Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 272
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Jo to se to u osobáku a malé dodávky jezdí v zimě na dobrých zimních pneumatikách.
To my řidiči profesionálové, s autobusy a těžkými nákladními vozidly, musíme celoročně jezdit na letních pneumatikách.
Pouze na hnané nápravě si dopřejeme hrubý vzorek, ale nikoliv klasickou zimní pneumatiku.
Použití zimních pneumatik, si vymyslel neznalý zákonodárce, který neví, že pro tyto těžká vozidla ( autobusy a kamiony ) se neprodávají klasické zimní pneumatiky. Důvod je prostý, u těchto těžkých vozidel by došlo téměř okamžitě ke zničení klasických zimních pneumatik, které jsou z podstatně měkčího materiálu. Kromě toho, kamion v zimě vyjede například z ČR, kde bude -15 st.C a druhý den bude jezdit v jižním Španělsku, kde je +20st.C.

To samé si zákonodárce dal do zákona povinnost o odstranění sněhu a ledu z vozidel. Dobrá myšlenka, ale u kamionů a autobusů nereálná. Řidič nemá šanci vylézt bezpečně na střechu a ani nesmí podle předpisů o bezpečnosti práce. Protože nejsou k dispozici na parkovištích, ČS PHM, firmách dopravců a skladech, kde kamiony parkují, speciální lávky ( možná někde jen výjimečně), tak řidiči kamionů legálně mohou jezdit s tím, co na střechy kamionů a autobusů napadne. Tedy si ostatní účastníci provozu, musí dávat pozor, na padající sníh a led z těchto vozidel.
Slávek
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
úte říj 31, 2017 12:51 pm

JANEK 1
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 26, 2012 12:02 am

Nejsi robot ?

Příspěvek

Ty se tady roztahuješ kompletně.
úte říj 31, 2017 4:56 pm

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 272
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Janku1, neutekl jsi z ústavu ?
Tyto stránky jsou určeny pro předávání informací ostatním uživatelům, tedy především řidičům.
Já se o to snažím, aby informace byli právě o tom.
A co přinesou tvoje informace ostatním dobrého a poučného ?
Pokud se tady nechceš nic dovědět, tak to nečti a nechoď sem. :evil:
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
úte říj 31, 2017 5:21 pm

Venca R
Příspěvky: 1975
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Zimni gumy s vlockou se normalne prodavaj a i ja v JZD je mam nazuty. Matador.
úte říj 31, 2017 7:28 pm

tommusil
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 1043
Registrován: ned bře 29, 2009 8:16 pm
Bydliště: Moravský Krumlov

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

jo taky mám někdy vločky ale v hlavě,když se zadaří
stř lis 01, 2017 11:52 am

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 272
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Tady si to přečtěte ti co o tom nic nevíte a ještě se mnou hádáte !!! To si říkáte profesionálové ??
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mají u nás kamiony povinnost používat zimní pneumatiky?
7. 11. 2011 | Jaroslav Matějka | 37 Více na: http://www.autorevue.cz/maji-u-nas-kami ... fault.aspx
-----
Správ­ná od­po­věď zní – ni­ko­li. Au­to­do­prav­ci k prv­ní­mu lis­to­pa­du pne­u­ma­ti­ky ploš­ně pře­zou­vat ne­mu­se­li. Vo­zi­dla nad 3,5 totiž po­u­ží­va­jí na hna­ných ná­pra­vách uni­ver­zál­ní typ s ozna­če­ním M+S (z an­g­lic­ké­ho mud and snow, te­dy blá­to a sníh), s mi­ni­mál­ní hloub­kou dez­é­nu 6 mm.
„Ka­mi­o­ny jez­dí dlou­hé tra­sy na­příč ce­lou Ev­ro­pou. Čas­to se te­dy stá­vá, že za­tím­co na­pří­klad v Čes­ké re­pub­li­ce je na sil­ni­ci sníh, v Itá­lii jsou tep­lo­ty vý­raz­ně nad nu­lou. Nejen že by byl čty­ři­ceti­tu­no­vý ka­mi­on na měk­kých zim­ních gu­mách špat­ně ovla­da­tel­ný, ale prak­tic­ky by ty­to pne­u­ma­ti­ky ces­tou zce­la zni­čil. Jed­no­du­še ře­če­no, nejsou na na­še pod­mín­ky ur­če­né,“ vy­svět­lu­je Pe­tr Kob­lí­žek, do­prav­ní ana­ly­tik spo­leč­nos­ti Šmí­dl, kte­rá pro­vo­zu­je 200 ka­mi­o­nů.
Zim­ní pne­u­ma­ti­ky se po­u­ží­va­jí na ka­mi­o­nech pou­ze v se­ver­ních čás­tech Skan­di­ná­vie, kde je sil­ni­ce po­kry­tá sně­hem a le­dem sou­vis­le a dlou­ho­do­bě. Více na: http://www.autorevue.cz/maji-u-nas-kami ... fault.aspx
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
stř lis 01, 2017 2:57 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Prosímtě dej sem § ze zákona, kde je napsáno, že kamiony nemusí mít zimní pneu. Dále §, že řidiči můžou legálně jezdit se sněhem a ledem na střeše a že ostatní účastníci provozu musí dávat pozor na padající sních a led z těchto vozidel.


