střílení, dovolené atd.). Jezdím i pro to, že mě to baví.

Pro Tvou informaci, podnikal jsem, ale na rozdíl od většiny dopravců, jsem lidem řádně platil slušnou mzdu a ne tu almužnu, co mají téměř všichni kamioňáci. Platit lidem mezi 12 - 18 tisíci, většinou spíš jen kolem 13 tisíci, to je opravdu na facku !!! Prosím neplést se stravným, to není mzda !!!
Pilotům - instruktorům jsem platil 500Kč/h., důchodcům na ČS PHM, jsem platil 1000kč čistého/směnu, strojníkům na bagru jsem platil 35 tisíc čistého/ měs., za 12 hod. směnu x 22 dní.
Tedy nejsem rozhodně závislí na příjmu za kamion. Protože jsem investoval do nemovitostí, tak máme příjmy z nájmů. Tedy si mohu dovolit oprávněně pranýřovat uvedené nešvary. Tady sbírám poznatky ze života lidí na kamionech. Fotografuji si ty mnohdy hnusná parkoviště, sociálky, dokumentuji jednání dopravců atd. Prostě dávám dohromady podklady na knížku.
A to že se nemazlím s některými dopravci, co se chovají opravdu hnusně, dělám jen kvůli možnému zlepšení podmínek pro další řidiče.
Řidič - živitel rodiny, dost často si nemůže dovolit vynechat zdroj příjmu a neustále měnit zaměstnavatele.

Zdravím Slávek

P.S. a za krátkou dobu, jsem poslal na několik firem inspekci SUIP . Všude to bylo špatně !!!
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
sob črc 29, 2017 9:58 am

xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 363
Registrován: ned lis 02, 2008 1:32 am
Bydliště: Zlín

Re: Zdravotní připojištění během zahraniční služební cesty, hradí zaměstnavatel !

Příspěvek

Ano, úředníci umí vymyslet opravdu nesmyslné nařízení a vyhlášky. A to jich opravdu je.

Jen pozor, to že jsi podnikal v oboru letectví, stavebnictví a nebo prodeje PHM ještě neznamená, že víš jak to chodí v dopravě (jaká je realita).

V téměř každém oboru lze jednoduše spočítat náklady na zaměstnance (hodinová sazba), ale ve velice málo oborech nejde vypočítat potřebné peníze na provedení služby.
Resp. ono to jde spočítat, udělá se cena za KM (v tom jsou náklady na provedení služby - přepravy) a jedem. Ale žádná firma už nechce proplácet vícenáklady spojené s danou přepravou.
To že je na D1 nebo v Německu na 6tce kolona 20km nikoho nezajímá.
Např. jedu přepravu Zlín - Brno, cca 100 km, cena za přepravu 4000 (práce řidiče - 1h nakládky, 1,5h jízda, 1h vykládky, celkem 2,5h práce řidiče) před Slavkovem kolona 10km, řidič tam poskakuje 2h, s kdo je zaplatí? Myslíš, že odesílatel nebo spedice?
Nebo pojede auto ze Zlína do Belgie, několik kolon v německu a najednou je místo plánovaných 10h jízdy (práce řidiče) 18h. A kdo to zaplatí? To samé je to na nakládkách a vykládkách. Kamion dorazí o 5h pozděj, a hned všichni vyhrožují sankcema za nedoručení času, vůbec je nezajímá, že někde byla kolona nebo technická závada. Ale když se stane opačná situace, kdy kamion dorazí včas, ale je problém ve skladě nebo není jeřáb, a kamion čeká 6h na naložení/vyložení, tak nikdo nic nepřidá a je to vlastně v pořádku.
A v ten moment je dopravce v pytli, protože, řidiči by měl plati třeba 200 kč hrubého na hodinu, stravné, ale částku za přepravu má pevnou, nikdo nepřidá a neproplatí prostoje.
U instruktorů, strojníků, dělníků u mašin je to daleko jednodušší, vše jde lehce započítat do ceny služby. Každá hodina bagru se účtuje 750 kč, strojník má třeba 300 hrubého (mimochodem, dělají daleko víc hodin měsíčně než třeba řidič MKD).
Každé navýšení práce strojníka, nebo instruktora se automaticky přeúčtovává jako vícenáklady. V dopravě to tak bohužel není.
Já jako mini firma, tyto prostoje účtuju, každého tlačím aby to proplácel, bohužel někde to nejde. Třeba v Arceloru v Ostravě nebo na Kauflandech se čeká běžně 6-12h, nikdy sem neslyšel o tom, že by to někdy někdo proplatil dopravci, aby mohl řidiči tyto hodiny zaplatit.¨

Na to pojištění se určitě zeptám makléřů co mi pojišťují auta, od 1.1. se dělala nová smlouva, a údajně to tam všechno je. Ale mě se to stejně moc netýká, zahraničí co děláme je maximálně SK a to ještě málo.

Nejde o to se s někým mazlit nebo nemazlit. Já si jako řidič prošel několika firmami, od životních omylů po super zaměstnavatele, ale to že sem někde šlápl vedle si nevylévám anonymně na internetu, ale biju se do hlavy jaký sem byl blb, že sem do takové firmy vůbec vlezl.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
pát srp 04, 2017 10:51 pm

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 272
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Re: Zdravotní připojištění během zahraniční služební cesty, hradí zaměstnavatel !

Příspěvek

xkubisekx, to co píšeš je bohužel pravda a já to vím také.
Ale na to je jediný návod, pro takové firmy nejezdit ! Ty mi odpovíš, že takových firem je většina a tím pádem bys neměl pro koho jezdit. To je také pravda.
Ale i tak, to neznamená že díky tomu bude zaměstnanec dělat část směn za darmo. Potom je jediná rada, takové podnikání nedělat a nebo mít jen tolik aut, které obsloužíš v rámci své rodiny. Třeba rodina pochopí, že je třeba dělat za ubohých 13.000Kč hrubého.
Ale to mi napiš, jak to dělají v sousedních státech ? Řidiči mají mnoho násobné lepší peníze ( mzdu na pásku ) , 6 týdnů dovolené, 13 případně 14 plat atd. ?
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
sob srp 05, 2017 12:37 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů