Písal som o tom, že v Hlohovci zavreli pre kamióny dôležitý a jediný most cez Váh. Obchádzka je zložitá a značenie zákazu, obchádzok je hrubo nedostatočné. Polícia tam pravidelne stojí a vyberá pokuty, 200eur za prejazd.
Keď som včera tade išiel mali tam chytené dva kamióny.
Po tom moste jazdím často už veľa rokov. Ale aj tak ma prekvapuje, ako sa za posledné roky zmenila situácia. Most bol kedysi opravovaný, pred mostom je postavené nové nákupné centrum, priemyselná zóna. V okolí pred a za mostom vyrástli nové fabriky. V celej širšej oblasti je veľa nových priemyselných zón. V celom okolí prudko narástla osobná doprava, nákladná doprava bola minimalizovaná zákazom tranzitu. Do Hlohovca idú iba kamióny čo tam ísť musia, tranzit na Nitru je zakázaný. Ale aj tak doprava pred mostom kolabuje. Kolóna pred mostom má často tri kilometre. Domáci sa to snažia obehnúť cez Šulekovo, ale tým kolónu len zhoršujú.
Postavili sa priemyselné zóny, postavili sa fabriky, nákupné centrá, ale na cesty a mosty sa zabudlo. Na Hlohovskom moste je dopravný kolaps skoro každý deň a to sa z opravou mosta ešte nezačalo. Most sa bude opravovať nejak priebežne, autá budú po ňom jazdiť. Ak most začnú opravovať, tak kolóna bude určite až na diaľnicu.
Lenže, súčastnú dopravnú zápchu v Hlohovci nevytvára most. Zápcha sa robí kôli kruhovému objazdu za mostom priamo v Hlohovci a ten sa lepšie vyriešiť nedá. Je to štupeľ v ktorom sa stretáva doprava zo štyroch hlavných smerov. Hlohovec dopláca na svoju polohu. Kedysi v stredoveku to bolo strategické miesto, teraz je Hlohovec veľký dopravný problém, ktorý oprava mosta nevyrieši.