Až toto najdeš pak zde piš něco o profesionálech.
stř lis 01, 2017 5:32 pm

JANEK 1
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 26, 2012 12:02 am

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Debile, když je tam M+s , TAK JE NA ZIMU, TAK O ČEM MELEš. Odvolávat se na článek nějakýho pisálka, může jen blondýna. Osobní vozy mají zimní pneu kolikrát taky celoročně a taky to nikdo neřeší, že se to nesmí nebo se zničí, je delší brzdná dráha. prostě je to tak a hotovo. Se seber a běž něco dělat nebo se z toho posereš.
stř lis 01, 2017 5:45 pm

sof
Příspěvky: 3871
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) sof dne pát kvě 10, 2019 3:36 pm, celkem upraveno 1 x.
stř lis 01, 2017 7:58 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Já na zimních gumách jezdím a přes léto jsem je nezničil. A jaký je rozdíl na sněhu proti podvodu M+S? Stejný jako na osobáku letní/zimní.
BES - běs
stř lis 01, 2017 8:35 pm

sof
Příspěvky: 3871
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) sof dne pát kvě 10, 2019 3:37 pm, celkem upraveno 1 x.
stř lis 01, 2017 9:04 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Obrázek
BES - běs
stř lis 01, 2017 9:06 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

341/2014
Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

u vozidel nad 3,5t

Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a obchodní značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML, MPT nebo POR.

mluví se pouze o dezénu, nikoliv o použité směsi po vzoru zimních pneu u osobních vozidel, kde je směs výrazně měkčí proti letní. Při 30 stupních pokud intenzivně probrzdíte z velké rychosti zimní pneu, tak zapečete lamelové drážky a brzdná dráha bude o 30% delší. Pokud by se taková směs použila pro kamion, tak tu gumu můžete po 15tis. km vyhodit. A to nemluvím o brzdné dráze a celkově jízdních vlastnostech obecně při větších teplotách.

ČESMAD BOHEMIA, který je ve stálém kontaktu s výrobci pneumatik, si
proto dovoluje informovat o skutečném stavu této problematiky.
NEHLEDEJTE NA KAMIONECH ZIMNÍ PNEUMATIKY -NEEXISTUJÍ.
Zimní pneumatiky, jaké známe u osobních vozidel, jejichž hlavním znakem
je měkčí směs zaručující větší přilnavost při nízkých teplotách, se vyrábí
pouze pro nákladní vozidla pohybující se v extrémních podmínkách Islandu
a severní Skandinávie, jinde se neprodávají, neboť by je 40ti tunový kolos
na jiných než zasněžených silnicích okamžitě zničil. Pro zimní období jsou
doporučovány výrobci pneumatiky s označením M+S (mud+snow, tedy
bláto a sníh), které se liší pouze záběrovým dezénem, nikoliv směsí. Tyto
pneumatiky lze použít výhradně na záběrovou, tedy hnanou nápravu, na
řízenou nápravu i nápravy návěsu je nutné používat pneumatiky se
směrovým dezénem. Důležitým předpokladem je, aby pneumatiky
používané v zimních měsících neměly hloubku dezénu menší než 8 -10
mm.Pro kalamitní situace a horské úseky je pro nákladní automobily
jediným účinným (a v mnoha zemích povinným) řešením použití zimních
řetězů. Zavedení povinného používání zimních pneumatik by tak pro
nákladní automobily bylo nesplnitelným úkolem.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
stř lis 01, 2017 11:06 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
BES - běs
čtv lis 02, 2017 9:04 am

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 272
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.

Příspěvek

Janku1, Ty jsi si dal opravdu vhodnou přezdívku pro Tebe , tedy Janek. Prostě jsi janek jankovatý, který chce někoho kritizovat a nemá na to v hlavě prostor !! Tak pokud nemáš čím by jsi tady mohl něco potřebného a užitečného zdělit, co někomu něco přinese , tak raději drž pusinku. Na Tvé výjevy, tady nejsme opravdu zvědaví. Ty možná rozumíš pivu a rumu, to jsou ti plácalové blbostí na parkovištích. Pamatuj si, kecy nemají žádnou cenu!

Jsem rád, že se tady našlo několik chytrých lidí, kteří k této problematice mohou něco rozumného a profesního říct a ukázat. Tedy mohou předat vlastní cenné zkušenosti ostatním. Na víc to jsou jsou zřejmě lidé z praxe a o to je to cennější. A já vám za to za ostatní moc děkuji.

Ještě jen doplním. Proto jsem původně psal, že se nejezdí s kamiony v zimě na klasických zimních pneumatikách, což mi tady mnozí také potvrdili. Pouhé označení M+S na pneumatice, je často jen obchodní tah a písmenka pro policii. Ale ve skutečnosti to jsou často ( nepíši vždy ! ) jen letní tvrdé pneumatiky s hrubším vzorkem, který je vhodný spíše pro nákladní terénní automobily a to do terénu. Tedy do bláta a sněhu.
Jistě znáte šípové vzorky, například na PV3S - Vétřieska. Také se podle některých chytrých janků tady, snad jedná o zimní pneumatiky ? Jistě že ne. :D

Slávek
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
čtv lis 02, 2017 11:38 am

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti