Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Olda, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 266
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Jo to se to u osobáku a malé dodávky jezdí v zimě na dobrých zimních pneumatikách.
To my řidiči profesionálové, s autobusy a těžkými nákladními vozidly, musíme celoročně jezdit na letních pneumatikách.
Pouze na hnané nápravě si dopřejeme hrubý vzorek, ale nikoliv klasickou zimní pneumatiku.
Použití zimních pneumatik, si vymyslel neznalý zákonodárce, který neví, že pro tyto těžká vozidla ( autobusy a kamiony ) se neprodávají klasické zimní pneumatiky. Důvod je prostý, u těchto těžkých vozidel by došlo téměř okamžitě ke zničení klasických zimních pneumatik, které jsou z podstatně měkčího materiálu. Kromě toho, kamion v zimě vyjede například z ČR, kde bude -15 st.C a druhý den bude jezdit v jižním Španělsku, kde je +20st.C.

To samé si zákonodárce dal do zákona povinnost o odstranění sněhu a ledu z vozidel. Dobrá myšlenka, ale u kamionů a autobusů nereálná. Řidič nemá šanci vylézt bezpečně na střechu a ani nesmí podle předpisů o bezpečnosti práce. Protože nejsou k dispozici na parkovištích, ČS PHM, firmách dopravců a skladech, kde kamiony parkují, speciální lávky ( možná někde jen výjimečně), tak řidiči kamionů legálně mohou jezdit s tím, co na střechy kamionů a autobusů napadne. Tedy si ostatní účastníci provozu, musí dávat pozor, na padající sníh a led z těchto vozidel.
Slávek
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
úte říj 31, 2017 1:51 pm

JANEK 1
Příspěvky: 436
Registrován: čtv črc 26, 2012 12:02 am

Nejsi robot ?

Příspěvek

Ty se tady roztahuješ kompletně.
úte říj 31, 2017 5:56 pm

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 266
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Janku1, neutekl jsi z ústavu ?
Tyto stránky jsou určeny pro předávání informací ostatním uživatelům, tedy především řidičům.
Já se o to snažím, aby informace byli právě o tom.
A co přinesou tvoje informace ostatním dobrého a poučného ?
Pokud se tady nechceš nic dovědět, tak to nečti a nechoď sem. :evil:
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
úte říj 31, 2017 6:21 pm

Venca R
Příspěvky: 1524
Registrován: stř bře 02, 2011 1:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Zimni gumy s vlockou se normalne prodavaj a i ja v JZD je mam nazuty. Matador.
úte říj 31, 2017 8:28 pm

tommusil
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 1044
Registrován: ned bře 29, 2009 8:16 pm
Bydliště: Moravský Krumlov

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

jo taky mám někdy vločky ale v hlavě,když se zadaří
stř lis 01, 2017 12:52 pm

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 266
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Tady si to přečtěte ti co o tom nic nevíte a ještě se mnou hádáte !!! To si říkáte profesionálové ??
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mají u nás kamiony povinnost používat zimní pneumatiky?
7. 11. 2011 | Jaroslav Matějka | 37 Více na: http://www.autorevue.cz/maji-u-nas-kami ... fault.aspx
-----
Správ­ná od­po­věď zní – ni­ko­li. Au­to­do­prav­ci k prv­ní­mu lis­to­pa­du pne­u­ma­ti­ky ploš­ně pře­zou­vat ne­mu­se­li. Vo­zi­dla nad 3,5 totiž po­u­ží­va­jí na hna­ných ná­pra­vách uni­ver­zál­ní typ s ozna­če­ním M+S (z an­g­lic­ké­ho mud and snow, te­dy blá­to a sníh), s mi­ni­mál­ní hloub­kou dez­é­nu 6 mm.
„Ka­mi­o­ny jez­dí dlou­hé tra­sy na­příč ce­lou Ev­ro­pou. Čas­to se te­dy stá­vá, že za­tím­co na­pří­klad v Čes­ké re­pub­li­ce je na sil­ni­ci sníh, v Itá­lii jsou tep­lo­ty vý­raz­ně nad nu­lou. Nejen že by byl čty­ři­ceti­tu­no­vý ka­mi­on na měk­kých zim­ních gu­mách špat­ně ovla­da­tel­ný, ale prak­tic­ky by ty­to pne­u­ma­ti­ky ces­tou zce­la zni­čil. Jed­no­du­še ře­če­no, nejsou na na­še pod­mín­ky ur­če­né,“ vy­svět­lu­je Pe­tr Kob­lí­žek, do­prav­ní ana­ly­tik spo­leč­nos­ti Šmí­dl, kte­rá pro­vo­zu­je 200 ka­mi­o­nů.
Zim­ní pne­u­ma­ti­ky se po­u­ží­va­jí na ka­mi­o­nech pou­ze v se­ver­ních čás­tech Skan­di­ná­vie, kde je sil­ni­ce po­kry­tá sně­hem a le­dem sou­vis­le a dlou­ho­do­bě. Více na: http://www.autorevue.cz/maji-u-nas-kami ... fault.aspx
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
stř lis 01, 2017 3:57 pm

posa
Příspěvky: 497
Registrován: ned bře 21, 2010 9:40 pm
Bydliště: u KH

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Prosímtě dej sem § ze zákona, kde je napsáno, že kamiony nemusí mít zimní pneu. Dále §, že řidiči můžou legálně jezdit se sněhem a ledem na střeše a že ostatní účastníci provozu musí dávat pozor na padající sních a led z těchto vozidel.


Až toto najdeš pak zde piš něco o profesionálech.
stř lis 01, 2017 6:32 pm

JANEK 1
Příspěvky: 436
Registrován: čtv črc 26, 2012 12:02 am

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Debile, když je tam M+s , TAK JE NA ZIMU, TAK O ČEM MELEš. Odvolávat se na článek nějakýho pisálka, může jen blondýna. Osobní vozy mají zimní pneu kolikrát taky celoročně a taky to nikdo neřeší, že se to nesmí nebo se zničí, je delší brzdná dráha. prostě je to tak a hotovo. Se seber a běž něco dělat nebo se z toho posereš.
stř lis 01, 2017 6:45 pm

sof
Příspěvky: 1839
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Sneh a ľad na aute je problém. To má „jeď bezpečne“ pravdu. Ale jeho záver, že ak to šofér nemôže legálne (bez porušenia predpisov o bezpečnosti práce) odstrániť, tak môže jazdiť je mylný.

Zákon určuje, že šofér má auto očistiť a zákon nezaujíma, že šofér to nijakým normálnym spôsobom nedokáže. Vec je jednoduchá- nemáš očistené auto, nemožeš jazdiť.

Podľa tohto zákona autodoprava v zime nieje možná. Ale to nikoho nezaujíma. : )



A k tým pneumatikám.. Odkedy jazdím, tak vždy bolo, že zimné gumi kamíón mať nemusí. Len na hnanej náprave musí mať v zime M+S. To znamená mud + snow. Blato a sneh. A ešte musí mať minimálnu hrúbku dezénu. Neviem koľko je to milimetrov pre nákladné auto, nezaujíma ma to.

Ale gumi ma zaujímajú a veľmi. Vždy sa pozerám na to, aké mám na aute gumi. A v zime ma to zaujíma obzvlášť.

To, že na pneumatike je M+S nič neznamená. To je len značka čo na gume musí byť, je to značka len pre policajtov. Myslím si, že toto vie každý normálny šofér. Máte gumi M+S ktoré sú na snehu a ľade perfektné a naložený sa s nimi v pohode rozbehnete do kopca. Tam kde iný do kopca nevládzu a šmýkajú sa, idete v pohode, a rovnako máte gumi M+S s ktorými sa nedokážete rozbehnúť ani na rovine a aj maličký kopček je pre vás veľká prekážka.

M+S na pneumatikách je podvod, je to klamstvo.

Podľa mňa majú mať gumi na hnanej náprave poriadny vzor. Slušné drapáky. Ale dnes sa dopravci, politici a aj výrobci gúm ženú za čo najväčšou ekológiou a čo najlepšou spotrebou a preto sa robia pneumatiky s čo najlepším valivým odporom a s čo najnižšou spotrebou, hlučnosťou a s najvyšším kilometrovým nájazdom. Ale také gumi nemôžu byť M+S. To sa navzájom vylučuje.

Podľa mňa existuje slušný kompromis a dá sa vyrobiť a kúpiť guma ktorá má slušné vlastnosti aj v lete a aj v zime.

Toto sú gumi s označením M+S, ale jazda s takýmito gumami v zime je utrpením. S podobným vzorom nám do firmi chodili nové ťahače a problém bol sa na snehu čo i len rozbehnúť. Aj za dažda, na prázdo to občas poriadne šmýkalo.


Obrázek Obrázek

Tieto gumi som fotil v jednom autosalóne, bolo to nové auto a čakalo na nového majiteľa. Neverím, že táto guma má v zime dobré vlastnosti a ja by som ju na aute nechcel. Ale, je to M+S.

Obrázek Obrázek Obrázek


S takýmto vzorom mám veľmi dobré skúsenosti a táto guma si označenie M+S zaslúži. Myslím si, že to je veľmi dobre urobená pneumatika a keď mám na ťahačí takéto gumi, tak som v zime spokojný.

Obrázek


To, že označenie M+S na pneumatikách je klamstvo si všimli nemci a chystajú zmenu v označení gúm. A je to len dobre.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nem ... ut-pokute/
http://40ton.net/niemcy-zmieniaja-wymag ... wystarczy/
https://autozurnal.ta3.com/nemci-menia- ... ude-vlocka


Ak som sa v dačom pomýlil, nech ma posa opraví. Jeho informácie považujem za veľmi dôverihodné. Ale o tom, že kamióny musia mať v zime zimné gumi som ešte nikdy nepočul.
stř lis 01, 2017 8:58 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9776
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Já na zimních gumách jezdím a přes léto jsem je nezničil. A jaký je rozdíl na sněhu proti podvodu M+S? Stejný jako na osobáku letní/zimní.
BES - běs
stř lis 01, 2017 9:35 pm

sof
Příspěvky: 1839
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Všimol som si to až teraz. Moje fotky v druhej rade.

Napísal som k tým fotkám toto:
Tieto gumi som fotil v jednom autosalóne, bolo to nové auto a čakalo na nového majiteľa. Neverím, že táto guma má v zime dobré vlastnosti a ja by som ju na aute nechcel. Ale, je to M+S.


Neviem čo si o takom vzore a pneumatikách myslíte vy, mne sa to zdá ako nedostatočné. Podľa mňa sú tie drážky malé, zanesú sa snehom a guma nebude mať dobrý záber. Ale.. Na tretej fotke je detail M+S a navyše symbol snehovej vločky na pozadí s horkým štítom. A to je tá nová nemecká norma.

Aby tedy byla pneumatika německým policistou považována za vhodnou pro zimní provoz, musí mít na bočnici symbol sněhové vločky na pozadí horského štítu - ať už v kombinaci s M+S nebo nikoli.

...Aby to s tou novou nemeckou normou nedopadlo tak ako so starou M+S...
stř lis 01, 2017 10:04 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9776
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Obrázek
BES - běs
stř lis 01, 2017 10:06 pm

kuntík
Příspěvky: 971
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

341/2014
Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

u vozidel nad 3,5t

Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a obchodní značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML, MPT nebo POR.

mluví se pouze o dezénu, nikoliv o použité směsi po vzoru zimních pneu u osobních vozidel, kde je směs výrazně měkčí proti letní. Při 30 stupních pokud intenzivně probrzdíte z velké rychosti zimní pneu, tak zapečete lamelové drážky a brzdná dráha bude o 30% delší. Pokud by se taková směs použila pro kamion, tak tu gumu můžete po 15tis. km vyhodit. A to nemluvím o brzdné dráze a celkově jízdních vlastnostech obecně při větších teplotách.

ČESMAD BOHEMIA, který je ve stálém kontaktu s výrobci pneumatik, si
proto dovoluje informovat o skutečném stavu této problematiky.
NEHLEDEJTE NA KAMIONECH ZIMNÍ PNEUMATIKY -NEEXISTUJÍ.
Zimní pneumatiky, jaké známe u osobních vozidel, jejichž hlavním znakem
je měkčí směs zaručující větší přilnavost při nízkých teplotách, se vyrábí
pouze pro nákladní vozidla pohybující se v extrémních podmínkách Islandu
a severní Skandinávie, jinde se neprodávají, neboť by je 40ti tunový kolos
na jiných než zasněžených silnicích okamžitě zničil. Pro zimní období jsou
doporučovány výrobci pneumatiky s označením M+S (mud+snow, tedy
bláto a sníh), které se liší pouze záběrovým dezénem, nikoliv směsí. Tyto
pneumatiky lze použít výhradně na záběrovou, tedy hnanou nápravu, na
řízenou nápravu i nápravy návěsu je nutné používat pneumatiky se
směrovým dezénem. Důležitým předpokladem je, aby pneumatiky
používané v zimních měsících neměly hloubku dezénu menší než 8 -10
mm.Pro kalamitní situace a horské úseky je pro nákladní automobily
jediným účinným (a v mnoha zemích povinným) řešením použití zimních
řetězů. Zavedení povinného používání zimních pneumatik by tak pro
nákladní automobily bylo nesplnitelným úkolem.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
čtv lis 02, 2017 12:06 am

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9776
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
BES - běs
čtv lis 02, 2017 10:04 am

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 266
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Janku1, Ty jsi si dal opravdu vhodnou přezdívku pro Tebe , tedy Janek. Prostě jsi janek jankovatý, který chce někoho kritizovat a nemá na to v hlavě prostor !! Tak pokud nemáš čím by jsi tady mohl něco potřebného a užitečného zdělit, co někomu něco přinese , tak raději drž pusinku. Na Tvé výjevy, tady nejsme opravdu zvědaví. Ty možná rozumíš pivu a rumu, to jsou ti plácalové blbostí na parkovištích. Pamatuj si, kecy nemají žádnou cenu!

Jsem rád, že se tady našlo několik chytrých lidí, kteří k této problematice mohou něco rozumného a profesního říct a ukázat. Tedy mohou předat vlastní cenné zkušenosti ostatním. Na víc to jsou jsou zřejmě lidé z praxe a o to je to cennější. A já vám za to za ostatní moc děkuji.

Ještě jen doplním. Proto jsem původně psal, že se nejezdí s kamiony v zimě na klasických zimních pneumatikách, což mi tady mnozí také potvrdili. Pouhé označení M+S na pneumatice, je často jen obchodní tah a písmenka pro policii. Ale ve skutečnosti to jsou často ( nepíši vždy ! ) jen letní tvrdé pneumatiky s hrubším vzorkem, který je vhodný spíše pro nákladní terénní automobily a to do terénu. Tedy do bláta a sněhu.
Jistě znáte šípové vzorky, například na PV3S - Vétřieska. Také se podle některých chytrých janků tady, snad jedná o zimní pneumatiky ? Jistě že ne. :D

Slávek
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
čtv lis 02, 2017 12:38 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti